Groenewegen is in deze vorm zeker één van de favorieten voor het NK en persoonlijk lijkt het mij prachtig om Groenewegen met de kampioenstrui aan in de Tour de France te zien sprinten. LottoNL heeft nu in ieder geval al meer overwinningen dan vorig jaar en daar zullen er vast nog wel een redelijk aantal bijkomen.
Als Groenewegen zich zo blijft ontwikkelen en Kruijswijk zijn contract niet verlengt zou het mij niet verbazen als LottoNL volgend jaar als sprintploeg naar de Giro en mogelijk ook Vuelta gaat. Gesink en Kelderman kunnen zich dan op de Tour blijven richten en in de Giro en Vuelta kan LottoNL dan een zo sterk mogelijke sprinttrein opstellen.
Mocht Martens meegenomen worden, dan zou dat niet gek zijn inderdaad. De ontwikkelingen rond Gesink afwachtend kan ik me voorstellen dat het uiteindelijk op vier renners voor lastiger terrein en vijf renners voor het vlakke en Wynants zou ik op basis van dit seizoen in dat geval altijd verkiezen boven Leezer als vijfde man.
Aan de andere kant kan je dus ook concluderen dat de trein van TLJ beter werk heeft afgeleverd dan die van Lotto-Soudal. Ook op de juiste plaats zitten en de goede lijn kiezen hoort bij het sprinten. Gewoon tevreden zijn over het werk, Dylan was in ieder geval heel tevreden over zijn ploeggenoten.
Een heel relevant evraag, gezien TLJ recente update: De medische staf geeft aan dat hij een hoofdtrauma heeft zonder complicaties en diverse schaafwonden. Het herstel wordt per dag geëvalueerd richting de Tour de France. Na een redelijke nachtrust vliegt Robert vandaag terug naar huis om te herstellen.
Hoofdtrauma zonder complicaties en schaafwonden. Het herstel wordt per dag geëvalueerd richting de TDF. Verder heeft hij een redelijke nacht gehad en vliegt hij vandaag naar huis. (Bron TLJ site)
Ik denk dat het nog alleszins meevalt. Het vervelende is alleen dat dit alles zijn rol in de TDF helemaal zal veranderen. En of het dan verstandig is om hem te gaan rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.