Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 179 ... 405 406
Fanny

'@Sephiroth en @Urbansteel
Helemaal mee eens.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny hij heeft het ook bij de NOS gezegd in het interview met Maarten Ducrot. Ten eerste had hij zelf van te voren met de ploegleiding afgesproken om niet aan te vallen die dag, en tijdens de koers ook overlegd met Jan Boven om het uiteindelijk wel te doen.

http://nos.nl/video/2106410-rozetruidrager-kruijswijk-ik-zou-eigenlijk-niet-aanvallen-vandaag.html

@veld Battaglin en Roglic... ?? deze mannen hebben net een loodzware Giro in de benen. Die kan je echt niet meer mee sturen in de Tour. Wagner stond al op de shortlist omdat eerst het plan was om Hofland mee te nemen, nu dat dus niet doorgaat zou misschien Groenewegen zijn plek innemen. En verder neem je Wagner mee in de rol van een Tjallingii of Van Emden hadden in de Giro. Het is dan zijn taak om Kelderman of Gesink in de vlakke etappes uit de problemen te houden.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

'@US

en die hebben ook alleen de beelden. Of zeiden ze dat ze het aan iemand van TLJ gebben gevraagd?

edit:
ik heb even op youtube de beelden terug gekeken. Die van 2uur 40minuten (zit op mn mobiel dus kan geen link plaatsen. filmpje heet GdI 2016. Ep 19 (HD) zoek maar op)

op 1.05.05 zie je kruijswijk toch duidelijk een nieuwe bidon in zn houder stoppen en iemand in TLJ kleding langs de kant staan. Dat is ongeveer 5 minuten voordat ze over de top komen.Dus er stond wel degelijk iemand. Niet op de top maar wel dichtbij. Dit zal wel huer geweest zijn voor het geval er een aanval zou zijn op de top. dan hebje natuurlijk geen tijd om iets aan te nemen.

En waarom de o zo verfoeide commentatoren van eurosport nou ineens een betrouwbare bron zouden zijn...

Laatst gewijzigd
jvh93

Misschien dat ik nu iets geks roep, maar op basis van de hoogtestage bouwman mee naar de tour om ervaring op te doen en een beetje in een Marc goos rol bergop?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 Het zou denk ik kunnen, je neemt die jongen niet voor niets mee op een hoogtestage. Het zou wel een verrassing zijn, stond ook vooraf niet op het programma van hem. Maar heeft zich misschien in de ogen van de ploeg erg goed ontwikkeld. Heeft tot nu toe al zijn koersen uitgereden en is een sterke renner.

UrbanSteel

'@mus van de maastad

Dank voor de reactie . Ik zal die link is proberen te vinden , mijn dank.
Over de verfoeide commentatoren van Eurosport , daar heb ik van zijn leven nooit iets van gezegd , Bobby Traksel net name mag ik graag horen echt een goede TV stem en met know how.

Verweggistan

Tour: Gesink, Kelderman, Vanmarcke, Lindeman, Leezer, Wynants (en daarna is het afwachten welke keuze wordt gemaakt; een sprinter mee of niet); wel een sprinter dan Groenewegen, Wagner, Van Emden mee; geen sprinter dan Martens, Bennett en Keizer mee.

De Vuelta hangt dan ook af van de keuze in de Tour, maar ik denk dan Kruijswijk, Battaglin, Roosen, Bouwman en Campenaerts en Teunissen ; en dan de keuze tussen van Asbroeck en Groenewegen als sprinter + de keuze uit de twee renner die de Tour niet rijden. Bijvoorbeeld Bennett en Keizer of Wagner en van Winden.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

'@mus van de maastad

Je hebt helemaal gelijk , nog voor de top stond de verzorger op de door jouw vernoemde tijd ( 1.05.05 )stopte Steven idd een bidon weg , achter Chaves kun je als je goed oplet de Lotto Jumbo verzorger zien.
filmpje heet GdI 2016. Ep 19 (HD) ; https://www.youtube.com/watch?v=vxrOgJHJvqI .
Complimenten voor de perfecte waarneming , dat gerucht is hierbij ook uit de wereld , mijn dank.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@mus van de maasstad
De beelden waren toch duidelijk of heb ik wat gemist. Er stond geen verzorger met windjack en Kruijswijk was een gelletje aan 't nuttigen.

Gesink rijdt de Vuelta. Dan kan bijv. Bennett ook de TdF en de Vuelta combineren. Dan hebben Kruijswijk en Gesink met Bennett, Roglic, Bouwman en Roosen toch voldoende steun voor bij de bergritten. Met Campenaerts heb je een man voor de tijdrit en met Battaglin en Teunissen heb je mannen voor de sprint en de aanval.

Fanny

'@Rahimns en jvh93
Bouwman is volgens mij inderdaad een sterke en goede renner want hij heeft alle zware WT koersen van 1 week dit jaar uitgereden met daarbij enkele aanvalspogingen in bergetappes.
Ook heeft hij de klassieke WT koersen WP en de dit jaar extreem zware LBL (vanwege het weer) goed uitgereden.
Maar ik denk dat de Tour de France nog teveel voor deze nog 1e jaars jonge renner (22) is.
Ik denk dat TLJ het risico voor het niet uitrijden tijdens deze voor hem zware TDF niet wil nemen en hem denk ik het komend jaar voorzichtig wil brengen.
Misschien dat er dit jaar voor hem wel een kans is te starten in de minder zware en hectische Vuelta.
Eerst maar eens kijken hoe hij het na de hoogtestage doet in de Tour of Suisse of het Criterium Dauphiné.
Van een hoogtestage moet je altijd maar afwachten hoe zo een jonge renner er op reageert.

mus van de maasstad

'@US

geen dank. kon het me ook niet voorstellen dat er niemand stond. Vandaar dat ik het even heb opgezocht.

Dat van die commentatoren was meer in zn algemeenheid. Ikzelf heb er ook nooit zoveel problemen mee, net als met de nos.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We hebben nooit echt goed kunnen zien wat Kruijswijk wel of niet is aangereikt. We kunnen alleen afgaan op de feiten en zijn eigen woorden. We zagen dat hij een nieuwe bidon kreeg en dat er net onder de top in ieder geval een verzorger van TLJ stond. Zijn eigen woorden waren dat hij net gegeten en gedronken had vlak voor de val. Over het jasje kunnen we niets zinnigs zeggen... misschien kreeg hij hem aangereikt en wilde hij deze niet. Je ziet trouwens Nibali op de top het jasje aan proberen te trekken en even na de val van Kruijswijk heeft hij hem al niet eens meer aan... dus misschien heeft hij hem nooit of heel kort aan gehad. Ik ben het dus totaal niet eens met de kritiek van de commentator van Eurosport en van sommige hier op WF. Er zijn geen overduidelijke beelden wat er gebeurde in die periode en vlak voor de val.

Ik vind dat er soms wel heel makkelijk kritiek wordt geleverd op renners, ploegleiders en of tactieken zonder dat al de feiten bekend zijn.

Laatst gewijzigd
JDL75

Heel jammer dat Kruijswijk het niet heeft gered, super dat hij nog een poging heeft gedaan op het podium te blijven. Alle respect voor hem. Hopen dat hij hier snel van hersteld en er nog een mooi seizoen van kan maken. Top 5 Giro! Niet verkeerd, als je dat van te voren zou weten ben je er heel blij mee. Ik heb een mooie Giro gezien, alles zat er in. Een rollercoaster van emoties, zoals het hoort.
Nu kan ik al uitkijken naar de TdF. Maar eerst nog zwitserland, dan weer onze koppen breken over de te selecteren mannen en daarna begint het weer van voor af aan.... Scorito bedankt!

UrbanSteel

[img]http://i61.photobucket.com/albums/h55/UrbanSteel/Verzorger%20Lotto%20Jumbo%20links%20van%20de%20weg%202%20edit_zpsfmlupfz1.jpg[/img]
Verzorger Lotto Jumbo links van de weg , Steven is bezig een bidon weg te stoppen , Lotto Jumbo was wel aanwezig voor verzorging , zaak gesloten.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

'@mus van de maasstad en Urbansteel: goed speurwerk :-)! Blijft een fantastische Giro maar ik blijf de pijn en vooral ongeloof voelen van de stuurfout van Steven die hem de Giro kost. Baal enorm van het doorrijden en volop misbruik maken van (ik noem het geen profiteren) de val door Nibali en Chaves. Ik heb er begrip voor dat mensen het gooien op de fout van Steven maar wat als dat Nibali was overkomen en de rest was doorgereden? Juist, Italië was te klein geweest.

Vooral het citaat van Valverde stoorde mij enorm dat er drie terechte podiumkandidaten op het platform staan. Tja, als steven tot en met vrijdag zo duidelijk de bete is en dat al twee weken lang dan vind ik dat echt een topsporter onwaardig. Hij had op zijn minst de pech van steven kunnen benoemen en dan kunnen aangeven dat sturen en afdalen ook bij de sport hoort en niet altijd de beste wint.

Wel mooi om het commentaar op twitter (vrijdag) van van Nieuwkerke te zien, '27 mei is een dag waarop ik wielrennen haat'. Belgen en Nederlanders gaat in deze mooi sport toch goed samen.

Rest mij te zeggen dat ik enorm tros ben op Steven en TLJ. Tegen beter weten in hoop ik op iets meer budget van sponsoren die wel erg mooie exposure hebben gekregen de afgelopen 3 weken. Het zou in mijn beleving een mooie en terechte geste zijn.

horsm

Ik blijf nu toch met het gevoel zitten dat Kruijswijk uiteindelijk nog niet helemaal heeft kunnen laten zien wat hij waard is: die laatste twee bergetappes waren hem eigenlijk op het lijf geschreven, veel meer dan het vorig weekend waar hij de trui won.

Anyway, schitterende prestatie van Steven - en ook van het team. TLJ heeft precies gedaan wat ze moesten doen: Steven door de hectische eerste weken heen loodsen en hem (als een sprinter) afzetten bij de klim. Als niet-favoriet had hij geen 'bergtrein' nodig. Dat het plan zo succesvol was dat hij in roze reed, en de hele strategie moest worden omgegooid (en ze uiteindelijk reden met een team dat niet gebouwd is voor het verdedigen van roze) had niemand van te voren kunnen bedenken. Gezeur over het team is maf achterafgepraat. Het is eeuwig zonde dat hij gevallen is, maar er is niemand wat te verwijten.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Voor wat betreft Bouwman kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat hij mee is op hoogtestage om te zien of hij een zgn. responder is (met oog op komende jaren).
Daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat hij zich zelf mag testen in de Dauphiné.

Zoals het er nu naar uitziet rijden Robert en Wilco beiden Zwitserland.
Dan is het nog maar afwachten of Steven voldoende kan herstellen van zijn kwetsuren en zich op kan laden om het kopmanschap in de Dauphiné op zich te nemen.
Anders zou je kunnen uitgaan van een eventueel kopmanschap van Roglic of Bennett in de Dauphiné, maar niet onlogisch zou het zijn als je op pcs de line up voor de Dauphiné tot nu toe ziet om al die gasten zelf eens de vrijheid te geven in een WT koers.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Volgens mij rijdt Kelderman de Dauphine stond tenminste in zijn programma in het begin van het seizoen

horsm

By the way: ik hoop ook echt dat Kruijswijk bij TLJ blijft. Of liever, als hij maar geen Poelsje doet: voor veel geld bij een van de kapitaalkrachtige teams ingehuurd worden voor de bergtrein.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@RobertoWilco Nee hoor, de ronde van Zwitserland heeft al vanaf het begin op zijn programma gestaan

8 januari 2016 – Wilco Kelderman kent zijn programma voor het eerste half jaar. De renner van Team LottoNL-Jumbo begint het seizoen in de Ruta del Sol, waarna hij zich in Parijs-Nice, de Ronde van Catalonië, de Ronde van Romandië en de Ronde van Zwitserland klaarstoomt voor de Tour de France. Tussendoor rijdt Kelderman ook de Waalse Pijl, dat wordt dit jaar zijn enige heuvelklassieker.

Laatst gewijzigd
Gees

Ik kan t niet aan naar de laatste etappe te kijken nu met Nibali zo pontificaal in beeld. Kruijswijk is een held, iemand die z'n verlies waardig draagt. Maar die irritante Nibali en ook valverde (had ik niet achter hem gezocht) doen alsof zij de zonnekoningen zijn.

Hermannmg

Pleister voor de wonden, van Emden en Tjalingii in de aanval in de laatste etappe. 45 seconden op het peloton, nog 58 km te gaan.

xistnc

Fair Play klassement gewonnen door TLJ. Pfff...

Maar gelukkig telt dat klassement niet echt, want Kelderfan gaat het vanavond niet kunnen vinden op PCS.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Gelukkig scheelt 3e en 4e maar 10 punten in WT punten. Ze gaan geen plaats omhoog, maar maken het gat naar beneden wel stuk groter! Rond de 10de plaats eindigen zou prima zijn, gok ik.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Mooie_Mario

ze hebben ook de nodige WT punten gepakt met dagklasseringen natuurlijk

1 2 ... 179 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.