Ik denk dat het eerder andersom werkt; zijn gebrekken in chaotische sprints maken dat hij niet weet of hij er uiteindelijk wel geschikt voor blijkt om met trein serieus mee te spelen. Dat hij er desondanks voor is gegaan en hij in dat soort sprints progressie laat zien, maakt het voor mij na enkele maanden wat vroeg om over knopen doorhakken te spreken.
'@vlek
Hofland fietst nu voor het vierde jaar tussen de grote meneren. Hij zou toch nu wel een keer moeten weten wat hij wil. Zover ik heb begrepen beschikt hij over de fysieke eigenschappen om een goeie sprinter te worden. Dat alleen al lijkt me genoeg reden om er all the way voor te gaan. De angst en twijfel die hij heeft is ballast en moet hij zo snel mogelijk van zien af te komen, op welke manier dan ook. Voor hem zelf maar ook voor de ploeg, want twijfel en angst zijn ernstig besmettelijk, dus ja hij moet zo snel mogelijk de knoop doorhakken. En ik zie die progressie nog niet helaas bij hem.
De sprints die hij de laatste maanden heeft gereden zat hij veel constanter bij de eerste zes/zeven dan hij ooit eerder heeft laten zien. Uiteraard ontbreekt een echt goede uitslag, maar op zijn zwakke punt heeft hij dus duidelijk een verbetering getoond. Sinds zijn val in Californie in 2014 kwam hij door zijn matige positionering namelijk vaker niet dan wel aan het sprinten.
'@vlek
Rondom Keulen is nu bezig met 2 Rabo's CT in de kopgroep o.a. Peter Lenderink een talent maar jong. TSV mag jezelf invullen. Maar heb je moeite met Clement, die bij TLJ niet zou misstaan.
@jerteg
Lijkt mij wel dat Vermeulen de Vuelta met Bouman gaat rijden. Deze laatste dag in de Dauphine heeft hij goed verteerd.
Ja zou goed kunnen hoor, dat hij alweer een tijdje op z'n fiets is blijven zitten. Toch krijg je automatisch zo'n "repost!"-gevoel als je het nieuwsbericht ziet komen.
Heb van hem genoten in de tour vorig jaar. Hoop dat hij fysiek in staat gaat zijn in Frankrijk op z'n minst z'n gram te gaan halen voor het 'missen' van de OS.
'@nasibal:
Dat is een vreemde associatie want zijn laatste DNF was het NK 2014, en dat was iig niet door een valpartij.
Het zat er ook wel aan te komen, want hoewel de resultaten nog niet denderend waren had Gesink nog geen pech gehad dit seizoen. En Gesink en een jaar zonder pech dat kan al sinds hij prof is niet meer volgens mij... :(
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.