Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 198 ... 405 406
LutsenkoFan

'@kelderfan

Maar Kelderman gaat geen dijk van een Tour rijden..

Waarom doet Lotto Jumbo eigenlijk zo weinig met "opleidings" club de jonge renner?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jacco van Stierop ik weet niet in hoeverre Richard op de hoogte is van die budgetten. Maar in ieder geval is het verschil met de absolute top is wel enorm. En kijkend naar de WT-ranglijst staan ze ongeveer wel op hun plek en misschien zelfs wel iets boven hun stand.

kelderfan

'@LutsenkoFan
Ik hoop van wel, want hij is wel mijn favo.
Giant gaat weer een opleidingsploeg starten; misschien wat dhr. Richard om een opleidingsploeg {nu nog RDT} onder zijn vleugels/hoede te nemen.
Dan heb je altijd de beste jonge neo's tot je beschikking.
@rahimns
Het wordt steeds leuker met TLJ. Ploegbaas weet niet waar hij staat in budgettenland.

horsm

'@kelderfan, de geschiedenis leert dat je die niet tot je beschikking hebt.In de Rabo tijd vertrokken neo's soms gewoon naar teams die meer boden ipv het wt-moederteam (alwaar ze vervolgens mislukten, zosls Maaskant en M Kreder).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan net zoals TLJ doen meerdere ploegen vrij geheimzinnig over een budget. Dus ik denk dat de inschatting van Richard over het rechter rijtje gewoon klopt. Of dat nou 10e of 18e maakt niet zoveel uit. Het verschil met vooral de top 8 is gewoon enorm groot.

En dan denk jij, terwijl je vindt dat er al meer geld moet naar deze ploeg er ook nog wel geld af kan om de opleidingsploeg over te nemen, zonder de garantie dat die renners voor jouw team kiezen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Rahimns
Quote: En dan denk jij, terwijl je vindt dat er al meer geld moet naar deze ploeg er ook nog wel geld af kan om de opleidingsploeg over te nemen, zonder de garantie dat die renners voor jouw team kiezen.

Dat is toch niet zo moeilijk.
Er komt een grote bak met geld vrij omdat Vanmarcke de ploeg verlaat !

Het geld kun je steken in de opleidingsploeg.
De jonge renners die naar opleidingsploeg komen moeten een eenzijdige clausule in het contract hebben dat ze nog minimaal 2 jaar in hoofdploeg TLJ moeten rijden tegen een van te voren bepaald minimaal salaris.
Willen ze dat niet dat komen ze niet in aanmerking voor de opleidingsploeg.
Renners die niet opgenomen worden in de hoofdploeg kunnen gaan en staan waar zij dat willen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat geld (als Vanmarcke weggaat) kunnen ze toch beter gebruiken om andere renners te behouden, een vervanger te halen en versterkingen. Geld steken in een opleidingsploeg lijkt me voor nu niet de oplossing.

Hakkie2

Lotto-Jumbo zit gewoon ongeveer aan 9 tot 10 miljoen, dat is wel redelijk bekend. 12-13 miljoen in totaal, inclusief de schaatsploeg. De enige ploeg waarvan het budget begin dit jaar gewoon bekend is gemaakt is IAM, 12 miljoen. Als Lotto-Jumbo dus zo'n stuk onder het vrij kleine IAM zit, dan is mijn inschatting dat ze ver aan de onderkant zitten en misschien wel het kleinste WT team zijn.

Hakkie2

'@kelderfan: en jij denkt dat Plugge zo maar een miljoen ergens kan vinden? Ga daar maar niet van uit. Of Vanmarcke moet weg, of het team moet in de breedte zwakker worden als ze Kruijswijk kunnen behouden. Kruijswijk gaat namelijk een groter deel van een voorlopig alleen maar dalend budget op maken.

Laatst gewijzigd
Gees

Ja, ik ben nog steeds een beetje zuur na de Giro. Hebben daar meer last van?

Yeez

'@gees je bent niet de enige...

horsm

'@Turtle, ik zie ook veel en veel liever Kruijswijk blijven dan Vanmarcke. Maar P-R en RVV, live op de Nederlandse TV op zondagmiddag, trekken bij elkaar meer kijkers dan alle Giro-etappes bij elkaar, vermoed ik.

Mijn ideaal voor 2016 (als het budget beperkt blijft): Kelderman vertrekt maar Kruijswijk blijft; Sep vertrekt en in zijn plaats een halve Boom (zijn andere helft in het veld). Clement komt in een ondersteunende / wegkapiteinende rol; Lammertink wordt aangetrokken voor de heuvels. Roglic richt zich op de kleine ronden met tijdrit; Battaglin ondersteunt en kopman in de heuvels. Teunissen en Hofland ontwikkelen zich in de schaduw van Boom tot klassieker of semi-klassieker renners. Groenewegen blijft doen wat hij doet. Dan kan je als klein team op alle terreinen meedoen.

Laatst gewijzigd
Chrys

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/740478638370476032

Hakkie2

Jammer. Ik vond Steven Lammertink echt een topaankoop. Heb er ook nog wel vertrouwen in dat het nog goed kan komen, maar tot nu toe gaat het echt niet lekker met hem.

Fanny

'@Hakkie 2
TOBaankoop bedoel je waarschijnlijk.

Netraam

Zeker iemand met potentie iig.

OT: laten we hopen dat de prijzen van renners dalen met het sluiten van 2 WT teams. Misschien kan TLJ daar ook van meeprofiteren en net wat goedkopere contracten afsluiten.

Gees

'gelukkig maar', Jesse.

Lammertink heeft tot dit jaar erg weinig koersdagen per jaar gedraaid. Dat is de belangrijkste oorzaak van het 'moeizame' jaar tot nu toe. Ik vond de Dauphine na California ook een beetje overdreven. Had die jongen lekker opgesteld in de ZLM.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Dat geld (als Vanmarcke weggaat).....

Je zegt zelf in de media dat Vanmarcke weggaat.
Zie onderstaande Twitter bericht van jezelf.

@Cycling_Lars dan heb je nog het scenario dat Sep heeft gezegd de ploeg te verlaten, dat zou dan nog 1 reden kunnen zijn hem thuis te laten

Rahimns je bent wel heel warrig en we moeten jouw dan soms maar niet al te serieus nemen zoals je laatst in bericht op 5 juni 22.27 u zei.

Ben het wel met je eens dat dit een reden kan zijn om Vanmarcke dan ook maar niet de Tour de France te laten rijden.
Hij mag daarom van mij en ik hoop ook van TLJ, alleen nog de kleine minder belangrijke koersen doen en dus niet bv TdeF en/of Vuelta.
Dan liever jonge aankomende renners alvast ervaring laten opdoen zoals Groenewegen, Roosen en Teunissen in bv de TdeF.
Daarnaast met het geld wat je met Vanmarcke bespaart kan de TLJ leiding misschien 1 of 2 leuke aankopen doen voor 2017 en 2018 of gedeeltelijk in een kleine opleidingsploeg steken zoals Kelderfan dat voorstelde.

Hakkie2

'@Fanny: nee, de europees kampioen tijdrijden binnen halen, zeker als die Nederlands is, is gewoon een top zet. Zeker met de huidige tijdritfietsen. Helaas komt het er nog niet uit, maar ik denk nog steeds dat dit een toptalent is (ook op basis van zijn andere uitslagen afgelopen jaren). Het begon ook nog niet slecht in de Driedaagse van West-Vlaanderen met een zesde plek in de proloog. Daarna is het volledig misgegaan, helaas. Hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden, want ik geloof niet in het gebrek aan kwaliteiten.

Hakkie2

'@Fanny: eerlijk gezegd vind ik jouw post tegen Rahimns erg warrig. Maar wat ik er volgens mij uit op kan maken is dat jij denkt dat Rahimns weet of Vanmarcke wel of niet gaat. Dat weet niemand buiten de ploeg (en ik denk ook niet binnen de ploeg, zelfs Vanmarcke zelf nog niet, denk ik) en Rahimns weet dat zeker niet. Die weet dat niet eerder dan wij.

Gees

De oorzaak staat bovenaan deze pagina, Hakkie

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny het is gewoon een kwestie van goed lezen toch. Ik zeg toch helemaal niet dat hij weggaat... ik zeg het scenario, dus als bij de ploeg al bekend zou zijn dat hij weggaat. Dan zou dat een reden kunnen zijn dat ze hem niet meenemen. Zoiets is bv. al eens bij TJ Slagter gebeurd. Daar is helemaal niets wazigs aan. Verder blijft het natuurlijk soms lastig communiceren in die 140 tekens.

Hakkie2

'@Gees: heb je een bron dat dat de oorzaak is, of is dat je eigen vermoeden? Ik heb niet het idee dat Lammertink afgelopen jaren nou zo'n afwijkend programma had t.o.v. andere talenten die wel gewoon de overstap aan kunnen.

Teamgenoten van vorig jaar Bouwman en Peters lijken nergens last van te hebben.

Laatst gewijzigd
Gees

Nee, dat komt van de ploegleiding zelf Hakkie. Ze gaan nu stapsgewijs hem meer belasten. Ik probeer de uitspraak nog even terug te zoeken.

Edit: daar istie http://www.wielerverhaal.com/waar-liggen-de-kwaliteiten-van-nederlands-grootste-jumbo-talenten/

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@Gees: dank je. Ik heb niet zulke goede ervaringen met wielerverhaal.com als bron (het is meer een blog van een liefhebber met columns met eigen meningen), maar hier lijkt Verhoeven het wel te zeggen. Alleen is het dan wel volledig in tegenspraak met zijn programma tot nu toe.

1 2 ... 198 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.