De val van Gesink zorgt er natuurlijk wel voor dat Kelderman de kop van de ploeg wordt. Misschien willen ze hem wel ondersteunen zoals ze bij Kruijswijk in de Giro hebben gedaan; goed van voren houden en afzetten aan de voet van de laatste klim. Ik vermoed dat Gesink pas in de laatste week top zal zijn als hij meegaat (vanwege trainingsachterstand) en dan is hij de beste knecht die Kelderman zich kan wensen. Waarschijnlijk willen ze Bennett dan uitspelen in de Vuelta als frisse knecht voor Kruijswijk.
Hij is iets genuanceerder dan dat.
'@tdb: geen hoofdpijn en al op de rollen, dat ziet er inderdaad goed uit. Hij mist wel de koersdagen, maar net in het geval van Gesink vraag ik me juist sterk af of hij wel beter was geworden van het huidige weer in Zwitserland. Hopelijk kan hij zo snel mogelijk vol trainen, dan valt het allemaal mee.
New Zeeland mag slechts 2 renners meenemen naar Rio. Zie http://www.touretappe.nl/olympische-spelen-2016/deelnemers-wegwedstrijd-os-2016/
Op basis van PCS rankings is Bennet wel de tweede beste New Zeelandse renner achter Dion Smith (One Pro Cycling). Overige goeie namen zijn natuurlijk Patrick Bevin, Greg Henderson, Shane Archbold, Jesse Sergent.
Nieuw Zeeland en daarmee Bennet hebben niet veel toe te voegen in Rio. De Tour overslaan in dienst van de Olympische spelen snap ik dan ook niet. Ik zie niet in waarom Bennet niet de Tour kan rijden om vanuit daar door naar Rio te gaan zoals zovelen doen. Los van het wel of niet fit zijn van Gesink zou ik Bennet sowieso meenemen, we hebben nog steeds een klassementsman met Kelderman die ook een mannetje nodig heeft. Dat geldt niet alleen voor Gesink.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.