Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 226 ... 405 406
kelderfan

Lampaert lijkt mij onhaalbaar, maar er is nu nog meer noodzaak om Sep Vanmarcke voor TLJ te behouden, omdat Strade en Omloop nu ook WT worden in het nieuwe seizoen. Dus nog een sterke renner om hem te ondersteunen wordt nu ook urgent. Dat wordt een hoofdpijndossier# voor de leiding van TLJ of TJL. Quote: Sep Vanmarcke; "Serious? @OmloopHNB & @StradeBianche also become WorldTourRaces? Great news!! Great races!! Well deserved I would say!"

Laatst gewijzigd
tendam

'@veld, wievis
In dat rijtje hoort Gesink natuurlijk sowieso thuis. Die heeft de grootste motor van die hele ploeg. Vreemd toch altijd hoe die jongen wordt onderschat als tijdrijder, misschien omdat hij nooit deelneemt aan het NK tijdrijden?

Het resultaat van Lammertink op het NK verrast me trouwens positief, ik volg die jongen niet echt maar volgens mij is zijn seizoen tot nu toe niet bepaald geweldig. En hij laat toch onze Olympische tijdrijder Poels ruim achter zich.

gardeyn

'@kelderfan: dat bepaalde wedstrijden een W.T.status krijgen wil nog niet zeggen dat een team met een beperkt budget op alle terreinen met de wereldtop moet kunnen blijven meedoen. Er zal ook nog wel een extra rondje de W.T.status krijgen, dus dan is er ook weer de noodzaak voor klassementsmannen.
Het wordt afwachten wat Plugge gaat doen. Het zal kiezen worden (mits Vanmarcke/Kruijswijk ook zelf willen blijven) tussen W.T.punten scoren in het Vlaamse werk of in het rondewerk.

En waarom gebruik je de afkosting TJL? Omdat Jumbo prominenter op het shirt wil? Dat heeft toch gewoon als reden dat de bijdrage van Lotto daalt, waardoor het verschil in bijdrage door beide partijen kleiner wordt? Evenredigheid heet dat.

@tendam: werd Gesink op andere punten maar eens niet zo overschat ;) Dat scheelt een hoop frustratie het hele jaar door.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
Je hebt toch wel meegekregen, dat er voor Kruijswijk naast knechts noch een loonsverhoging bijkomt.
En over #met een beperkt budget op alle terreinen met de wereldtop moeten kunnen blijven meedoen#; er zijn 3 terreinen en op welk terrein doen wij nu mee; precies op 't Grote Ronde werk en bij de voorjaarsklassiekers. Dus op 't terrein van AGR + WP + LBL doet TlJ al niet meer mee. Nu wil jij de voorjaarsklassiekers ook maar schrappen. Lijkt mij niet slim. Gesink in de Strade was al geen succes.;)
TLJ moet er m.i. alles aan doen om Kruijswijk en Vanmarcke te behouden.
Dat Jumbo nu evenredig meer gaat bijdragen en dus ook meer plek op 't shirt wil hebben is geen zaak om de naam aan te passen.

gardeyn

quote Kelderfan: "Dat Jumbo nu evenredig meer gaat bijdragen en dus ook meer plek op ‘t shirt wil hebben is geen zaak om de naam aan te passen."

Eens. Waarom kom jij dan ineens aan met: "TLJ of TJL"? De logica ontgaat me wederom.

quote Kelderfan: "Je hebt toch wel meegekregen, dat er voor Kruijswijk naast knechts noch een loonsverhoging bijkomt." en "TLJ moet er m.i. alles aan doen om Kruijswijk en Vanmarcke te behouden."

Ik heb alles meegekregen en vraag me af of jij de implicaties van al deze ontwikkelingen inziet:
Stel (let op, stel! ik verzin bedragen, want ik ken de contracten niet! Maar ik vermoed dat het qua percentage wel ongeveer zal kloppen):
Het budget voor salarissen is 8 miljoen. Kruijswijk verdient nu 5 ton en Vanmarcke ook 5 ton. = 1 miljoen op het huidige budget.
We gaan beide contracten verlengen + verbeteren, zeg naar 8 ton (Kruijswijk) en 7 ton (Vanmarcke) = 1,5 miljoen. Let op: we hebben al 5 ton extra nodig.
Dan gaan we ook nog extra topknechten aantrekken: 2 berggeiten (2-3 ton per stuk) en een kasseienknecht (2 ton). Dat kost nog eens 6 tot 8 ton extra.
Dan moet ook nog het contract van Kelderman verlengd worden en die zal ook wel een iets verbeterd contract willen. 1 ton extra?
Dat betekent dat er 1,2 tot 1,4 miljoen extra budget nodig is.
Dat ga je toch nooit redden uit de salarissen die wegvallen?
Als Kelderman vertrekt creëer je al wat ruimte, maar dat zal alleen genoeg zijn voor de verbeterde contracten van Vanmarcke en Kruijswijk. Bovendien verlies je dan al iemand die eventueel in staat zou moeten zijn om in de bergen te knechten.
Dan moet je nog steeds 6 tot 8 ton extra reserveren voor ondersteuning van Kruijswijk en Vanmarcke.
Ik geloof nou niet dat Tjallingii een salaris had in die orde van grootte. Ook het niet verlengen van de contacten van bijvoorbeeld Goos, Van Winden e.a. creëert echt die ruimte niet

Kortom: het wordt kiezen!
Of Vanmarcke + ondersteuning + Kelderman - Kruijswijk
Of Kruijswijk + ondersteuning + Kelderman - Vanmarcke (kasseienklassiekers met mindere goden)
Of Kruijswijk + Vanmarcke - Kelderman (en dan wellicht een klein beetje extra ondersteuning)

Je kan met een budget van 8 miljoen euro (opnieuw: een indicatie) niet een ploeg samenstellen met een salaris van 9,4 miljoen euro.
(of de markt moet helemaal instorten) Dan kun je dus niet overal meedoen om de prijzen en moet je keuzes maken.
Maar dat doen veel meer ploegen en zeker de wat kleinere ploegen.

En volgens mij kun je beter een paar dingen goed doen, dan alles een beetje.
Dus: of inzetten op de sprint + 1 klassement in een van de grote rondes + voorjaar (en voor de andere grote rondes heb je dan geen team die een kopman tot ver in de finales kan ondersteunen/ kan helpen om de eindzege naar huis te brengen).
of inzetten op de sprint + meedere klassementen in grote rondes (met ploegen die dan ook sterk genoeg zijn). In het voorjaar zet je naar mogelijkheden mannen in en hoop je op een positieve uitschieter.

Daarbij gezegd: natuurlijk is het verlengen van Kruijswijk, Vanmarcke en Kelderman prioriteit, maar dat hangt niet af van het feit dat een aantal wedstrijden W.T.status heeft gekregen. Ik hoopt dat het lukt en mocht Plugge er in slagen om iedereen te behouden, dan neem ik mijn hoed voor hem af.

Maar laten we wel een beetje realistisch zijn! En dat mis ik soms een beetje als het om TLJ gaat ;)

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Kelderfan

Dat ben ik niet met je eens..

Als Lotto nu opeens een stuk minder bij gaat dragen aan sponsorgelden dan lijkt het me juist meer dan logisch dat zij niet meer de eerste naamgever zullen zijn en dat zij op een nieuw tenue minder prominent aanwezig zullen zijn.

Dat is simpelweg de zakelijke kant van het verhaal... de sponsor betaalt voor zichrbaarheid en als je minder gaat betalen moet je genoegen nemen met minder (goede) zichtbaarheid

gardeyn

'@wielerfan1987: zo lang de Lotto meer betaalt dan Jumbo is het logisch dat de teamnaam niet wijzigt.
Dat Jumbo prominenter in beeld komt is logisch, en volgens mij ook geen onderwerp van debat.

Wielerfan1987

'@Gardeyn

De vraag is alleen...

Is het wel zo dat Lotto meer betaalt dan Jumbo??

Die gegevens kennen wij natuurlijk niet...

gardeyn

'@wielerfan: volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker.
Ik dacht ooit gelezen te hebben Lotto 4,5 tot 5 en Jumbo 3. En de Lotto zou dan nu de bijdrage wat terugschroeven.

En wellicht had Kelderfan met z'n TJL wel een voorspellende gave, of hij heeft meer informatie dan wij ;)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Alle bedragen die ooit zijn genoemd in de media, zijn nooit door de ploeg bevestigd. De ploeg en ook de sponsoren doen daar geen uitspraken over. Verder doet bijvoorbeeld ook Bianchi en Brandloyalty nog een bijdrage. Ook het verhaal over het terugdraaien van sponsorbijdrages van de Lotto is nooit bevestigd geweest. Dus we kunnen hier wel heel spannend gaan doen hierover, maar misschien zitten wij (dus de media) er wel gewoon 1,5 miljoen naast.

tdb

1.5 miljoen extra zal sowieso niet op de plank liggen. Het kan natuurlijk wel dat een sponsor het dermate belangrijk vindt om een renner (bijvoorbeeld Kruiswijk) te behouden dat extra sponsorbudget wordt vrijgemaakt.

gardeyn

'@rahimns: ik wilde ook niet spannend doen, maar probeerde met een fictief budget aan te geven dat er waarschijnlijk geen ruimte is voor de prioriteiten die Kelderfan allemaal stelt. Ik neem namelijk aan dat Plugge z'n budget voor dit jaar ook wel helemaal gebruikt zal hebben, waardoor er waarschijnlijk onvoldoende ruimte is om nu ineens 1 miljoen extra uit te geven aan salarissen.

veld

'@ gardeyn Ik denk dat het huidige salarisbudget lang geen 8m is; dat is eerder het totale budget voor de wielerploeg, en daarvan gaat zeker eenderde deel naar andere zaken dan rennerssalarissen, met name salarissen overig personeel, materiaal en verzorging in de breedste zin, om van dhet wagenpark( de bus allen al) maar te zwijgen. Als er in 2016 al 6 m voor rennerssalarissen beschikbaar is zou me dat meevallen.Wat de renners dunkt mij vandaag ( dus afgezien wat ze momenteel contractueel krijgen) waard zouden zijn nmm: Kruiswijk 0,9, Vanmarcke 0,6, Gesink, Kelderman, Groenewegen elk 0,5, een stuk of 10 renners ( bv. Roglic, Tankink, Wagner, Hofland, Martens e.d ) gemiddeld elk 0,2 en nog een stuk of 10 ( bv Keizer, Winden, Casteleins,e.d.) elk 0,1 m.
In totaal maakt dat 6m.Als dat, of beter nog 1 miljjoentje meer, niet beschikbaar is, moet m.i naar nieuwe bronnen worden gezocht.. B.v de Staatsloterij gaat samen met de Lotto, maar is nu nog subsponsor bij Roompot, een rare combinatie dunkt mij. Behalve naarstig zoeken naar bijkomende sponsoren zou wellicht ook een aparte vorm van crowdfunding overwogen moeten worden. Ikzelf b.v zou wel bereid zijn om 100 euro bij te dragen als daarmee specifiek kan worden bewerkstelligd dat ik vogend seizoen Kruiswijk en Kelderman in een LJ shirtje kan zien fietsen op de TV. Het moet mi mogelijk zijn om op die manier een miljoentje bij elkaar te harken.

kelderfan

'@gardyn
Mijn prioriteiten zijn dat Kruijswijk en Vanmarcke blijven, omdat die 2 poten Grote ronde werk en Voorjaarsklassiekers het meeste rendement opleveren op WT-niveau. Zeker nu Omloop, DDV en Strade de WT-status krijgen in het nieuwe seizoen. De 4e. poot is de sprinterstrein, die pas over 2 seizoenen rendement gaat opleveren, volgens de eigen teamleiding. Er komt ook nog bij, dat er een degradatie-systeem wordt opgezet.
Derhalve heb ik al verschillende keren gezegd, dat er dan naar extra budget moet worden gezocht. Want anders wordt 't een hoofdpijndossier voor de Teamleiding.

gardeyn

'@kelderfan: en dus is je inbreng voorlopig onrealistisch, want er is geen enkele aanleiding om dat te verwachten. Naast Lotto, Jumbo, Brand Loyalty en Bianchi (als die blijven) een 5e sponsor die meer dan een miljoen meeneemt? Niemand gaat een miljoen betalen voor een vier vierkante centimeter op het shirt. Maar goed.

Maar ik ga het hierbij laten.

Gees

Er verdwijnen de komende jaren 2 WT teams. Vraag-aanbod technisch beredeneerd worden klimgeiten begeerd door TLJ, maar nu nog te duur, alleen maar goedkoper.

wolfje

Ik vraag me af of er wel in klimknechten geïnvesteerd moet worden. De opties die ik de afgelopen dagen voorbij het zien komen (bijv Clement, Denifl, De Clerq, Warbasse, Tolhoek) zijn goede renners, maar geen renners die bij de laatste 15 van het peloton zitten als het echt bergop gaat. Dit zijn renners die wat middelgebergte halverwege de race prima verteren en de kopman vooraan afleveren bij de slotklim. Daarvan heeft Lotto-Jumbo er al een behoorlijk aantal in de selectie met Battaglin, Bennett, Lindeman, en eventueel Martens, Bouwman en Keizer.

Om het bovenstaande te illustreren: Kruiswijk zat in de Giro alleen op het moment dat hij een ploegmaat het meeste nodig had: na zijn val op de Agnelo . Ik denk dat geen van bovenstaande gewenste aankopen er op dat moment wel bij had gezeten. En dus denk ik dat het geen renners zijn die heel veel toevoegen aan de bestaande selectie. Twee namen die ik ook voorbij het zien komen zijn Pantano en Frank, naar mijn idee inderdaad versterkingen, maar ik vraag me af of die financieel haalbaar zijn en of ze wel willen knechten.

Een betere oplossing is mijns inziens om de klimmers meer te groeperen. De klimkopmannen worden nu vaak verdeeld over de koersen, maar je kan er ook voor kiezen om Kelderman en/of Gesink in dienst van Kruiswijk te laten rijden in de Giro (of Tour als Kruiswijk zijn programma omgooit). Ik zou me best kunnen voorstellen dat Gesink er genoeg uitdaging in ziet om zijn teamgenoot aan een grote ronde te helpen en daarnaast als vrijbuiter op ritten mag jagen in een andere ronde. Zo heeft Kruiswijk een topknecht die echt het verschil kan maken, Gesink mag voor ritoverwinningen gaan (hij liet dit jaar al doorschemeren dat nog eens te willen doen) en Lotto-Jumbo hoeft geen dure investeringen te doen. Bovendien hoeft Gesink niet veel ondersteuning te hebben als hij op ritten jaagt, dus kan je ook eens met volle overtuiging inzetten op Groenewegen in een grote ronde.

Laatst gewijzigd
xistnc

Hoeveel bijvoeglijke bijzinnen, gescheiden door onleesbare maars en dussen, gaat Kelderfan zo meteen nodig hebben om de volledige top-10 van het beloften-NK hier te pluggen?

Gees

Wolfje. Dat vinden zowel Kruijswijk als ook de ploegleiding. En top15 is niet nodig, eerder top30 bergop. Kangert is ook niet een die top15 bergop rijdt. En voor Battaglin was de berggeit vh jaar wrschnlk eens maar nooit weer. Lindeman moet een hele goede dag hebben om met de beste 30 bergop mee te gaan. Martens en Keizer vind ik de titel klimknecht absoluut niet waard.

Wanneer Roglic of een Denifl een minuut achter Kruijswijk waren bovengekomen had hij hem kunnen helpen en had de Giro er wrshnlk heel anders uitgezien.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Ha, ha!
Heb je 't goed kunnen volgen. De Rabo's hebben 't geprobeerd maar zij konden de sprint niet voorkomen. Dus een terechte zege lijkt mij voor Fabio Jakobsen van SEG Racing Academy.
Maar die lijkt mij nog niet WT-waardig.;) Wel een andere renner van SEG maar, ja geen Nederlander.
@Gees
Ik kan 't alleen maar met je en Kruijswijk eens zijn.

kelderfan

'@rahimns
Hopelijk is de discussie over het laten gaan van 1 van onze kopmannen lekker voorbarig en zinloos. Er zal nu wel druk onderhandelt worden.
En hopelijk komt er snel witte rook uit de schoorsteen.

xistnc

'@kelderfan
Alleen vanochtend, de dameskoers. Het parkoers kent een aantal mooie plekken om de renners 2x per ronde te kunnen zien en een aantal andere plekken waar je de koers vanuit de verte kunt zien aankomen.

Na de finish ben ik een rondje via de Grevelingendam gaan fietsen, daarna had ik geen zin meer in de beloftenkoers. Morgen weer een dag, vroeg op!

wolfje

'@Gees
Nibali had Kangert, maar ook Fuglsang en Scarponi, die rijden gewoon met de beste 15 mee bergop. En ik ben het best met je eens dat Clement en Denifl nog een stukje beter kunnen klimmen dan bijvoorbeeld Lindeman, maar niet substantieel beter dan Bennett, Roglic of Battaglin. Ik vind ze zoals gezegd goede renners, maar geen waardevolle toevoeging voor TLJ.

Als titelkandidaat verdien je het om iemand bij je te hebben die ook na HC's midden in het parcours nog bij je is. Dan gewoon Bennett/Roglic/Battaglin als klimknechten en Gesink of Kelderman als meesterknecht als de rest er af ligt. TLJ kan gewoon een topteam opstellen. Daar is helemaal geen versterking voor nodig. Alleen moeten ze er dan voor kiezen om andere ronden zonder klassementsambities te starten.

PS: keizer of martens klimknecht noemen was inderdaad te ver gezocht.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Nibali rijdt ook in een team met meer dan het dubbele budget en is ook slechts de tweede klassementsrenner van het team, Aru is hem in de pikorde voorbij. TLJ vergelijken met Astana gaat echt nergens over. Vergelijk het liever met FDJ, hoeveel topklimknechten krijgt Pinot mee. Pinot is podiumkandidaat voor de Tour. Maar de enige echte klimknecht die hij mee krijgt is Reichenbach. Dan weet ik dat Geniez geblesseerd is, maar die was oorspronkelijk ook kopman voor de Giro en dus niet echt een meesterknecht voor Pinot.

Klimknechten liggen niet voor het oprapen, doen alsof Lotto-Jumbo er gewoon één aan moet trekken die mee kan met de beste 15 is totaal onrealistisch. En Gesink en Kelderman opofferen ook. Dat zou alleen logisch zijn als Kelderman komende Tour faalt, dan zou een stap terug misschien beter zijn.

wolfje

Waarom is het onrealistisch om Gesink of Kelderman op te offeren? Ik denk dat ze best een keer willen (geen heel seizoen, maar één grote ronde) als Kruiswijk net zo goed is als afgelopen Giro en dus een van de grote favorieten is.

1 2 ... 226 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.