Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 207 ... 405 406
Jotto-Lumbo

Ligt eraan wat je doel is. Gesink wilt een klassement rijden in de TDF. Daarvoor heb je een optimale voorbereiding nodig, afsluitend met de ronde van Zwitserland. Hier zou hij de puntjes op de i moeten zetten en ook vooral moraal op moeten doen. Beide kunnen nu in de prullenbak gegooid worden.

Ik denk dat hij van start gaat in de TDF en dat het twee kanten op kan gaan. Of hij wordt luxe knecht van Kelderman en krijgt te ruimte om voor etapes te gaan. Of hij wilt zelf voor een klassement gaan en komt er na een week achter dat het niet lukt en stapt uit de TDF. Ik zou voor het eerst kiezen, lekker een uur pakken in de eerste week en pieken in de laatste week.

StonedCamel

Klinkt als korte-termijn geheugenverlies door een klap, daar ben je volgens mij toch wel een paar weken zoet mee qua rust houden. En je moet zeker niet te snel weer alles gaan doen, want dan heb je kans dat je er langer mee zit.
Ik ken toevallig een zelfde geval (val op hoofd + tijdelijk geheugenverlies) en het heeft toch een paar weken en heel veel uren slaap geduurd voor hij hersteld was
Nu win je de Tour in bed, maar ik denk niet dat Joop het zo bedoelde...

Als hij kan starten zou ik dat niet doen met een klassement als doel maar een etappezege in de derde week. 3 prachtetappes in de Alpen en eventueel de rit naar de Ventoux zouden haalbaar moeten zijn met een goed niveau.

S. Morgenstern

Wanneer de Tour de France nog haalbaar is, dan lijkt het inderdaad waarschijnlijk dat het niet meer voor een klassement zal zijn. Dat zal dan alsnog voor de Vuelta bewaard moeten worden.

ti-raleigh

Knallen in de Vuelta dan maar. Als hij niet fit is zit een etappezege er ook niet in tijdens de Tour. Dealen met de situatie en tactiek aanpassen. Groenewegen meenemen voor topnoteringen in de massasprints en voor de rest veel aanvallen. Ik durf niet veel hoop te hebben op een goed klassement voor Kelderman.

kelderfan

Gezien ook wat StonedCamel aangeeft; je bent er dus een aantal weken mee zoet en de voorbereiding ligt in de prullebak. Dus lijkt 't mij verstandig voor Gesink geen risico te nemen en een andere route te kiezen {Vuelta + naseizoen Italie}. Maar eerst herstellen, dat is nu het belangrijkste.

Roelien

Zijn rit van gisteren heeft hij nog gewoon op strava gezet. De humor is er nog wel! Hoop dat alles meevalt. Hoofdtrainer zal lichte hersenschudding zijn denk ik. Beetje kort bericht!

Hermannmg

Iedereen heeft het hier over etappes winnen alsof dat een abc'tje is voor Gesink. Hij staat bij mij niet echt bekend als een afmaker, daarnaast is hij niet erg explosief en is zijn laatste overwinning ookal tijdje terug. Gesink lijkt me juist goed zoals de Tour van vorig jaar. Niet te gek doen en aanklampen, eventueel op een goede dag aanvallen. De vraag is natuurlijk of hij optijd weet te herstellen van deze val, misschien terug op een berg gaan zitten of ZLM Tour rijden? Beterschap Gesink!

S. Morgenstern

Iedereen heeft het hier over etappes winnen alsof dat een abc’tje is voor Gesink.

Ja? Ik lees er vast weer overheen...

Netraam

Het zou op zijn zachtst gezegd vervelend zijn als Gesink in de Tour zijn niveau niet zou kunnen halen. Misschien Polen, Burgos, Vuelta, Emilia en Lombardia als programma?

Hakkie2

Een paar weken kwijt is bij een hooguit lichte hersenschudding echt zwaar overdreven. En gezien het feit dat Gesink gewoon vliegt, dingen op strava zet e.d. valt het denk ik allemaal wel mee. Zijn voorbereiding is natuurlijk wel om zeep.

Ik denk ook niet dat dit invloed heeft op zijn rol in de Tour.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

In ieder geval wens ik het managementteam veel succes met het bepalen van de selectie, is er niet eenvoudiger op geworden.
Gesink wel ? Zo ja in welke hoedanigheid.? Kopman, luitenant voor Wilco of aanvaller ?
Zo niet ? Hoe gaan ze dan de Tour in. Toch voor klassement voor Kelderman ? Of elke dag aanvallen ? Hoe dan ook is het een lastige puzzel.

S. Morgenstern

Ik zou het erg onverstandig vinden om nu hierom de insteek rond Kelderman te veranderen. Gebruik in de aanloop anders Groenewegen en zijn ontdekkingstocht (met gele droom) om Kelderman uit de wind te houden met zijn 'vrije rol' die kan eindigen in een strijd voor wit of in een jacht op een ritzege. Ik denk dat de mogelijke afwezigheid van Gesink (of een deelname zonder verwachtingen voor het klassement) vooral invloed zal hebben op de manier waarop Lindeman en Bennett moeten koersen in de lastigere ritten.

Laatst gewijzigd
nietram

Als het herstel enigszins vlot gaat, zou Gesink dan nog in de ZLM Tour kunnen starten? Of is dat een utopie?

Hakkie2

ZLM Toer heeft Gesink denk ik weinig bij te winnen. Is ook een gevaarlijke koers waar wel vaker grote valpartijen zijn. En het komt denk ik te vroeg.

Volgens diverse sites gaat hij gewoon naar huis in Girona, dat lijkt me ook het beste.

ti-raleigh

'@ vlek
Wat was de insteek dan ? Ik weet hem niet in ieder geval ? Vooral ook omdat Robert met OS in zijn hoofd zat..... en toen weer niet. Uiteraard heeft dit ook gevolgen voor Kelderman... en voor de rest... Dus hoe en wie en waar, het zal allemaal nog een puzzel zijn.

Hakkie2

'@ti-Raleigh: de insteek was om Kelderman een wat vrije rol te geven in de schaduw. Mocht de renner wegvallen waarbij Kelderman in de schaduw kon rijden, heeft dat dus sowieso invloed op de rol van Kelderman.

Dat is dan nog buiten het feit om dat ook de Nederlandse pers Kelderman een goede kans op wit zal geven en dat 'in de schaduw rijden' dus sowieso lastig zal worden.

S. Morgenstern

Daarom de ontdekkingstocht van Groenewegen ook gewoon naar voren schuiven. Dat kan in de eerste week makkelijk dezelfde functie spelen als het rijden voor een klassement van Gesink had kunnen doen. Mocht er iets zijn wat de ambities van Kelderman kan veranderen, dan zou dat moeten komen van het vinden van hooggebergte klimbenen in de Ronde van Zwitserland.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Of het een goede zaak is om Groenewegen nu al de TdF te laten rijden, zal wel zichtbaar worden in de ZLM tour; jammer dat Hofland er niet bij is in de ZLM.
En als de TdF voor Gesink te vroeg komt, dan Kelderman voor 't klassement en misschien kunnen zij Kruijswijk laten inschuiven; zoals Hofland en de Giro.

S. Morgenstern

Kruijswijk vind je een renner om minder dan 18 dagen voor zo'n belangrijke koers in te schuiven? Nog even los van de wijze waarop hij uit de Giro is gekomen: Je zou het niet van een gebrek aan visie vinden getuigen wanneer ze nu de plannen die ze in de winter met hem hebben gemaakt om gaan gooien?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek Je hebt wel een punt in deze hoor; maar Kruijswijk heeft er misschien wel oren naar. Maar het is ook nog even afwachten hoe 't gaat met Gesink.
Die arme Castelijns heeft al aardig wat voor de kiezen gekregen, maar hij is gelukkig binnen. Ik heb 't niet helemaal kunnen volgen, maar die Antwan Tolhoek heeft ook grote stappen gezet in zijn ontwikkeling; misschien iets voor TLJ?

S. Morgenstern

Tolhoek zit met zijn tweejarige contract toch op een mooie plek om zich verder te ontwikkelen? Waan van de dag. In een alternatieve realiteit rijdt hij vandaag als eerste windvanger en waterdrager voor Kelderman een nuttige rit en komt na gedane arbeid in de laatste groep binnen; arme Tolhoek..

Poeksel

Over Castelijns gesproken: ik hoorde net op Eurosport van hemzelf dat hij vorig jaar een sollicitatiebrief naar TLJ had gestuurd. Was dat eigenlijk al algemeen bekend?

kelderfan

'@vlek
Je kunt alles afdoen met waan van de dag; maar dat is een beetje onzin. Tolhoek is al langer bezig om zich goed te ontwikkelen.
En je kunt niet iedere renner tot opper windvanger en waterdrager promoveren.;)
@Poeksel
Nee dat is voor mij ook nieuw. Maar dat is wel leuk om te weten.

Loek de Rooij

'@Poeksel, ik zag dat stukje ook laatst op Eurosport, tussen de ronde van Limburg in gemonteerd. Wel een grappig stukje. Hik is zo blij als een klein jongetje, haha. Ook mooi dat hij die versieringen had weggehaald, omdat hij dat liever zag bij een 'echte prestatie'.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel ik wist wel dat hijzelf contact met de ploeg had opgenomen, op welke manier wist ik niet.

1 2 ... 207 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.