Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 217 ... 405 406
S. Morgenstern

Als Gesink meegaat naar de TdF, dan gaat hij echt voor ‘t klassement, want een rittenkaper is hij niet.

Volgens mij moet dat laatste nog helemaal blijken. Wanneer de overwinning in een bergrit in de Tour de France betwist wordt in een kopgroep, dan zijn het meestal echte klasserenners die er met de overwinning vandoor gaan. Groepjes zoals degene waaruit rittenkaper Lindeman zijn overwinning in de Vuelta behaalde ga je bij een aankomst bergop in de Tour de France niet om de overwinning zien strijden. Wil je aanvallend koersen in die ritten, dan heb je hoe dan ook meer aan Kelderman en Gesink, dan aan renners als Lindeman en Bennett.

Mocht Gesink niet mee kunnen gaan naar de TdF, dan lijkt mij, dat die plek door Bennett wordt ingenomen, want anders wordt de spoeling wel erg dun, want ‘t klassement betreft.
Je hebt bij Kruijswijk gezien in de Giro, wat ‘t effect op de volgers is, als hij meedoet voor de overwinning.

Verwacht je dan dat de 32ste plek van Bennett de mensen op de banken gaat krijgen? Of verwacht je dat Bennett het kunstje van Kruijswijk gaat herhalen? Of; hoe is die laatste zin daar verzeild geraakt?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@flyellus42 ik vergeleek Bennett toch ook niet met Nibali of Aru, maar met een renner als Kangert. Bennett ging ook niet als kopman naar de Dauphine, maar in een vrije rol en als je het dan tot een 14e plek schopt is dat meer dan redelijk voor een renner die eigenlijk als knecht gehaald is. Dus elke renner die niet in staat is om te winnen of een goed klassement te rijden zijn dus matige renners. Klassementsmannen en andere toprenners winnen wedstrijden door het werk van hun knechten die zich helemaal uit de naad werken voor hun kopmannen. Je kijkt teveel naar uitslagen en te weinig naar het geheel en daarmee heb je totaal geen respect voor mannen als Wynants en Leezer. In die zin heb je er inderdaad weinig kaas van gegeten.

Hakkie2

Bennett is gewoon een renner die er nog bij zit als het peloton 30-40 man groot is. Zulke renners zijn erg belangrijk, al is het maar voor de rust bij de kopman, voorin afzetten en het eten/drinken halen. Lindeman is wat mij betreft klimmend toch te weinig zekerheid. Met een goede dag zit hij er dan ook wel bij. En Lindeman zou ik graag net wat meer vrijheid geven.

kelderfan

'@vlek
Quote: "Verwacht je dan dat de 32ste plek van Bennett de mensen op de banken gaat krijgen? Of verwacht je dat Bennett het kunstje van Kruijswijk gaat herhalen? Of; hoe is die laatste zin daar verzeild geraakt?"
Jij wel dan. Natuurlijk gaat hij dan mee als ondersteuning van Kelderman en die kan dat goed gebruiken; zie nu de TdS, waar hij alleen zat zonder steun en waar heb ik, dat meer gezien. Oh ja, bij Kruijswijk heb ik dat ook gezien.
@Hakkie2
Mee eens, maar dat weet @vlek ook wel.

S. Morgenstern

Kelderman wil zelf straks in de Tour toch helemaal niet vol voor het klassement gaan? Volgens mij heeft hij aangegeven dat hij dat op dit moment in zijn ontwikkeling niet de beste manier vind om aan de start te staan. Moet je daar dan wel je ploeg op in gaan richten? Want dat klassement dat er uiteindelijk op de een of andere manier toch wel zal komen wanneer hij een goede aanvallende Tour heeft gereden (laten we zeggen dat hij 14de wordt), noodzaakt toch helemaal niet tot voldoende steun in de bergen? Volgens mij kun je dat ieder jaar weer zien. Bennett zou in dat geval een goede kompaan kunnen zijn in de bergen, nergens beweer ik het tegendeel. Onmisbaar echter? Nee, absoluut niet. Want laten we proberen een beetje realistisch te zijn: in een vergelijkbare positie als Kruijswijk gaat hij nooit (!) komen deze zomer.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@vlek: je vergelijkt steeds met de situatie van Kruijswijk... Als enige. De rest geeft gewoon aan dat zowel Gesink als Kelderman gewoon top 10 kunnen rijden, Kelderman kan daarbij het wit winnen. Als top 10 renner verdien je wel wat goede knechten. In elk geval 1. Aangezien Lindeman een vrijere rol gaat krijgen en Gesink en Kelderman beide geen knechten zijn, is Bennett dus wel een minimum. Laten we realistisch zijn: zowel Gesink als Kelderman hebben gewoon een goede kans op de top 10. En Gesink misschien wel op top 5.

Als jij het belang van een knecht voor een top 5 tot 10 renner niet in ziet, moet je misschien de profielen van de komende Tour eens gaan bekijken...

Je zou je ook af kunnen vragen of je je ploeg af moet stemmen op iemand die op papier niet bij de beste 4/5 sprinters aan de start hoort.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

@vlek: je vergelijkt steeds met de situatie van Kruijswijk… Als enige.

Volgens mij heb je gemist waar Kruijswijk dit draadje binnen wist te sluipen.

De rest geeft gewoon aan dat zowel Gesink als Kelderman gewoon top 10 kunnen rijden, Kelderman kan daarbij het wit winnen.

En ik nuanceer het beeld dat het opstellen van Gesink en Kelderman betekent dat je daarmee twee renners heb opgesteld die voor de toptien gaan. Volgens mij is er voldoende aanleiding om te verwachten dat ze op een andere manier aan de start staan.

Als top 10 renner verdien je wel wat goede knechten. In elk geval 1. Aangezien Lindeman een vrijere rol gaat krijgen en Gesink en Kelderman beide geen knechten zijn, is Bennett dus wel een minimum.

Stel dat ze wel voor een klassement willen en kunnen gaan (welke kant het dus niet op lijkt te gaan), dan zul je inderdaad je ploeg daar bergop op in moeten richten: Dan heeft Lindeman dus geen vrije rol. Ik weet niet waar je die opeens vandaan haalt? Lindeman hebben we voor de val van Gesink bijvoorbeeld hoofdzakelijk over het rijden 'in dienst van' horen praten, iets wat trouwens in manier van rijden afgelopen voorjaar ook goed waarneembaar is geweest. Lindeman zal nu inderdaad wel op een vrije rol kunnen rekenen, maar dat is alleen zo als je mee gaat in mijn verwachting over de ambities rond Gesink en Kelderman. En wat maakt die twee jongens ongeschikt om voor elkaar te knechten? Ik begrijp dat het goed uitkomt in jou verhaal, maar is er verder nog een aanleiding voor die aanname? Bennett tenslotte is een uitstekende knecht voor een toptien renner. Ik zou hem zelf ook zeker meenemen, zelfs zonder de klassementsambities (misschien zelfs juist dan trouwens). Het is echter niet zo moeilijk om ook goede redenen te zien voor een andere selectie, met andere doelstellingen. Wielrenner is tenslotte niet alleen meer dan alleen winnen; buiten de dingen in deze sport waar je zelf de meeste waarde aan hecht bestaat er vreemd genoeg nog een wereld aan belevingen.

Je zou je ook af kunnen vragen of je je ploeg af moet stemmen op iemand die op papier niet bij de beste 4/5 sprinters aan de start hoort.

Die vraag moet je je zeker stellen. De laatste maanden heeft die vraag zich echter min of meer zelf beantwoord. Met de nuance dat alsnog de helft van de ploeg niet in dienst van hem wordt meegenomen en enkele renners uit zijn treintje ook daarbuiten zeker niet nutteloos zijn.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@vlek: in de winter ging het al over Lindeman als zekerheid naar de Tour, in de hoop dat hij vergelijkbaar kon aanvallen als in de Vuelta. Als je de enige knecht bent van 2 top 10 kandidaten (waar jij vandaan haalt dat ze dat nu plots niet zijn???) zit dat er niet echt in. Dus ik haal het uit interviews in de winter.

En als Gesink rond plek 5/6 staat en Kelderman in het wit, zijn ze toch niet geschikt als knecht voor elkaar? Waarom wil jij dat niet snappen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Dat wordt nog moeilijk om de ploeg voor de TdF samen te stellen; want onze Koen Bouwman klopt nadrukkelijk op de deur. Hij laat Lindeman toch duidelijk achter zich.
Chapeau voor Sep Vanmarcke met zijn zege op La Gileppe en hij volgt daarmee Hofland op. Kanjer en een van de smaakmakers van dit team.
Tevens een dikke pluim voor mijn favo Wilco Kelderman, die zich toch weer mooi terugvecht {over moraal gesproken}, maar hij mag morgen weer aan de slag om toch nog een top 3 plek te bemachtigen.

S. Morgenstern

waar jij vandaan haalt dat ze dat nu plots niet zijn???

Ik dacht dat Gesink was gevallen en twee weken voor de Tour de France een week niet heeft gefietst terwijl er een zware wedstrijdimpuls op de planning stond? Hij was degene die voor een klassement zou gaan, maar dat lijkt nu dus zeer twijfelachtig. Kelderman was na de evaluatie van het voorjaar niet meer van plan nu alles op het klassement te zetten.

in de winter ging het al over Lindeman als zekerheid naar de Tour, in de hoop dat hij vergelijkbaar kon aanvallen als in de Vuelta. Als je de enige knecht bent van 2 top 10 kandidaten (waar jij vandaan haalt dat ze dat nu plots niet zijn???) zit dat er niet echt in. Dus ik haal het uit interviews in de winter.

Lindeman heeft dit seizoen meerdere keren aangegeven dat hij de Tour de France in eerste instantie in een dienende rol zou gaan rijden. Nu zou hij met de huidige ontwikkelingen waarschijnlijk op meer vrijheid kunnen rekenen, maar hem doorstrepen als knecht slaat op basis van de oorspronkelijke plannen nergens op. Moet ik nu zeker vragen wat je daar niet aan wil snappen!?

En als Gesink rond plek 5/6 staat en Kelderman in het wit, zijn ze toch niet geschikt als knecht voor elkaar? Waarom wil jij dat niet snappen?

Ja, wanneer ze met dat soort prestaties in het vooruitzicht naar de Tour de France zouden trekken, dan moet je ploeg daar op ingericht zijn. Kunnen ze elkaar alsnog genoeg van dienst zijn trouwens. Echt hoor..

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Gesink heeft maar 2 dagen niet gefietst, minder dan Mollema met zijn ziekte. Gesink nu al afschrijven is echt veel te vroeg, er is nog geen enkele reden om anders met Gesink naar de Tour te gaan.

S. Morgenstern

Vandaag zit hij voor het eerst weer twee uur buiten op de fiets, dat is een kleine week na de valpartij van vorig weekend. Verder heeft hij de afgelopen dagen wat voorzichtige half uurtjes op de rollen gezeten. Gesink afschrijven is inderdaad nog nergens voor nodig en ook niet het twistpunt. Dat er geen enkele reden is om anders met Gesink en zijn ambities voor de Tour de France om te gaan is echter nog helemaal niet zeker. Waarschijnlijk heeft zo'n geknakte voorbereiding zijn weerslag op die ambities. De verlopigheid van de meeste opvattingen valt daar uit te verklaren. Hetzelfde geldt echter ook moeten gelden voor de keerzijde: er is nog geen enkele reden om te doen alsof er niets zal veranderen met de ambities van Gesink. Daar gaat het een beetje mis..

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Bouwman is wel aan een erg sterk eerste wielerjaar als prof bezig en ik hoop echt enorm dat hij in de ploeg voor de Vuelta word opgenomen. Als het hem lukt om die uit te rijden zal hij volgend jaar misschien al een meesterknecht voor Kruijswijk kunnen zijn in het hooggebergte.

kelderfan

'@ghostwriter
Helemaal mee eens, maar Kruijswijk had 't wel over 2 of 3 ondersteunende renners voor de Giro. Dus 1 in de pocket.

S. Morgenstern

Vuelta lijkt er inderdaad wel in te zitten op basis van zijn rijden van dit seizoen. Meesterknecht in de Giro lijkt me echter nog erg voorbarig, daarvoor moet hij eerst nog flinke stappen zetten.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@ Kelderfan
Gefeliciteerd met de hele goede tijdrit van jouw favoriete renner Kelderman gezien de rit van gisteren op de Rettenbachgletsjer.
Jammer dat hij gisteren geen "34" gestoken had. Kan gebeuren.
Uit de tijdrit van vandaag blijkt dat Kelderman toch nog steeds in hele goede doen is. Ook op dat klimmetje.
Morgen met het TLJ vol in de aanval op die 2 Alpenreuzen van ver boven de 2300m en zien waar dat dan toe reikt.
Elke dag zijn er wel renners doorheen gezakt en waarom morgen niet.
Misschien zit er dan wel een podiumplaats in.
De eerste 5 in het AK staan kort bij elkaar en zullen dus elkaar in de gaten houden.
Dus als hij aanvalt omdat hij wat verder staat in het AK zullen ze hem in eerste instantie misschien laten gaan en daar kun je dan van profiteren.
Beter dan afwachten en 6e worden. Oké je kunt misschien ook een paar plaatsen verliezen. Maar so what.
Dan sta nog steeds 10e en dat is als die aanvallen mislukken nog steeds goed. Maar als .....

Dan de jonge 1e jaars Neo Koen Bouwman.
Wat heeft hij een beresterke tijdrit gereden na al die hele zware en hoge Alpenreuzen van deze week.
Daar kan ik als volger van (ex) beloften renners van genieten.
Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht van hem.
Ongelofelijk goed met een 12e plaats tussen de grote tijdritkanonnen en klassementsrenners.
Zelfs nog voor wereldkampioen Kiryienka en bijna 1.30 min sneller dan Nl Toptalent Oomen.
We/ze hebben het vaak over toptalent Oomen maar als hij zo doorgaat wordt dit ook een groot talent.
Hopelijk brengen ze hem de komende jaren bij TlJ niet te snel in de grote rondes en laten ze hem veel (WT) koersen van 1 week rijden
met daarin opgenomen een tijdrit.
Daarnaast zou ik hem het NK tijdrijden komende week laten doen om te kijken hoe hij presteert op een vlak parcours.

kelderfan

'@Fanny
Om hem eerst op te stellen in rondes van 1 week is niet verkeerd, maar hij ontwikkelt zich wel heel snel, heb ik de indruk. Ik zie hem echt wel volgend seizoen de Giro rijden. Daar kan hij alleen maar sterker door worden. Het op kop rijden heeft hem denk ik al sterker gemaakt.
Maar er is al weer een ijzersterke Jan Maas onderweg; die ook al aan de deur klopt in een bergetappe in de Tour de Savoie Mont Blanc. Die moet nog wel een tijdrit rijden vandaag. Aan berggeiten heeft Nederland geen gebrek.

LutsenkoFan

Eigenlijk hebben we gewoon een rasaanvaller nodig als een Atapuma, Pirazzi of Voeckler die mis ik al een lange tijd bij de Nederlanders..

S. Morgenstern

Ja, zo'n Weening zou eigenlijk een Nederlander moeten worden.

Wielerfan1987

Bouwman bewijst van een heel groot herstelvermogen als je ziet wat hij nu al aan zware wedstrijden zonder noemenswaardige problemen heeft uitgereden, en op wat voor een manier!

Om nog maar eens te vergelijken met Goos:

Goos heeft in zijn eerste jaar vrijwel niets noemenswaardigs laten zien behalve een top 10 in de enig noemenswaardige bergrit in Langkawi en het klassement aldaar (maar het was verre van een sterk startveld)
En toch kwam Goos in zijn tweede jaar in de Giro opeens bovendrijven.

Als je nu ziet hoe Bouwman al een reeks zware WT koersen uitrijd en dan ook de manier waarop (verre van onzichtbaar, en bovendien zeer veel werk verzet als knecht).
Dan denk ik dat Koen absoluut klaar is voor de Vuelta.

Daarnaast valt mij op dat hij het juist nu zo goed doet: is dat de invloed van de hoogtestage?
Of zet hij gewoon zulke grote stappen in
zijn ontwikkeling?
Of is het gewoon zo dat de Alpencols hem
beter liggen dan het kortere werk zoals in
Catalunya, Baskenland en het Waalse
werk?

Om de vergelijking met Goos voort te zetten, volgens de gegevens van pcs is Koen met een paar centimeter meer lengte ook een paar kilo lichter dan Goos; ik ben dan ook benieuwd eigenlijk naar de vermogenswaarden die de trainers hebben afgemeten van de jongens rond deze leeftijd van 22 jaar als eerstejaars belofte.

Naar mijn idee lijkt Koen nog meer mogelijkheden te hebben dan Marc.

Dan kom ik terug bij zijn herstelvermogen:
Zou het kunnen dat we hier weer een potentieel renner voor de derde week van een grote ronde hebben? De Vuelta zal het moeten uitwijzen.

Kenners verwachten dat volgend jaar in de Giro de historische beklimmingen opgenomen zullen worden i.v.m. de 100ste editie (enkele jaren geleden 100 jarig bestaan, maar gezien WO2 enkele keren logischerwijs overgeslagen)

Ik zou Koen dan ook graag volgend jaar in de Giro zien starten.

Borsje

De facto is Koen al een 'meesterlijke 'knecht.... Omdat hij in zijn tijd voor TLJ volgens mij ook al veel in ondersteuning reed - welk werk hij absoluut niet schuwt, integendeel - zijn zijn kwaliteiten en niveau denk ik voor velen wat minder zichtbaar gebleven.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@Borsje
Welke tijd bij RDT? Daar heeft Bouwman nooit gereden.

Borsje

Geheugen liet me even in de steek. Sorry....

kelderfan

'@LutsenkoFan
Volgens mij heeft TLJ een rasaanvaller; alleen hij is door de omstandigheden tot ondersteunende renner voor de kopmannen Grote Rondes verheven/gedegradeerd. Onze Lindeman en als zij hem halen voor 't volgende seizoen Clement zijn toch aanvallers als bijv. Pirazzi. En jammer voor jou maar Voeckler trok wel erge rare bekken toen Marc Soler een tandje hoger ging in de Route du Sud. Die heeft echt zijn beste tijd gehad. Maar bij Bardiani rijdt Edoardo Zardini, die enige tijd geblesseerd is geweest, maar nu weer probeert terug te komen.

kelderfan

Sep Vanmarcke is ook weer goed bezig in de ZLM en met een beetje geluk zorgt hij voor de 1e. zege in een wedstrijd voor TLJ.

1 2 ... 217 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.