Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 186 ... 405 406
ghostwriter

LottoNL moet eerst met Kruijswijk, Vanmarcke en Kelderman om de tafel gaan zitten. Als Kruijswijk en/of Kelderman vertrekt en Vanmarcke blijft moeten ze een paar goede knechten voor de klassiekers halen maar als Vanmarcke vertrekt en Kruijswijk en/of Kelderman blijft moeten ze zich richten op een paar goede knechten voor het hooggebergte. Met het presteren van Kruijswijk tijdens de Giro hoop ik enorm dat hij blijft en zou ik er misschien voor kiezen om Vanmarcke te laten gaan zodat LottoNL ook Kelderman kan houden. Met Kruijswijk voor de Giro en Vuelta en Gesink en Kelderman voor de Tour en de korte rondes hebben ze dan prima kopmannen voor een relatief arme WordTour ploeg.

Met Bouwman en Vermeulen hebben ze twee jonge klimmers die volgend jaar Kruijswijk in de Giro en/of Vuelta kunnen ondersteunen. Als ze dan ook Martens, Roglic en Battaglin met hem meesturen voor het heuvel- en middengebergte staat er al een aardige klimploeg. Vul dat aan met Tankink, Clement (IAM) en Lindeman als wielrenners die zowel op het vlakke als in het heuvel- en middengebergte hun waarde hebben en Kruijswijk zal op elk terrein een aardige ploeg om zich heen hebben. Natuurlijk is het geen klimploeg van het kaliber Astana, Movistar of Sky maar dat is onmogelijk met het budget van LottoNL. Hopelijk ontwikkelen Roglic, Bouwman en Vermeulen zich tot knechten die in het echte hooggebergte lang mee kunnen.

In de Tour zou LottoNL met Gesink en Kelderman twee klassementsrenners hebben die mee kunnen strijden om de top 5 van het algemeen klassement. Het probleem is alleen wel dat LottoNL naast Bennett verder geen echte klimmers heeft om Gesink en Kelderman te ondersteunen en daar moeten ze echt naar op zoek. Weening zou een goede knecht zijn maar ik weet niet of die wel naar LottoNL terug zou willen keren. Het zou mooi zijn als LottoNL nog een aantal wielrenners als Roglic en Battaglin aan kan trekken. Jongens als Tjallingii (stopt), Wagner en Van Winden mogen dan van mij vertrekken om ruimte te maken voor de extra knechten voor het midden- en hooggebergte.

Als Kruijswijk vertrekt maar Vanmarcke blijft kan LottoNL hun beste klimmers naar de Tour sturen als ondersteuning van Gesink en Kelderman. In dat geval moeten ze juist een paar goede knechten voor Vanmarcke erbij halen die ook van nut kunnen zijn in een sprinttrein voor Hofland en Groenewegen. Tijdens de Giro en Vuelta moet de ploeg zich dan maar op het sprinten en aanvallen richten. Ik hoop dat ze dan Naesen en Zabel halen als knechten voor Vanmarcke en de sprinters en Clement als aanvaller voor het heuvel- en middengebergte. Het lijkt me sowieso wel leuk om LottoNL in de Giro en Vuelta zeer aanvallend te zien rijden maar het liefst zie ik natuurlijk Kruijswijk blijven en om de podiumplaatsen meestrijden.

Al met al denk ik dat het voor LottoNL het beste zou zijn als ze een keuze maken tussen Kruijswijk of Vanmarcke en een sterke ploeg om degene die blijft heen bouwen. De vraag is dus vooral wie van de twee wil blijven en (als ze beide zouden willen blijven) wat belangrijker is voor LottoNL; de klassiekers of het algemeen klassement in de Giro en Vuelta.

Laatst gewijzigd
Gees

Ik ben gerustgesteld

'Mathieu Heijboer zegt: dat komt omdat iedere renner anders reageert op een hoogtestage. Bij Kruijswijk is gebleken dat het heel goed werkt als hij vanaf hoogte bijna gelijk naar de Giro gaat. Kelderman en Gesink kiezen ervoor om Zwitserland tussendoor te rijden als voorbereidingswedstrijd op de Tour'

tdb

Mooi :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees wat volgens mij ook hier al eerder is gezegd.... elke sporter reageert anders op een hoogtestage. Ben ieder geval blij dat jij nu gerustgesteld bent.

Gees

Rahimns. Nou ja, ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door dat interview met Delahaye (die Fanny volgens mij postte). Waar hij deed voorkomen hoe over t algemeen hoe lang een hoogtestage doorwerkt. Max 6 weken na terugkomst. En dat botst met de tijd die Gesink en Kelderman hebben.

Gesink niet naar OS. Hij wilde niet voor een ak gaan in de TDF ivm Rio. Autsj?

Laatst gewijzigd
flyellus42

Op basis waarvan had Gesink geselecteerd moeten worden voor Rio?? Hij heeft de laatste drie jaar niet heel erg uitzonderlijk gepresteerd, behalve dan de 6e plaats in de tour van vorig jaar. En dit jaar heb ik nog helemaal niets van hem gezien.

Gees

Dat zeg ik niet. Ik geef aan dat hij geen ak in de TDF wilde rijden ivm Rio - die niet doorgaat dus

Wielerfan1987

'@Gees

Gelukkig heeft hij toch gewoon een hoogtestage gedaan ;-)

Ik denk ook zomaar dat Robert dit zelf wel heeft zien aankomen gezien zijn toch wel teleurstellende voorjaarscampagne....

Vraag is alleen, blijft hij bij het idee te knechten voor Wilco en te proberen een rit te pakken in de Tour?
Oftewel, gaat hij opzettelijk tijd verliezen hier en daar?
Of gaat hij gewoon strijden voor wat hij waard is zoals altijd?

Een etappezege uit een lange ontsnapping lijkt me voor Robert heel moeilijk aangezien hij zich eigenlijk nooit op de ontsnappingen gericht heeft en we dus simpelweg niet weten of hij wel of niet een neusje heeft voor de juiste ontsnapping, dat samen met het feit dat hij toch meer een diesel is die altijd goed moet warmdraaien alvorens hij op zijn best geraakt en de strijd voor de ontsnapping van de dag is dan waarschijnlijk al gestreden.

mus van de maasstad

Gesink heeft toch wel bewezen heel goed te kunnen pieken en ik had wel verwacht dat hij wat krediet zou hebben opgebouwd in Richmond. Daar heeft hij rondes lang op kop lopen sleuren.

Vind het tijdstip sowieso raar. Wat nou als Gesink/Kelderman een Mollema echt helemaal zoek rijd in de tour?

edit:

nu hij niet mee mag gaat hij hopelijk gewoon weer voor het AK in de tour.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Laten Gesink en Kelderman maar gewoon voor 't klassement gaan. Daarin zijn die jongens goed. Gesink zal wel getergd zijn.

Hakkie2

ik hoop dat Gesink nu gewoon voor een klassement gaat in de Tour, ook gezien het feit dat Kelderman nog niet echt een betrouwbare kopman is gebleken.

S. Morgenstern

Of in de Vuelta, nu Rio daar niet meer tussenin zit. Ik weet niet welke toppers nog in topvorm naar de Vuelta gaan komen, maar veel zullen het er niet zijn volgens mij en dan is dat een uitgelezen kans om voor het podium te gaan.

Chrys

Gesink en Kruijswijk, het killer duo voor de Vuelta!

Hakkie2

Inderdaad heb je voor de Vuelta wel een voordeel als je niet met de jetlag van Rio zit, daarbij kun je dan nog op trainingskamp tussen de Tour en de Vuelta, dat lukt met de OS er bij niet. Wat mij betreft gaat Gesink beide voor het klassement.

ghostwriter

Ik hoop enorm dat Gesink en Kelderman beide voor het klassement gaan en mee kunnen strijden voor de bovenste vijf posities. Contador, Froome, Quintana en Aru zullen er waarschijnlijk (weer) bovenuit steken maar een Gesink en Kelderman in vorm kunnen zeker de strijd aangaan met Rodríguez, Rolland, Mollema, Van Garderen, Pinot, Bardet en Barguil. Vorig jaar was Gesink 'the best of the rest' (achter Froome, Quintana, Valverde, Nibali en Contador) en het zou prachtig zijn als dat hem dit jaar weer zou lukken.

Gees

Precies Wielerfan. Gaat hij knechten zoals beloofd of...
Ik ga er vanuit dat hij gaat knechten...en wie weet kunnen ze zich aan elkaar optrekken.

Hakkie2

Knechten was van Gesink geen belofte, maar heeft hij zelf licht tegen de zin van de ploegleiding als eis op tafel gelegd om goed te kunnen zijn in Rio. De ploegleiding liet al een paar keer doorschemeren dat ze het niet een geweldig plan vonden. En voor Gesink lijkt er niet echt een reden om bij zijn plan te blijven, op zeges jagen was hij dit voorjaar ook niet echt goed in.

tendam

Het heeft nu inderdaad weinig zin voor Gesink om zich te sparen in de Tour. En die gaat natuurlijk extra getergd zijn. Schrijf hem maar op voor de top-5 ;)

En wat een klojo van een bondscoach weer, totale onzin om in mei je selectie voor een koers in augustus bekend te maken. Noem dan Dumoulin en Poels en laat de andere twee afhangen van de vorm in de Tour.

jvh93

Hoop dat gesink gewoon voor de rit blijft gaan in de Tour en voor t klassement in de Vuelta met kruijswijk en kelderman dan als meesterknechten

ti-raleigh

'@ rahimns, 13.54
Tuurlijk zijn het aannames en geen feiten. Maar heb je gezien hoe Valverde Nibali in de armen viel na de etappe zaterdag ? Onder het motto dat hebben we toch mooi samen geflikt.. Heb je gezien hoe eerst Movistar zijn knechten op kop zette en daarna Astana ? Dit om gezamenlijk de ploegen van Chaves en Kruiswijk te slopen.
Overigens is dit geen verwijt, aan niemand. Zulke dingen gebeuren in het wielrennen. Bijna dagelijks. Ik heb tijdens de Giro, toen Steven nog in het roze reed, gezegd dat hij snel vrienden moest maken in het peloton om zo Movistar en Astana van zich af te houden. Blijkbaar willen of kunnen wij Nederlanders zoiets niet.

Johnny7

Als je je grootverdiener en absolute rondekopman Gesink gaat laten knechten in de Tour voor Kelderman, iemand die nog vrij weinig heeft laten zien op die Giro na dan moet je gewoon je wielerteam opdoeken en een andere sport gaan sponsoren. Dat zou echt lachwekkend zijn.

horsm

tja, jammere keuze van de bondscoach. Gesink deelt zijn jaar in op de Spelen (en had dat al maanden geleden aangekondigd) en Kruijswijk op Giro -Vuelta (ook al maanden aangekondigd), en beide programma's worden in het honderd gegooid, waardoor 's lands succesvolste ronderenner (Kruijswijk) zich op een eendagskoers moet gaan richten en 's lands beste eendagsrenner halsoverkop zich weer op een klassement moet gaan richten. Inderdaad een beetje een klojo, die Lammerts.

ti-raleigh

Gaat een selectie niet in overleg ? Zou Lammers niet gebeld hebben met de renners dan wel hun ploegleiders ? Er zal toch wel het nodige bekokstoofd zijn achter de schermen. Anders vind ik de selectie totaal onbegrijpelijk.
Ik kan me goed voorstellen dat Plugge gezegd heeft:"hoo nou Lammerts, van TLJ maar een, anders kom ik volk te kort voor de grote rondes".
Steven Kruiswijk: "sorry jongens, na zoo'n Giro zie ik het niet zitten om me nog een keer op te laden voor de Vuelta. Laat me maar lekke rijden in Rio".
Robert Gesink:" is goed Steven. Dan ga ik wel knallen in Tour en Vuelta". Zoiets. Want als er niets overlegd zou zijn, vind ik het vooral naar Robert toe een klap in zijn gezicht.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Heeft Gesink al een reactie gegeven via twitter of al dat andere wat je tegenwoordig hebt?

Bulcke

Op nu.nl staat dat Gesink in de tour voor het klassement gaat

http://www.nu.nl/wielrennen/4270919/gesink-wil-voorbeeld-kruijswijk-nemen-in-tour.html

1 2 ... 186 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.