Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 227 ... 405 406
kelderfan

'@xisntc
Dan heb je ook onze Gouden Ireen Wust voorbij zien flitsen.
Hou aub de WF'ers op de hoogte van de ontwikkelingen rondom de wegrace van morgen. Wat mij betreft mag Mike Teunissen wat laten zien.

Wielerfan1987

Toch denk ik dat je qua ondersteuning geen hele grote veranderingen hoeft door te voeren.

Met het groeipotentieel van jongens als Bouwman, Roglic, Battaglin en Bennett in ogenschouw genomen dan heb je al aardig wat klimmend potentieel.

Zet daarbij een behoorlijk klimmende koerskapitein zoals bijvoorbeeld Clement wiens terugkeer ik zeker zou toejuichen.

Dan kom je al een heel eind.

En dan hoef je eigenlijk ook nog maar 1 klimknecht van het niveau +/- top 25 in een grote ronde erbij te nemen en dan kun je Kruijswijk echt wel al een goede ploeg meegeven naar zijn Giro volgend jaar.

Voor Vanmarcke geld dat vrijwel idem dito.

Aangezien de wedstrijden waar het er voor hem om gaat niet groot in aantal zijn hoeft hij buiten zijn normale ondersteuning nog maar 1 mannetje erbij te hebben (if any)

Dit jaar was Jos van Emden afwezig in de voorjaarsklassiekers vanwege zijn focus op de starttijdrit van de Giro, maar die is er volgend jaar gewoon weer bij.
Met een Wynants, Teunissen, van Asbroeck erbij heeft hij echt al aardige ondersteuning.
En daarnaast hebben ook Castelijns en Roosen aardig potentieel laten zien.

Het is dus echt niet zo dat er nog maar eens 4 nieuwe renners aangetrokken zouden moeten worden (mits de huidige genoemde namen blijven natuurlijk)

Wielerfan1987

Misschien een Dries Deveneyns of Marco Marcato erbij voor Sep.

En een jongen als de genoemde Denifl of wellicht Valerio Conti erbij voor Kruijswijk??

Hakkie2

'@wolfje: als Gesink als meesterknecht naar de Giro moet, kost hem dat wel zijn hele seizoen. Daarna kun je namelijk niet meer realistisch als kopman naar de Tour. En dan zet je dus echt alle topkwaliteit van TLJ op één wedstrijd en dan niet eens de Tour. Dat noem ik onrealistisch.

De Tour gaat Kruijswijk natuurlijk niet als kanshebber van start, dus dan zouden ze gewoon beide kopman zijn.

Poeksel

Het gaat trouwens redelijk goed met hem: http://www.cyclingquotes.com/news/kruijswijk_sets_sights_on_the_vuelta_and_the_olympics/

Gees

Wolfje, een ieder z'n hersenspinsels. Maar ik vraag me af of een Kelderman of Gesink (hij wellicht eerder) meesterknecht van een ander wil zijn.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Van Emden en Campenaerts hebben een goede tijdrit in de benen en het lijkt mij juist verstandig om die jongens mee te nemen, als er tijdritten in de wedstrijd zitten. En dat zijn meestal de Giro en de T-A. Wat Kruijswijk betreft lijkt mij jouw suggestie prima.
Alleen de optie van Dries Deveneyns of Marco Marcato zie ik iets anders. Sep Vanmarcke zou toch met Olivier Naesen of de eerder genoemde Van Keirsbulck toch prima ondersteund worden. Naesen kan ook rondjes als Par-Nice aan en die kun je als kopman inzetten in rondjes als Kuurne.
Van Keirsbulck is een renner, die ook in 't sprinterstreintje zijn plek kan hebben.

wolfje

'@Gees, Hakkie2
Dat schatten we dan anders in. Ik denk dat Gesink daar best toe bereid is, mits Kruiswijk echt zo goed is als dit jaar.

Hakkie2

'@wolfje: ik zeg ook niet dat Gesink dat niet wil, maar vooral dat Lotto-Jumbo dat niet moet willen. Kruijswijk naar de Giro met Gesink als meesterknecht, dan heb je weer geen kopman voor de Tour.

wolfje

'@Hakkie2
Sprinttrein met Groenewegen + Gesink en Vanmarcke voor het rittenkapen. Kan dan ook best een mooie tour worden. Maar je hebt gelijk dat de het ene ten koste gaat van het ander. Ik vind dat alleen wat minder erg.

jerteg

Nederlands kampioen.

jerteg

Morgen Vanmarcke nog Belgisch kampioen en Wagner Duits kampioen?

achtpuntzes

netjes gedaan van de ploeg.

Boom volgend jaar weer terug op het oude nest of was het gewoon een vriendendienst voor zijn oude ploeg?

tja, en Hofland? van DE sprinter naar getergd en nu gedegradeerd naar knecht, eentje die als een van de eerste opgerookt wordt.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Het doet inderdaad wel pijn aan de ogen om Hofland zo te zien.

Ik zie hem nog zo juichen en brullen als een beer toen hij Degenkolb versloeg in die etappe in Parijs Nice....

Gees

Top van Groenewegen. En wat heb ik gelachen om die malle Stroetinga, met z'n gekke uitspraken dat hij de snelste sprinter van NL is.

tendam

De Tour gaat Kruijswijk natuurlijk niet als kanshebber van start, dus dan zouden ze gewoon beide kopman zijn.

Ik denk dat Gesink het ook wel zo ziet, maar Kruijswijk is meer de grote ronderenner van de twee. Ik zou de Tour met Kruijswijk als kopman en Gesink als luxeknecht wel eens willen zien, ik denk dat Kruijswijk de top-5 wel kan halen of wellicht nog iets meer.

kelderfan

Het is zeker top van Groenewegen en een geweldig eindschot {nog een keer Chapeau}. Ik vind 't ook heel triest voor Hofland, dat hij in een ontspanning zit met Teunissen en dat zij niet mogen rijden; want Dylan zit nog in 't peloton. De reacties van Hoogerland en Tom Dumoulin spraken boekdelen. Maar Timo Roosen heeft zijn werk prima gedaan, alleen hij viel te snel stil achter Lars Boom, waardoor Stroetinga weer zijn kans rook.

Hermannmg

Groenewegen ging niet voluit, hij wist dat ie het in de tas had. Die malle Stroetinga heeft wel een grote mond, 2 overwinningen op je 31e rijdend bij Parkhotel Valkenburg, dan ben je echt de beste van Nederland, right.

ghostwriter

Het lijkt me vrij duidelijk dat Boom als een schakel in de sprinttrein van Groenewegen fungeerde.

kelderfan

'@ghostwriter
Hopelijk heeft TLJ genoeg geld op de plank om Lars Boom te halen. Maar dan haal je weer zo'n renner, die beperkt inzetbaar is. Hij wil volgens de berichten ook weer 't veld in. Als hij inzetbaar is vanaf de Omloop ben ik helemaal voor.;)

mollemarijden

Wat is het parcours in Duitse kampioenschap??
Want TLJ heeft met Wagner en Paul Martens 2 behoorlijk sterke renners voornamelijk de laatste kan heel goed aankomen als het een zware rit geweest is!

mollemarijden

In Belgie ook een sterke ploeg met Campeanarts, Wynants, Seppie en van Asbroeck.
Die moeten zeker iets klaar kunnen spelen. Wat is daar het parcours??

Oh zie net dat het een behoorlijk zwaar parcours is, Seppie zeker een vd kanshebbers.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@tendam: ik zie ze gelijkwaardig. Maar grappig dat je zegt "ik zie Kruijswijk met Gesink als knecht wel top 5 halen in de Tour", Gesink is nou net van de twee degene die heeft bewezen dat hij top 5 kan rijden in de Tour.

Wielerfan1987

Toch mooi om te zien hoe belangrijk een jongen als Roosen nu al is in de ploeg.
Nog geen twee jaar terug moest er een actie opgezet worden om genoeg geld bij elkaar te harken om een extra talent aan de ploeg te binden, en hoewel Timo wellicht niet een potentieel wereldkampioen is ben ik toch maar blij dat ik die 10 Euro gesponsord heb om Timo naar onze ploeg te krijgen.

Wat een ontwikkeling maakt die jongen door zeg!
Nu al een van de belangrijke renners waar de ploeg op steunt op bepaalde momenten.

Jongens als Roosen en Bouwman vormen de kern van de ploeg voor de komende jaren.
De Tjallingii's van de toekomst.

Zadelpen

Ik zou ook heel graag volgend jaar Jumbo zo zien in de tour; Gesink, Kelderman, Kruiswijk, vanmarcke, Groenewegen en zijn trein.

Dan heb je toch een top ploeg?

Je kan ook de ploeg rondom Kruiswijk nog sterker maken. En Groenewegen met een sprint en aanval ploeg naar de giro sturen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 227 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.