Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 195 ... 405 406
Tisyaboy

Steven Lammertink tijdens de klim tijdrit. https://www.instagram.com/p/BGRRJoXhLfb/

Tisyaboy

Mike Teunissen: https://www.instagram.com/p/BGTSxHCBLV4/?taken-by=hokuto2

tdb

Pfff... verrekte steil daar...

StonedCamel

Pfff volgende keer kleinere plaat monteren. 20% (zeker voor die duur) hoeft geen probleem te zijn, alleen als je op je 39-25 omhoog wilt rijden als niet begenadigd klimmer dan wordt het wel lastig om je cadans boven de 60 te houden.
Het zou me niks verbazen als Contador op een kleiner verzet reed dan deze twee heren. Nu had die ook iets meer te winnen natuurlijk, maar toch...

Rahim Vlasblom
admin

Stevben had 39-28 op staan... maar dan nog iets te zwaar... maar 24% pittig hoor..

ghostwriter

Is het niet een beetje vreemd dat Steven Lammertink terwijl hij een goede tijdrijder en met 1,76 niet al te lang is toch zo veel moeite heeft met beklimmingen. Nu wil ik niet zeggen dat elke goede tijdrijder die klein is een goede klimmer hoort te zijn maar dat hij zo'n matige klimmer is lijkt me wel een beetje vreemd. Ik hoop enorm dat het hem lukt om de Dauphine uit de rijden want hij heeft duidelijk de kilometers nodig om meer inhoud te ontwikkelen.

kelderfan

'@ghostwriter
Steven Lammertink heeft zelf laten vallen, dat hij 't Vlaamse werk beter verteerd. Hij moet ook wat sterker worden en km's maken. Dus ik verwacht nu nog niet veel van Steven. Zijn broer is al een stuk verder in zijn ontwikkeling.

Laatst gewijzigd
GeorgeBush

Steven Lammertink heeft leuk in tijdrijden gereden, maar mist klaarblijkelijk het herstel vermogen om 60 koersen per jaar aan te kunnen. Wellicht met iets teveel truucken prof geworden.

Yeez

Steven is gewoon een goede hardrijder, rijdt vaak op kop van het peleton. Jammer dat de meeste hem alleen op dnf beoordelen

Chrys

'@GeorgeBush
Dank voor je 'bijdrage' en tot ziens...

kelderfan

Jammer voor Hofland, die er goed bij zat. Slechts 6e.

S. Morgenstern

Prima sprint van Hofland met een nette zesde plaats.

Rahim Vlasblom
admin

'@georgebush Kom op zeg, Steven is 22 jaar... zullen we even wachten met het afschrijven van wielrenners

@Kelderfan kwam te vroeg op kop. Op zich is er niets mis met zijn snelheid. Het moet gewoon eens allemaal gaan kloppen.

WCEendT

'@Vlek
Ik vind dat TLJ zich moet schamen, op het gebied van sprints zijn ze in 1,5 jaar niks opgeschoten. Alles wat ze moeten doen is een keer met een treintje naar een rondje gaan en kijken of Hofland echt potentie heeft, maarja dat gaat toch nooit gebeuren.

@Rahimns
Steven Lammertink moeten ze gewoon nog een jaar of 2-3 de kans geven, als je ziet dat zijn broer (zijn toch broers?) ook echt tot zijn 24e/25e nodig had om iets te laten zien. Al heeft Steven natuurlijk al laten zien een meer dan redelijke tijdrit te rijden.

Hakkie2

'@WCEendt: waarom zouden ze zich daar voor schamen? Welk team heeft er 3 goede klassementsrenners en een sprinttrein? Kan alleen Katusha noemen die het combineert, eigenlijk. Sprinten heeft bij TLJ gewoon niet de hoogste prioriteit, al proberen ze wel te maken wat er van te maken valt en dat te verbeteren. Zo hebben ze nu een heel behoorlijke sprinttrein voor Groenewegen. En heeft Hofland een heel stel ereplaatsen verzameld in de Giro.

De sprinttrein rijdt trouwens in de ZLM Toer, dus die afrekenen op de Dauphine is een beetje vreemd.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij hebben ze rond Groenewegen toch een aardige trein gevormd? Hofland is hier inderdaad alleen met Van Winden en Teunissen en je kunt natuurlijk vinden dat ze wat meer mannen die nu met Groenewegen rijden mee hadden moeten nemen. Ik vond in deze sprint echter niets om je voor te schamen. Hofland moet nogal vroeg aangaan om het risico niet aan sprinten toe te komen te vermijden; volg vandaag echter alle andere sprinter en je zult er geen vinden waar niets op aan te merken was.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@vlek: klopt, die van Groenewegen is heel behoorlijk. Alleen daar heb ik ook wel eens het commentaar gehoord dat hij lang niet zo sterk is als die van Greipel, Degenkolb of Kittel. Vandaar mijn opmerkingen over prioriteiten: voor die teams is de sprinter de belangrijkste renner.

horsm

Eens met Vlek - ik vind het rond Groenewegen prima gaan. Sinds hij bij TLJ elke maand zo'n beetje een overwinning. Hofland zag er wel weer snel uit vandaag, maar ik vraag me nog steeds af of het niet zin heeft om 'm op te gaan leiden voor de klassiekers.

kelderfan

'@rahimns
Het moet zeker een keer kloppen met de sprint van Hofland. Hij zat er goed bij in de laatste 500m.; maar hij moest wel zo vroeg aangaan, omdat hij anders was ingesloten en hij werd opgehouden door de vechtpartij voor hem. Volgens mij koos hij weer voor 't wiel van Bouhanni. Lijkt mij leuk als hij dat eens toelicht. Hij heeft ook geen treintje nodig, maar wel een lead-out als Wagner om Hofland voorin te houden. Nu is Hofland te veel kracht kwijt met het voorin blijven. Er moeten bij Roompot/RDT toch jongens zitten, die je kunt opleiden tot lead-out en volgens mij kent Groenewegen wel jongens, die dat kunnen.

S. Morgenstern

Hij heeft ook geen treintje nodig, maar wel een lead-out als Wagner om Hofland voorin te houden. Nu is Hofland te veel kracht kwijt met het voorin blijven.

Vandaag had Hofland drie renners die hem voorin konden houden, maar niemand die hem op het perfecte moment in het goede wiel afzet. Volgens mij kon je aan de kracht achter zijn sprint goed zien dat hij niet tekort kwam door de energie die hij in het positioneren had gestopt, maar eerder door de positie waarin hij aan de sprint begon. Niemand kan zoiets natuurlijk altijd goed voor elkaar krijgen (zeker niet in zo'n gevecht als vandaag), maar Wagner is inderdaad een erg goede renner voor het positioneren van een sprinter. Zo'n renner moet dan echter niet de enige zijn die bij hem blijft, zoals jij het presenteert, aangezien zo'n Wagner dan reeds te veel kracht kwijt is met het voorin houden van zichzelf en zijn sprinter. Waardoor je dus eigenlijk weer andere renners nodig hebt om daar energie in te stoppen...

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Vlek
Hij zegt zelf, dat het mis ging bij die laatste rotonde en dat was ook goed te zien. Maar in dit geval begon hij te vroeg aan de sprint, maar vaak was het zo, dat hij kracht te kort kwam.
Je hebt gelijk, dat je naast de lead out nog een hardrijder nodig hebt om die 2 man van de sprint voorin te houden. Een trix trein.
Maar of die Van Winden dat kan, dat weet ik niet.

S. Morgenstern

Van Winden deed dat vorig jaar in Polen en de Vuelta nog erg goed. Je kunt er ook nog voor kiezen het zo'n renner wat makkelijker te maken door hem niet als enige met die taak op te zadelen en nog wat andere renners in te zetten bij het voorin houden van je sprinter en zijn lead-out. Wanneer je hardrijder in zijn eentje moet opboksen tegen de Tourtreinen van Katyusha en Cofidis, dan gaat hij het altijd moeilijk hebben.

Laatst gewijzigd
horsm

Hofland wordt dit jaar ook eigenlijk voornamelijk in Worldtour wedstrijden uitgespeeld als sprinter, terwijl Groenewegen meestal het niveau daaronder rijdt. Dat vind ik op zich een goede keuze. Groenewegen ontwikkelt zich dit jaar echt erg goed. Maar het is ook weer niet zo gek dat het moeilijk is voor Hofland om te winnen.

kelderfan

'@Sephiroth
Je slaat precies de spijker op Van Winden z'n kop.;)
Hofland laat zien, dat hij een sprint in huis heeft. Het komt er onvoldoende uit, omdat hij vaak ingesloten raakt of dat hij te vroeg aan zijn sprint moet beginnen om niet ingesloten te raken.

ti-raleigh

Hofland heeft gebrek aan inzicht/lef/brutaliteit. Omdat hij bang is ingesloten te raken, begint hij te ver van achteren of hij kan zich er niet tussendoor wringen. Dáár is voor hem een grote inhaalslag te maken. Als hij dat niet onder controle krijgt is alle moeite met sprinttreinen voor niks.

1 2 ... 195 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.