Ik weet niet wat het rijden van de Vuelta zou toevoegen voor Gesink. Die wedstrijden in Canada zijn hem natuurlijk op het lijf geschreven. Als kopman die tot nog toe nul WT-punten heeft vergaard heb je natuurlijk niet zo heel veel te eisen. Maar goed, misschien ziet de wereld er na de Tour weer heel anders uit.
Als Kruijswijk vertrekt mag hij misschien niet eens de Vuelta rijden, dus dan hebben ze daar weer behoefte aan een kopman ;)
Als Gesink nu wel voor het algemeen klassement gaat in de Tour lijkt het me logischer dat hij niet ook de Vuelta rijdt. Laat hem na de Tour de Clasica San Sebastian rijden om zich daarna voor te bereiden op de twee Canadese GPs. Kelderman zou ik na de Tour direct op een korte vakantie sturen om zich daarna klaar te stomen op een rol als knecht van Kruijswijk in de Vuelta. Als LottoNL dan ook Roglic, Battaglin en Bouwman mee sturen zal Kruijswijk een prima klimploeg om zich heen hebben.
Mijn opstelling na goed rijden TLJ in Tour of Suisse en Criterium Dauphiné.
TDF: Gesink, Kelderman, Bennet, Lindeman, Vanmarcke, Wynants, Groenewegen, Leezer en Martens.
Vuelta: Kruijswijk, Gesink, Battaglin, Bouwman, Lindeman, Keizer, Teunissen, Roosen en Hofland
Canada: Bennet, Roglic, Vermeulen, Vanmarcke, Campenaerts, van Emden, Tankink en Groenewegen.
Kelderman deed vorig jaar niet veel onder voor Gesink in die Canadese koersen, dus of dat nu werkelijk het verschil maakt: de ene de Vuelta voornamelijk in dienst van Kruijswijk en de ander naar Canada en Eneco. Dat Gesink nu voor een klassement gaat in de Tour hoeft daarnaast een deelname in de Vuelta in een andere rol toch niet in de weg te zitten? Ik vond de oorspronkelijke volgorde (ritten in de Tour en klassement in Vuelta) eerder minder logisch, dan degene die het nu lijkt te worden.
'@tendam, dat postte je een keer eerder ook, dat als Kruijswijk weggaat de ploeg hem misschien niet plaatst voor de Vuelta. Meen je dat serieus? Ik kan me voorstellen dat alles investeren in een renner die, mocht jij winnen, zijn 'kapitaal' meeneemt naar een andere ploeg niet aantrekkelijk is. Maar niet opstellen?
'@Hakkie2
Nu Gesink niet naar de OS gaat/mag lijkt 't mij, dat hij 't ook voor zichzelf anders wil indelen. Ik ga hem niet voorschrijven wat hij moet doen.
Hij heeft wel duidelijk aangegeven, dat hij het winnen van ritten ook belangrijk vindt. Laat hem lekker in de TdF zijn ding doen om voor 't klassement te gaan en zich helemaal aan gort te rijden; gezien ook 't voorbeeld van Kruijswijk. Omdat hij ook wilde scoren in de Ardennen Classics, wat niet gelukt is, lijkt 't mij toch niet verkeerd, als hij voor Canada en Italie gaat.
Ik begrijp de opstelling van @Fanny wel maar Groenewegen gaat volgens mij de Vuelta rijden, mede ook om weer sterker te worden. Hij heeft in de ToC toch laten zien, dat hij nog wat kracht te kort schiet. Voor wat de TdF betreft lijkt 't mij beter om 't team volledig om Gesink en Kelderman te bouwen; dus zonder specifieke sprinter. Bijv. Gesink, Kelderman, Bennett, Lindeman, Martens, Roosen of Teunissen, Vanmarcke, Wynants en Leezer. {misschien wil Kruijswijk wel de TdF opnemen in zijn programma; hij is in ieder geval getergd}.
Maurits Lammertink klopt op de deur.
@rahimns
Als hij op Kruijswijk tour wil gaan, dan zal hij 't snot voor de ogen moeten rijden om de degens met Froome, Nibali, Porte, Aru te kruisen en dan wel heel vermoeid uit de TdF komen. Maar goed hij zal 't zelf moeten invullen in overleg natuurlijk. Ik ben erg benieuwd naar Gesink en Kelderman in deze versie van de TdF.
'@horsm
Het is wel een normale gang van zaken dat renners die weggaan niet de 'Vuelta-boost' wordt gegund voor het komende seizoen. Al is dat misschien bij een podiumkandidaat een ander verhaal.
@kelderfan
Tsja, hij kan wel zeggen dat hij op de Kruijswijk-toer wil, maar wat bedoelt hij daar precies mee? Zelf had hij vorig jaar ook een Tour waar in principe alles goed voor hem ging, maar hij heeft gewoon niet het niveau om drie weken lang te strijden met de Froomes van deze wereld.
'@tendam
Gesink zal best een dubbel gevoel hebben; enerzijds zal hij blij zijn met de daden van Kruijswijk, maar anderzijds ziet hij de OS voor zijn neus worden weggekaapt. Die zal gebrand zijn, om te laten zien, dat hij ook kandidaat is voor de OS. Dus zal een 6e. plek niet zijn doel zijn. Hij zal toch echt denken aan zijn 4e. plaats in de TdF versie 2010. Dat hij niet 't niveau van Froome heeft zal wel kloppen, maar je weet zelf wel, dat alles moet meezitten om in de top drie te eindigen. Dat geldt ook voor Froome.
'@Kelderfan
Quote: Maurits Lammertink klopt op de deur.
Ja en, we doen open en wat dan ?
Moeten we hem (Maurits) ruilen met zijn broer Steven ?
Wil hij plaatsnemen als knecht op het bankje bij TLJ ?
Ik denk dat Maurits Lammertink (25) wel een goede renner is die graag wil aanvallen en de vraag is of dat kan bij TLJ.
Dan kan hij beter zijn contract uitdienen en verkassen naar een andere WT ploeg waar hij wel altijd mag aanvallen.
Ik zou als ik hem was gewoon verlengen bij Roompot waar hij de de nog relatieve jonge kopman wordt/kan worden in heuvelachtige etappes.
Daarnaast is het maar de Ronde van Luxemburg, die net begonnen is.
Eerst maar eens kijken wat hij bv kan in een meerdere WT rondes.
In de eerste WT ronde van Catalunya werd hij als een van de kopmannen 73e op bijna 40min.
'@Fanny aan de andere kant staan daar wel weer een 7e plaats in de Brabantse Pijl, 8e plaats in Rund um den Finanzplatz en een 16e plaats in de AGR tegenover en ook vorig jaar heeft hij al mooie dingen laten zien. Maar we zullen zien waar de toekomst van deze jongen ligt. Ik zou hem wel graag naar TLJ zien komen.
'@Fanny
Je moet ook malheur meewegen in je overweging toch. Hij is enige tijd geblesseerd geweest en is op de weg terug. Derhalve zeg ik ook klopt op de deur.
Dus ok eerst even kijken hoe hij zich verder ontwikkelt. Zij volgende afspraak is de TdS.
En volgens mij heeft Plugge aangegeven, dat hij aanvallende renners graag ziet.
Maar ik ben 't met @rahimns eens, dat hij best in 't plaatje van TLJ past.
Nu lees ik dit forum niet heel vaak, eigenlijk nooit, maar overdrijven jullie de kwaliteiten van Kruijswijk nu? Laat hem maar eens wat vaker bewijzen dat hij een grote rol in een ronde kan spelen.
Hesjedal won een keer de giro, wonderbaarlijk, daarna is het een oké renner geweest maar nooit iemand die in een grote ronde nog van betekenis is geweest. Je hoopt een ander lot voor Kruijswijk maar wat nucherheid zou niet verkeerd zijn.
'@ Kelderfan en @ Rahimns
Ik heb ook aangegeven dat het een goede renner is.
Ik denk ook dat het een interessante renner voor TLJ is.
Denk dat hij de beste relatief jonge renner van Roompot is met zijn bijna 26 jaar en niet te vergeten Nederlander wat voor de sponsors belangrijk is.
Maar de vraag is wat wil hij en wat wil TLJ met hem doen en wat voor renner zoekt TLJ behalve volgens mij 1 goede Amerikaanse renner.
Het ligt er ook aan wie bij TLJ dit jaar vertrekken.
Maurits Lammertink is eigenlijk een renner die niet zou moeten knechten gezien zijn aanvallende en redelijke sprintmogelijkheden.
Zijn AGR resultaat was dit jaar was zeker goed te noemen.
Alleen zijn resultaten met de wat langere ITT zouden wel wat beter moeten worden om mee te doen in een klassement.
Laten we de Ronde van Luxemburg,de WT Ronde van Zwitserland en wat andere koersen (bv NK) even afwachten en daarna pas een oordeel vellen.
Indien hem dat goed afgaat zou ik hem zeker een stageplaats geven als dit trouwens kan omdat hij bij een PCT ploeg zit.
Maurits Lammertink heeft trouwens contract t/m 2016.
'@Fanny TLJ zoekt naar jonge talenten en dat is Maurits. En die Amerikaan is echt geen moetje. Als ze kans hebben om een talentvolle Nederlandse renner binnen te halen, en ik denk dat Maurits heel geschikt is voor het klassieke heuvelwerk, dan zullen ze dat niet laten. Natuurlijk moet de renner ook zelf willen en weet ik niet wat de ploeg verder nog aan mogelijkheden heeft. Maar hij past absoluut in het plaatje.
@SolitaryShell het standpunt t.o. Marc zal idd niet veranderen zolang de ploegartsen hem niet geschikt vinden voor topsport, hoe vervelend ook voor de renner.
@BoomHoogerland echt ?? je hebt de afgelopen 2 jaar toch wel naar de Giro gekeken hoop ik...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.