Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 214 ... 405 406
jerteg

Bennett moet naar de Tour. Anders heb je voor Kelderman een groot probleem. Als hij niet naar de Tour gaat moet hij wel naar de Vuelta gaan, want dan heb je daar meteen een beter team.

Vuelta:
Enrico Battaglin
George Bennett
Koen Bouwman
Victor Campenaerts
Robert Gesink
Steven Kruijswijk
Mike Teunissen
Tom Van Asbroeck
Alexey Vermeulen

In mijn ogen zou dit een veel sterker team zijn dan in de Tour en de Vuelta. Kruijswijk voor de winst en Gesink voor top 5. Dan heb je Bennett die nog top 20 zou kunnen rijden.

Maar laten we eerst maar eens naar de Tour gaan. Wie weet valt Kelderman wel in de eerste etappe, en gaat ook hij naar de Vuelta. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat hij het wit pakt.

kelderfan

'@jerteg
Leuk hoor vallen in de TdF en opstaan in de Vuelta.
Maar je opstelling vind ik prima zo en niet meer wijzigen. Met Battaglin, Bennett, Bouwman en Vermeulen heb je een aardig klimtreintje voor Kruijswijk en Gesink. Dan zouden Van Asbroeck, Teunissen en Campenaerts een sprinttreintje kunnen vormen.

S. Morgenstern

Stel dat ze met serieuze ambities starten rond Kruijswijk en de selectie zou echt nu al samengesteld moeten worden: overdreven veel klimmers en veel te weinig ervaring voor de vlakke ritten. Daarnaast start de Vuelta met een ploegentijdrit van 30km.

Laatst gewijzigd
jessek21

Zal sowieso dan keizer erbij doen ipv vermeulen die is denk ik nog net iets te jong keizer is ervaren kan overal helpen en heeft een goede tijdrit

Laatst gewijzigd
Borsje

Koen ook weer heel sterk vandaag. Wederom gestegen in AK. Nu 35e( net voor Sam).........

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

mannen als Van Emden en Roglic zouden ook niet misstaan in de ploeg voor de Vuelta, beide ook prima te gebruiken in de TTT

kelderfan

'@vlek Het is nu nog veel te vroeg om een definitief plaatje te maken voor de Vuelta; maar bijv. Keizer wordt wel erg veel ingezet en heeft nu al 61 koersdagen. Dus om die ook nog in de Vuelta te laten starten is beetje te veel van het goede zou ik zeggen.

S. Morgenstern

Ik kan me inderdaad voorstellen dat Keizer tegen die tijd niet de beste optie is voor de Vuelta. Ik kan me ook voorstellen dat Kruijswijk hem er wel graag bij heeft en ze hem daarom in de tweede helft van het jaar puur naar de Vuelta laten werken.

jerteg

Roglic en Van Emden misschien dan in de plaats van Vermeulen en Bouwman

Fanny

Fantastische Nederlandse dag in het professionele wielrennen met overwinningen en allerlei truien in diverse koersen/rondes tw van
Weening, Kreder, Vos, Pieters, van Emden, Kelderman en Tolhoek.

Helaas heb ik maar 1 koers kunnen zien en wel die van de Ronde van Zwitserland (Tour of Suisse).
Wat was het vandaag een zware dag met weer een hele hoge klim (2000m) en weer een finish bergop met steile klim van ruim 10km ä 10%.
Het werd deze dag nog zwaarder doordat het van start tot aan de finish flink regende.
Derhalve zijn er vele renners, vooral die achterin het klassement stonden, afgestapt (o.a. Boom) of niet gefinisht.
Overigens hoeven we Boom niet te halen want bakt er dit seizoen niet veel (vaak DNF of DNS) van.
Maar grote klasse dat het hele team LottoNL-Jumbo net tijd alsnog op kop ging rijden en de vooruitgeschoven pion Izaquirre later alsnog terugpakte.
Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven.
Ze hadden hem eigenlijk niet zover vooruit mogen laten gaan, zeker omdat ook teammaat Sütterling in de kopgroep zat die zich later tactisch liet terugzakken (overigens zette Tankink dit leuk op zijn twitter).
Kelderman maakte het daarna voor TLJ keurig af door als 5e over de streep te komen en zodoende het geel te pakken.
Volgens mij is hij wel heel diep gegaan en zat er niet meer in.
Chapeau voor Kelderman en de rest van het team !!!
Dat wordt genieten de komende dagen in de TdS naast ZLM tour !!!

Ook de jonge Bouwman deed uitstekend knechtswerk voor het team op de kop van het peloton om Izagirre terug te halen voor Kelderman.
Het was voor mij, als liefhebber van jonge renners, mooi om te zien hoe de 2 talenten (Bouwman en Toptalent Oomen) vol op kop aan het rijden waren.
Wat dat betreft gaat Nederland met deze 2, (Bouwman(22) en Oomen (21)) met daarnaast Tolhoek (22) een mooie toekomst tegemoet in ronderenners/klimmers met daarnaast het jonge sprintkanon Groenewegen (22).
Overigens eindigde Bouwman ondanks zijn knechtswerk op slechts ruim 5 minuten van Kelderman en bijna 4 minuten voor NL toptalent Sam Oomen.
Hij is daarmee na Kelderman de beste Nederlander in de TdS.
Dat vind ik erg knap van deze jonge 1e jaars Neo !
Ik denk dat TLJ toch de goede keus heeft gemaakt (het goed heeft gezien) om hem als stagiair een contract te geven voor 2 jaar.
Daar waar ik eerder mijn twijfels over had of hij dat zou redden.
Maar chapeau voor hem dat hij het gelijk dit jaar in de diverse zware WT Koersen laat zien voor TLJ.

Retro Lex

'@ Fanny,
Inderdaad dit is een van de mooiste wielerdagen voor NL sinds .....
Ik ben het met je eens dat ze Gorka niet zoveel ruimte hadden moeten geven. Maar ik heb niet de gehele etappe gezien. Toen ik keek had hij al een voorsprong van 4 minuten. Ik vroeg me echt af hoe dat kon. Koers controleren betekent toch gevaarlijke mannen geen ruimte geven ?

Ik maak me wel ernstig zorgen over de dag van morgen.
Ik denk dat topteams Sky en Movistar ( Katusha ? ) zich niet zullen neerleggen bij de suprematie van Kelderman. Gokken op de TT doen ze ook niet want dat kan Wilco ook goed. Ik verwacht morgen weer pionnen van voren. En hele lange en gevaarlijke etappe. Ik hoop echt dat TLJ een goed strijdplan heeft. Bijvoorbeeld zelf ook mannen mee vooruit sturen. Als Roompot elke dag mee kan zitten dan moet TLJ dat toch ook kunnen?
Ik verwacht nog wel vuurwerk morgen....en hoop op een mooie Gele afloop

Borsje

Fanny : wat betreft Koen Bouwman, lees nog een keer het weekendinterview van 4/10/2015 van Wielerflits met hem. Toen wist je al: die komt er.

Borsje

Wat betreft de 4 minuten die Izaguirre 'zomaar' pakte : ik heb ergens opgevangen dat er tijdens de 2e klim met die bizarre weersomstandigheden geen communicatie mogelijk is geweest tussen ploegleiders en renners. Lijkt me ook de enige verklaring voor het voorval.

ghostwriter

Als ze Keizer tussen de Vuelta en nu alleen op het NK en NK tijdrijden gebruiken zal hij de Vuelta zeker kunnen rijden. Ze kunnen hem dan ook nog wel de Ronde van Polen als voorbereiding laten rijden. Vorig jaar reed Keizer in totaal 102 wedstrijd dagen maar dat was wel erg veel.

kjjl

Bijna alle klassementsmannen die in Zwitserland rijden hebben daarna de tour als hoofddoel, Izaguirre niet. Die laatste nam dus risico in de afdaling met dit weer terwijl de rest liever op de fiets bleef zitten. Goede en logische keuze lijkt me, van zowel Izaguirre als de rest.

kelderfan

'@jerteg
Ik denk dat Bouwman wel toe is aan de Vuelta en dan misschien Roglic ipv Vermeulen lijkt mij ook niet vreemd.
@Borsje
Het weer heeft zeker meegespeeld. Het was een zware dag voor de renners. Hopelijk sturen zij Lindeman vooruit, want die kan net als Weening zo'n rit afmaken; alhoewel de aankomst in Solden {Rettenbachgletcher} wel wat zwaarder is.
@Fanny
Dat was echt genieten met Weening en Kelderman en wat te denken van Tolhoek, die voor de derde dag in aanval is getrokken voor de bergtrui.
Het was in deze omstandigheden helemaal niet verkeerd, dat Bouwman, Castelijns! en Sam Oomen samen met Tankink op kop gingen rijden, om de achterstand op Izaguirre terug te brengen. Daar worden die jongens alleen maar sterker door. Heb ik mij zo vergist met Castelijns?
Maar Oomen ligt nog een aantal jaren vast bij Giant {wat jammer nou}, dan is die Tolhoek misschien een goede optie {al zal er met Roompot onderhandelt moeten worden of een ruil Tolhoek voor Van Winden}.

LutsenkoFan

Helaas is het geen wat Kelderman tot nu toe doet nog maar amper top 10 in de Tour niveau.. Sorry hoor maar daar kan ik niet tevreden mee zijn.

kelderfan

'@LutsenkoFan
Ik dacht dat het heel goed gaat met Kelderman in de TdS en de tegenstrevers zijn toch ook niet mis. In Romandie had hij ook iets moois kunnen laten zien. Het lange wachten is op Gesink. Hopelijk kan hij weer op niveau meedoen in de TdF.

jerteg

Tejay heeft volgens mij verschillende keren top 10 gereden. Stond vorig jaar nog 2e voordat hij afstapte (herinner de etappe met Gesink in de aanval nog, toen hij nog wegreed van Van Garderen). Thomas stond vorig jaar ook twee weken op de vijfde plek. Talansky heeft ook al verschillende keren top 10 gereden in de grote rondes. Barguil stond vorig jaar top 10 tot zijn val. Dit is dus wel degelijk top 10 waardig.

StonedCamel

'@Lutsenko:
Waar baseer je dat op?
Want Barguil reed gisteren 5,9 a 6 W/kg, een half uur lang.
Daarmee kun je zeker top 10 in de Tour halen, als je ook nog eens bedenkt dat het ontzettend takkenweer is.
Bovendien rijden er een stel mannen mee die zich de laatste jaren ruimschoots hebben laten zien in kleinere ronden maar ook in grote ronden. Thomas won dit jaar nog Algarve en Parijs-Nice, Talansky in 2014 de Dauphine, Van Garderen 2x 5e in de Tour en vorig jaar lang 2e en ook 2e in de Dauphine. Latour en Lopez zijn grote talenten, Barguil reed vorig jaar sterk in de Tour. Enzovoorts.

Edit: volgens @procyclistsdata reed Kelderman 6,2 W/kg. Dat is heel netjes, kan helaas weinig nummers van de Dauphine vinden.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Mee eens.

@ Lutsenkofan
Waarom ben je dan niet tevreden ?
Hij staat na een tot nu toe goed gereden TdeS 1e in AK. Wat wil je meer ?
Daarbij is Gesink ook er niet meer bij om te helpen.
Ik vind het tot nu een uitstekende prestatie van Kelderman en het TLJ.
Zijn die andere grote teams dan zoveel beter.
Ik zal heel blij zijn als hij dit jaar de, in jaren niet zo zware TdeS, met daarbij ook nog eens heel slecht weer wint.
Dat slechte weer en de hele hoge cols/passen hadden de renners in de Criterium Dauphiné niet.
Oké, er waren daar op papier betere renners, maar hadden ze in deze uitgave van de TdeS met dit weer ook goed gepresteerd ?
Ik denk dat er misschien wel 1 of 2 toppers waren afgestapt met dit zware weer om geen risico te lopen.
Kelderman moet pakken wat hij pakken kan en gewoon alles op alles zetten om deze zware TdeS te winnen.
De TdeF zien we dan later wel.
Hij is nog jong voor een grote ronderenner.
Ik denk dat Kelderfan het hiermee wel eens is.

@Borsje
Ik heb het mooie verhaal van vorig jaar (4/10/15) over Bouwman in WF gelezen (ook goed geschreven).
En, ja er zit een, teamplayer en teamknecht met een goede kop erop, in hem.
Maar dan moet je het toch nog maar even doen/waarmaken en hij doet het tot nu toe waarlijk goed.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Het lijkt me geweldig als Kruijswijk zijn contract bij LottoNL verlengt en Bouwman dan de komende jaren uit kan groeien tot zijn meesterknecht. Laat Bouwman na de Ronde van Zwitserland ook de Ronde van Polen maar rijden (wat ook op zijn programma staat) en kijk daarna of hij nog genoeg overheeft om de Vuelta te rijden.

nafnikleb

'@all, reageer toch niet op zo'n slappe trollpost van Lutsenkofan, die heeft altijd wat te zeiken.

Kelderman is goed in vorm! Hopen dat hij niet ziek wordt of van zijn fiets valt en dan gaat het een leuke tour worden!

Komi

Op nos.nl staat, Kelderman voor de 3e keer in tien maanden tijd in de leiderstrui. Dat zijn echt een hele mooie prestaties van hem. Heb zelf het gevoel dat nog niet alles er uitkomt bij Wilco, maar als je dat dan leest en die herinneringen weer even terughaalt dan is dat erg sterk van hem. Go Wilco!

Hakkie2

Gesink heeft trouwens gister nog een tweede keer een half uur op de Tacx getraind.

1 2 ... 214 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.