Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 223 ... 405 406
tdola

'@ ghostwriter:

Selectie Vuelta zal er idd ongeveer zo uitzien.
Roglic (2e grote ronde in 1e jaar?) en Hofland heb ik dan nog mijn twijfels over.
Mogelijke andere opties: Campenaerts (nog geen grote ronde dit jaar), Bennett (ondersteuning in de bergen), Tankink, van Emden. Ook Kelderman/van Asbroeck niet helemaal uit te vlakken.

Laatst gewijzigd
tendam

'@chrys
Het doel met Gesink was wel degelijk het klassement, dus de focus verandert nu totaal.

Chrys

'@tendam
Dat zeg ik toch ook? De focus zonder Gesink is anders, maar de rest van het plan blijft overeind. Ook met Gesink erbij zouden Kelderman en Groenwegen voor dagzeges gaan, maar dan wel met het klassement van Gesink in het achterhoofd.

kelderfan

Het is jammer, dat Gesink helaas de TdF niet heeft gehaald. Ik denk, dat Kelderman wel degelijk voor 't klassement gaat, als hij de 1e. week goed doorkomt.
Gelukkig heeft hij Bennett, Lindeman, Martens en om hem te ondersteunen. Want het lijkt mij geen goede zaak, als Kelderman 't weer alleen moet opknappen.
Groenewegen kan m.i. leuk meedoen en vertrouwen opbouwen voor de komende jaren en heeft met Vanmarcke, Roosen en Wagner een leuk treintje om hem in ieder geval bij de sprinters af te zetten.
Ik denk ook, dat Polen voor Gesink te vroeg komt; misschien een rondje Denemarken als voorbereiding voor de Vuelta en dat lijkt ook weer leuk om naar te kijken met Kruijswijk, Gesink, Battaglin, Bouwman, Roglic, Vermeulen, Campenaerts, Teunissen en Van Asbroeck.

S. Morgenstern

Volledig ingevulde Vuelta selecties zijn op zichzelf al voorbarig, maar waarom dan ook nog eens zes klimmers meenemen? En waarom zoveel jonge gasten als je serieuze ambities wil koesteren met je kopmannen? Wie gaat ze dan veilig door al die vlakke kilometers loodsen? Ik hoop dat tegen de tijd dat het zin heeft om negen namen voor de Vuelta te noemen, dat soort vragen zichzelf beantwoorden.

Voorlopig vooral leuk om uit te kijken naar een Vuelta met Kruijswijk en Gesink die met een uitgebalanceerde ploeg met hele serieuze ambities aan de start kunnen verschijnen.

Laatst gewijzigd
martbiemans

per ongeluk in verkeerde topic gepost

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
Natuurlijk is het voorbarig maar 'who cares'? Trouwens ben ik de enige met een volledig ingevulde Vuelta selectie en daarin staan niet zes klimmers. In mijn selectie zouden Leezer, Keizer en Teunissen voornamelijk verantwoordelijk zijn om de kopmannen 'veilig door al die vlakke kilometers' te loodsen. Verder kunnen klimmers natuurlijk ook op het vlakke gewoon knechten voor hun kopman.

kelderfan

'@vlek
Jij vindt te veel klimmers ook niet je dat. Maar ik heb nog in mijn oren, dat Kruijswijk een duidelijk signaal af gaf. Daar sluit ik mij helemaal bij aan.
Derhalve zou ik Kruijswijk met zoveel mogelijk jongens omringen, die een heuvel/berg over kunnen komen en met Gesink heeft hij hopelijk nu een man, die bij hem in de buurt kan blijven. Want mocht hij de leiderstrui nog eens kunnen pakken, dan heeft alle steun nodig, die TLJ hem kan bieden.
En ik denk, dat de Vuelta leuker wordt om naar te kijken, dan denk ik de TdF. Zeker nu Verhoeven aangeeft, dat Kelderman voor een ritzege moet gaan.

S. Morgenstern

'@ghostwriter, ik reageerde met die vragen op de laatste reactie die er boven stond. De eerste zin slaat verder op alle opsommingen van negen renners voor de Vuelta die ik de laatste weken voorbij heb zien komen. 'Who cares?' is op zich een valide vraag. Ik weet ook niet waarom ik me bovengemiddeld irriteer aan die opsommingen van negen renners zonder veel context of onderbouwing. Ik zie de toegevoegde waarde op dit moment gewoon totaal niet. Zelfs wanneer ze wel een solide selectie bevatten trouwens.

@kelderfan, dan weet je vast wel welk bijvoeglijk naamwoord Kruijswijk nog meer gebruikte bij zijn uitgesproken wens voor twee of drie extra klimmers? Zo'n jonge groep renners rond Kruijswijk en Gesink voldoet natuurlijk totaal niet aan de kwalificatie 'ervaren'. Wanneer je echt tegemoet wil komen aan zijn wens, dan kom je bijvoorbeeld uit bij Gesink en Bennett naast Battaglin. Overdrijven in de richting van de klimmers slaat verder nergens op. Temeer omdat dan alle positieve dingen die Kruijswijk over zijn ondersteuning in de Giro heeft vertelt weer verloren gaan in je Vuelta selectie. En dat wil jij vast net zo min als Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Laatste man

Vanmarcke morgen op het BK tijdrijden. Tijdrijden is één van zijn nieuwe doelen voor de komende jaren. Heeft laatst ook 2 dagen speciaal getraind met mensen van de ploeg etc. Ben benieuwd, hij kan dan in ieder geval niet verliezen van een 'slimmere' renner ;)

kelderfan

'@vlek
Hij gebruikte ook nog ervaren, maar die jongens moeten nog gehaald worden. En ook in zijn ogen. Want hij had alleen Battaglin in zijn team en die is in principe een aanvaller. De beste helper was nog de ervaren Tankink nu de nestor van 't team. Dus wat wil je nog meer als bijvoeglijk naamwoord.

S. Morgenstern

Gesink, Kelderman en Bennett zijn toch redelijk ervaren klimmers? Volgens mij kun je straks met de beschikbare renners gewoon voldoen aan de selectie die Kruijswijk voor ogen had, daar moet niet noodzakelijk eerst iemand voor gehaald worden. En verder dus ook rekening houden met de uitspraken over het gemak waarmee hij door de eerste helft van de ronde is geloosd, want anders krijg je een selectie die niet is uitgerust op het ondersteunen van een podiumkandidaat (of twee).

Laatst gewijzigd
kelderfan

Hij deed helaas niet mee in Ingooigem, maar Groenewegen blijft wel leider in de Napoleon Games Cycling Cup. Na de wedstrijd Ingooigem, die gewonnen werd door Dries de Bordt {Veranda's Willems}.

kelderfan

'@vlek
Gesink en Bennett hebben zeker meer ervaring; maar Bennett moet wel een zware TdF rijden.

assen

Ai ai ai, ik zie net het nieuwsitem over Gesink op de NOS... Ik heb er een heel slecht gevoel bij. Dit zou weleens einde seizoen voor Gesink kunnen betekenen... Hopelijk houdt hij er niets blijvends aan over. :-(

kelderfan

'@assen
Dat is zeker geen goed teken. En dat zal voor de Vuelta ook weer een probleem gaan worden.

horsm

Wat is er dan zo verontrustend in het nieuwsitem over Gesink? Ik heb het niet gezien.

kelderfan

'@horsm
In een interview bij de NOS geeft Verhoeven aan, dat ´t herstel van Robert Gesink niet loopt zoals gehoopt en dat 't nog helemaal niet zeker is, dat hij de Vuelta gaat rijden.
Dat zou kunnen betekenen, dat Kruijswijk in de Vuelta niet de beoogde ondersteuning gaat krijgen.

S. Morgenstern

Ze weten niet hoe lang het herstel gaat duren, dus hebben ze logischerwijs nog geen enkele zekerheid over het moment waarop hij terug in koers kan zijn. Veel meer wordt daar niet gezegd.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Jeetje wat een overdreven reacties. Hij reageert nog vermoeid op trainingen, wat me logisch lijkt aangezien het net gebeurd is en hij klaar gestoomd moest worden voor de TDF. Nu hij weet dat hij de TDF kan vergeten zal dat letterlijk en figuurlijk een bepaalde rust geven. Laten we over twee weken verder kijken in plaats van hem al af schrijven voor de vuelta en zelfs zijn hele carrière... beetje onrust zaaien, terwijl het op geen feit gebaseerd is.

Hakkie2

'@kelderfan: de kans dat Gesink nu nog als pure knecht voor Kruijswijk naar de Vuelta gaat lijkt me vrij klein. Sterker nog: als Gesink wel weer goed is en Kruijswijk verlengd zijn contract niet, kan Kruijswijk naar de Vuelta fluiten neem ik aan. Maar eerst gewoon afwachten hoe het gaat met Gesink. Bij Epke Zonderland leek het na een week ook de goede kant op te gaan en die had uiteindelijk na een half jaar nog last. Al is dat natuurlijk wel een andere sport.

S. Morgenstern

Kruijswijk in vorm niet meenemen naar de Vuelta wanneer hij niet zou verlengen, zou de bespottelijkste beslissing zijn die een wielerploeg ooit heeft gemaakt. Wanneer je je wil laten verstaan op het zijn van een ploeg die Nederlandse ronderenners naar de wereldtop wil brengen en je hebt er eentje die als schoolvoorbeeld van jou aanpak die stapt lijkt te hebben gezet, dan blijft je als het goed is tot het eind trouw aan waar je voor staat en geeft je in de Vuelta jullie samenwerking een mooi einde. In dat geval blijft zijn verder loopbaan ook altijd op jou afstralen, zoals dat hoort. Helemaal wanneer hij daar zijn Giro niveau kan benaderen. Hoe lang is het bijvoorbeeld geleden dat een Nederlander podium reed? Die kans laat je liggen? Om Vermeulen als neo al ervaring op te laten doen zeker? Kom op zeg.

Laatst gewijzigd
jerteg

Kruijswijk kan gewoon de Vuelta winnen. Gesink hooguit top 5. Verder hoop ik dat Kelderman nog wil knechten in de Vuelta.

Hakkie2

'@jerteg: Gesink stond al eens bijna oo het podium toen hij plots naar huis moest. Als hij nu snel beter zou worden en daarna zich volledig op de Vuelta kan richten, waar andere ronderenners allemaal de Tour en/of de OS rijden, heeft hij gewoon een behoorlijke kans op het podium. We hebben het hier wel over de renner die vlak achter Froome, Quintana, Valverde, Nibali en Contador 6e werd in de Tour van vorig jaar, duidelijk beter dan de rest. Kruijwijk heeft natuurlijk ook een kans op het podium (ik zeg niet gelijk winst, omdat ik verwacht dat of Contador of Froome zijn gram wil halen in de Vuelta na het verlies van de Tour) maar moet wel eerst naar de OS. En reed nog maar één keer de Vuelta. Het is toch net weer een ander type koers dan 'zijn' Giro.

Alles hangt natuurlijk wel van zijn herstel af. Helaas voor Gesink alweer. Maar goed, als Gesink ondertussen ergens goed in is, is het wel het verwerken van tegenslagen.

ti-raleigh

Ik heb ergens het gevoel dat Robert ook niet naar Vuelta gaat. Misschien dat hij nog wat kan doen in Canada en Lombardije, maar anders gaat het helaas een verloren seizoen worden voor hem.

1 2 ... 223 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.