Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 212 ... 405 406
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ze haalde idd de namen van Lindeman en Kelderman door elkaar... ook zag ze niet dat Bouwman samen met Tankink Wilco afzette op die laatste klim... maar het blijft soms ook lastig om renners snel te herkennen.

Laatst gewijzigd
Gees

Ok thanks Rahimns. Maar juist Bertje Lindeman herken je uit duizenden. Wanneer hij fietst beweegt z'n hele lijf mee. Daar is Mollema niks bij. Of bij Dauphine toen Hagen zo tekeer ging. Hij blijkt nog maar 29 te zijn, waarna de co commentator aangaf dat Hagen dan wel 19 moest zijn geweest toen hij als prof begon. Klopt, reageerde Jose. Hij is in 2008 prof geworden, dus idd 19 jaar. Uuh.

Wat je zegt, tis soms lastig en alles is beter dan de Belg.

Laatst gewijzigd
Borsje

José let gewoon veel te weinig op de koers zelf. De 3 TLJ waren als 10 minuten in beeld geweest alvorens ze doorhad dat ze er zaten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees ze haalde alleen de namen door elkaar, ze bedoelde wel Kelderman maar ze noemde hem Lindeman. Verder was er ook geen renner meer bij van TLJ in die groep. Ben het wel met Borsje eens dat ze echt meer moet proberen te letten op de koers in die fase en niet zoveel er omheen moet praten over andere zaken, doe dat eerder tijdens de koers.

Gees

Haar stem doet me ook denken aan Marcella Mesker. Verwarrende dame hoor.

Gees

De finale in ZLM nadert. Zou Jos...?

Borsje

Ja! Mooi zege!

Laatst gewijzigd
Gees

Top!

Hermannmg

Ja Jos pakt hem, mooie overwinning!

Gees

De zoveelste dit seizoen

http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/kelderman-naar-tweede-plek-ondanks-val

Yeez

Zachte val dus, maar weer kelderman die valt, erg jammer! Krijgen we weer de discussie "wat als hij niet was gevallen"...

Fanny

Prachtige mooie overwinning voor van Emden.
Eindelijk kan de nare smaak van de Giroproloog kan naar de achtergrond.
Hopelijk kunnen de TLJ de 1e plaats goed verdedigen tot het einde.
@ Gees
José Been. Waar hebben we het over.
Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Been
Zit meer achter haar PC dan op de TV te kijken.
Waarschijnlijk nooit op een wielrenfiets gezeten. Traksel zit er voor het technische verhaal.
Volgens mij heeft ze niet zoveel op met TLJ maar meer met de andere NL ploegen en sommige Belgische ploegen met hun/haar renners.
Jammer dat Danny Nelissen geen commentator meer is.
Had gehoopt dat Boogert met die Belg de verslaggeving zou doen van TdS (misschien wat saaier maar volgens mij meer kwaliteit over het verslaan van wielerwedstrijden).
In de Criterium de Dauphiné kon je nog overschakelen naar de Belgische TV kijken en luisteren met goede (Belgische) verslaggevers.
Ook de commentatoren op de Engelse Eurosport zijn erg goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Na de val hebben dus Lindeman en Martens nog flink moeten achtervolgen om Kelderman weer terug te brengen naar het voorste deel van het peloton dat in stukken was gebroken, misschien dat dit ook dus het gevolg is van de wat tegenvallende uitslag van Bert-Jan. Maar hopelijk houdt Wilco verder geen schade over van die val, morgen weten we meer.

Laatst gewijzigd
Fanny

Val van Kelderman niet gezien.
Waarschijnlijk in het begin van de etappe.
Ik denk, dat gezien zijn presentatie aan het eind v.d. etappe, het wel meevalt (hoop ik althans).

Hakkie2

Aan het begin van de uitzending hingen er wel 4/5 TLJs aan de achterkant van het peloton, sloot Kelderman toen weer aan? Dat was dan vlak voor de Gotthard, was niet een ideaal moment en logisch dat de anderen er dan gelijk af moesten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Een mooie zege voor Jos van Emden en na zijn val in de proloog, is dit natuurlijk een mooie opsteker. Dus hij kan 't wel.
@rahimns
Bij de beklimming en afdaling van de St. Gothard zat Oomen erbij; maar het werd heel slecht weer op dat moment en niet iedere renner kan daar tegen. Dan kun je ook zien aan Weening, die ook op behoorlijke achterstand binnenkwam, na in die groep van 24 te hebben gezeten met Tolhoek.
En het is nu ook duidelijk, waarom Martens, Lindeman, Castelijns en Van Asbroeck zo op achterstand binnen kwamen.
@Fanny
Dank je wel voor de felicitatie. Kelderman was in ieder geval goed bezig. Hopelijk kan hij Thomas en Van Garderen van zich af houden. Dat zal nog een hele klus worden. Want wat is die Sky trein weer sterk bezig.

Borsje

'@Hakkie2: heb even via cyclinghub teruggekeken en indérdaad zie je op 50 km van de finish 5 TLJ rijders achterin rijden ( en op het oog even uitpuffen). Vlak daarna gaf Astana -bergop- gas.

b88

Net via Telegraaf meer nieuws over de Tour ploeg:

Groenewegen
Vanmarcke
Wynants
Wagner
Kelderman
Lindeman
Roosen
Martens
Gesink

Worden daar genoemd als zekerheidjes. vind het toch een magere selectie zo.
Snap dat Groenewegen beloond wordt alleen zou het niet beter zijn om eerst te leren ipv de strijd aan te moeten gaan met alle toppers (met 4/5 man in dienst).
Hoop dat Lotto Jumbo in ieder geval de buskaartjes besteld heeft want op de eerste de beste beklimming ligt meer dan de helft van het team er al weer af. Wat erg jammer is!

tdb

Volgens mij mist daar sowieso Bennett in dat rijtje en gesink is natuurlijk nog een vraagteken..

S. Morgenstern

Ik neem aan dat ze Bennett over het hoofd zien bij de namen die niet meer dan speculatie lijken. Verder de selectie die wat mij betreft in de lijn van de verwachting lag, met vooral nog twijfel wie er af moet vallen van Martens, Wynants en Roosen.

Laatst gewijzigd
TheArt

Ik denk niet dat dit speculatie is. De Telegraaf brengt de Tourselectie van Lotto Jumbo meestal als eerste en vaak klopt die precies.

Bennett mis ik inderdaad, maar het zou me niets verbazen dat ze proberen om Kruijswijk binnenboord te houden en hem nu de garantie hebben gegeven dat hij in de Vuelta beter ondersteund wordt, door o.a. Bennett dus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Met Gesink schijnt het gelukkig dus al weer wat beter te gaan, laten we op het beste hopen. De ploeg heeft gezegd dat de selectie na de ronde van Zwitserland en de Zlm toer pas definitief bekend wordt gemaakt, dus dit lijkt me ook nog speculatie vanuit de Telegraaf.

@Kelderfan dat is wat anders dan hem gezien te hebben halverwege de laatste klim, geloof me daar zat hij er niet meer bij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ok, dan ben ik door Jose op het verkeerde been gezet. Kan zij niets aan doen hoor. Door de hevige neerslag kon er geen goed beeldverslag worden gemaakt. Dat brengt mij eigenlijk op Gesink, die toch niet zo blij is met dit type weer. Waarom dan de TdS in zijn programma?

Maar die Tourselectie lijkt mij inderdaad niet goed zo. Hopelijk wel met Gesink {alhoewel zij beter nog even kunnen wachten, hoe 't herstel verloopt.}
Ik denk, dat Bennett gewoon mee moet gaan met Lindeman, Martens en Vanmarcke voor de ondersteuning van Kelderman en Gesink? En als Groenewegen perse mee moet dan nog Wagner en Wynants. Hoe sterk Roosen ook rijdt, lijkt 't mij verstandiger om hem in de Vuelta op te stellen.
Wat de Vuelta betreft kunnen Bennett, Battaglin, Campenaerts, Keizer, Roosen, Teunissen en Van Asbroeck de kopmannen Kruijswijk en Gesink toch ondersteunen. Ik denk, dat Bennett net als Gesink de TdF en Vuelta kan combineren.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat dit speculatie is. De Telegraaf brengt de Tourselectie van Lotto Jumbo meestal als eerste en vaak klopt die precies.

Het stuk over de deelname van Groenewegen en de ondersteuning die hij mee zal krijgen lijkt me inderdaad geen speculatie (Vanmarcke is tenslotte ook zal aan het woord), maar de namen van Roosen, Lindeman en Martens worden op een hele andere manier gebracht. Daar valt wel degelijk over speculatie te spreken en ik denk dus niet dat je hier kunt spreken over het brengen van de volledige Tourselectie.

Bennett mis ik inderdaad, maar het zou me niets verbazen dat ze proberen om Kruijswijk binnenboord te houden en hem nu de garantie hebben gegeven dat hij in de Vuelta beter ondersteund wordt, door o.a. Bennett dus.

Dat zou op zich een valide verklaring kunnen zijn voor de eventuele afwezigheid van Bennett in de selectie. Ik ben het echter met kelderfan eens dat het voor een renner die er enkel in de bergritten moet staan (en zelfs daar op de slotklim kan laten lopen), mogelijk moet zijn om beide koersen te combineren. Daarnaast heeft de Vuelta meestal bergritten met een heel ander karakter dan de ritten in de Giro, waardoor de aanwezigheid van een sterk klimblok een stuk minder toegevoegde waarde heeft. Ik vraag me daarom af of de aanwezigheid van een volledig op de Vuelta voorbereide Bennett (naast bijvoorbeeld ook nog Gesink, Battaglin en Bouwman) voor Kruijswijk veel verschil maakt in die bergritten.

Wat de Tourselectie betreft kun je echter misschien iets soortgelijks zeggen over de ondersteuning die Kelderman (en eventueel Gesink) nodig hebben. In het beste geval klimt Kelderman ook daar op het niveau van TJVG en gaat hij op voor een mooie plek in de toptien. De vraag is hoeveel ondersteuning je daarvoor in de bergen daadwerkelijk nodig hebt. Kijk je naar vorig jaar, dan zou Gesink bijvoorbeeld ook zonder Kruijswijk op de zesde plaats zijn geëindigd. Niet dat een zo'n kopman niets hebt aan dat soort mannen, uiteraard kun je ze er beter wel bij hebben. Het lijkt me echter niet ondenkbaar dat Groenewegen vier man mee gaat krijgen en als je dan naast Kelderman en Gesink nog twee renner voor hun ondersteuning kunt meenemen, kies je dan voor de twee beste klimmers (Bennett en Lindeman) of voor degene die het meest positieve effect kunnen hebben op de zwakke plek van je kopman? Martens lijkt me in dat laatste geval beter toegerust om Kelderman in de eerste week bij de les te houden, al is het al omdat je voor dat werk vrijwel niets aan Bennett zult hebben.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Laat ik even duidelijk zijn nog, ik denk dat de selectie van de Telegraaf voor ong 90% gewoon klopt. Ik denk persoonlijk alleen dat Bennett er wel bij zit en dat dit ten koste zal gaan van Wynants of Martens. Roossen lijkt me toch echt wel zijn uitverkiezing verdient te hebben en is gewoon een belangrijke pilaar in de sprinttrein van Dylan gebleken dus ik denk dat ze het trio Vanmarcke, Wagner en Roossen niet uit elkaar gaan trekken. Dan lijkt me in dat opzicht Martens degene te zijn die het meest uit de toon valt. Maar we gaan het volgende week wel zien.

1 2 ... 212 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.