Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 220 ... 405 406
Fanny

'@Rahimns
Ja je hebt gelijk, dat zou inderdaad kunnen als hij niet voor het geld gaat.

Maar dan zal waarschijnlijk TlJ toch duurder uit met zijn eigen knecht(en) en eigen trainer(indien extern) of andere wensen (niet programma).
We gaan het binnenkort wel horen, alleen hoop ik dat het ivm het budget van TLJ niet ten koste gaat van het behouden van andere belangrijke renners zoals Kruijswijk (die trouwens nu ook eisen stelt en dus een grotere hap neemt uit het budget), Gesink en Kelderman.
Daarnaast zullen misschien ook nog andere renners een verbeterd contract willen hebben ivm goed presteren. Ik noem bv Groenewegen.
Het lijkt mij in de komende periode een moeilijke klus te gaan worden voor de leiding/management van TLJ om alle renners tevreden te stellen ivm het beschikbare budget. Maar er moeten lastige keuzes gemaakt worden, lijkt mij en daar zijn wij gelukkig niet voor.
Wij zijn alleen maar TlJ-fans die hier alleen maar een mening over kunnen geven en ieder staat daar verschillend tegenover.
We zien waar het naar toe leidt.
Ben benieuwd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou ook niet graag in de schoenen willen staan van Richard Plugge op dit moment, die heeft een enorme klus te doen. Ik wens hem heel veel sterkte en ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat rollen.

Netraam

Als ik manager was geweest had ik de huilbuien en smeekbedes ook al gehad: Budget is gewoon niet groot genoeg om door te gaan met de ambities die ze hebben. Dat hij desondanks tot dit jaar weer met verrassingen uit de hoge hoed kwam: petje af.
Als de ploeg half zo goed presteerde als Plugge hadden ze nu al 3 grote rondes en 6 monumenten gewonnen ;D

kelderfan

'@Fanny
Maar Kruijswijk is nog geen zekerheid, dat hij blijft. Als er geen budget bij komt, zie ik Kruijswijk en misschien ook Kelderman naar een andere ploeg gaan. Dat los je niet op door 1 smaakmaker de deur te wijzen. Er is nog steeds geen duidelijkheid wat betreft de renners, die gaan verlengen. Ja dan blijf je met Gesink, Vanmarcke, Groenewegen en Hofland als smaakmakers. En onderweg naar boven zijn Roglic, Vermeulen, Bouwman, Teunissen en Roosen als de voornaamste kandidaten. Ik hoop niet dat zij de kant Giant met Kittel opgaan.
Wat ook leuk is bij Jumbo boodschappen doen op de fiets met Hofland voorop.

Yeez

Eigenlijk moeten jumbo en lotto zich schamen dat ze niet meer budget toegeven. Tuurlijk is het slim om voor een dubbeltje op de 1ste rang te zitten, maar wat als tlj toch eens een miljoen of 3 meer had? Want met de leiding en resultaten is dit seizoen niks mis.

Hakkie2

Waarom zouden Lotto en Jumbo zich schamen? Ze stappen niet in als liefhebber, maar om er profijt van te hebben. Als dan berekend wordt dat dit het budget is wat ze er in kunnen/moeten steken om er profijt van te hebben, zijn ze toch gek als ze er meer in steken? Of schaam jij je als liefhebber ook dat jij geen enorme bedragen naar de ploeg over maakt?

Yeez

'@hakkie2 tuurlijk snap ik dat bedrijven alleen de sport in gaan als ze er profijt van hebben, maar vind het toch jammer.. Ik heb trouwens ook mijn 10tje overgemaakt hoor 😉

kelderfan

'@Hakkie2
Met al een miljoen meer kan 't team al vooruit kijken; want nu moeten zij elk jaar snijden in hun wielrennersbestand. Dat zorgt niet voor de nodige stabiliteit en zonder resultaten zijn de geldgevers ook niet blij.
Ik zie nog die reacties, toen Belkin de stekker eruit trok.
Dus Jesse heeft toch wel een beetje gelijk. Tijdens de Giro had Jumbo ook veel meer reclame kunnen genereren.

kelderfan

Van Asbroeck rijdt als enige TLJ-renner Halle Ingooigem op 22 juni a.s. Maar wie is de sprinter van dienst Theuns, Van Asbroeck of Zico Waeytens.

gardeyn

'@kelderfan: dank voor je onbegrijpelijk bericht:

"Van Asbroeck rijdt als enige TLJ-renner Halle Ingooigem op 22 juni a.s.. Hij rijdt voor team Belgium, een team dat samengesteld is uit allerlei Belgen van teams die niet meedoen aan deze wedstrijd. Maar wie is voor dat team de sprinter van dienst, want Theuns en Waeytens zitten ook in het 'team Belgium'?"

Zo, dan begrijpt iedereen wat je bedoelt.......

S. Morgenstern

Kun je die ervoor ook vertalen?

gardeyn

nee sorry ;)

stijnlah

Om kelderdan te verduidelijken: in halle ingooiegem rijd er een belgische ploeg met renners wiens team niet mee rijd. Van asbroeck rijd voor die ploeg net zoals theuns, waeytens en nog wat belgen. Volgens mij mogen ze allemaal voor hun eigen kansen rijden.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Er rijden toch veel vaker dergelijke 'nationale teams' van losse renners rond in koersen en volgens mij rijden die nooit in dienst van elkaar (of er moeten nog wat echte ploeggenoten in zitten of soms vlak voor het WK). Er is dus geen sprinter van dienst, lijkt me. Van Asbroeck mag het zelf uit gaan zoeken.

Fanny

Leuk weetje vanaf Strava van de laatste 9e etappe van TdS vanaf, naar ik aanneem, van de voet van de Fluelapass (2383m) naar de finish in Davos.

1 Joe Dombrowski Jun 19, 2016 20.8km/h - 397W Powermeter 1,536.1 37:06
2 Winner Anacona Jun 19, 2016 20.7km/h 172bpm 378W Powermeter 1,534.0 37:09
3 barguil warren Jun 19, 2016 20.7km/h - - 1,532.6 37:11
4 David Lopez Jun 19, 2016 20.1km/h - - 1,483.4 38:25
5 Koen Bouwman Jun 19, 2016 20.0km/h 173bpm 343W Powermeter 1,478.9 38:32

Blijkt dat Bouwman maar iets langzamer (7 sec) was dan Lopez van het gerenommeerde team Sky.
Natuurlijk zet niet iedereen zijn waardes op Strava, maar toch mooi om te zien wie dat wel deden.
Helaas heeft Wilco Kelderman zijn waardes er niet meer opgezet na etappe 7 (Sölden).
Het zal in deze 9e etappe wel ergens tussen bovengenoemde renners liggen.
Zou mooi zijn dat we dit in de toekomst van alle renners in een overzicht zouden kunnen inzien, maar dat is denk ik een utopie.
Je zou dan bv kunnen inzien wie er het beste/snelste ergens bergop of in de afdaling heeft gereden.
Je maakt daardoor het wielrennen leuker en interessanter voor de volgers.
Volgens mij is Velon hier in de TdS dan ook voor het eerst mee begonnen met direct live beelden vanaf de racefiets en daarbij behoren powermeterwaarden.

kelderfan

'@gardyn
Ja, sorry;) Wat is er onbegrijpelijk aan en natuurlijk komt dat vaker voor, die Nationale teams.
Van Asbroeck, Waeytens en Theuns zijn allemaal rappe mannen en volgens jou gaan zij volgens 't TSV-plan rijden. Oh, ja 't zijn allemaal ex-TSV mannen.
Hofland en Teunissen hebben gisteren ook een ritje gereden bij onze Zuiderburen. En niet onverdienstelijk. Ook onduidelijk;)

Yeez

Gesink heeft inmiddels alweer een 3 urige training erop zitten, dus het lijkt iets beter te gaan

Netraam

Vergeet niet dat je in de tour 6 uur voluit moet kunnen gaan. Hopelijk forceert hij niet nu iets om dan later weer terug te vallen.

Hakkie2

'@Netraam: maar gister moest hij na een uur stoppen, dus dat hij nu 3 uur kan fietsen is een goed teken. Nog niet optimaal, maar wel beter dan gister. Anders was hij na die eerste lus wel gestopt, ik neem aan dat hij niet voor niets 2 lussen reed, juist om de kans te hebben om eerder te stoppen.

Laatst gewijzigd
tendam

Hij heeft nog 2 weken. En in de Tour hoeft hij de eerste week ook niet top te zijn. Een klassement kan hij uit z'n hoofd zetten, dat gaat niet lukken. Maar hij zal waarschijnlijk alsnog de meest nuttige knecht voor Kelderman kunnen zijn.

gardeyn

'@kelderfan: je berichten zijn regelmatig slecht te volgen vanwege het ontbreken van enige context en leestekens. Mij was bijvoorbeeld aan de hand van jouw bericht niet duidelijk dat Theuns, Weaytens en v. Asbroeck met een landenteam meededen. Dan wordt het erg lastig om na te gaan waar je post nu precies over gaat. Nadat ik het had opgezocht bleken deze renners in een Belgisch landenteam mee te doen.

En daarnaast ontbreekt er in je berichten vaak een causaal verband en/of logica. Zo zeg ik niets over een eventueel plan van deze nationale selectie, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat ik volgens jou denk dat ze een TSV-tactiek aanhouden. Ik voorzag alleen jouw bericht van enige context, waardoor duidelijk werd wat je precies bedoelde te zeggen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
Aan jou dan; kijk eerst eens voor je reageert. Ik geef toch Halle als context aan. Dan ga je toch eerst even kijken. Of is dat lastig. Maar nog bedankt, dat jij mijn post zo duidelijk weet te vertalen.

@Fanny
Leuk dat je het vermeld. Het is goed om te weten, wat de waardes zijn en onze Koen Bouwman doet 't niet slecht. Die maakt grote stappen. Ik denk, dat het op kop van het peloton moeten rijden in dienst van Kelderman voor hem goed uitpakt. Hij was eerder al goed op dreef, maar in de TdS heeft hij zich laten zien. Dus 't lijkt mij niet verkeerd, dat hij de Vuelta gaat rijden. Maar eerst de Ronde van Polen is ook niet mis.

rvb

'Als Wilco relaxter de Tour in gaat, is de kans op succes alleen maar groter'

Hoofdbrekens om grillige Kelderman

Vandaag, 11:17 Hans Ruggenberg

Grootse prestaties worden afgewisseld met onverklaarbare inzakkers, om vervolgens iedereen weer in zijn wiel te laten sterven. Wilco Kelderman toonde zijn grilligheid deze Ronde van Zwitserland in optima forma.

Zijn onvoorspelbaarheid zorgt bij zijn vaste coach sinds 2012, Mathieu Heijboer, ook soms voor hoofdbrekens. De opbouw via een hoogtestage naar de Ronde van Zwitserland verliep crescendo. Alsof er een wiskundige formule op werd losgelaten reed Kelderman zich afgelopen donderdag met speels gemak in de gele leiderstrui.

„Dat Wilco die een dag later ook weer verloor, is voor ons ook een raadsel. Dit soort mindere dagen had hij vroeger namelijk nooit. Ik denk niet dat het aan een te zwaar verzet lag, zoals hij zelf opperde. Ook in de korte slotetappe verloor hij tijd. Ik heb me afgevraagd of dat zou kunnen komen, omdat hij misschien problemen ervaart op grote hoogtes, al is dat in het verleden ook niet zo geweest”, zegt Heijboer in de wetenschap dat er op vrijdag en zondag ruim boven de 2000 meter geklommen moest worden.

Stress
„Dit is zeker iets wat we in aanloop naar de Tour gaan analyseren. We gaan Zwitserland evalueren en kijken wat we daarmee kunnen in de richting van de Ronde van Frankrijk. We willen vooral dat Wilco de stress van zo’n eerste Tourweek schadevrij doorkomt. Hij moet heel aan de eerste bergrit beginnen en dan kunnen we naar het klassement gaan kijken. Bij hem heeft het echt geen zin om elke dag in zijn oor te schreeuwen dat hij bij de eerste twintig moet zitten om geen tijd te verliezen. Dat werkt averechts. Als Wilco relaxter de Tour in gaat, is de kans op succes met hem alleen maar groter.”

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Robert had gisteren blijkbaar een wat mindere dag, vandaag heeft hij in ieder geval weer 3 uur flink doorgereden. Daarmee is een mogelijke tourstart in ieder geval nog niet uit het hoofd gezet. Gelukkig heeft hij nog 1,5 week om volledig te herstellen. Het NK kan hij overslaan dus laten we hopen dat hij er staat volgende week zaterdag.

kelderfan

'@rahimns
Dat is zeker te hopen nu Kelderman zo wisselvallig bezig is. Hopelijk wordt dat ook in 1,5 week opgelost.

1 2 ... 220 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.