Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 219 ... 405 406
Yeez

'@tdb potjandrie dat zou mooi nieuws zijn!!!

Jotto-Lumbo

Wauw leuk om te horen dat Vanmarcke op zo'n manier toch een nieuwe uitdaging heeft gevonden! Wat zou het prachtig zijn als hij blijft. Lekker knallen in het voorjaar en de rest van het jaar Dylan en de ploeg aan overwinningen helpen.

Kpenty

Heel goed nieuws van Vanmarcke. Vind ik persoonlijk toch de leukste renner van LottoJumbo. Mooi dat hij ook inziet dat deze rol als sprintersknecht hem voor de rest van het jaar goed ligt en dit als wereldtopper ook gewoon wil doen.

Hakkie2

Dat hij graag in de trein rijdt is mooi. Dat hij graag blijft op zich ook, alleen zit je dan met het budget... Als ik moet kiezen tussen Kelderman, Kruijswijk en Vanmarcke dan zou ik Vanmarcke laten gaan. Als ze alle 3 kunnen blijven zou het mooi zijn, maar dat betwijfel ik eigenlijk een beetje.

kelderfan

Dat lijkt mij zeker goed nieuws, dat Sep Vanmarcke toch bij TLJ blijft; want als lead-out in d TdF is hij de beste keus, lijkt mij zo. Hij is ook een van de smaakmakers en lijkt mij onmisbaar bij de Vlaamse klassiekers. Teunissen, Roosen en Van Asbroeck kunnen met hem alleen maar beter worden.
Hij heeft 't over 5 renners voor de trein TdF. Lijkt mij Groenewegen, Vanmarcke, Roosen, Wynants en Leezer/Wagner.
Dan zijn er maar 3 renners "Lindeman, Bennett en Martens" voor de ondersteuning van Kelderman en als Gesink toch nog kan deelnemen, dan zijn er maar 2 man "Lindeman en Bennett" voor de ondersteuning. Dat is dan aan de magere kant.

tendam

Dat hij wil blijven zal niet alleen aan de nieuwe uitdaging in de sprinttrein liggen... immers, waar moet hij anders heen? Trek haalt Degenkolb, Giant haalt Matthews, LottoBE heeft Benoot, Greenedge misschien? Ik kan me niet voorstellen dat een rol in de sprinttrein de beslissende factor is.

Maar inderdaad, zoals Hakkie zegt, als de keuze is tussen Kruijswijk, Kelderman of Vanmarcke, dan toch liever de eerste twee. Dan maar geen kasseienkopman in je ploeg.

Niballie

TLJ hoeft waarschijnlijk toch niet te verdedigen in de Tour, dus zoveel ondersteuning is er ook niet nodig. Als de Sky trein op volle toeren poefen alle knechten van andere ploegen er toch een voor een af. Dan moet Kelderman het alsnog zelf oplossen. Ik zie hem niet in een situatie als Kruijswijk in de Giro of Dumoulin in de Vuelta komen deze Tour.

Jotto-Lumbo

Ik denk dat TLJ na de goede ontwikkelingen van de sprinttrein en de slechte ontwikkelingen van de klassementsmannen, het klassement achterwegen gaat laten. Dus de sprinttrein uitproberen in de tour en voor de rest renners meenemen die voor hun eigen kansen kunnen gaan. Ook al zou Gesink mee gaan, dan zit er een klassement, na wat er gebeurd is, niet in. Kelderman, Lindeman, Bennett, Martens (of Gesink), Groenewegen, Wagner, Vanmarcke, Roosen, Wynants of Leezer.

Nog even wat betreft Vanmarcke. Als ik zou moeten kiezen tussen Kelderman, Vanmarcke en Kruijswijk, zou ik Kelderman laten gaan. Puur om het feit dat Kruijswijk en Vanmarcke zich al bewezen hebben en al prestaties hebben geleverd. Ik denk denk dat het voor beide partijen goed zou zijn, om kelderman te laten gaan. Dan kan de ploeg zich in het voorjaar richten op Vanmarcke, de grote rondes met Kruijswijk en Gesink en de sprinttrein blijven ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat is dan aan de magere kant.

Een treintje van drie man voor Groenewegen is ook aan de magere kant. Misschien dan toch gewoon tien renners opstellen?

Volgens mij is het volkomen logisch dat met de recente ontwikkelingen de balans in de selectie naar Groenewegen overslaat en er dus nog vier renners overblijven met een 'vrije rol', dan wel een ondersteunende rol voor de 'vrije rol' van Kelderman (en mogelijk nog Gesink). En laten we verder vooral niet doen alsof Vanmarcke, Roosen, Wynants en zelfs Wagner buiten de sprintritten geen rol van betekenis kunnen spelen. In een selectie met Kelderman, Ten Dam en Kruijswijk was het tenslotte alleen Vanmarcke die nog enigszins (al was het slechts honderd meter) van betekenis kon zijn toen Gesink op een belangrijk moment met een lekke band zat.

Laatst gewijzigd
tendam

'@jotto-lumbo
Kelderman is een Nederlander, heeft meer potentie om koersen te winnen dan Vanmarcke, is meer allround, en kan natuurlijk ook prima als knecht functioneren in de grote rondes. Voor Kelderman zelf kan het inderdaad aantrekkelijk zijn om ergens anders te kijken, al vraag ik me af bij welke ploeg hij echt beter wordt. LottoNL heeft immers bewezen dat ze iemand op het niveau van grote rondewinnaar kunnen krijgen.

irriducibili

Leuk stukje om te lezen over Vanmarcke. Het 'nieuws' wat ik er voornamelijk uit opmaak is dat ze dus iig een flinke sprinttrein meenemen rondom Groenewegen. Lijkt me het beste om voor etappezeges te gaan. Ook met de klimmers in de ploeg, want veel verder dan net top 10 zouden ze als ze vol voor een AK gaan toch niet komen. Lekker aanvallen en voor de massasprints gaan. Hoop alleen niet dat ze ook gelijk de koers in handen nemen in de vlakke ritten. Dylan is een kanshebber, maar zeker niet de favoriet. Het werk gewoon door Etixx, Lotto-B, Cofidis en DDD laten opknappen. TLJ is een ploeg die vaak de koers in handen wil nemen, maar nu zou dat in eerste instantie zonde van het werk zijn.

Zou verder erg mooi zijn als Sep behouden kan blijven voor de ploeg. Ik deel de mening van Lotto-Jumbo (van wielerflits, niet de ploeg) hierboven dat Kelderman voor mij evt zou mogen vertrekken mits ze een keuze moeten maken uit Kruijswijk, Kelderman en Vanmarcke.

Verweggistan

Ik las uit het interview van vanmarcke een treintje voor Groenewegen van 5 man, dus 5+1 Groenewegen. Dan lijkt mij dat VanMarcke, Wynants, Wagner, Leezer en Roosen dat treintje vormen. En dan Kelderman, Lindeman en Gesink (of Bennett) de drie klimmers zijn.
(Dit had ik aan het begin van het seizoen echt niet verwacht: Groenewegen in de Tour, met Roosen in zijn sprinttreintje.)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan meer zou er sowieso niet mee gegaan zijn. Het ideale plaatje was

klassement: Kelderman, Gesink met Bennett en Lindeman als ondersteuning.
Sorint: Groenewegen met Wagner, Vanmarcke, Roosen, Wynants.

De twijfel is nu dus of Gesink meegaat en ook Bennett was al een twijfelgeval geworden onder meer door zijn eigen wens om naar de OS te gaan. Dus daar zouden wel eens Martens en Leezer kunnen worden. Dan gok je nog meer op de sprinttrein en dan Kelderman lekker in een vrije rol en kan Lindeman misschien aanvallend nog eens wat proberen. Maar het is nu dus vooral afwachten hoe het herstel van Robert gaat.

Hakkie2

Dat interview van Vanmarcke over het aantal renners in de trein is nogal voorbarig: de ploegleiding heeft nog niet eens besloten of Groenewegen mee gaat, dus zeker niet aan Vanmarcke het aantal renners in de trein meegedeeld.

Skedel

Ik kan me niet voorstellen dat ze Bennet naar de spelen laen gaan mocht Gesink niet meegaan naar de tour.

Sowieso een kansloze missie voor een renner als hij en daarnaast totaal niet in het belang van TLJ.

xistnc

Dat de trein meegaat, wil niet automatisch zeggen dat die precies dezelfde samenstelling zal hebben als in de Ster ZLM Toer. Wagner en/of Roosen moet ik nog zien, Martens zou zo'n rol ook kunnen spelen. Die is bovendien wat meer van waarde om een Kelderman en/of Gesink af te zetten in een meer glooiende finish.

Hoe dan ook, als we uitgaan van de basis van de sprinttrein en van de andere 'feiten' die al bekend zijn, dan kom ik op het volgende.

Groenewegen, Wynants, Vanmarcke
Kelderman, Lindeman, Gesink (?)
3/4 van Leezer, Martens, Wagner, Roosen

Mocht Gesink afhaken, dan de gehele onderste regel.

kelderfan

'@Verweggistan
Groenewegen hoort toch ook in 't treintje; dus een treintje van 5 zijn in mijn ogen: "Groenewegen, Vanmarcke, Roosen, Leezer en Wynants".
@Vlek
Wat heb je toch met 10 renners of komt dat van 10-Roosen?
Gesink en Kelderman met Lindeman en Bennett is toch aan de magere kant. En voor 't klassement gaan lijkt mij voor de volgers leuker. Ik geniet meer van Kruijswijk en Kelderman in de Giro en TdS {al komt 't er niet altijd uit}. Maar 't leek er weer op, dat de concurrentie sneller de berg op reed, dan Kelderman kon opbrengen. Heeft dat niet te maken met de voorbereiding. Volgens de info hadden Gesink en Kelderman toch goed getraind en nog nooit zolang op hoogte.

Yeez

De vaste trein is wynants roosen vanmarcke wagner en groenewegen. Voor de tour zou je eventueel roosen kunnen vervangen voor martens, of de hele trein gaat mee uiteraard.

S. Morgenstern

Gesink en Kelderman met Lindeman en Bennett is toch aan de magere kant.

Wanneer je serieuze klassementsambities koestert met een van die eerste twee renners, dan is dat inderdaad aan de magere kant. Gelukkig mag je negen renners meenemen. Het presteren van Groenewegen (en zijn trein) in combinatie met de valpartij van Gesink en de wisselvalligheid en eigen wensen van Kelderman maken echter dat de overige vijf plekken waarschijnlijk ingevuld worden met een eerste prioriteit die bij Groenewegen zal liggen. Dat neemt (nogmaals!) niet weg dat die renners daar niet exclusief aan verbonden zijn en gewoon hun nut kunnen hebben in andere ritten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik zeg ook nergens, dat de mannen van de sprinttrein ook niet van nut kunnen zijn in de bergritten e/o ondersteuning van de kopmannen.
Maar wat @xistnc goed aangeeft, is dat Martens ook in de sprintvoorbereiding kan meedoen. Derhalve heb ik de optie Battaglin genoemd.
Maar nu Vanmarcke in de sprinttrein heeft plaatsgenomen, kun je m.i. Wagner thuislaten {kan die met Hofland naar Polen}. Sep lijkt mij een prima lead-out voor de TdF Bijv. trein met Groenewegen, Vanmarcke, Martens, Leezer en Wynants.

S. Morgenstern

Wanneer ze inderdaad vijf renners met als hoofddoel de sprintritten mee willen nemen, dan zou ik gewoon de vijf beste renners voor die ritten meenemen en geen concessies doen. Martens vind ik niet geschikt voor een sprintvoorbereiding in de Tour de France en heeft meer waarde voor Kelderman en hopelijk Gesink. Welke renners Hofland nodig heeft in Polen is verder van ondergeschikt belang aan de belangrijkste koers van het jaar.

F4L

Ook Heijboer weet niet waar de grilligheid van Kelderman vandaan komt: http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/26040388/__Hoofdbrekens_om_grillige_kopman__.html . Hij geeft ook aan dat ze hem vooral zonder kleerscheuren door de eerste week van de Tour de France willen loodsen en dat hij zonder stress moet rijden.

Fanny

Even nog terugkomend op berichtje van Vanmarcke in Nieuwsblad.

Zozeer dat je straks misschien toch bijtekent bij LottoNL-Jumbo?

“We zijn ermee bezig. Maar inderdaad, door die sprinttrein hebben we een goede, nieuwe manier ontdekt om mee verder te gaan. Als de ploeg mij een goed aanbod doet, kan het best dat ik blijf.”

Vooral de laatste zin geeft volgens mij aan dat TLJ hem een verbeterd aanbod moet doen die hem zint.
En ja, dan is rijden in een leuke sprinttrein een leuke nieuwe manier om niet alleen te hoeven presteren op de kasseien.
Ik denk dat het vooral om de knikkers gaat oftewel flinke salarisverhoging en de eerder volgens mij door hem gestelde eisen mbt eigen knechten en trainer.
Dus ik ga, ook gezien het budget van TLJ voor Kruijswijk, Kelderman, Gesink en Groenewegen en de daarbij behorende knechten.
Voor die paar weken kasseien zoeken ze bij TLJ maar iemand anders extern bij het team (goedkoper) of leiden er iemand intern ervoor op (nog goedkoper).

@Kelderfan
Ben het grotendeels met je eens.
Alléén heb ik Lindeman totaal niet gezien in de TdS ondanks de hoogtestage op Tenerife in voorbereiding op TdF.
Bv in een aanval in een of andere rit, zoals Roompot renners zoals de jonge Tolhoek en good old Weenink, of om Kelderman bergop te helpen.
Of zou dat misschien te maken hebben met ploegleider Jan Boven die ook in de Giro niemand liet vooruitsturen of aanvallen.
Zelfs Tankink is nog voor hem geëindigd in het AK.
De 2 eerste jaars profs waren in deze zware ronde van Zwitserland wel nadrukkelijk aanwezig.
Castelijns heeft als knecht bergen werk verzet (ook in de Giro trouwens) en de jonge knecht Bouwman was in deze voor hem zware ronde veel beter dan Lindeman (tijdrit en bergop).

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Fanny

Met Lindeman is het wel een apart geval.
Van Lindeman vind ik het altijd maar moeilijk te zien of hij al dan niet in vorm is, en bovendien kan hij ook zomaar opeens in vorm zijn nadat je hem niet hebt gezien waar je hem verwachtte

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny dat aanbod doen hoeft niet direct met geld te maken te hebben, kan hem ook in de randvoorwaarden zitten zoals ondersteuning, programma of andere wensen.

1 2 ... 219 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.