Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 224 ... 405 406
ti-raleigh

Zou het wel verstandig zijn als Dylan Nederlands kampioen wordt ? Die rood-wit-blauwe trui valt wel erg op. Is misschien wel een 'dankbaar' mikpunt voor de tegenstanders in de Toursprints......
Het lijkt wel of hij elke week sterker en beter wordt, ik acht hem daarom zeker niet kansloos in de Tour, maar ja... Met die trui... Of is dat te ver gezocht ?

Hakkie2

Dat is te ver gezocht. Als er iemand op valt in de sprint gaat het Sagan de WK zijn, samen met de drager van de groene trui (als Sagan dat zelf niet is). Verder is Groenewegen nog echt niet van het niveau dat de tegenstanders zich er op gaan richten. Heb nou niet te hoge verwachtingen, Kittel, Greipel, Cavendish, Bouhanni, Kristoff, Sagan, Matthews, Coquard en Degenkolb doen ook mee. Het sprintveld is gewoon erg goed.

ti-raleigh

Zeker, hij is niet de uitgesproken favoriet. Maar toch. Als er een geelzwarte trein langskomt en daar zit één felgekleurde trui tussen, heb je wel een richtpunt. En aangezien in topsport elk detail belangrijk is....... Hoe vaak wordt een sprint wel niet op banddikte beslist of zelfs op finishfoto. Ik weet niet hoor, maar ik zou er toch even over nadenken als ik Verhoeven was.

gardeyn

'@ti-raleigh: en dan hebben wij hier weer wat te zeiken natuurlijk als TLJ de enige wedstrijd die ze niet kunnen verliezen (zo wordt het NK toch vaak gezien) toch verliezen doordat Hofland de sprint verliest van Van Poppel ;)

ti-raleigh

Ik beloof bij deze dat ik dan deze keer niet mee zal zeiken :-)

kelderfan

'@ti-Raleigh
Ik ben liever de zeikerd {het zeikt van de regen op dit moment}; dan de trol @gardeyn.;)
Maar ik ben 't met @Hakkie2 eens, dat er zoveel goede sprinters bijzitten, dat Groenewegen de heren mag verrassen in de sprint.
Dat heeft Verhoeven wel goed, dat Groenewegen zonder druk deze tour moet gaan rijden. Een paar mooie ereplaatsen is ook leuk.
Ik maak mij meer zorgen om 't klassement met mijn favo "Kelderman".

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij gaat toch niet voor een klassement, dus hoef je er ook geen zorgen om te maken.

Gees

10 weken om te herstellen lijkt me teveel vh goede. Ik ga er ook vanuit dat Gesink meedoet aan de Vuelta. Daar kan je een topteam samenstellen.

'George Bennett, die in de Tour of California en het Criterium du Dauphiné liet zien dat hij zich dit seizoen sterk heeft ontwikkeld, vervangt Gesink'. Aldus de ploegleiding. Dus met Gesink erbij was Bennet niet meegegaan. Heel vreemd, na alles wat er gebeurd is.

Eigenlijk is Bouwman na Bennet bergop de beste, en had hij ook kunnen meedoen met de TDF. Te vroeg natuurlijk, gezien zijn debuutjaar. Dit zegt veel over Bouwman zelf maar ook over het gebrek aan berggeiten binnen de ploeg.

Laatst gewijzigd
tdb

'@ Gees, volgens mij is Roglic ook een aardige berggeit, maar kwam dat er niet zo uit tijdens de afgelopen Giro door de verschillende valpartijen van hem.

Gees

TDB. Klopt, denk ik ook. Maar ik beredeneerde even vanuit renners die aan de TDF zouden kunnen meedoen. :)

Hakkie2

Ja, er is een gebrek aan berggeiten bij TLJ. Maar de reden is vrij simpel: er zijn niet al te veel Nederlandse klimmers die als knecht kunnen dienen. Mollema, Dumoulin zijn kopmannen, Ten Dam zijn schema paste niet bij TLJ en die keus vind ik nog steeds goed, Weening wil een vrije rol bij Roompot (al zou hij in dit aanvallende Tourteam richting ritzege mijns inziens de beste renner van het team zijn, maar dat is door omstandigheden), Poels rijdt voor Sky en is niet te betalen en zou bij TLJ ook moeilijk een pure knecht kunnen zijn. Hoeveel klimmers hou je dan nog over? Een paar talenten bij Roompot, Giant en Rabobank, maar zijn die beter dan Bouwman?

En buitenlandse berggeiten die voor een niet al te hoog salaris willen knechten zijn helemaal niet zo makkelijk te vinden. Die kunnen dan vaak beter als (schaduw)kopman naar de PCT om daar meer te verdienen of gaan rijden in een team zonder echte klimkopmannen. Of voor een hoger salaris 5e of 6e klimknecht in een topteam zijn. Je ziet dat FDJ met podiumkandidaat Pinot toch ook problemen heeft qua breedte in het aantal klimknechten. TLJ heeft er met Battaglin, Bennett en Roglic al 3 gevonden. Dat vind ik echt al knap, alle 3 lagen ze toch niet echt voor de hand. In plaats van het klagen over het aantal klimknechten vind ik dat het team voor het vinden van die 3 echt een pluim verdiend.

Daarbij is het ook zo dat logische renners om de Nederlanders aan te vullen, de Belgen en Duitsers, hun eigen teams hebben. Bij Lotto-Soudal en Wanty hebben zulke klimmers (De Clercq, Vanendert, De Greef) wel een vrije rol en Bora heeft natuurlijk ook veel over voor goede Duitse klimmers.

Laatst gewijzigd
Gees

Nou ja, gelukkig zijn Bouwman en Vermeulen volgend jaar een stuk verder en wrschnlk ook inzetbaar in bv een Giro. Ik denk dat de kopmannen best content zullen zijn met berggeiten als Denifl of een Clement. De ploegleiding verdient zeker een pluim met aankopen als Roglic, Groenwegen en Bouwman. Grandioos!

Maar aangezien Kruijswijk er ook over 'klaagt', voel ik me wel vrij dat ook te doen :)

Geduld is een schone zaak.

Hermannmg

Patano van IAM lijkt me wel een mooie bergknecht/ kopman in kleinere rondjes (zoals Bennett nu), leuke jongen die eizersterk fietste in ronde v Zwitserland, daarnaast zou ik ook Clement van IAM proberen terug te halen die dan een beetje de rol van Tjalingii kan overpakken.

iLLan

'@Hermannmg, ik verwacht dat de prijs van Pantano na zo'n ronde van Zwitserland toch ook echt wel omhoog schiet. Dat zal denk ik niet passen in het verhaal dat je Kruijswijk en Vanmarcke wilt behouden.

Fanny

'@Hakkie2
Quote: Een paar talenten bij Roompot, Giant en Rabobank, maar zijn die beter dan Bouwman ?

Ik denk dat Bouwman (22) een van de betere jonge klimgeiten van Nederland is, zoniet de beste momenteel na Sam Oomen (21) (zie TdS).
Oke, Tolhoek (22) zou het ook kunnen worden na de bergtrui in de TdeS.
Voordeel van de jonge neo's Bouwman en Oomen is dat ze beiden ook nog een aardig stukje kunnen hardrijden gezien hun goede tijdritten met name als het niet plat is en dus bergop gaat.
Tolhoek heeft dat tot nu toe niet in zich (ITT)
Als TLJ de nog jonge Bouwman voldoende tijd (lees contractverlenging) en trainingsschema's geeft om zich tot een goede klimknecht en tijdrijden te ontwikkelen zal hij nmm stappen maken om later een meesterknecht van de kopman te kunnen zijn in een van de zware rondes.
Hij is ook net pas prof geworden en kent waarschijnlijk zijn eigen maximale mogelijkheden nog niet in klimmen en tijdrijden.
Dat is nmm beter dan 1 of 2 hele dure buitenlandse meesterknechten te halen. Voordeel is wel dat die er wel direct zullen (moeten) staan.
Maar zal dat ook zo zijn ?
Gezien het budget van TLJ zou ik dus de jongere renners bij TLJ de kans geven en dus langer vastleggen om zich tot een goede knecht te ontwikkelen (in alle disciplines) ook al omdat er op termijn enkele oude (dure) rotten van het team zullen gaan stoppen qua leeftijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Gezien de reacties bij de Giro hebben de meeste volgers meer met Ronderenners, dan een met een groep vrijbuiters in de TdF en dat zal ook meetellen bij de geldgevers. Dus lijkt 't mij dat Verhoeven zijn mening nog gaat bijstellen tijdens de ronde. Want wie had verwacht, dat Steven Kruijswijk zo'n goede Giro kon rijden. Dan had TLJ echt wel Bennett opgesteld in de Giroploeg. Kruijswijk had dan zonder problemen getekend voor nog 2 seizoenen, lijkt mij zo.

tdb

'@ Fanny, Tolhoek heeft mijn inziens de bergtrui in RvZ niet gewonnen omdat hij nou zo goed kan klimmen, maar omdat hij zoveel in de aanval reed. Tolhoek zal qua klimmen meer vergelijkbaar zijn met een Lindeman of een Martens denk ik.

Yeez

'@kelderfan nou ja zonder problemen 2 seizoenen bijtekenen lijkt me wel erg stug...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ??? wat heeft Kruijswijk nu weer te maken met het plan voor Kelderman in de Tour. De keuze is toch gemaakt voor een vrije rol voor Kelderman die vooral gericht zal zijn op etappeoverwinningen. Waarom zou Verhoeven dan tijdens de Tour dat plan opeens gaan veranderen. Ik persoonlijk zou graag dat er voor een klassement wordt gereden, omdat ik dat nu eenmaal leuker volgen vind. Maar er is anders besloten, leg je daar dan ook gewoon bij neer.

En misschien staat Wilco er na de eerste week wel zo goed voor dat hij alsnog besluit om het klassement een kans te geven hoor, maar op dit moment is het niet de insteek.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk, dat er bij IAM {als 't team ophoudt te bestaan} nog genoeg jongens rijden, die echt wel mee kunnen komen bij bergritten.
Pantano lijkt mij ook te duur en is denk niet als knecht te gebruiken; maar wel Clement {Nederlander, wat wil je nog meer}; Denifl {heeft reeds in Nederlandse dienst gereden}; Warbasse {Vuelta en Amerikaan, dan kan dhr. PLugge zijn wens vervullen}; Frank {Romandie + TdS + TdF}; Sondre Holst Enger {niet verkeerd lijkt mij}.
Maar bij Axeon lopen ook een paar berggeiten, die aan de deur kloppen bijv. Gregory Daniel {Axel Merckx noemde hem ook}.

S. Morgenstern

hebben de meeste volgers meer met Ronderenners, dan een met een groep vrijbuiters in de TdF

Dat zou een hele goede vraag zijn. Ik heb geen idee hoe hij te beantwoorden valt overigens. Ik weet wel dat het qua media-aandacht een pre is om iemand hoog in het klassement te hebben staan. Dat je ook op andere koerswijze media-aandacht kunt genereren je echter ook niet ontgaan zijn. Genoeg mensen bijvoorbeeld die al jaren wensen dat ze eens afstappen van die klassementsambities in de Tour de France en eens voor ritwinst gaan rijden, omdat ze dat veel meer aanspreekt. Tevens genoeg mensen die nu wensen dat ze wel met klassementsambities zouden starten. Soms is het niet zo zwart-wit als je het wil doen voorkomen; meerdere wegen die naar Parijs leiden..

S. Morgenstern

Wordt tijd dat je je in Steff Cras gaat verdiepen, deze opsomming kennen we nu wel.

kelderfan

'@vlek
Het is zeker niet zwart/wit. Maar hoe zie jij dat dan. Tijdens de Giro zat ik op 't puntje van mijn stoel en als ik tijd had, dan heb ik de ritten allemaal gevolgd of op YouTube later gezien. Dat zal ik nu bij, wat betreft de TdF, een stuk minder worden. Als Groenewegen 't goed doet, dan kijk ik dat later nog wel terug; maar als Kelderman het goed gaat doen, dan probeer ik 't zoveel mogelijk rechtstreeks te volgen of zeker op you tube later terug te kijken.
Die Steff Cras wordt ook door TlJ gevolgd.

kelderfan

'@rahimns
Ik maak mij alleen zorgen, dat Kelderman niet genoeg ondersteuning heeft in de bergen, nu Gesink helaas niet mee kan gaan. Wat zal Kruijswijk daar nu mee te maken hebben. Kruijswijk had met Battaglin en Roglic te weining ondersteuning in de bergen; hij geeft toch niet niks aan, dat er minimaal 2 berggeiten bij moeten komen. Nu krijgt Kelderman Bennett en Lindeman mee voor de ondersteuning en Lindeman moet ook nog eens aanvallen.
Maar Groenewegen heeft een trein minder te bestrijden. Giant heeft maar een klein treintje meegenomen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik denk niet dat Wilco in dezelfde positie gaat komen als Kruijswijk in de Giro. Dan nog zijn er best nog wel een paar jongens die hem redelijk ver kunnen bijstaan. Kruijswijk had (als Roglic niet was gevallen) waarschijnlijk daar veel meer aan gehad. Met Bennett en Lindeman en misschien dan nog Martens denk ik dat dit ruim voldoende is voor Wilco.

1 2 ... 224 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.