'@vlek
Opvallend dat Van Winden niet genoemd wordt voor de shortlist.
On:
Ik denk toch echt aan een klimtrein om de kansen van Gesink en Kelderman zo groot mogelijk te maken. Er worden al te veel pionnen verloren door valpartijden in de TdF. Dus volgens mijn bescheiden mening: Mannen voor 't klassement zijn: Gesink en Kelderman; ondersteuning in 't bergwerk zijn dan: Bennett, Lindeman en Martens; aanvallers: Vanmarcke en voor de ondersteuning in niet klimetappes zijn dan: Leezer, Roosen en Wynants
Ik denk ook dat ze teunissen dit jaar nog niet in de tour laten rijden, hij is nog erg jong en kan misschien beter weer voor een overwinning gaan in het najaar en de vuelta doen, zelfde geldt voor roosen. martens kan bergop nog een stukje langer mee en kan uitstekend dienst doen als wegkapitein.
Groenewegen meenemen naar zo'n koers zonder Wagner lijkt me geen verstandige zet. Leezer heeft in de eerste maand van het seizoen ook eens heel belangrijk geweest, maar kwam de laatste tijd een stuk minder uit de verf in het treintje. Roosen maakt daarin dan weer steeds meer indruk en Wynants is ook een redelijke constante geweest. Wanneer je drie renners voor Groenewegen mee zou nemen, dan zou ik op dit moment kiezen voor Wagner, Roosen en Wynants. Leezer nog als alternatief voor Roosen wanneer ze meer ervaring willen. Vanmarcke verwacht ik weer in dezelfde rol voor Gesink als vorig jaar en niet in dienst van Groenewegen. Teunissen vindt ik nog te onstuimig in de sprintvoorbereiding (duikt bijvoorbeeld nogal eens een gat in waar de rest niet meer in mee kan) en rijdt waarschijnlijk niet voor niets in de Dauphine en niet in de koersen met Groenewegen; heeft meer kans als Groenewegen niet mee gaat.
Opvallend dat Van Winden niet genoemd wordt voor de stortlist.
Waarom vind je dat opvallend? Of waarom zou dat voor mij opvallend moeten zijn?
'@vlek
Quote:"Van Winden deed dat vorig jaar in Polen en de Vuelta nog erg goed."
Opvallend voor jou zou ik zo denken. Maar ja, jij als kenner wist natuurlijk wel dat Van Winden volgend seizoen maar beter weer een andere ploeg gaat opzoeken. Wat mij betreft Maurits Lammertink voor Van Winden lijkt mij een prima deal.
Opvallend voor jou zou ik zo denken.
Ja, want iemand die het gegeven dat Van Winden het vorig jaar in dienst van Van Asbroek goed deed gebruikt als argument dat Van Winden het in principe ook voor Hofland (als voorlaatste man) zou moeten kunnen, moet natuurlijk denken dat Van Winden op basis van die koersen in 2015 in een voorselectie van de Tour (!) rond Groenewegen opgenomen zal worden.. Knap staaltje denkwerk.
Niet voor de bankrekening van Lammertink.
'@tdb
In de Dauphine zag ik alleen nog Bennett in 't peloton. Lijkt mij dat TLJ nu beter kan investeren in mensen, die een heuvel over kunnen komen.
Met alleen tijdrijders kom je ook te kort om mee te doen. Wout Poels moest ook al snel lossen.
TLJ komt nu over de streep, die hebben gespaard voor morgen.
Vandaag kun je gerust kansloos noemen.
Of dat ook belachelijk is kun je je echter wel afvragen: Waarom zou een WT-ploeg in iedere WT-koers mannen voor het klassement op moeten kunnen stellen? Valt er niet juist iets te zeggen tegen spreiding van doelstellingen en kopmannen, zeker voor de WT-ploegen aan de onderkant van het spectrum??
'@WCEendT, dan moet je de resultaten van de Tour de Suisse er zometeen wel naast leggen. Ik denk dat daar ook WT-teams zijn die geen mannetjes bij de favorietengroep hebben. Doordat de Tour de Suisse nu nog niet bezig is, valt de Dauphine wat meer op, maar zometeen zien we hoe TLJ meedraait in Zwitserland en dan valt het wel weer mee, hoe erg het met het team gesteld is.
'@Vlek
Hmm, ik ben van mening dat Gesink of Kelderman hier aan de start had moeten staan. Als ze allebei falen/vallen in Zwitserland loop je een behoorlijk aantal punten mis. Ik vraag me af of je als ploeg zijnde kan veroorloven om met 10puntjes uit Zwitserland en de Dauphine te komen.
Edit:
En als je dan perse met Kelderman en Gesink in Zwitserland wilt starten had je op zijn minst een (op het oog) goed uit de giro gekomen Battaglin hier kunnen opstellen; denk dat dit echt wel een etappetje voor hem was vandaag.
Veel forumleden zitten ontzettend te geilen op WT punten, die tellen niet meer mee voor degradatie/promotie omdat we simpelweg te weinig WT ploegen zijn, zeker omdat Tinkov en IAM er na dit jaar mee stoppen. Dus die WT punten zijn leuk voor het ploegenklassement maar voor de rest waardeloos.
Want dat kan niet in de Dauphine? Volgens mij maak je je kansen toch niet groter door ze beide in een andere koers in te zetten? Misschien is het leuker voor de volger, maar een doorslaggevend argument om van moeten te spreken als het gaat om het niet (of wel) in dezelfde koers opstellen van beide is er volgens mij niet.
Battaglin had inderdaad ook interessant kunnen zijn, zeker in zo'n rit als vandaag. Maar: Was hij nooit een optie? Hoe is hij uit de Giro gekomen? Wat gaat hij de komende maanden koersen? Ik heb geen idee. Wat ik wel weet is dat ik als volger van deze ploeg kan weten dat er genoeg belangrijke koersen zijn waar ze geen enkele rol zullen spelen.
Merkwaardige redenering. Niets geeft tenslotte garantie op succes. Zou je werkelijk na een mislukte koers de conclusie trekken dat het nooit meer zo moet, dan kun je geen enkele opstelling meer maken. Hadden ze beide kopmannen in verschillende koersen opgesteld, dan had jou redenering tenslotte logischerwijs de volgende geweest:
'Het opvallende is, dat TlJ niet heeft geleerd van Dauphine en Zwitserland van vorig jaar, dat het opstellen van de kopmannen in verschillende wedstrijden ook geen garantie is om te scoren.'
'@WCEendt soms komt het gewoon niet uit. Als de mannen op zondag van hoogtestage terugkomen, kan je ze moeilijk hier aan de start laten staan.
De selectie voor de tour kan 2 kanten uit. Met of zonder sprinter, ik denk dat de ploegleiding daar nog niet uit is. De ploegsamenstelling zal er dan ook anders uitzien.
Met sprinter
George Bennett
Robert Gesink
Dylan Groenewegen
Wilco Kelderman
Bert Jan Lindeman
Timo Roosen
Sep Vanmarcke
Robert Wagner
Maarten Wynants
Zonder sprinter
George Bennett
Robert Gesink
Wilco Kelderman
Tom Leezer
Bert Jan Lindeman
Paul Martens
Mike Teunissen
Sep Vanmarcke
Maarten Wynants
Kijk ook even naar Giant of IAM dan. Die doen het wel goed zeker?
Maar natuurlijk moet Bennett hier gewoon top 10 rijden...
Maar even serieus. Wie had er in de Dauphiné wat van TLJ verwacht bergop? Bennett is niet goed genoeg en kan misschien net aan top 30 halen zondag. Vermeulen moet nog veeeeeeel meer hardheid opdoen voordat hij ook maar serieus op WT-niveau kan doen waar hij goed in is en de rest van de ploeg had sowieso al geen enkele kans vandaag. Dus kansloos ja, belachelijk nee.
(Lammertink staat nog niet eens in de uitslag trouwens. Buiten tijd?)
Edit: @WCEendt Battaglin kwam volgens mij gesloopt uit de Giro. In die bergetappes moest hij over zijn grenzen heen voor Kruijswijk. Hij heeft die rust wel echt nodig nu.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.