Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 189 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny plannen veranderen ook wel eens... daar heeft hij het ook nog over de Dauphine. Gewoon maar afwachten hoe het uitpakt.

kelderfan

'@fanny
Plannen kunnen veranderen, maar om Bouwman naar de TdF te sturen lijkt mij ook een gok; laat hij maar lekker via Polen naar de Vuelta gaan.

Hakkie2

'@tahimns: heb je ergens een bevestiging gevonden van het verhaal dat Bennett van zijn steken in zijn zij af is? Zou heel mooi zijn. Ik lees vooral ivm Bennett regelmatig Nieuw Zeelandse wielersites, maar daar heb ik dat nog niet gelezen. Als hij inderdaad van zijn steken af is, kan hij nu wel eens hard gaan groeien.

Wielerfan1987

'@Netraam

Ik ben toevallig thuis in de materie en kan je vertellen dat Marc Goos alleen een vorm van uitkering ontvangt of misschieen mogelijk een aanvulling van salaris uit een arbeidsongeschiktheid verzekering, als hij een deel inkomen mist door de ontstane situatie.

Echter zal zowel het uwv of een verzekeringsmaatschappij niks uitkeren aan Marc als hij geen inkomen mist.
Wij weten natuurlijk niet hoe de situatie is en wat de afspraken tussen Marc en de ploeg zijn, maar als zoals Rahim zegt de ploeg het contract (dat volgens mij vlak na de giro 2014 werd gesloten) met Marc respecteert en hem gewoon het afgesproken salaris betaald.
Ook al is dit nu voor tijdelijk andere werkzaamheden dan is er dus geen sprake van daling van het inkomen en heeft hij vanzelf dus ook geen recht op aanvulling door het uwv, en zal er ook geen verzekeringsmaatschappij zijn die hem een aanvulling op zijn salaris gaat geven...

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Hakkie,

Een en ander is te volgen op George zijn persoonlijke website/blog

Hakkie2

'@wielerfan: dat blog is hij toch mei vorig jaar mee gestopt? Het gaat om nieuwe ontwikkelingen, afgelopen winter had hij nog diverse interviews waarin hij aan gaf dat het nog onderzocht werd.

Wielerfan1987

'@hakkie,

Dan weet ik ook niet waar het terug te vinden is, ik weet inderdaad nog die post waar jij het over hebt van vorig jaar, daarna heb ik eerlijk gezegd ook niet meer op zijn blog gekeken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Hakkie2 het schijnt nog niet weg te zijn, maar het probleem is wel gevonden en hij wordt er nu voor behandeld. Hij zegt hier iets over op zijn instagram account

https://www.instagram.com/p/BF3EoMwOlyX/?taken-by=georgenbennett

Hakkie2

Dank je rahimns!

Ziet er hoopvol uit.

Wielerfan1987

Toch nog even kijkend naar de Tour ploeg.
We hebben nu:
Gesink
Kelderman
Wynants
Lindeman
Vanmarcke

Als je daar nog bij zet

Bouwman
Bennett
Groenewegen/Hofland
Teunissen/Roosen

Dan heb je toch een aardig evenwichtige selectie.

Relatief gezien zoveel ondersteuning bergop als je nog kon verwachten gezien wat er nog overblijft als je de Giro mannen doorstreept.
Mogelijkheden om ereplaatsen te halen in de sprints.

Voldoende ondersteuning ook voor de vlakke etappes.

En daarnaast heb je een ploeg staan die ook als plan B/C kan dienen voor als 1 of beide kopmannen uitvallen of om een of andere reden hun potentieel niet halen.

Met Bouwman, Bennett, Roosen/Teunissen, Lindeman, Vanmarcke heb je voldoende mannen die afgelopen jaar en ook dit jaar diverse keren in kogroepen hebben gereden
Vanmarcke Tour 2015
Bennett Vuelta 2015
Lindeman Vuelta 2015
Bouwman dit voorjaar in Catalonie
Teunissen/Roosen
Groenewegen in Californie (wat een verrassing was dat)

Nu zal ik niet zeggen dat ze meteen een etappe winnen uit de ontsnapping, maar je hebt in ieder geval mannen die een neus voor de ontsnapping hebben en in beeld kunnen rijden en strijd kunnen maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Tour de Pologne
Bouwman, Vermeulen, Roglic, Kruijswijk en Battaglin lijken mij een aardige tegenpool t.o.v. de Tour ploeg.

Fanny

'@Wielerfan
Mooi opstelling voor de TdF maar..........
Dat gaat niet gebeuren.
Ik denk dat ze de wat oudere ervaren renners meenemen.
Daar zullen dan ook wat renners bijzitten voor Groenewegens "trein" als die meegaat.
Hofland als die ipv Groewegen meegaat sprint het liefste zonder trein want hij gaat in de sprint toch grotendeels zijn eigen gang.
Er kunnen in dat geval (keuze Hofland) wat andere renners mee die niet voor een "sprinttrein" rijden.
Het mooie van de opstellig is wel dat er jonge renners meegaan en dat vind ik dan interressant om te zien hoe ze zich staande houden in het geweld van de TdeF.
Maar nogmaals ik denk dat TLJ hier er niet voor kiest om jonge renners meteen in de meest hectische en zware koers te laten starten.
Ik zou het heel opmerkelijk vinden.
En als dat zo is maakt Groenewegen de meeste kans.
Ik denk dat de start in een eerste grote koers van 3 weken voor somminge jonge renners gaat gebeuren in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hofland gaat sowieso niet naar de tour, dus dat zou eventueel Dylan kunnen worden of toch een ploeg volledig rondom de klassementsmannen. Dan zie ik Bouwman wel meegaan. Gaan ze voor een sprinter dan houden ze voor de ondersteuning in de bergen het denk ik bij Lindeman en Bennett, en worden de andere 4 de mannen voor de sprinttrein en voor het vlakke werk.

kelderfan

Bij de Dauphine zegt de ploeg "wij gaan voor de ontwikkeling van onze jonge renners" en dan gaan wij naar de TdF 2 jonge renners meenemen voor hun ontwikkeling of zo. Het spijt mij, maar dat volg ik niet. Laat Bouwman en Groenewegen lekker laten proeven aan 't grote werk in de Vuelta of volgend seizoen. TdS ploeg ging toch naar de TdF met Bennett dan.

Laatste man

Het parcours van de Vuelta is niet geschikt voor een sprinter. Wel om inhoud te krijgen en volgend jaar goed te beginnen aan het voorjaar. Ben benieuwd.

jvh93

Campenaerts in de tourploeg na mislopen giro??

Hakkie2

Tour de Suisse + Bennett is geen optie: Castelijns gaat echt niet naar de Tour. Ook bij Van Asbroeck, Martens en Tankink die de giro al gereden heeft heb ik mijn twijfels. Ik zelf zou het liefst naast de vaste 5 (Gesink, Kelderman, Lindeman, Vanmarcke, Wynants) in elk geval Leezer en Bennett zien. Leezer is echt geweldig in het van voren houden van Gesink of Kelderman, Bennett is de beste klimmer die nog over is.

Dan heb je nog 2 plekjes over. Dat kunnen Groenewegen en een knecht (Van Emden?) worden, maar ook andere opties zijn mogelijk. Is het bijvoorbeeld echt geen optie om Battaglin te laten dubbelen, die leek wel goed uit de giro te komen? Gesink, Kelderman, Lindeman, Vanmarcke, Wynants, Leezer, Bennett, Battaglin, Tankink zou mijn ideale team zijn.

tdola

Ik denk geen bouwman en campenaerts in tourploeg hoor, te vroeg. Beide wellicht wel in vuelta denk ik.

Naast de bekende 5 ( gesink, kelderman, vanmarcke, lindeman en wijnants) komt er voor de bergen wellicht bennett bij (weinig andere smaken beschikbaar/geschikt), martens zal er ook wel bijzitten.
Dan nog 2 plekken over, of 2 pure knechten of sprinter met lead out/knecht.

tdola

'@hakkie

Battaglin was volgens mij redelijk op na giro, daarom nu ook niet opgesteld. En bij contractverlenging gaf ie aan te hopen op etappe overwinning in vuelta, dus dan geen tdf.

Wordt wel mooie ploeg voor polen idd bouwman, kruijswijk (? Of dan op hoogtestage), roglic, battaglin (?) en nog wat ondersteuning. (Campenaerts, tankink, keizer of lead out met sprinter).

Hakkie2

Oké, als Battaglin geen optie is, dan misschien toch maar voor Groenewegen gaan. Moet Tankink worden vervangen door een laatste man voor Groenewegen. Heb je verder ook Wynants en Vanmarcke voor die trein, Leezer dan bij Gesink houden (Kelderman rijdt zo'n laatste fase het liefst alleen). Voordeel van Groenewegen is: je hebt elke dag iemand om voor te rijden en je neemt door wat top 10 klasseringen al wat druk van het team. Zoals Hofland in de giro, dus.

xistnc

Bouwman naar de TdF? Waar komt die fictie vandaan? Nee, natuurlijk niet.

Ik vind het al een onprettige gedachte, dat Bennett naar de Tour gaat. Hij mag me verrassen, maar mijn indruk is dat zijn motor verreweg tekort schiet voor het kaliber wedstrijd dat de Tour is. Zelfs als dat op een Sky-achtige manier 'dagje op, dagje af' zou zijn.

tdola

Heb bennett ook nog niet echt zien overtuigen, maar andere bergondersteuning niet klaar/voorbereid.

Roglic/battaglin nu moe.
Bouwman/vermeulen nog te onervaren en jong.

Keizer zal giro/vuelta denk ik weer dubbelen.

tendam

Bennett gaat naar de Tour bij gebrek aan beter. Hij heeft waarschijnlijk de motor niet voor de Tour, maar ja, hij zou in theorie wel een paar bergjes moeten kunnen overleven en dat is al meer dan 90% van de LottoNL-ploeg.

Gees

Ah, Hofland alsnog naar de Dauphine. Gelukkig maar

Jotto-Lumbo

Met wat voor wedstrijd kan je de Heistse Pijl vergelijken?

1 2 ... 189 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.