Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 221 ... 405 406
Hakkie2

Ook voor Groenewegen lijkt me de aanwezigheid van Gesink trouwens belangrijk. Je wil toch niet dat hij alle Nederlandse pers over zich heen krijgt. Nou zijn Dumoulin en Mollema er ook nog, maar toch. De meeste aandacht gaat toch meestal uit naar de TLJ ploeg.

stijnlah

Rogliç zijn fiets is 1 van de verdachte fietsen met motor uit het onderzoek van stade 2, laat ons hopen dat dit te verklaren is want er is wel degelijk een temperatuursverschil te zien.

AndriesW

De Tour de France is bij uitstek een ronde met grote kans op tijdverlies in de eerste week als je niet alert en vooraan koerst. Als ze Wilco relaxter de Tour in willen laten gaan dan zou dat betekenen, gezien Wilco zijn eigenschappen en voorkeuren, dat hij zich vaak niet voorin gaat proberen te positioneren.

De zekerheid die het constant vooraan koersen zou moeten opleveren, zou niet opwegen tegen het risico op tijdverlies en overmatig (mentaal) energieverbruik.
Kortom: in de eerste week slechts met een schuin oog naar het klassement kijken en daarna pas met volledige blik als die optie er nog is. Dat is de insteek waar ik dan op uit kom.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@stijnlah
Heb je een bron?

stijnlah

'@kelderfan http://road.cc/content/news/194249-mechanical-doping-suspicions-raised-over-giro-tt-stage-winner’s-bike-change

Hakkie2

Als Kelderman zo'n hekel heeft aan het vooraan rijden voor de secondes, is hij misschien inderdaad toch meer een knecht/vrije rol dan een kopman. Ik hoop dat er in elk geval in zijn carriere een punt komt dat hij het wel leert, net als dat hij zijn wisselvalligheid kwijt raakt. Want in potentie kan hij met de wereldtop mee.

Pingdo

'@kelderfan, bron staat er nota bene bij vernoemd. Tot nu toe zijn er vooral alleen verdenkingen, maar niets is met feiten onderbouwd.

AndriesW

Overigens: in de eerder aangehaalde Dauphiné van 2014 waarin Kelderman vierde werd had hij wel degelijk ook een mindere dag zonder helemaal in te storten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is echt een bullshit verhaal.... sorry dat ik het zeg. Maar er klopt geen bal van.

kelderfan

'@Pingdo
Niet bij het 1e. bericht. Lezen aub. Had ik van jou niet verwacht.
@stijlah
Bedank voor de bron; maar 't is nogal wat. Die foto maakt 't wel heel sneaky. Ik zie op de foto, dat de rijder voor hem ook zo'n warmtebron in het achterwiel laat zien.
Maar er speelde wel wat met de fiets. Hij kwam nog net op tijd aan de start.
Hopelijk kan dit snel worden tegengesproken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als eerste de foto van de Strade Bianche. Op die locatie zit de batterij van de DI2. Deze geeft warmte af en zal dus op een thermofoto ook oplichten. Ten 2e heeft de jury een fout gemaakt met de meting van de fiets (heb dit hier al eerder gemeld). Er was niets aan de hand met de fiets. Het was dezelfde fiets die Roglic al eerder had gebruikt, ook tijdens de openingstijdrit en toen was er niets aan de hand. Er is echt niets aan de hand. Men heeft alleen van 2 zgn verdachte situaties een verhaal gemaakt wat gewoon niet klopt.

S. Morgenstern

Kortom: in de eerste week slechts met een schuin oog naar het klassement kijken en daarna pas met volledige blik als die optie er nog is. Dat is de insteek waar ik dan op uit kom.

Ik verwacht ook iets in die richting, waarbij ik verwacht dat zelfs daarna niet de volledige energie naar standhouden, aanklampen en kost wat kost iedere dag zo min mogelijk tijdverlies zal gaan. Volgens mij is er momenteel weinig aanleiding om dit jaar met Kelderman vanaf de eerste dag enkel met het eindklassement bezig te zijn. Drie weken lang een goede koers rijden kan gelukkig ook op een andere manier en met zijn talent komt er dan in zo'n ronde normaal alsnog een goed klassement uitrollen (voor degene die daar zo bezorgd om zijn). Niet verkrampt omgaan met mindere dagen, de hele goede dagen benutten door mee te gaan in de kopgroep (zoals Bardet, Pinot en ook Pauwels vorig jaar deden) of door eens aan te vallen als het eigenlijk nog te vroeg is (zoals Gesink vorig jaar deed en Wellens in de klassiekers) en dan uiteindelijk na drie weken uitkomen waar je talent je brengt.

Het nadeel van zo'n Hesjedal-light aanpak is wel, dat de winst die het hem zelf qua stress in die eerste week op zal leveren, waarschijnlijk ten koste gaat van de gemoedsrust bij de wielervolgers die hem regelmatig relatief ver achterin het peloton zien zitten. In de volgtopics is het vast een feest op dat soort momenten.

Laatst gewijzigd
Mooie_Mario

'@Kelderfan, Er staat duidelijk Stade 2 vermeld in de post, dezelfde organisatie die al 2x eerder met deze wazige berichtgeving over mechanische doping kwam. Als ze hem verdacht vonden bij Strade Bianche, hadden ze natuurlijk weer beelden moeten maken in de Giro. Met dit bericht slaan ze de plank volledig mis. Jammer dat twitter nu helemaal vol staat met berichten over Roglic en doping.
Moet Lotto-Jumbo nu een persverklaring geven, of is het beter om het 'nieuws' dood te laten bloeien?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik geloof je helemaal. Het is alleen jammer, dat zoiets in de wereld word gebracht. Er was in ieder geval gedoe, want Roglic kwam volgens eigen verhaal maar net op tijd om te starten.
Maar ik zag net de ZLM - etappes terug bij Eurosport en dat was weer leuk om te zien. En het was ook leuk voor Sep dat hij zijn 1e. rondje heeft gewonnen.
Hij is m.i. ook klaar voor de Tour de France en hopelijk met Gesink en Groenewegen. Maar mijn eigen Favo mag best voor 't klassement gaan.
Het werkt niet mee, als je eigen trainer ook niet begrijpt, waarom hij momenteel zo wisselvallig acteert.

Hakkie2

'@Mooie_Mario: ik zie het wel op twitter, maar nog nergens op een wielersite of nieuwssite. Als ze een statement geven, komt het gelijk op allerlei nieuwssites. Ik zou zeggen: zolang geen journalisten er naar vragen, gewoon negeren.

Borsje

Vermeulen keurig 3e in VS op de tijdrit. Rijdt prima dit jaar.

Yeez

'@borsje is al enige tijd bekend die uitslag hoor ;)

Borsje

Was me even ontgaan ....

Fanny

Morgen NK Tijdrijden met de elite renners van NL
WF geeft Tom Dumoulin de meeste kans als winnaar op deze ITT van 50km met wind en waarschijnlijk regen en onweerbuien.
Ik denk dat TLJ de grootste kans maakt op de overwinning met o.a. Emden, Kelderman, Lammertink en Bouwman.
Opvallende ontbrekende naam op de lijst is nmm Keizer van TLJ.
Ook Wout Poels gaat dit jaar de NK ITT rijden ivm Rio.
Ik ben benieuwd wat hij kan in deze lange ITT.
Voor mij is Wilco Kelderman de grote favoriet en waarschijnlijke winnaar van het NK 2016.
42 Luuk Jansen 19:10:00
41 Remco Grasman 19:11:00
40 Sjors Handgraaf 19:12:00
39 Micha�l de Jong 19:13:00
38 Michiel Jumelet 19:14:00
37 Dylan de Kok 19:15:00
36 Erik van Lakerveld 19:16:00
35 David de Leeuw 19:17:00
34 Nick van der Meer 19:18:00
33 Folkert Oostra 19:19:00
32 Coen Rijpma 19:20:00
31 Bert Smilda 19:21:00
30 Wouter Sybrandy 19:22:00
29 Johan Tijssen 19:23:00
28 Tim Veldt 19:24:00
27 Jeroen Visser 19:25:00
26 Wieger van der Wier 19:26:00
25 Roy Eefting 19:27:00
24 Sebastiaan Pot 19:28:00
23 Bob Wubben 19:29:00
22 Ronan van Zandbeek 19:30:00
21 Roy Pieters 19:31:00
16 Koen Bouwman 19:33:00
15 Dion Beukeboom 19:34:00
14 Floris Gerts 19:35:00
13 Brian van Goethem 19:36:00
12 Peter Koning 19:37:00
11 Steven Lammertink 19:38:00
10 Jens Mouris 19:39:00
9 Wout Poels 19:40:00
8 Rick van Breda 19:41:00
7 Oscar Riesebeek 19:42:00
6 Martijn Tusveld 19:43:00
5 Berden de Vries 19:44:00
4 Jos van Emden 19:45:00
3 Bob Schoonbroodt 19:46:00
2 Tom Dumoulin 19:47:00
1 Wilco Kelderman 19:48:00

kelderfan

'@Fanny
Het zal wel gaan tussen de 2 laatste renners en daarachter Jos van Emden en Wout Poels. Ik ben benieuwd naar de verrichtingen van Koen Bouwman en Martijn Tusveld.
Quote: "Wens van @Stefclement is 2017 weer in World Tour te fietsen. #Liefst voor Nederlandse kopman.#
Staat ook open voor terugkeer Lotto-Jumbo." Doen zegt Arjan Schouten op twitter {verslaggever AD Sportwereld}

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar hebben Stef en Arjan die tweets weer weggehaald ??

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij is dat een oude tweet na een gesprek/interview tijdens de Dauphine.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek thx idd een tweet van 13 juni ...

kelderfan

@rahimns
De tweet staat er nog steeds op bij #samenwinnen; maar ik zeg ook doen!
4PTM
"Doen! Goeie kerel, goeie wielrennen #samenwinnen @LottoJumbo_road https://t.co/BlmCoWB1yA"

mollemarijden

Vraagje beste wielervrienden. Is er al meer bekend over het budget van TLJ voor aankomend seizoen??
Komt er toch misschien een verhoging of is daar nog niks over bekend?
Maybe tactiek zodat ze geen te hoge salarissen moeten betalen en dat Kruijswijk toch verlengd kan worden en mogelijk versterking uit het kamp IAM en Tinkoff??
Ben benieuwd!

1 2 ... 221 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.