Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 197 ... 405 406
Chrys

Lammertink voorlaatste op dik 8 minuten van de laatste bus. Werk aan de winkel de komende dagen.

WCEendT

'@AKG
Ben je vergeten dat dit een TLJ forum is? Als er reden is om kritisch te zijn mag dat zeker ook wel eens.

@Chrys
Die mag wel een beer van een tijdrit neerzetten dit jaar nog om zich te bewijzen...

Edit;
KANSLOOS
21Team LottoNL - Jumbo28:35
22Team Giant - Alpecin45:16

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

'@wceendt

Wat jij nu doet is net zo kansloos, dit is een beetje gaan klagen dat Kittel geen bergetappes wint.
Je moet dingen eens in de juiste proporties leren zien.
Koersen waar ze met een sterk team starten en falen, daar mag je ze keihard op afrekenen, hier kun je niks van ze verwachten en is alles wat wel lukt meegenomen.

S. Morgenstern

Ben je vergeten dat dit een TLJ forum is? Als er reden is om kritisch te zijn mag dat zeker ook wel eens.

Kritiek op TLJ op deze plaats valt zeker toe te juichen, vooral wanneer het met een sterke onderbouwing gepaard gaat. Je eerste opmerking stelde echter dat het als WT-ploeg belachelijk is om niemand in de favorietengroep te hebben. Waarom zou het in reactie daarop niet relevant zijn om te kijken hoeveel WT-ploegen niemand in die groep hadden zitten? Het gaat tenslotte over een kwalificatie die opgehangen wordt aan 'als WT-ploeg'.

kelderfan

'@rahimns
Ik ben 't met je eens, dat je de hoogtestage van grote invloed is op de invulling/ samenstelling van de ploeg voor deze editie van de Dauphine.
Maar dan zou jij ook eens kunnen begrijpen, dat er voor volgend seizoen gekeken wordt naar mannen die mee kunnen doen in een WT-koers, zoals de Dauphine. Dat Battaglin even rust moest hebben na een zware Giro is ook te begrijpen. Dus 't is gewoon zaak, dat er 2 klimwerk ondersteuners bijkomen.
Hopelijk kiest TLJ bij de TdF voor voldoende ondersteuning voor Gesink en Kelderman. Want hoe graag ik een goede sprinter mee zou zien doen in de TdF, zie ik Groenewegen nog lang niet zover. Het is al heel goed, dat hij nu al 4 zeges op zak heeft en in de kleinere koersen heeft hij nu de meeste kans om te scoren en dat is ook in belang van TLJ en de ontwikkeling van Groenewegen.

S. Morgenstern

Ik had in deze selectie voor de Dauphine dan weer graag een sterke renner voor rond Hofland er extra bij gezien. Hij lijkt me in dit gezelschap de belangrijkste renner en kwam gisteren eigenlijk een mannetje te kort, waardoor ze niet goed genoeg in positie kwamen. Die jongens rijden momenteel echter vooral rond Groenewegen, waar ook genoeg voor valt te zeggen. Moeten we dan nu begrijpen dat ze ook meer van dat soort renners nodig hebben? Een extra Van Winden? Of moeten we misschien eindelijk eens gaan begrijpen dat het samenstellen van een selectie met een beperkt budget logischerwijs altijd een gebrekkige selectie tot gevolg zal hebben?

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Lammertink voorlaatste op grote achterstand. Die blijft voorlopig moeite hebben met het niveau. Ik vrees voor de echte bergetappes.

Rahim Vlasblom
admin

Helemaal met @vlek eens, waar je ook gaat zoeken naar versterkingen zal je altijd ergens weer wat moeten inleveren. Ga je op zoek naar een renner met nog meer kwaliteiten erbij dan bijv Bennett dan betekent dat dit ook flink in het budget zal hakken. Ik denk dat op zich er helemaal geen slechte verhouding is binnen het team. Maar er zullen altijd wedstrijden zijn waar je niet met je sterkste selectie heen zal kunnen gaan.

@verweggistan hij klaagde idd al naar de proloog over slechte benen. Gisteren ging het wel wat beter maar dat hij niet lekker in zijn vel zit is wel duidelijk. Hij rijdt nog niet een heel gelukkig seizoen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Natuurlijk is het zo dat het team beperkt is en daardoor het resultaat in het klassement van de Dauphine mager. Maar wat mij vooral op valt: hoe veel mensen hier al juichend zich komen melden als er kritiek geleverd kan worden. Zouden andere teams ook zulke 'fans' hebben?

Kritiek op een ploeg is op zich prima. Maar hou dan wel rekening met het beperkte budget en met andere omstandigheden (de drie klassementskopmannen konden niet naar de Dauphine). Ze hebben nota bene van te voren gezegd dat ze hier zonder enorme ambitie starten.

Bennett was trouwens prima, lijkt in een prima vorm om een goede knecht te zijn in de Tour.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@JJ
Ook, maar er is ook zeker plaats om ze erop af te rekenen dat ze met zo'n ploeg aan de Dauphine starten. MAAR daar denkt iedereen hier blijkbaar anders over.

Rahim Vlasblom
admin

'@WCEendt even wat anders eerst, denk je nog even aan een mailtje te sturen voor het WFGrandtourspel.

Reagerend op je opmerking, wie hadden ze nu dan moeten sturen... op=op ;)

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@WCEendt: je beseft je dat ze misschien wel het allerkleinste budget hebben, net een geweldige Giro hebben gereden en dat de twee top 10 kandidaten voor de Tour net een hoogtestage achter de rug hebben? Verder rijdt de sprintkopman daar waar alle sprintkopmannen rijden: in Nederland. Die moet ook een leuke groep renners om zich heen hebben.

Kruijswijk, Battaglin en Roglic zou je alleen maar op branden voor de rest van het seizoen als je ze hier liet starten.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Bennett zat er gewoon bij, door die val opgehouden. Feiten graag.

jerteg

Bennett reed ook al top 30 in de Vuelta, zal dus ook zeker goed kunnen knechten in de Tour. Hij is wel veel sterker dan vorig jaar.

kelderfan

'@rahimns
Quote: "waar je ook gaat zoeken naar versterkingen zal je altijd ergens weer wat moeten inleveren."
Waarom zou je moeten inleveren. Er gaat een renner weg Tjallingii {jammer}; er gaat een renner van ziekenlijst af Goos {wordt node gemist}; wat mij betreft kan Van Winden naar een andere ploeg {wordt m.i. niet gemist} en er komen renners vrij bij o.a. IAM; dan zeg jezelf altijd, dat de ploeg creatief moet zijn bij het aantrekken van nieuwe renners {profiel en betaalbaar}.
Dan lijkt 't mij toch niet moeilijk om 2 ervaren renners {leeftijd ca. 26} met heuvelcapaciteiten aan te trekken en 1 jonge neo met heuvelcapaciteit zoals Hofstede bijv.

S. Morgenstern

Waarom zou je moeten inleveren.

Vanmarcke moet behouden worden, met versterkingen die hem dieper in de finale bij kunnen staan. Kruijswijk moeten ze houden, met versterkingen in het klimwerk waarvan er iemand bij voorkeur ook nog als kopman voor de klassiekers kan dienen. Van Winden gaan we in ieder geval ruilen voor Lammertink. En Tjallingii stopt.

Ja, waarom zou je eigenlijk in moeten leveren...

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jerteg
Dat Bennett gevallen is jammer en ik heb 't niet gezien, maar wel gelezen op de TLJ - site. Ik zag Bardet vallen over een collega en die kwam ook op achterstand binnen.

Hakkie2

'@kelderfan: je doet een paar kleinere salarissen weg, gaat er van uit dat je Vanmarcke en Kruijswijk kunt behouden (voor hetzelfde salaris?) en dat je met die lagere salarissen renners beter dan een Bennett binnen kunt halen... Tja, de wereld is geen PCM, denk ik dan.

rvb

wat was dit dan voor gekrant in de dauphiné. dat het vandaag al zo slecht zou zijn, dat had ik niet verwacht. ik zie ze liever fietsen in de ronde van de flevopolder.

Janjanssen98765

Het is gewoon onbegrijpelijk dat het bij sommige mensen niet wil doordringen dat het budget echt beperkt is.

Het is net het echte leven, als je weinig geld hebt moet je zuinig zijn, en bij TLJ is net de huur (Kruijswijk) omhoog gegaan en zeer waarschijnlijk gaat ook het gas, water en licht (Vanmarcke) omhoog.
Er komt dan wel wat geld vrij omdat er een paar leningen aflopen (Goos en Tjallingii) maar dat betekent nog niet dat je ineens in plaats van een gehaktbal gewoon elke dag biefstuk kan eten.

kelderfan

'@Hakkie2
Jij zit op de stoel Plugge denk ik zo maar. Ik doe kleine salarissen weg Tjallingii en Goos? Of denk jij, dat daarmee de salariseisen van Kruijswijk en Vanmarcke zijn opgelost en wat denk je van Kelderman, als hij een dijk van een TdF rijdt.
Natuurlijk is al eerder aangegeven, dat er geld bij moet als je Kruijswijk en Vanmarcke wil behouden. Er is al door mede WF-gebruiker berekent dat er 1 miljoen bij zou moeten. Dat is aan dhr. Plugge om die jongens binnenboord te houden.

S. Morgenstern

Natuurlijk is al eerder aangegeven, dat er geld bij moet als je Kruijswijk en Vanmarcke wil behouden.

En/Of dat je je verlies op andere plekken moet nemen. Stiekem begrijp je het wel...

Jacco van Stierop

'@Hakkie2

Ik heb het je 26 april jl. ook al gevraagd maar geen antwoord mogen ontvangen dus bij deze opnieuw een poging: op grond van welke bron baseer jij dat TLJ “misschien/waarschijnlijk” het kleinste budget heeft van alle WT-ploegen?

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco van Stierop Als je een beetje gaat rondneuzen en zoeken op internet dan kom je uiteindelijk wel aan het antwoord, TLJ zit in ieder geval aan de onderkant. SKY, Movistar, BMC, Astana, Tinkov, IAM, FDJ, Etixx, Katusha en Cannondale hebben zeker meer budget. De overige 8 zitten ongeveer op hetzelfde als Lotto-Jumbo of er met een paar miljoen boven.

Jacco van Stierop

'@rahimns

Dat ze niet kunnen wedijveren met SKY, BMC, Etixx etc. is bekend. Maar kun jij me dan uitleggen waarom Plugge aan het begin van het seizoen heeft gezegd dat ze qua teambudget zitten “net onder het gemiddelde, rond ploegen als het Belgische Lotto-Soudal en FDJ. De top van het rechterrijtje, zoals ze dat in het voetbal noemen.” ? (AD 06-01-2016)

1 2 ... 197 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.