Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 216 ... 405 406
kelderfan

'@vlek
Natuurlijk is Groenewegen 't hele voorjaar al goed bezig, maar er zat steeds een maand tussen en nu na de ToC heeft hij in 2 weken al 3 zeges en een 5e. plaats op zak. Dus ik denk, dat hij nu in topvorm is.

S. Morgenstern

Hij heeft de stijgende lijn van het seizoen met andere woorden mooi doorgetrokken naar de periode waarin hij zich de Tour selectie in kon fietsen. Daarnaast begon zijn treintje zich steeds verder uit te kristalliseren met Wagner en Roosen vanaf Yorkshire als voornaamste sterke mannen en sinds kort Vanmarcke erbij in een belangrijke rol. Allemaal verklaringen die veel meer voor de hand liggen dan de veronderstelde magische krachten die het rijden op Amerikaanse wegen een sprinter zouden kunnen geven.

Zadelpen

Ik vind het wel een beetje jammer. Na decennia amper wat te winnen, of uberhaupt in de buurt komen om te winnen, zien we eindelijk goede resultaten van Nederlandse renners.

Al een tijdje in de klassiekers dat ze zich goed laten zien. Maar nu gaan we zelfs ook in de grote rondes mee spelen.

En het lijkt wel hoe beter het gaat, hoe meer kritiek er komt op onze oranje fietsbikkels. Zo zonde he... Vaak ook totaal onterecht en ongenuanceerd.

Laten we blij zijn met het talent wat we hebben. Het is toch vollen bak genieten op het moment? En wie weet komt er nog meer aan.

Ik denk het wel.....

toke

Als een Mollema......Zeker vergeten dat het voor de tijd van Mollema en Gesink Jaren en Jaren hebben moeten doen zonder top 10 noteringen.

Hakkie2

Als renner met de kwaliteiten van Kelderman liever rijden als een Mollema dan als een Kadri. De laatste zijn renners die het van een vlucht moeten hebben omdat ze verder nergens goed genoeg in zijn. Gelukkig is Kelderman wel goed genoeg om voor een klassement te gaan. En gelukkig heeft Nederland op het moment veel van zulke renners: Kelderman, Mollema, Gesink, Kruijswijk en misschien ook nog Dumoulin. Renners die met de wereldtop mee kunnen en niet veroordeeld zijn tot aanvallen en hopen dat ze bij de gratie van de toppers vooruit mogen blijven.

Fanny

'@Zadelpen en @ Hakkie2
Volledig mee eens !
@toke
We hadden toen toch ene Boogert, Rooks en Teunissen om naar uit te kijken.
Allen dopingzondaars en dat kunnen we niet zeggen van onze huidige wielrenners.
Misschien dat de huidige wielrenners niet elke dag goed kunnen presteren en dus nivellering heeft plaatsgevonden in het peloton.

Gees

T frappante was dat Kelderman op een gegeven moment 2 en halve minuut op Van Garderen achter lag en op de finish 2.07. Hij heeft dan logisch beredeneerd de snelste laatste km's afgelegd. Maar dit soort etappes, plus de val van Gesink plus het verhaal van Kruijswijk moet de ploegleiding toch doen beseffen dat een man als Bennet onmisbaar is voor de TDF?

Daarnaast was t weer bal met Jose, die toen Martens voorop reed zei 'deze man gaat vast naar de TDF', hield vervolgens een heel verhaal over Groenewegen....de naam Martens werd niet genoemd. En dat TLJ na de val van Gesink nog met 8 man in Zwitserland rondreed, vind ik natuurlijk ook een hele prestatie. Vandaag Le Mans heb ik begrepen. Jammer.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Vraag me dus ook af of je die tijdsverschillen serieus moet nemen.. Net als dat die bij de Giro en zelfs de Daulhiné nooit accuraat waren. De RvZ experimenteert daarnaast met Velon en ja experimenten zijn om te proberen dus ik moet nog zien of ik geloof dat hij daadwerkelijk +- 25 seconden nog heeft goedgemaakt.

flyellus42

Bennet onmisbaar voor de TDF?? Waarom zijn veel mensen hier op wielerflits zo vol van matige tot zwakke renners (bennet, martens wijnants etc.) Alleen omdat ze bij Lotto-Jumbo rijden?

Gees

Flyellus. Mss moet je je eerst verdiepen voor je roept.

Wat ik al aangaf en Turtle nog eens herhaalt.

flyellus42

'@turtlehead

en hoeveelste werd Bennet in de dauphine??? en dat was misschien wel zijn top volgens jou?? Dan heb je er dus geen flikker aan in de bergen als de echte mannen gaan rijden in de TDF. Laat kelderman c.q. gesink het zelf maar in de bergen uitzoeken en kijken hoever ze kunnen komen. Winnen doen ze toch niet. Neem dan een extra renner mee voor iemand die wel kan winnen (groenewegen).

Gees

14de jochie. En mss moet je je toon een beetje matigen. Je bent irritant

Fanny

Vraagje aan Forumleden:
Waar kan ik een goede livestream (qua beelden) vinden voor de ITT van de Tour de Suisse vanmiddag want het wordt uitgezonden op Eurosport 2 ipv 1.
Hopelijk dan zonder die irritante tante Been.

LutsenkoFan

Kijk bij procyclinglive.com of cyclinghub.TV

Ik weet niet of ze daadwerkelijk een stream zullen hebben maar als er een is staan die daar vrijwel altijd.
Overigens heb ik ook gehoord dat Steephill.TV ook streams erop zet maar heb ik zelf nooit gebruikt.

Bulcke

'@fanny: cyclinghub.tv, daar is altijd wel een stream te vinden

kelderfan

'@Gees
Ik ben 't er mee eens, dat Bennett mee gaat naar de TdF. Groenewegen heeft voldoende ondersteuning lijkt mij zo.

mus van de maasstad

Groenewegen heeft in principe aan een mannetje of 3 genoeg. TLJ zal de koers niet hoeven dragen met mannen als Kittel, Greipel en Bouhani. Laat die ploegen maar lekker de achtervolging doen en kom dan zelf lekker met je treintje in de laatste km's naar voren.

De rest kan dan lekker in dienst van kelderman/gesink rijden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@flyellus42 Bennett hoeft geen klassement te winnen in de tour, voor een knecht is een 14e plek in de Dauphine dus gewoon heel erg goed. Kangert wint ook Parijs-Nice niet, maar is gewoon een sterke knecht voor Aru of Nibali.. ik begrijp jouw opmerkingen dus gewoon echt niet. Je hebt goede knechten nodig en als jij zo praat over mannen als Wynants, Martens of Bennett dan begrijp je het volgens mij niet helemaal. En natuurlijk moeten ze Groenewegen meenemen, maar dat staat een deelname van Bennett toch ook niet in de weg.

S. Morgenstern

Volgens mij is het nog helemaal niet duidelijk met welke mogelijkheden Gesink aan de start gaat staan; mogelijk schroeft die valpartij de plannen weer terug naar het rijden voor ritten en eventuele klassementsambities zullen hoe dan ook lager ingezet worden. Aangezien het voor Kelderman ook niet blind voor het klassement gaat zijn; mooie (aanvallende) ritten rijden in de heuvel/bergritten leek het hoofddoel, een klassement (vlak achter de toptien, in de buurt van de witte trui) zou daar een gevolg van kunnen zijn, maar niet het hoofddoel vanaf de start van de Tour. Neem je daarbij mee dat het rond Groenewegen wel volop voor de wind gaan, dan begint het steeds waarschijnlijker te worden dat ze hem vier man mee gaan geven om een degelijke kans te hebben de strijd aan te gaan met het geweld van de treintjes in de Tour de France.

Het is voor mij hiermee nog maar de vraag of die twee plekken die vervolgens nog over zijn ingevuld moeten worden met ondersteuning voor Gesink en Kelderman als voornaamste oogmerk. Wanneer de uitkomst is dat Gesink nu met dezelfde insteek zal gaan rijden als Kelderman, dan denk ik dat ze twee renners meenemen die zelf ook iets in een vluchtgroep kunnen bereiken: Lindeman en Martens zijn renners die het daaruit zelf af kunnen ronden (kans is wel erg klein), Bennett zou vooral nuttig kunnen zijn als extra man in de aanval in een van de echte bergritten. Wanneer ze toch vol voor een klassement willen gaan met een van de twee kopmannen, dan denk ik inderdaad dat Bennett wel nodig is om die kansen degelijk te kunnen verdedigen. Hem bij voorbaat onmisbaar achten lijkt me echter niet terecht.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek het is inderdaad afwachten wat het plan gaat worden voor de TDF. Hoe hersteld Robert en hoe komt Wilco uit de TDS. Het kan in ieder geval alle kanten op.

tight

Gesink heeft vandaag zijn eerste buitenritje van 2 uur gemaakt volgens strava. Na eergisteren 2 x een half uur en gisteren 1x een uur en een half uur op de roller, lijkt het de goede kant op te gaan. Ik ben het wel eens met vlek wat betreft het inzetten van Bennett afhankelijk is van de insteek (klassement of etappes). Ik vraag me wel af hoeveel er nog opzit bij Bennett nadat hij zowel in Californie als Dauphine zich uit elkaar heeft getrokken voor een klassement.

flyellus42

'@rahims

Bennett reed als kopman in de Dauphine dus dan vind ik een 14de plek matig. Kelderman/Gesink doen niet mee voor een hoge eindklassering en winnen kunnen beiden ook niet. Ze zullen met een beetje geluk ergens tussen de 6 en de 15de positie in het klassement eindigen (middenmoot), mits ze niet vallen. (wat al een hele opgave voor ze is). Etappes winnen kunnen ze ook niet dus waarom extra knechten voor ze meenemen?? Vergelijking met Aru of Nibali gaat mank want deze renners kunnen wel wedstrijden succesvol af ronden.

Maar blijkbaar mag je op dit forum geen vraagtekens zetten bij de matige kwaliteit van een aantal Lotto-Jumbo renners en wordt je bij kritiek op deze ploeg meteen weggezet als ondeskundig.

S. Morgenstern

Bennett reed als kopman in de Dauphine dus dan vind ik een 14de plek matig.

Dat maakt hem dus een matige kopman, wat hem echter nog geen matige renner maakt. Mag ik vraagtekens zetten bij je redenering of ben ik dan ondeskundig?

jerteg

Hahaha @flyellus, volg je het wielrennen wel?

On: ik zou Bennett zonder kopman ook meenemen. Kan in de bergritten aanvallen en zo top 5 plekken binnenslepen en misschien zelfs een etappe.

kelderfan

Als Gesink meegaat naar de TdF, dan gaat hij echt voor 't klassement, want een rittenkaper is hij niet. Dan lijkt 't mij goed, dat Bennett als ondersteuning meegaat, omdat hij de kopmannen ook bergop kan bijstaan. Kijk maar naar de Giro, waar Kruijswijk opeens van de fiets raakte en er geen enkele ondersteuning was van een renner van TLJ. Kruijswijk zegt niet voor niets, dat er 2 ondersteunende renners voor de bergen erbij wil hebben.
Mocht Gesink niet mee kunnen gaan naar de TdF, dan lijkt mij, dat die plek door Bennett wordt ingenomen, want anders wordt de spoeling wel erg dun, want 't klassement betreft.
Je hebt bij Kruijswijk gezien in de Giro, wat 't effect op de volgers is, als hij meedoet voor de overwinning.

1 2 ... 216 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.