Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 201 ... 405 406
horsm

'@ti-raleigh haha... je hoort aan je toon van schrijven dat je aan het dagdromen bent... Porte die van onze Steven een Froome maakt Als..., Als..., Als... Geeft niks: dagdromen hoort bij supporteren (zolang we maar hiet boos op renners worden als de werkelijkheid anders blijkt en onze droom wordt afgepakt...)

ghostwriter

Ik verwacht dat (mits iedereen op de fiets blijft zitten en bespaart blijft van ziekte) Contador, Froome, Quintana en Aru ondeling zullen uitmaken wie het podium eindigen. Gesink zal voor de plaatsen daarachter strijden en als hij in topvorm is en alles mee zit kan hij 5e worden maar het kan net zo goed dat hij met moeite de top 10 haalt. Rodriguez, Mollema, Martin, Frank, Rolland, Van Garderen, Pinot, Bardet, Barguil en Kelderman (en ik mis er misschien nog wel één of twee) zullen allemaal ook een kans maken op een top 10 klassering. Persoonlijk zou het mij niet verbazen als het niveau van de komende Tour zeer hoog zal liggen en in dat geval zou het ongelofelijk knap zijn als LottoNL met twee man in de top 10 kan eindigen.

tendam

Porte is in vrijwel alles beter dan Kruijswijk, maar alleen als renner voor de grote rondes twijfel ik een beetje aan hem. Hij heeft pas 1 keer een klassement in een grote ronde gereden, en dat is 6 jaar terug in de Giro. Maar toen was Kruijswijk eigenlijk al gelijkwaardig aan hem.

Maar goed, Porte mag nu bij BMC laten zien dat hij het wel in zich heeft. BMC heeft niet zo'n gelukkig beleid wat betreft het aantrekken van kopmannen, Porte is ook weer een gok, maar ja... Van Garderen is het ook niet helemaal.

veld

'@ iedereen Als TLJ inderdaad een budget heeft van een kleine 10m voor de wielerploeg hebben ze maximaal 6,5m voor rennerssalarissen; de overige 3 gaan op aan salarissen voor het andere personeel en aan andere zaken die niet gesponsord zijn, zoals de bus e.d..Afgezien van de lopende contracten zouden die 6,5 ongeveer als volgt besteedt kunnen worden in 2017 of 2018: Kruiswijk 1,0, Gesink 0,7, Kelderman 0,6, Van Baarle 0,4 en Groenewegen en Hofland elk 0,3. Dan heb je nog circa 3m over voor het "voetvolk"". Keizer, Lindeman,Lammertink,Bouwman, Van Winden,Castelijns, Teunissen, Roossen,,Campenaerts,Van Asbroeck, Bennett en Vermeulen gemiddeld 0,1 en Tankink, Leezer, Van Emden,Wagner, Martens, Wijnants gemiddeld 0,2.Roglic en Battaglin zijn dan wel 0,3 waard. Dan heb je wellicht nog een paar ton over om de andere Lammertink ( in de vacature Goos) en b.v.Hofstede in de vacature Tjallingi aan te trekken. Met zo'n ploeg kun je overal aardig meedoen.
Overigens zou ik de contracten van Wijnants (als Vanmarcke weggaat) en van Martens niet ( meer) verlengen.

horsm

'@Veld, ok, dat is dan rond. Mooie ploeg. Alleen ligt Van Baarle helaas al vast voor volgend jaar. Misschien Langeveld oppikken in de opruiming? Of een halve Boom?

ghostwriter

'@veld
Wyanants ligt al tot en met 2018 vast en is dus 36 jaar wanneer zijn contract bij LottoNL afloopt. Het zou goed kunnen dat hij daarna sowieso zijn fiets aan de wilgen hangt. Ik zou bij Martens eerst maar eens afwachten hoe hij tussen nu en de Tour van 2017 presteert. Vorig jaar was hij erg goed tijdens de Tour en voor het heuvel- en middengebergte kan hij een zeer nuttige knecht zijn. Het lijkt me daarom absurd om nu al te zeggen dat LottoNL het contract van Martens (wat tot en met 2017 loopt) niet moet verlengen. Ik hoop vooral dat LottoNL snel het contract van Roglič verlengt en ze hem in het najaar ook de Vuelta laten rijden. Ik denk dat hij als hij naast de Giro ook de Vuelta uitrijdt volgend jaar in bepaalde rondes van een week (en korter) met een tijdrit daarin als kopman uitgespeeld kan worden. In de grote rondes kan hij dan weer als redelijke knecht voor het midden- en hooggebergte worden gebruikt.

ti-raleigh

'@ horsm
Ik ben echt niet aan het dagdromen. Kruiswijk heeft gewoon goede knechten nodig. Iemand waar de rest van het peloton ontzag voor heeft, net zoals voor Scarponi. En ik heb geen idee of Porte daadwerkelijk nog van plan is ergens podium te rijden, maar ik acht dat onwaarschijnlijk. Maar zelfs dan.. Er zijn 3 grote rondes, waarom kan hij niet in één van deze rondes de superknecht zijn, dan kan hij in een andere ronde voor eigen kans gaan. Voorbeelden te over in het verleden waar zoiets is gebeurd.

Hakkie2

'@ti-raleigh: Porte zijn doel is de Tour. Er zijn op het moment nog teams te vinden die best met Porte als kopman naar de Tour willen. Maar kopmanschap in de Tour is gewoon niet te combineren met knechten in de Giro. Dat gaat gewoon niet.

Je noemt zelf Scarponi. Dat is inderdaad een prima knecht, die zelf ook geen kopmanschap meer ambieert.

Helaas kan Lotto-Jumbo zulke knechten niet betalen, Scarponi zit rond of zelfs boven het salaris van een kopman bij Lotto-Jumbo. Ik ben het er trouwens niet mee eens dat je per sé zulke knechten nodig hebt. Renners als Menchov, Evans en ook anderen hebben laten zien dat je best kunt winnen zonder superdure topknechten. Bijna was Kruijswijk daar zelf ook een voorbeeld van. Het geeft wat andere tactiek, maar als je de beste renner in een ronde bent heb je gewoon een grote kans om de ronde te winnen, ongeacht je team.

Kijk eens naar Evans zijn team in de Tour van 2011: Hincapie, Bookwalter, Moinard, Morabito, Quinziato, Burghardt, Santaromita en Schär.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@horsm
Dromen zijn bedrog. TLJ vindt nog een potje van 1 miljoen en Kruijswijk blijft met een gearriveerde knecht {Clement}.
Mijn droom is dan, dat Vanmarcke blijft en die krijgt ook een door hem gewenste renner erbij.

horsm

'@kelderfan, van mij mag Clement komen, maar ik vraag me af of hij als bergknecht erg veel beter is dan Roglic of Battaglin of Bennett of Lindeman.

S. Morgenstern

@vlek
Was het alweer kansloos of gaat dat te ver?

Ik begrijp niet helemaal waarom dit steeds als een nieuwe constatering gebracht moet worden; ze starten hier met een sprinter die in de twee vlakkere ritten een leuke uitslag kan rijden, met een klimknecht voor Gesink en Kelderman in de Tour die in de drie slotritten misschien een mooie rit kan rijden wanneer de klimmers van zijn niveau de ruimte krijgen en verder met een hoofdzakelijk jonge selectie die in deze koers stappen vooruit moet zetten in niveau, aangezien ze nog niet voldoende kwaliteit bezitten om zich hier op enige wijze te onderscheiden. Buiten de kansjes voor Hofland en Bennett zijn ze voor het overige inderdaad kansloos in deze ronde; laat gisteren nu een dag zijn geweest waar geen van beide echt goed uit de voeten kon...

Laatst gewijzigd
robertowilco

De vluchters zijn weer vertrokken drie man, maar helaas geen van TLJ, nog geen keer in deze dauphinë

Hakkie2

Dat is nu logisch: dit is een kansloze etappe voor een vluchtgroep en voor Hofland is dit wel weer een mooie kans om te sprinten.

Netraam

Als er 3 man weg zijn heeft het ook geen zin om daar bij te zitten. Je wordt teruggepakt voor je serieuze kans maakt en daarna ben je te vermoeid om te werken.
Vandaag een kans voor Hofland, hopelijk kan hij zich een beetje plaatsen.

iLLan

'@Sephiroth, dat klopt, :D ik ga het ook maar niet teveel van de daken schreeuwen en zeker niet mensen proberen te overtuigen, maar jerteg stelde een nette vraag, dus ik dacht: laat ik daar maar serieus antwoord op geven.

Maar for the records: Kelderman bestaat niet en Gesink zal nooit meer top-20 rijden in een grote ronde. Zo.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

Morgen grote kans op een etappeoverwinning voor Team Lotte-Jumbo. Over welke race denken jullie dat ik het heb?
Hint, het is een tijdrit.

Laatst gewijzigd
stijnlah

'@Mooie_Mario Cancellara is natuurlijk ook geen onverdienstelijke tijdrijder.

Loek de Rooij

Sloveens kampioenschap itt

WCEendT

Was het vandaag alweer kansloos?

Maaruh ff serieus hoop echt dat Zwitserland wat word voor LottoNL anders...

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het was wederom kansloos. Als Van Winden bij het ingaan van de laatste 4 km's al achter zijn sprinter fietst, dan weet je al hoe laat 't is.
Keizer doet 't ook heel goed; ziekjes?

jerteg

Iedereen alweer de Giro vergeten? En Roubaix/Vlaanderen? Volgens mij podium/top 5 in die koersen, kunnen niet veel ploegen zeggen

xistnc

Is de hartstochtelijke evaluatie van Fanny nog niet binnen vandaag? Uitslag staat immers al ff op PCS... Hmmm, straks maar ff terugkomen dan.

S. Morgenstern

Vandaag was een gemiste kans. Hofland had in zo'n sprint weer een mooie uitslag kunnen rijden, maar ze kwamen er totaal niet aan te pas.

Hakkie2

Nee, Hofland is op een minuut gereden. Dat komt door de val, al zat hij daar ook al niet heel goed.

S. Morgenstern

Nee, Hofland zat na de val in de laatste kilometer nog bij de voorste twintig (?) renners: o.a. Bonifazio (13de) en Enger (19de) zaten toen nog verder naar achteren. Hij zat voor de val inderdaad ook nog niet goed, Teunissen en Van Winden konden hem niet in een goede positie afzetten, maar die minuut heeft hij waarschijnlijk gewoon zelf 'genomen' door het te laten lopen in de laatste kilometer. Enkel mechanische pech of een lekke band zou die minuut anders kunnen verklaren, door de valpartij verliest hij die tijd in ieder geval niet. Ze lopen hier vandaag, met slechts drie renners die het gewend zijn zo'n finale te rijden, duidelijk achter de feiten aan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 201 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.