Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 188 ... 405 406
stijnlah

Marc reed gullegem in de outfit van vorig jaar, hier zie je een filmpje waar hij volgens mij in het midden van het peleton rijd. https://mobile.twitter.com/sporza_koers/status/737640511784161280

Hiddee95

'@ Chrys Kruijswijk rijdt toch ook de Dauphine? Tot op heden is ie nog niet van de deelnemers lijst gehaald.

Chrys

'@hiddee95
Heb jij een deelnemerslijst gezien dan? Ik niet namelijk

Ik zou zelf Kruijswijk niet naar de Dauphiné sturen. Puur voor het herstel. Voor de Dauphiné komt er dan geen sterrenteam te staan, dat snap ik ook wel. Met Bennett kan er misschien een verrassing komen, maar in Californië stond er wel even een ander deelnemersveld dan in de Dauphiné straks.

Mooie_Mario

'@Stijnlah, je ziet inderdaad dat Van Asbroeck en Marc Goos niet dezelfde Lotto-Jumbo outfit aan hebben. Dus na niet aanwezig te zijn geweest bij de teampresentatie, heeft hij ook geen nieuwe kleren ontvangen.

Gees

Rahimns. Ok, maar wie wordt er uitgespeeld en wie wordt er teleurgesteld? Groenewegen of Hofland..

S. Morgenstern

Ik neem aan dat ze worden uitgespeeld in de ritten waar ze het best tot hun recht komen: Groenewegen in de sprints en Hofland in die rit die hij vorig jaar won.

Hiddee95

'@Chrys

LOTTO NL - JUMBO (TLJ)
NED

BENNETT George NZL
BOUWMAN Koen NED
CAMPENAERTS Victor BEL
KRUIJSWIJK Steven NED
LAMMERTINK Steven NED
VERMEULEN Alexey
Dit heb ik via steephill.tv weet niet hoe betrouwbaar die bron is....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bouwman lijkt me echt onmogelijk... dan zou hij bijna meteen vanuit de hoogtestage naar de Dauphine gaan. Het kan natuurlijk maar ik twijfel hieraan.

Jotto-Lumbo

Als Kruijswijk fit genoeg is, zou je hem gewoon moeten opstellen. Met een ploeg zonder kopman kom je niet ver in de Dauphine. Als Kruijswijk zijn vorm kan doortrekken, kan hij zeker voor top 5 gaan. Hij heeft dan misschien nog wel een betere ploeg mee dan in de giro, met Bennett, Vermeulen, Campenaerts en eventueel Bauwman (misschien ook nog een knecht uit de giro). Zorgt er ook voor dat ik meer zin heb om te kijken volgende week :).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jotto-Lumbo Kruijswijk heeft al eerder aangegeven voorlopig even rust te nemen en dan zich voor te bereiden op Rio en de Vuelta.

Chrys

Hmm ik zou het niet doen. Het jaar dat Kelderman de combinatie Giro-Dauphiné deed was hij ook erg goed, maar hij is daar nooit van hersteld volgens mij. En dan heeft Kruijswijk ook nog een gebroken rib en andere pijntjes van die val.

Laatst gewijzigd
F4L

Als je een goede Ronde van Spanje wilt rijden na de Giro moet je geen Dauphiné of Zwitserland meer gaan rijden. Aru (vorig jaar) en Nibali (2013) hebben dat ook nooit gedaan toen ze de dubbel deden. Aru reed zelfs alleen de Ronde van Polen, Nibali reed daarna nog de Ronde van Burgos.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hier trouwens een foto van Marc Goos van gisteren: In het TLJ -kit van vorig jaar en op de Bianchi van 2 jaar terug (Belkin)

https://twitter.com/chrjobb1990/status/737986135788507136/photo/1

Wielerfan1987

Ik zou het heel sympathiek vinden als de ploeg Marc in het tweede deel van het seizoen nog een paar kleine wedstrijden laat rijden,of desnoods toestemming geeft om zich bij zijn club te melden om daar wedstrijden te rijden om zichzelf in de kijker te rijden en te bewijzen.

Ik weet natuurlijk niet hoe een en ander juridisch gezien ligt qua aansprakelijkheid en arbeidsongeschiktheid mocht hij onder contract bij de ploeg nog eens ten val komen o.i.d.

Strikt genomen staat hij onder contract maar is alleen niet als actief renner aangemeld bij de UCI maar dit kan als het goed is ook gedurende het jaar nog net zoals dat met stagiairs gebeurd...

het vierkant van

'@ Rahimns:
Kruijswijk is dus geselecteerd voor Rio, dan denk ik dat de ronde van Polen daar het best bij aansluit, zeker gezien het feit dat hij nu zijn rust pakt. of zou een andere route ook passen?

kelderfan

Dauphine volgens Zeeman met een jong agressieve team, die moeten aanvullen dus.
Met de volgende rijders Bennett, Campenaerts, Hofland, Keizer, Lammertink, Teunissen, Vermeulen en Van Winden oh nee Marc Goos.

Netraam

Als Marc Goos nu weer kan fietsen kan dat best een lastig juridisch staartje krijgen. Of hij bij TLJ doorgaat moeten we echter ook nog maar zien, ook als hij weer een redelijk basisniveau zou halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Netraam nee hoor, de artsen hadden hen voor het begin van het seizoen hem ongeschikt als wielrenner bevonden. Daarna heeft hij een risicovolle operatie op eigen gelegenheid laten doen. De ploeg heeft verder gewoon zijn contract gerespecteerd dus juridisch zijn er geen problemen. Mochten artsen hem weer geschikt bevinden voor het hoogste niveau dan zal de ploeg pas kijken of hij dit jaar nog opgesteld gaat worden.

kelderfan

'@rahimns
Dus is 't voor Marc Goos nog niet verloren; als de artsen hem weer goedkeuren, dan kan hij alsnog aan de bak?
Ik hoop van harte, dat hij weer mee kan doen op 't hoogste niveau, want zo'n renner heeft 't team node gemist.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik weet niet wat de afspraken zijn met hem, daarnaast weet ik niet hoe zijn relatie op dit moment met de ploegleiding is, ten 3e is hij niet aangemeld bij de UCI. We zullen gewoon moeten afwachten hoe het loopt.

xistnc

Als hij is afgekeurd, dan heeft hij nu een arbeidsongeschiktheidsuitkering, als aanvulling op het salaris dat hij ontvangt voor het werk dat hij voor de ploeg doet.

Mocht hij weer wielrenner willen worden, dan zal elke ploeg zich ervan bewust zijn dat ze een groot risico nemen. Ook Marc Goos neemt dan een groot risico, want die zet zijn inkomen in de vorm van de uitkering op het spel.

Het feit dat hij weer kan fietsen, wil niet automatisch zeggen dat hij weer in staat is om op het niveau te fietsen waarop hij dat deed. Duivels dilemma.

sukhoruchenkov

Zou met die "risicovolle operatie" het plaatsen van een kunstheup worden bedoeld?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het was idd een operatie aan zijn heup....

Mooie_Mario

'@rahimns
Hoe kom je erbij dat hij niet aangemeld is bij de UCI? Hij staat gewoon op de site.
Quote van Goos over die "een operatie waarbij ze de heupkop hebben vervangen door een kunststuk. Ze hebben een soort schil om de heupkop heen gezet, een halve kunstheup om het zo maar te zeggen.”"

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Volgens mij heb je gelijk vwb Bouwman die de Ronde van Zwitserland gaat rijden met een proloog en tijdrit.
Is ook logisch omdat ze minimaal 3 weken op hoogtestage moeten gaan en dus niet de Criterium Dauphiné kunnen gaan rijden rekening houdend met de reistijd en rusttijd.
Het wordt echter voor vooral voor Bouwman als jonge renner een loeizware Ronde van Zwitserland.
De ronde van Zwitserland is dit jaar zwaarder dan afgelopen jaren met vele hoge cols nabij de gletsjers in Oostenrijk en Zwitserland.
Deze ronde van Zwitserland is dit jaar nmm zwaarder dan de Criterium Dauphiné.
Daarom denk ik ook dat de leiding de 4 hoogtestagerenners juist naar de Ronde van Zwitserland sturen.
Al is het afwachten hoe de renners hierop reageren en dan met name Lindeman en Bouwman.
Gesink en Kelderman zijn dat al gewend.

Overigens zal Velon in deze Ronde van Zwitserland voor het eerst gaan testen met live data van renners op tv en Go Pro camera's op de fiets.
Dat zou dan spectaculaire beelden moeten opleveren die het wielrennen interessanter maken voor fans, sponsors organisatoren.

Wat betreft de TdeF.
Ik zie Bouwman daar niet naar toe gaan.
Lijkt mij nog teveel voor hem als jonge renner.
Als hij al in een grote ronde dit jaar gaat rijden verwacht ik hem misschien dit jaar in de Vuelta.
Verder denk ik dat Bouwman de Ronde van Polen gaat rijden (uitspraak Verhoeven in wielerverhaal).
http://www.wielerverhaal.com/waar-liggen-de-kwaliteiten-van-nederlands-grootste-jumbo-talenten/

Laatst gewijzigd
1 2 ... 188 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.