Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 185 ... 405 406
Loek de Rooij

Wat zou het salaris zijn van een Kišerlovski? Lijkt me een ideale meesterknecht. Bij Trek deed hij het erg goed. Bij Tinkoff lijkt hij wat minder, maar zo'n man kunnen ze goed gebruiken en zal niet de hoofdprijs vragen.

Wielerfan1987

'@kelderfan.

Gemakshalve beperk ik mij hoofdzakelijk tot Nederlandse, Italiaanse en Amerikaanse opties met het oog op de wensen van de sponsoren (als Bianchi blijft althans).

Er zullen gerust nog wel meer mogelijkheden rondrijden zoals ook Bennett ooit bij TLJ op de radar kwam, maar zover heb ikzelf nog niet gekeken.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Het is je goed recht om je te beperken tot Nederlandse, Italiaanse en Amerikaanse opties, maar waarom verwijt jij mij dan, dat ik ook Belgische opties erbij betrek. Die jongens zijn goed inpasbaar en spreken ook meestal de Nederlands taal. Bovendiem worden de meeste wedstrijden daar verreden, die tot de verbeelding spreken. Die Sagan is toch 't grote voorbeeld.
Voor Bianchi zal 't toch ook hele opsteker zijn geweest, dat Kruijswijk het zo goed heeft gedaan in de Giro met hun racefietsen. Bovendien heeft Roglic 't met hun tijdritfiets toch uitzonderlijk goed gedaan.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Het gaat mij er niet om dat je Belgische renners benoemd.

Het gaat mij erom dat het 99 van de 100 keren jezelfde stokpaardjes zijn die je bij elke gelegenheid er maar weer in gooit.

Gees

Iedereen hier lachte Kelderfan uit toen hij telkens weer met de naam van Hofstede op de proppen kwam. Recent bleek dat binnen de wielerwereld er meer liefhebbers van hem zijn.

Ik houd van je stokpaardjes, Kelderfan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees niemand heeft Kelderfan uitgelachen om Hofstede, zover ik me kan herinneren, Ik vond het bijvoorbeeld vorig jaar gewoon nog te vroeg voor hem (vind ik trouwens ook nog steeds van Oomen). En als je nu ziet wat voor stappen hij weer heeft gemaakt, is dat geen verkeerde inschatting geweest. Of hij al klaar is voor een overstap naar een WT-ploeg dat weet ik niet, misschien zou een tussenstap naar bijv. Roompot ook niet verkeerd zijn.

Gees

Ik kan het me nog prima herinneren, Rahimns. Voor zover ik het me kan herinneren dan.

kelderfan

'@rahimns
Er is hierboven aangegeven, dat Bouwman de nodige stappen heeft gezet. Nu heb ik al eens gepost, dat Hofstede in 't najaar 2015 het heel goed heeft gedaan in de Ronde van Lombardije U23, waar hij o.a. Koentje ver achter zich liet, maar wel achter Giulio Ciccone. Dus waarom zou Hofstede nog een tussenstap nodig hebben? Sam Oomen is gewoon een gemiste kans. Je hebt waarschijnlijk de LBL gemist.
@Gees
Dank je wel voor je steun.

horsm

Looij is volgens mij ook te vroeg overgestapt. Ik denk dat hij als sprinter zich meer had ontwikkeld als hij op een lager niveau meer kans had gehad om koersen te winnen.

Wielerfan1987

'@Gees

Ik heb kelderfan er nooit voor uitgelachen.
Sterker nog, ik durf te stellen dat na kelderfan ikzelf Hofstede zijn grootste voorvechter was vorig jaar.

Er zit echter een verschil tussen iemands talent herkennen en iemand dusdanig promoten dat anderen er een beetje gek van worden...
Overigens ben ik het volledig eens met Rahim voor wat betreft de jonge mannen Hofstede en Oomen.

Hofstede zijn probleem met de inspanningsastma is pas net een half jaar bekend en hij krijgt nu eindelijk de juiste medicatie, mede daardoor is die knul nu eigenlijk net pas begonnen met zichzelf te beginnen ontdekken.
Ik zie daarom Hofstede liever nog een jaartje rijpen bij Roompot waar hij meer voor zichzelf zal kunnen en mogen rijden dan bij bijvoorbeeld Giant waar hij veelal zal mogen knechten.

Voor wat betreft: Naesen, geen verkeerd talent, maar omdat ik zo vaak zijn naam gespammed zie worden hier krijg ik bijna een antipathie tegen die jongen zonder dat hij er iets aan kan doen....
Dat bedoel ik als ik het heb over dat kelderfan zijn stokpaardjes roeptoetert.

@horsm

Ik ben het volledig met je eens met betrekking tot Looij, doodzonde want het is een groot talent.
Ik ben er ook van overtuigd dat ditzelfde Markus de das om heeft gedaan.. intrinsiek gewoon een oersterke sprinter, maar tegenwoordig komt hij er zelfs bij Roompot niet aan te pas, en bovendien komt hij bijna geen heuvel goed over.

Laatst gewijzigd
horsm

Leuk stuk vandaag in AD van Zonneveld over het succes van de Nederlandse ronderenners de afgelopen zes jaar. Wat mij betreft geeft hij alleen TLJ (en voorgangers) te weinig credit. Hij roemt het Rabo-opleidingsteam, maar ik denk dat het feit dat Gesink, Mollema, Kelderman en nu Kruijswijk jaren de kans hebben gekregen om te groeien en voor eigen kans te gaan ook belangrijk is geweest. Ik denk dat een renner als Kruijswijk bij elk ander team al jaren geleden tot klimknecht zou zijn gedegradeerd.

tendam

'@horsm
Zonneveld valt wat dat betreft nog wel mee. Kerckhoffsje ziet het liefst elke renner vertrekken bij LottoNL, daarbij even negerend dat de Nederlanders die weggaan bij die ploeg stuk voor stuk minder presteren bij de ploegen waar ze heen gaan. Die man is zo verblind door zijn anti-Rabo sentiment dat hij dat niet in de gaten heeft.

Wie bij de beloften had gezegd dat Kruijswijk grote kanshebber op een overwinning in een grote ronde zou zijn was voor gek verklaard, in de eerste plaats door Kerckhoffs zelf. Goed gedaan dus door Rabo en de opvolgers van die ploeg.

Janjanssen98765

'@gees

Het grootste probleem met kelderfan is dat zijn meeste stokpaardjes gewoon vanuit de uitslagen van PCS komen, vaak heeft hij de koers niet eens gezien.
Natuurlijk zal hij vast eens een goede optie posten maar dat is ook niet gek als je er zoveel post.

Gees

Janjanssen: Er is geen probleem met Kelderfan. Daarnaast, 99% van die wedstrijden niet worden uitgezonden. Stop toch eens met dat kinderachtige gedoe.

Wielerfan. Ik zeg ook niet dat jij de lachende partij bent. En...laat je vooral niet gek maken. Dank mbt het verhaal over inspanningsastma, die kende ik niet

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ jan 98765
Nee, dan jouw ruziezoekende posts, daar word je vrolijk van.

@tendam
Ik ken Kerckhofs niet, ik lees nauwelijks nog kranten. Zeker heb jij ook gelijk als je zegt dat er niemand beter heeft gepresteerd sinds vertrek bij TLJ. Maar aan de andere kant hebben we allemaal gezien hoe Nibali de Giro won met heel erg veel dank aan zijn team. TLJ heeft niet het geld om Scarponi's te kopen, dus zullen ze nooit opgewassen zijn tegen Astana, Sky etc...Dus de kans dat Kruiswijk een grote ronde wint namens Tlj is miniem klein. Die kans wordt aanzienlijk groter als hij bij, pak hem beet, Movistar zou fietsen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Een gemiste kans?? die jongen heeft zelf zijn keuze gemaakt.... daar kon TLJ echt niets aan veranderen. Daarnaast denk ik dat deze ploeg op dit moment al een hele grote groep relatief jonge renners heeft en je moet uitkijken dat die verhouding niet scheef groeit. Op dit moment en dat blijkt ook wel aan de opmerkingen van de afgelopen dagen heeft de ploeg vooral behoefte aan ervaring en ondersteuning en dus jongens die al een paar jaar op het hoogste niveau meefietsen. TLJ zal heel creatief moeten worden met wie en wat voor renners ze gaan halen. Ik zelf ga me verder niet in de discussie storten of dit nu Fransen, Italianen, Belgen, Nederlanders, Amerikanen of desnoods Chinezen moeten worden, ook niet of het klimmers, dalers, hardrijders of klassieke renners moeten zijn... maar je moet wel oppassen dat de balans in evenwicht moet blijven.

kelderfan

'@Janjanssen98765
Over jouw stokpaardjes zal 't maar niet hebben; maar een suggestie kijk eens bij je eigen bijdrage!
Af en toe lig ik dubbel van 't lachen;)

Gees

ti Raleigh: als Kruijswijk niet was gevallen had hij de Giro gewonnen

kelderfan

'@rahimns
De balans moet zeker in de gaten gehouden worden en omdat Hofstede, denk ik zomaar, naar Giant gaat, komt de door jouw genoemde balans niet in gevaar. En je opmerking over ervaring en ondersteuning onderschrijf ik. Dat is in de afgelopen Giro wel duidelijk geworden.

ti-raleigh

'@gees
Sorry, maar daar denk ik toch anders over. Hij is gevallen omdat hij het moeilijk had en onder druk stond en niemand bij zich had om hem bij te staan. Blijkbaar was er ook geen deal gesloten met andere teams om iets voor hem te doen. Een deal die Astana en Movistar wel hebben gemaakt in de laatste etappe om Nibali in het roze en Valverde op het podium te krijgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ti-raleigh laten we we gewoon bij de feiten blijven... dit zijn allemaal aannames, waar echt niemand wat aan heeft.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Er is hierboven aangegeven, dat Bouwman de nodige stappen heeft gezet. Nu heb ik al eens gepost, dat Hofstede in ’t najaar 2015 het heel goed heeft gedaan in de Ronde van Lombardije U23, waar hij o.a. Koentje ver achter zich liet, maar wel achter Giulio Ciccone.

Correctie: Dat viel nog wel mee met Bouwman in de ronde van LobardijeU23.
Hij finishte op een 19e plaats, daar waar hij het helemaal alleen moest doen met zijn team (SEG).
2/3 van het peloton is zelfs helemaal niet gefinisht en daarbij zaten toen ook zijn ploegmaten bij op 1 na.
Ik heb deze wedstrijd toen op een livestream gezien omdat ik graag naar de beloften kijk en ik moet zeggen dat Hofstede heel veel hulp had van zijn Rabo Dev Team ploegmaten (4 man) en dus op een nette 4e plaats is geëindigd achter o.a. Tusveld (3e) en Italiaans talent Ciccione die 2e werd.

Voor de rest Kelderfan gewoon doorgaan met je eigen bijdragen en ja, soms heb je uitslagen nodig van PCS als je de wedstrijd niet hebt gezien.

Maar het beste blijft natuurlijk de gehele wedstrijd zien en als het even kan ook nog de wedstrijdbespreking bijwonen vanwege de te volgen tactiek HAHA !
Sommige renners moeten knechten en kunnen dus helemaal geen goede uitslag rijden omdat ze tegen die tijd zijn uitgepiert vanwege het heen en weer rijden van de kopmannen naar de ploegleiderswagen vv.
Dat kost natuurlijk veel kracht om telkens harder te rijden dan het peloton.
Dit geldt natuurlijk met name bij de profs en wat minder bij de beloften.
Eigenlijk moet je de gehele wedstrijd live kunnen bekijken (mn achter in peloton) om te zien hoe knechten deze zware klussen (w.o eten, drinken en jacks halen) doen.

En wat betreft toptalent Oomen (naar mijn mening het beste talent van NL).
De kans was zéér klein dat hij naar TLJ was gegaan gezien dat zijn trainer ook naar Giant ging.
En hij kreeg een 3 jarig contract als jonge renner.

mus van de maasstad

'@ti-raleigh

nou nou. wat stond hij onder druk. in zowat de eerste bocht valt hij terwijl nibali net ervoor nog een jasje probeerde aan te doen.

iLLan

Ik zie de val van Kruijswijk ook als fout door stress/spanning/hoe je het wilt noemen. Uiteraard weet ik er niks van en zullen we het ook nooit weten, maar ik sta er net zo in als ti-raleigh. Daarbij spelen allerlei factoren mee: 1. Weten dat je alleen nog kunt verliezen door te vallen. 2. Weten dat je Nibali moet volgen, anders rijdt hij op het vlakkere gedeelte nog verder weg met zijn ploegmaat. 3. Je zit al aan je fysieke max. 4. Je wilt eigenlijk eten. 5. Je hebt geen ploeggenoot meer.

En wellicht denk je over zulke dingen niet bewust na tijdens zo'n afdaling, maar onbewust (Freud enzo) ervaar je van al deze dingen toch de stress denk ik.
Ik denk dat al deze dingen samen er voor zorgden dat Kruijswijk even de bocht miste.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik denk dat Kruijswijk bij geen enkel ander team dan Lotto-Jumbo vorig en dit jaar kopman was geweest. Hij had bij geen enkel ander team dus ook maar enige kans op het winnen van een grote ronde. Bij pakweg Movistar zou hij een renner als Visconti kunnen zijn, maar meer dan dat ook niet. We hadden dan nu niet eens zeker geweten of Kruijswijk het (nog) in zich had top 10 in grote rondes te rijden, zoals we het van Poels ook niet weten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 185 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.