Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 190 ... 405 406
Laatste man

Groenewegen naar de Tour lijkt me best verstandig. Er zijn een stuk of 6/7 echte sprintetappes. Paar goede noteringen en met wat geluk rij je zomaar een top klassering.

Bennett kan in de Dauphiné laten zien dat hij in ieder geval een week lang veel klimmen tegen toppers aankan.

Laatst gewijzigd
Hermannmg

Zou Tankink meenemen als is het alleen voor de sfeer en de interviews, daarnaast een ontzettend ervaren renner die de jongere jongens veel kan bijbrengen.

Chrys

Leezer, Martens en Bennett lijken me ook zo-goed-als zekerheidjes voor de Tour. Dan is er nog maar één plekje en dat zal dan denk ik of Groenewegen of misschien wel Teunissen worden.

Volgens mij had Tankink al aangegeven dit jaar de tour over te slaan. Campenaerts heeft (met blessure) te weinig laten zien voor de Tour. Bouwman geloof ik niet dat ze die al de Tour laten rijden. Wagner, Van Emden, Van Asbroeck, Van Winden zitten volop in de sprinttrein ontwikkeling volgens mij. Misschien dat Keizer nog de dubbel doet of dat Roosen wordt beloond voor zijn goede voorjaar, maar voor de rest zie ik weinig serieuze opties.

kelderfan

Als er dan toch een jongeling moet worden toegevoegd aan de Tourselectie, dan zou Timo Roosen een goede optie zijn, omdat hij een goed herstel heeft na zware inspanningen of toch Mike Teunissen om een aanvallende renner mee te nemen. Maar laten zij die sprinttrein maar op de lange baan schuiven. Er zijn door Zeeman toch 2/3 jaar voor uitgetrokken.
Tankink volgend seizoen bij de begeleiding bij de Giro en Tour meenemen voor de sfeer en intervieuws. {een soort tour de jour}
Maar voor volgend seizoen TdF nog een sterke Amerikaan Peter Stetina {Trek} of Stef Clement {IAM} toevoegen lijkt mij niet verkeerd.
Dan heb je wat @rahimns graag ziet een goede balans in kopmannen en ondersteuning.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk dat de kans aanzienlijk is dat Groenewegen mee gaat naar de Tour de France, aangezien het oorspronkelijke alternatief om met een groot deel van zijn trein naar de Vuelta te trekken door het verloop van de Giro wat meer op de achtergrond zal zijn gekomen. Het gegeven dat renners als Vanmarcke en Wynants de komende koersen met Groenewegen op pad zijn duidt waarschijnlijk ook wel ergens op.
Ik verwacht dan iets in de richting van: Gesink, Kelderman, Bennett, Lindeman, Martens, Vanmarcke, Wynants, Groenewegen en Wagner.

Wanneer ze met Groenewegen voor de Vuelta kiezen, dan verwacht ik Leezer en Teunissen (?) in plaats van Groenewegen en Wagner.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik zie hier heel veel Martens terugkomen, zelfs als zekerheid. En ik weet dat hij vaker in de selectie zat. Maar dit jaar was het toch allemaal nog niet best? De ardennenklassiekers (zijn hoofddoel) waren gewoon echt onder zijn niveau, Baskenland kon hij niet eens uit rijden. Ik denk dat die zich wel heel erg moet bewijzen in Zwitserland om een kans te maken. Tot nu toe heeft hij het benodigde niveau toch nog niet echt laten zien en was hij vorig jaar nou ook weer niet zo goed dat hij nu onmisbaar is.

S. Morgenstern

Hetzelfde kun je over het voorjaar van de kopman zeggen (nog zo'n bagger renner in de regen) of belangrijker; over dat van Leezer als logisch alternatief. Ik weet niet of het bij het samenstellen van een Tourselectie effectief is om te blijven hangen in een tegenvallende periode van bepaalde renners of dat je beter kunt kijken van welke renners je in juli het meest verwacht.

Hakkie2

'@vlek: over de kopman: daar kun je in elk geval naar vorig jaar wijzen. Martens laat volgens mij al 2 jaar het niveau niet meer zien wat hij had. En wat moet je verwachten van Martens in de Tour? Heuvels komt hij nauwelijks meer over, laat staan bergen. In Baskenland kwam hij zonder blessure buiten tijd binnen. Hij moet toch echt in Zwitserland aantonen dat dat beter gaat. Laat hij daar wat zien is zijn selectie misschien wel logisch. Maar hem nu neerzetten als zekerheid wmb zeker niet.

Leezer is een heel ander type renner, die de laatste jaren juist laat zien dat hij wereldtop is in het rijden met een kopman in zijn wiel, het loodsen door het peloton en rekening houden met de renner in zijn wiel. Een vak apart dat Leezer echt heel goed beheerst.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als dat allemaal werkelijk zo is, dan zal het makkelijk zijn voor degene die er over gaan.

xistnc

Juist in de Tour heeft Martens vorig jaar uitstekend gepresteerd. O.a. in de rol van Leezer, voor de finales die voor Leezer wat te lastig waren.

horsm

Voor wie moet Groenewegen in de eerste allemaal eindigen om de witte trui aan te mogen trekken? Bouhanni & Demare. En verder?

ghostwriter

'@horsm
Bouhanni is toch al the oud voor de witte trui?

Chrys

Matthews? Of is die ook al te oud?

En Coquard.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Demare start niet in de Tour, Bouhnni is te oud. Coquard en Bonifazio zijn er wel, waarschijnlijk.

Fanny

Volgende week zaterdag 11-06-2016 start de voor dit jaar loodzware Wt koers Tour of Suisse met daarin opgenomen liefst 16 grote hoge bergen, waarvan sommige tot aan de gletsjers.
Er worden diverse hoge bergpassen boven de 2000 genomen door de renners en wordt ook Oostenrijk aangedaan (bergaankomst gletsjer in Sölden).
Ikzelf vind het een van de mooiste rondes van 1 week, zoniet de mooiste qua natuur en schoonheid van het land. Zeker als het mooi weer is.
Overigens is de Tour of Suisse volgens mij de enige WT koers van meer dan 1 week (9d) en dit jaar zwaarder dan de Criterium Dauphiné (8d)
TLJ zal nmm een goede afvaardiging sturen mbt de voorbereiding op de latere Tour de France.
Vooral Gesink en Kelderman zullen zich moeten laten zien ivm deze komende Tour de France.

Ik gok op de volgende opstelling:
De hoogtestagiaires Gesink, Kelderman, Lindeman, Bouwman aangevuld met Martens, van Asbroeck en de Giro renners Tankink en Castellijns.

De laatste 2 worden misschien vervangen door de Giro klimmers Battaglin en Roglic die denk ik ook al een hoogtestage hebben gedaan op Tenerife maar die ook een voor hun zware Giro hebben gereden.

Nieuw in de Tour of Suisse
De organisatie zal voor het eerst, in samenwerking met Velon en Go Pro, de data's van de renners live op de TV (schermen) brengen en sommige renners zullen worden uitgerust met sensoren.
Benieuwd wat dit brengt. Maakt het wielrennen waarschijnlijk interessanter om te volgen.

Laatst gewijzigd
jerteg

Fanny, ik mag toch hopen dat je niet echt denkt dat Roglic (die zijn eerste grote ronde reed) ook nog de Tour gaat rijden. Battaglin zal de Vuelta gaan rijden.

jerteg

In de Vuelta zou ik trouwens Kelderman ook meenemen om te knechten voor Kruijswijk.

Kruijswijk
Gesink superknecht
Kelderman superknecht
Battaglin
Teunissen
Roosen
Groenewegen / Hofland
Wagner
Bouwman

Fanny

'@jerteg
Bedankt: Was niet juist geschreven en heb het dus aangepast.

kelderfan

Groenewegen naar de Heistse Pijl, Rund um Köln en ZLM. Paul Martens als vervanger van Van Emden in de Heistse Pijl.

Laatst gewijzigd
Gees

TDF: Gesink, Kelderman, Bennet, Lindeman, Vanmarcke, Wynants, Groenewegen, Leezer, Martens.

Vuelta: Kruijswijk, Gesink, Battaglin, Keizer, Vermeuelen, Bouwman, Campenaerts, Roosen, Teunissen.

Wellicht kan Kelderman zelfs aanhaken in de Vuelta.

Kan je Roglic, Vanmarcke, Martens richting Canada sturen.

Jotto-Lumbo

'@Jerteg, als je dat team zo opstelt begint het bij mij al te kriebelen. Ik denk wel dat je een ervaren wegkapitein nodig hebt om Kruijswijk in de vlakke etapes zo weinig mogelijk energie te laten verspillen. (waar hij in de giro zo tevreden over was) van Emden / Leezer / Keizer voor Roosen of Teunissen. Daarnaast denk ik dat het verstandiger is om Kelderman op te stellen als kopman in Canada en de Eneco tour. Hij heeft al vaker bewezen daar goed te zijn en ik denk dat het goed is voor zijn ontwikkeling om ergens als kopman te starten in een WT-koers. Kelderman zou je dan kunnen vervangen door Campenaerts, Lindeman of misschien al wel door Vermeulen. Kruijwijk, Gesink, Battaglin, Bouwman, Lindeman, Keizer, Teunissen, Wagner en Groenewegen, lijkt me een heerlijk team om mee naar de Vuelta te nemen.

S. Morgenstern

Vuelta: Kruijswijk, Gesink, Battaglin, Keizer, Vermeuelen, Bouwman, Campenaerts, Roosen, Teunissen.

Mocht het mogelijk zijn om met Kruijswijk een goede voorbereiding op poten te zetten richting de Vuelta, dan zullen ze daar minstens voor het podium willen gaan en denk ik niet dat Vermeulen in aanmerking komt om de Vuelta te rijden. Hij heeft nog veel te weinig laten zien daar aan toe te zijn. Mochten ze voor ritten gaan, dan is dat natuurlijk een ander verhaal.

Ik hoop dat ze met hoge ambities naar Spanje trekken en dan heb je met die selectie als uitgangspunt sowieso nog een ervaren renner voor de vlakke ritten nodig. Een renners als Van Emden of Leezer in plaats van Vermeulen zou tevens een aanvulling zijn voor de in dat geval belangrijke ploegentijdrit op de eerste dag.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jerteg
Ik zou de Vuelta zo willen invullen: Kruijswijk, Battaglin, Bouwman, Kelderman, Keizer, Roglic, Roosen, Groenewegen en Vermeulen. Dan heeft Kruijswijk met Battaglin, Bouwman en Roglic voldoende steun voor in de bergen en dan kan Kelderman met Vermeulen kijken hoever zij kunnen komen.
Groenewegen kan 't ook alleen, dat heeft hij wel vaker laten zien.
Gesink kan dan met Vanmarcke, Campenaerts, Bennett, Lindeman, Martens en Hofland naar Quebec, Montreal, Emilia en Lombardije, daar heeft hij volgensd mij veel meer kans om te scoren.

S. Morgenstern

Groenewegen kan ’t ook alleen, dat heeft hij wel vaker laten zien.

Groenewegen kan het echter beter met goede ondersteuning, vooral dat heeft hij dit seizoen laten zien. Zeker wanneer het een grote ronde debuut betreft, waar alles moeilijker is dan hij gewend is, zou het wat ridicuul zijn om hem opeens met enkel (voor-voorlaatste man) Roosen op pad te sturen. Groenewegen is dit seizoen een belangrijke renner gebleken en heeft een aardige positie in de pikorde bereikt. Wanneer je hem dan drie weken in Spanje laat koersen, verdiend hij ook een eerlijke kans met degelijke ondersteuning.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@kelderfan: Gesink wil naar de Vuelta, als ik TLJ zou ik hem dus daar gewoon laten starten. Hij wilde eerst al naar de giro en dat ging niet door. Vervolgens naar de OS en dat ging niet door en dus het voor ritten rijden in de Tour ook niet. Nu hem ook nog tegen zijn zin naar Canada sturen ipv de Vuelta lijkt me dan dus niet handig, een beetje rekening houden met de wensen van je kopmannen (zeker Gesink, de enige waarvan je nu zeker weet dat hij volgend jaar ook nog voor je zal rijden) is gewoon verstandig.

1 2 ... 190 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.