'@Rahimns
Even rectificeren:
Ik heb helemaal niet gezegd dat die Amerikaan een moetje is maar ze zoeken wel een goede Amerikaanse renner erbij als dat mogelijk is ivm sponsorbelangen BL.
Hoe weet jij, dat Maurits Lammertink, volgens TLJ, past in het plaatje ?
Ik neem aan dat dat jou eigen mening is, want anders weet je hier meer van dan dat je hier laat blijken.
Trouwens als TLJ een talentvolle Nederlandse wielrenner wil hebben krijgen ze hem altijd binnen omdat ze de enige NL WT ploeg zijn tenzij er buitenlandse kapers (andere WT ploegen) op de kust zijn.
Ik denk dat z'n renner het liefst WT koersen (hoogste niveau) wil rijden met navenant salaris die erbij hoort en die is normaal hoger dan bij een PCT ploeg.
MAW het is de vraag of Maurits Lammertink, de talentvolle renner is, die TLJ wil halen, voor de completering van de ploeg indien er renners TLJ verlaten.
Het ligt er dan ook aan welke soort renner(s) TLJ verlaat en dus ook welke renners ze zoeken.
We wachten wel af wat er gebeurt, tenzij jij er meer van weet als Fan Ambassadeur want dan zou ik en waarschijnlijk ook de mede wielerforumgenoten dit graag lezen.
'@Fanny
Er is meer dan alleen de kans op het hoogste niveau te rijden. Zo is Maurits Lammertink op dit moment bij Roompot in elke wedstrijd waar hij dat wil kopman.
Verder past hij in het plaatje omdat hij jong, Nederlands en talentvol is. Zo simpel is het soms. Dat wil overigens niet zeggen dat elke jonge talentvolle Nederlander uiteindelijk bij TLJ terechtkomt.
Zoals @netraaam zegt is geen speld tussen te krijgen. De ploeg richt zich op jonge, talentvolle renners met voorkeur Nederlands die zich nog kunnen ontwikkelen. En gezien zijn leeftijd, kwaliteiten en resultaten zou hij dus prima in het plaatje passen. Dat ze daarnaast eventueel nog een Amerikaanse of Italiaanse erin willen passen is mogelijk, zolang deze aan die voorwaarde voldoet. Echt dat is geen groot geheim.
'@BoomHoogerland dat is toch vreemd, alles wijst er juist op dat Kruijswijk een ideale renner is voor de grote rondes, kan heel goed pieken, verslechterd minder snel en hersteld goed, vooral na 2 weken. Dan is het toch raar dat jij zegt dat hij beter voor etappezeges kan gaan.
'@Netraam
Dat jong en talent zijn valt wel mee met zijn bijna 26 jaar.
Jong en talentvol is voor mij tot en met ongeveer 23 jaar.
Elke jonge talentvolle renner hoeft ook niet bij TLJ te zijn.
Kan ook een buitenlandse WT ploeg zijn zoals ik al eerder aangaf.
Ook heb ik al eerder aangegeven dat hij bij Roompot één van de kopmannen is en ik verwacht dat kopman zijn niet bij TLJ, indien hij daar tekent.
Dat zal waarschijnlijk in eerste instantie knecht zijn voor de grote kopmannen zoals Gesink, Kruijswijk, Kelderman en Vanmarcke.
Natuurlijk zal hij net zoals sommige andere renners bij TLJ weleens zijn eigen wedstrijd mogen rijden en daar naar hartenlust mogen aanvallen.
Ik denk, als hij kopman wil blijven, hij het best voor 2 jaar bij Roompot kan tekenen na 2016.
Indien hij daar de komende jaren een goede kopman wordt gaat één van de WT ploegen hem vanzelf wel contracteren op zijn 28e./29e.
'@Rahimns
Als ik tussen jouw berichten doorlees gaat Maurits Lammertink dit jaar dus naar TLJ.
Heb je dit als Fan Ambassadeur inmiddels van de staf van TLJ gehoord en van wie ?
Ik ben tevens benieuwd wie er dan volgens jou gaan vertrekken, behalve Tjallingii.
Verklaar je nader want ik vermoed dat je meer weet.
Goos gaat van de loonlijst als hij niet binnen een maand weer fietsende is, Tjallingi valt weg, Vanmarcke gaat misschien vertrekken.
Laat ze aub Boom, Lammertink en Clement ophalen. Ik denk dat het voor renners als Wagner en Martens wel een keer einde verhaal moet zijn.. Helemaal Martens die niks meer wint en of bijdraagt aan het geheel.
Wij hier niet nuchter? Ik heb bijna niemand hier lyrisch zien lopen doen toen Kruijssie in het roze reed. Integendeel.
Boom, je hebt echt niet naar de Giro gekeken vorig jaar wanneer je beweerd dat Kruijswijk slechts een goede 3de week had vorig jaar. Hij was 3 weken top, alleen in etappe 3 of 4 zat hij tijdens een vlakke! etappe te ver naar achteren waarna Astana doortrok in de regen en hij op ruim 8 minuten finishte.
Post je dit soort reacties om ons uit de tent te lokken of wat?
'@Fanny, nee hoor dit is puur mijn eigen inschatting.
@Turtlehead wij ( 3 personen) zijn door de ploeg gevraagd om als een soort klankbord te fungeren vanuit de fans. Wij hebben een aantal keer per jaar contact met de ploeg om te kijken hoe zij verbeteringen kunnen toepassen in hun communicatie met de fans.
'@Rahimns
Prima als dat jou eigen inschatting is dat Maurits Lammertink komt. Maar je schrijft trouwens ONZE inschatting.
Was onduidelijk voor mij in eerdere berichten wat je schreef/bedoelde.
Ik ging ervan uit dat je als Fan Ambassadeur wist van de staf van TLJ of via andere kanalen dat Maurits Lammertink zou komen.
En dan had ik en misschien ook anderen het graag willen weten.
Van de andere kant begrijp ik ook wel dat je het voor je moet houden.
No hard feelings about it.
Vandaag de laatste trainingsdag met trainer Louis Delhaije voor de TLJ mannen Gesink, Kelderman, Lindeman en Bouwman op Tenerife.
Hun 3 weken eenzame hoogtestage zit er dan op met slechts 1 hotel boven de 2000m en verder is en was er niets te doen behalve een verjaardag van Gesink die 30 jaar werd.
Het waren volgens mij zware trainingsweken op hoogte om rode bloedcellen te kweken.
Ik heb ze namelijk een beetje gevolgd op hun Strava.
Met name Gesink, maar ook de anderen renners hebben tussendoor ook nog mooie foto's gemaakt.
Vooral de 2 kopmannen Gesink en Kelderman hebben de nodige zware hoogtekilometers gemaakt en dat moet ons forumlid Kelderfan deugd doen.
Benieuwd wat dit oplevert voor de komende WT koers Tour of Suisse, maar vooral de TdeF voor Gesink en Kelderman.
Ik hoop van ganse harte dat ze de hoogtestage goed hebben verteert en in de TdeF en later ook in de Vuelta gaan knallen !
Nou, mij ook wel Fanny :D Nog een nachtje slapen en dan vertrekken de mannen dus. Ben benieuwd hoe Koentje eea heeft verteerd.
Het mooie van het hedendaagse wielrennen vind ik de nivellering, waardoor steeds meer nieuwe renners zich kunnen meten met de WT renners. Talent is nog steeds belangrijk maar toewijding zo mogelijk nog belangrijker. Geen idee waarom ik dit meld, maar zie het als een soort zonnesteek.
'@Fanny typefoutje, onze moest mijn zijn. Nee ik weet absoluut niet met welke renner er gesproken wordt. Wel weet ik naar wat voor typerenners er wordt gekeken. En daar past Lammertink zeker in. Maar of er werkelijk met hem gesproken wordt weet ik niet. En natuurlijk valt hij nog in de categorie jong.
@Gees nee er is geen moetje, zoals ook Battaglin en Vermeulen geen moetje waren. Maar daar krijg ik blijkbaar hier niemand van overtuigd. Terwijl ik dit wel met zekerheid weet.
'@ Gees
Gezien de Strava's van de mannen op Tenerife hebben Bouwman en Lindeman (in mindere mate) het iets rustiger gedaan dan de kopmannen Gesink en Kelderman, die de nodige hoogtemeters hebben gemaakt en daarnaast ook nog de nodige ITT hebben gedaan.
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met o.a. de nog jonge leeftijd van Bouwman (22).
Bouwman en Lindeman zullen denk ik vooral voor de kopmannen Gesink en Kelderman in de Tour of Suisse moeten knechten en ik verwacht niet dat ze in de tijdritten in deze Tour of Suisse voluit gaan.
Overigens denk ik dat Lindeman in de TdeF van start gaat.
Maar ja, hij is ook al 26 jaar en zijn 2e seizoen bij TLJ na 3 jaar VacanSoleil.
Hij kan nmm de 3 weken als knecht in TdeF wel aan en zal een goede knecht zijn voor de kopmannen Gesink en Kelderman.
@Rahimns
Ok, foutje vergeven.
Maar, by the way, naar welke type renners wordt er gekeken bij TLJ ?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.