Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 246 ... 405 406
Wielerfan1987

zie net het interview met Dylan op de NOS.

wat een uithangbord voor je ploeg is dat toch.
zo beleefd, zo scherp, positief, camerageniek.
die vent heeft het juiste charisma en uitstraling.
blij dat hij tot eind 2018 bij de ploeg blijft

mollemarijden

Klopt sws Boonen niet halen. Ik hoop nog steeds dat Sep wil blijven kom op jongen.
Jaarlijks absolute kopman in de klassiekers goeie knechten en altijd de Tour. Wel in diende rol maar je kan daar zeker voldoening uithalen als je een etappe weet te pakken.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

Knechten voor Kruijswijk bergop: Montfort en Clement (laatste tevens wegkapitein als opvolger Tjallingi)
Knechten klassiekerwerk en sprinttrein: Sinkeldam en Vanmarcke behouden

Dat zou ik ideaal scenario vinden. Kelderman verlengen en als schaduwkopman / knecht mee naar giro voor Kruijswijk.

Giro 2017: Kruijswijk, Clement, Kelderman, Battaglin, Roglic, Montfort, Tankink, van Emden, Keizer

Wielerfan1987

ik zou de Giro als volgt inkleden als men bijvoorbeeld Clement en een echte klimondersteuning haalt.

Kruijswijk
Battaglin
Bouwman
Roglic, Bennett
Clement
2 plekken in te vullen door: Keizer, Castelijns, Campenearts, Tankink
Leezer (als ondersteuning en piloot op het vlakke)
Kelderman of de nieuwe klimmer.

dan heb je met Bouwman, Clement en bijvoorbeeld Castelijns, Tankink, Campenearts mannen die zowel op het vlakke als in de heuvels of zelfs bergen de juiste ondersteuning.

met Leezer een piloot voor in het peloton in de vlakke etappes.
en daarnaast voor in het echte hooggebergte nog de nieuwe klimmer of Kelderman die toch goed mee moet kunnen, of zelfs Bouwman ook nog.
daarnaast hebben Leezer, Clement en Tankink bergen ervaring.

het zal er natuurlijk ook een beetje van af hangen hoe de Giro er uit zal zien.

zit er bijvoorbeeld een TTT in?
hoeveel van de Historische reuzen worden in het parcours opgenomen met het oog op het jubileum van de 100ste editie???

Laatst gewijzigd
Hermannmg

Wat een rare taktiek vandaag zeg. Vanmarcke en Lindeman gedurende etappe vaak met de snufferd in de wind van voren, Groenewegen ver van achter aan het spartelen en niemand bij zich. Kelderman gelost, meteen Wagner en Martens ook. Hebben deze gewacht (waarom zouden ze, Kelderman wou toch zo graag wat tijd verliezen om te gaan voor dagsucces) of zijn ze gewoon gelost. In de laatste km niet meewerken aan de achtervolging, Groenewegen op ongeveer 800m alweer alleen en sprint naar 8/9/10e plek. De kans op dagsucces wordt kleiner en kleiner...

xistnc

'@Hermannmg
Heb je de etappe gekeken, of heb je een aantal keer het beeld stil gezet en daar een verhaal bij bedacht?

veld

Ikbegrijp dar Kelderman in het begin werd gelost bij een plaspauze van hem en o.a. Clement. Later vond ik hem sterk rijden, veel op kop van het eerste peloton. Waarom begrijp ik niet, of het zou oeten zijn dat op dat moment het eerste peloton nog slechts 90 man groot was, met Groenewegen daarbij.Maar de tactiek overall begrijp ik ook niet. Waarom niet rustig afwachten en andere ploegen de kastanjes uit het vuur layen halen. TLJ kan mi beter wachten met werken tot de laatste 5km.

Hermannmg

'@xistnc ik heb zeker de volledige etappe gekeken, waaruit zou dat niet blijken dan?

S. Morgenstern

Niet alles wat je ziet is onderdeel van een tactiek, misschien eerst daar wat in schiften. Ik heb weinig vreemde dingen gezien. Misschien in eerste instantie een slecht gekozen moment voor een plaspauze, maar verder?

xistnc

'@hermanng

1) Het is inherent aan een waaieretappe, dat je met je neus in de wind zit. Niet meedraaien is lossen. Bovendien was het overduidelijk de bedoeling om mee te doen. Dan kun je niet afwachten.

2) Groenewegen zat vaker goed voorin dan helemaal achterin en meestal met mannen in zijn buurt. Hooguit in klimmetjes zakte hij wat door het peloton heen, om daarna zo snel mogelijk weer naar voren op te schuiven

3) Kelderman was niet gelost, maar werd teruggebracht na pech of plaspauze. Tja, daar zit je dan, achter de laatste waaier.

4) In de laatste km niet meewerken aan de achtervolging, tja, dat hadden ze de kms daarvoor wel gedaan. En als andere ploegen daar dan overheen komen, dan zakken ze iets terug.

5) Precies omdat de TLJ's meewerkten in de achtervolging zat Groenewegen uiteindelijk alleen in een sprint, die niet meer om de zege ging. Wat maakt het dan uit of je 2e of 8e wordt?

Misschien hebben we hetzelfde gezien, maar ik durf jouw interpretatie te challengen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Ik vond TLJ juist vandaag erg goed rijden. Constant een paar man voorin, alert op een waaier. Paar keer geprobeerd om zelf de boel op de kant te zetten.Dat moet ook want bij waaiers wapper je eraf als je niet meedraait, dus gewoon meerijden in het wiel kan niet. Kelderman hielp mee om het gat dicht te rijden voor Dylan en niet voor zijn AK.

achtpuntzes

ik denk dat Hermannmg de Franse kampioen Vichot voor Groenewegen aanzag.

Gees

'@hermannmg; Helemaal juist gezien gister. Zo zag ik het ook. Een verbrokkeld team waarvan ik me serieus afvraag hoe gemotiveerd Kelderman nog is (vandaag tijd verliezen , hoe bedenk je het met bijna 6 min aan je broek)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kelderman was gisteren in ieder geval gemotiveerd genoeg om zich in dienst te zetten van zijn ploeggenoten. Daarnaast heeft hij toch echt nog wat meer achterstand nodig om mee te kunnen zitten met groepen die de ruimte krijgen. Wat is er zo vreemd aan die gedachte?

Gees

Dat 6 minuten me wel genoeg lijkt. Zoveel kansen zijn er niet. Ik word moe van al dat gereken. En als deze Tour iets laat zien is dat rekenen niet echt leidt tot resultaat. Kijk, als hij zich nog echt slecht voelt na de val van afgelopen zaterdag, alla. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de val als niet zo zwaar had bestempeld. Al was dat achteraf misschien eerder gezien hoop. Ik hoop iig op strijd en iemand van TLJ mee in de kopgroep. Als Kelderman daar niet bijzit, ja laat je dan lekker op nog een paar minuten extra rijden op de Mont Ventoux. Maar bij voorbaat al roepen dat...nee, daar kan ik slecht tegen als TLJ adept.

F4L

'@ vlek, ik vond hem gisteren ook gemotiveerd overkomen. Hopelijk is hij hersteld van zijn valpartij en kan hij de komende week nog iets leuks laten zien.

S. Morgenstern

Wanneer Kelderman vandaag in een kopgroep zit, dan zijn de kansen van die ontsnapping om vooruit te blijven nagenoeg nihil. Kelderman kan zich beter richten op reële kansen en wat extra tijd nemen is daar een voorbode van.

xistnc

'@Gees
Misschien moet je dan vooral dat 'adept zijn' eens kritisch bekijken. Vermoedelijk heb je daar meer aan.

Laatst gewijzigd
Gees

Vlek. Dat is waar, als je kijkt naar het profiel van vandaag.

Gees

'@xistnc

Hoe bedoel je? Dat ik me zorgen moet maken om het feit dat ik continue naar geel witte shirtjes in het peloton zit te kijken, dat ik soms niet eens de winnaar van de sprint meekrijg, gefocussed als ik ben op dat geel witte shirt (of rood wit blauw in dit geval)? Moet ik me schamen dat ik bij valpartijen direct kijk of er iemand van TLJ bij ligt en bijna opgelucht adem haal wanneer dat niet het geval is en ik wél concurrenten zie liggen op het asfalt?

Ik ben er ooit voor onder behandeling geweest, maar voel me er nu goed bij.

Heb jij jezelf al kritisch bekeken vandaag?

Skedel

Ik snap niet dat Kelderman gewoon niet wat meer tijd pakt.. Wil hij geen etappe meer pakken maar liever gewoon doelloos de tour uitrijden?

Scotty

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe serieus de blessure van Gesink nu werkelijk was.

Sinds de Tour de France gestart is heeft ie praktisch elke dag op de fiets gezeten, maar eigenlijk ook al de week ervoor en geen tochtjes van een uurtje.

Is maandag na de Tourstart naar de VS gevlogen om daar behoorlijk te trainen.

Ik vind het vreemd.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een week voor de Tourstart had hij echter al enkele weken geen serieuze training gemaakt. Ik vraag me af of je dan iets te zoeken hebt in zo'n koers. De dag van de Tourstart heeft hij bijvoorbeeld nog een extra rustige dag ingevoegd.

Laatst gewijzigd
Scotty

Weken, weken, 19 dagen tussen zijn val en start TdF. Waarvan hij wellicht 10 dagen niet heeft kunnen fietsen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat zijn dus minstens 19 dagen zonder serieuze training. Dat is niet een situatie waarin je iets te zoeken hebt in de Tour de France.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 246 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.