Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 249 ... 405 406
TanKing

Wat ik wel een goede aanwinst zou vinden voor TLJ is Dominik Nerz. Is nog maar 26 jaar, dus kan nog wel heel wat jaren mee, maar is al wel twee keer in de top 20 van de Vuelta geëindigd. Hij dit jaar nog geen denderende uitslagen gereden (een 7e plek in de Criterium International als beste resultaat), maar dat is als knecht ook niet per se nodig. Hij rijdt nu bij Bora-Argon, dus hij zal ook niet de duurste zijn. Maar hierin schuilt ook gelijk het grootste nadeel. Als Bora volgend jaar inderdaad WT wordt en Sagan en Majka aantrekt, dan zijn dat natuurlijk ook goede redenen om bij Bora te blijven.

Hermannmg

Pantano rijdt bij IAM toch ook wel internationale ploeg, ik denk dat zijn afwijkende nationaliteit niet zo'n probleem vormt binnen lotto jumbo. Lijkt me persoonlijk een topaankoop, goede kopman voor kleinere rondjes en schaduwkopman/ meesterknecht in de grote rondes. Daarnaast zal Clement een mooie aankoop zijn. Denifl heeft ook al wel leuke dingen laten zien. Tot slot misschien Frank. Dat heb je wel een heel contingent van voormalig IAM renners, dit lijkt me echter niet een nadeel. IAM is financieel de kleinste in de WT, de contracten zullen vermoedelijk dan ook betaalbaar zijn (in tegenstelling tot Tinkof-renners).

stephano

'@hakkie Ik denk dat als je de Giro of de Vuelta wilt winnen je een helper moet hebben die het kaliber heeft van Gesink. Eentje die als hij zich spaart mee kan dan voor een top-10-plek. Als je Gesink daarvoor gebruikt is het echt niet overbodig. Clement zou een mooie extra aanvulling zijn. op het klimteam.

Mooi dat ze een sprinttrein willen ontwikkelen. Maar voor mij is dat geen vervanging voor een klassementsrenner.

Zou het toch haalbaar zijn om Poels te halen? Die is de afgelopen jaren natuurlijk behoorlijk volwassen geworden en wellicht heeft hij nu zin om meer voor zichzelf te gaan rijden. En laten we eerlijk zijn die kans is toch vrij klein bij SKY.

stephano

Frank lijkt alleen goed te rijden in Zwitserland.
Pantano vind ik een mooi talent.
Nerz vind ik een originele gedachte. Ik was er niet opgekomen. Maar die zal zich toch wel behoorlijk moeten doorontwikkelen. Het criterium international is toch van een ander kaliber in de grote ronde.

Poeksel

Nerz zou wel een goeie zijn, maar inderdaad goede kans dat Bora-Argon hem wil houden.

Het gaat het trouwens niet alleen om of het goede renners zijn, maar ook of Kruijswijk goed met ze kan opschieten. Dat is moeilijk voor ons in te schatten.

robertowilco

Poels heeft al aangegeven bij Sky te willen blijven en zal waarschijnlijk na de tour tekenen, hij is te belangrijk in de Tour voor Froome. Stond in een interview in de Limburger. Hij zou wel als kopman naar de Giro of Vuelta willen gaan.

Hakkie2

'@stephano: dat zou wel een enorme verspilling van het talent van Gesink zijn, verder hebben winnaars van de Giro zelden zo'n sterke knecht. Nergens voor nodig om een top 6 renner van de Tour daar voor in te zetten, zeker niet als kleine ploeg. En Groenewegen is geen vervanger van een klassementsrenner, maar neemt wel ongeveer 5 plekken in een tourploeg in.

Laatst gewijzigd
stephano

'@robertowilco Dat interview heb ik gemist :) Persoonlijk snap ik het niet helemaal dat je na twee jaar veel geld verdienen niet voor jezelf wil gaan rijden. Dat hij de Giro of Vuelta wil rijden als kopman snap ik. Maar dat willen Henao, Thomas en Landa ook. Landa lijkt me een logischere keuze.

@poeksel Daarom zou het mooi zijn als Gesink en Kruijswijk samen naar dezelfde grote ronde gaan. Die hebben wel wat voor elkaar over.

kelderfan

'@Hakkie2
Dat is leuk, maar Monfort is niet te halen toch. En als echte knecht kun je denken aan Warbasse e/of Denifl naast Clement natuurlijk.

Fanny

Vandaag voor het eerst de Ronde van Polen live op de Poolse tv gezien.
Het was een harde koers van 218 km (gisteren overigens 240km).
Battaglin is heel netjes 8e geworden in de 4e etappe met een golvend en lastig parcours met vele steile en gemene klimmetjes.
Battaglin was dus een goede vervanger van sprinter Hofland die de klimmetjes niet in het 1e peloton overkwam en zijn 1e plaats in het puntenklassement helaas verloor aan Gaviria.
Hofland staat nu 2e en zal dat waarschijnlijk ook wel blijven.
Kopman Roglic werd door het team voor de klimmetjes goed afgezet en verloor dus geen tijd in het AK door in de het 1e peloton te finishen net als Campenaerts.
Verder opvallend dat Bouwman erg veel tijd verloor.
Daar moet denk ik iets mee aan de hand zijn gezien zijn eerdere resultaten in andere WT koersen.
Zag wel op zijn Strava staan dat hij de eerste 150km op kop van het peloton had gereden.
Dus dat is misschien redenen dat hij na zijn knechtswerk voor Roglic en Hofland zich heeft laten uitbollen en daardoor veel tijd verloor.

Ben erg benieuwd hoe, de voor het eerst aangewezen kopman Roglic, het in de komende 2 bergetappes en de afsluitend tijdrit op maandag gaat doen.
Indien hij goed in vorm is zit er misschien een podiumplaats of een ritoverwinning voor hem en TLJ in.
Hij heeft in ieder geval een 3 á 4 tal knechten om hem zoveel mogelijk te helpen in en voor de bergen.
Dus gok ik, indien hij goed is, op een podiumplaats in het AK.

Hakkie2

'@kelderfan: ik noemde ook 'een type Monfort', volgens mij wil Monfort zelf niet echt knechten. Maar een renner die door constantheid rond top 15 kan rijden, dat is een betrouwbare knecht.

kelderfan

'@stephano
Denk je nu echt, dat Gesink gaat knechten voor Kruijswijk. Het lijkt mij nu, dat Kruijswijk gewoon 2 knechten naar eigen inzicht in overleg met Teamleiding gaat proberen te halen. En dat zal wel om renners uit de stal IAM gaan. Ook Oliver Naesen had een prima versterking geweest voor Sep en tevens een renner, die ook in TdF goed uit de voeten komt. Maar kennelijk verkiest hij liever een Frans team.

S. Morgenstern

JVDB is natuurlijk de beste Monfort! Zit Breuk weer te slapen ofzo!?

Daarnaast: IAM het nieuwe Topsport?

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
De winnaar van de Giro dit jaar had toevallig wel zo'n sterke knecht: Scarponi. Maar goed, dat wil Gesink toch niet, en bovendien houden ze dan helemaal niks over voor de Tour, wat toch de koers van het seizoen is. Aangezien die Tour dit jaar nogal een mislukking lijkt te worden voor ze, zullen ze dat wel niet willen.

stephano

'@hakkie als Gesink als meesterhelper naar de Giro gaat, kan hij toch kopman zijn in de Vuelta (of Tour)?

laatste winnaars Giro:
2016: Nibali (Fuglsang)
2015: Contador (Kreuziger)
2014: Quintana (Anton)
2013: Nibali (Kangert)
2012: Hesjedael (Vande velde)
Zijn toch geen slechte meesterknechten

S. Morgenstern

Kruijswijk (JVDB of Kelderman).

Kopman door naar de Tour de France om voor ritten te gaan en meesterknecht mag zich op de Vuelta voorbereiden. Een traject dat Kelderman goed zou kunnen gebruiken.

Laatst gewijzigd
stephano

'@kelderfan Waarom niet? Je wilt als team de Giro winnen. Dan wil je ook dat er iemand bij zit als er vlak voor het einde iets gebeurt met je kopman.
TLJ kan nooit een kopie van SKY worden maar wil je met dat soort teams concurreren dan moet je wel een sterker team hebben. Gelukkig hebben ze dit jaar goed geïnvesteerd en dat moeten ze volgens mij blijven doen.
Natuurlijk moet iemand met het talent van Gesink elk jaar zijn kansen krijgen. Zoals ik al eerder zei. Als er niets raars gebeurt stelt hij je zelden teleur. (in tegenstelling to wat vaak beweerd wordt)

stephano

'@tendam Omdat ze en de Giro willen winnen en iets willen hebben in de tour hebben ze dus echt een extra sterke klassementsrenner nodig. :) Waarom zou Gesink dat niet voor Kruijswijk over hebben? Ze kunnen goed met elkaar opschieten en Kruijswijk heeft ook al het nodige gedaan voor Gesink.

wolfje

Eens met Stephano. Als je echt kan en wil winnen moet je er ook wat voor opofferen. En geen van de haalbare knechten kan brengen wat Gesink zou kunnen als meesterknecht.

Bovendien wilde Gesink toch graag nog eens voor ritoverwinningen gaan. Meesterknecht in de Giro en rittenkaper in de Tour lijkt mij best een haalbare combinatie

Hakkie2

'@wolfje: zelfs al zou Gesink dat willen. De sponsor wil het denk ik niet. Het enige belangrijke wielermoment in het jaar is de Tour. Eén jaar niet mee doen voor het klassement kan, maar geen twee jaar achter elkaar. Alle andere koersen bij elkaar opgeteld benaderen nog niet eens het belang van de Tour.

Verder is Gesink zijn contract als eerste verlengt en daar zitten meestal beloften bij. Dat kon niet over knechten voor Kruijswijk gaan, die was toen helemaal nog niet zeker. En hij wilde dit jaar voor ritten gaan vanwege de OS, dat voor ritten rijden was een bijkomstigheid, niet het doel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Gesink zou de ideale meesterknecht van Kruijswijk zijn wanneer hij voor de Tour de France gaat. Volgend jaar wordt het echter nog een jaar alles op de Giro en daar kun je ook op een andere manier tot een uitstekende selectie. Inderdaad met een renner van het niveau van Monfort of Scarponi als belangrijkste knecht, met een wat breder bezet (ervaren) 'middelveld' achter die twee (Bennett, Battaglin, Bouwman, enz.).

Eén jaar niet mee doen voor het klassement kan, maar geen twee jaar achter elkaar.

Dit is een stelling die misschien wat gekleurd is door je eigen voorkeur? Natuurlijk kun dat uitstekend twee jaar achter elkaar. Genoeg ploegen die niet anders doen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@vlek: nee, niet door mijn eigen voorkeur, maar met name door waar de pers hier interesse in heeft. Wil je veel publiciteit halen in Nederland, dan moet je in de Tour een klassement rijden.

S. Morgenstern

Wil je veel publiciteit halen in Nederland, dan moet je in de Tour een klassement rijden.

Dat is zeker een manier. Zoals er ook veel interesse is voor de verrichtingen van Groenewegen, wat een jaar beter vast niet minder zal zijn. Interesse die je ook volop kunt genereren met de aanwezigheid van een attractief koersende Kruijswijk die net heeft geschitterd in de Giro. Helemaal in combinatie met een sterk rijdende Gesink, die in dat scenario een belangrijke rol heeft gespeeld voor dat schitteren in de Giro. Zo'n sterk duo, naast een sterke sprinttrein, is hoe dan ook een bron van voldoende publiciteit. Klassement of niet..

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ stephano
Teleurstellend is een groot woord, maar toch rijdt Gesink dit jaar een verloren seizoen. Hij kan geen enkele goeie prestatie overleggen en heeft één hele grote fout gemaakt, namelijk dat hij zijn hele seizoen heeft afgestemd op de OS terwijl nog lang niet zeker was dat hij zou worden uitgekozen. Ik vind dat je hem dat zeker kwalijk kunt nemen. Vooral omdat hij vorig jaar een uitstekende TDF heeft gereden had hij daar dit jaar weer voor kunnen kiezen (eigenlijk moeten). Met zijn keuze zadelde hij de ploeg en dus ook de andere kopmannen op met een probleem. Want wie moest nu waar gaan rijden ? Hij is nu krampachtig aan het trainen om in de Vuelta nog een prestatie neer te zetten, maar ik geloof nooit dat dat goed zal gaan, hooguit als superknecht voor Steven.
Er zijn echter ook wel verzachtende omstandigheden. Robert gaf aan dat hij de Tour vorig jaar enorm zwaar en belastend vond en dat hij mede daarom dit jaar liever geen kopman wilde zijn en dus ook daarom liever Os wilde doen.
En elk nadeel hep zun voordeel, als het koopmanschap te zwaar is voor hem, is hiermee de superknecht voor Steven geboren.

Edit. Verder behoorlijk eens met Vlek.

Laatst gewijzigd
stephano

'@hakkie De tour is uiteraard belangrijk. Maar als je de Giro echt wint heb je ook de nodige publiciteit toch?
Mijn stelling is niet dat je al je goede renners naar de Giro moet sturen maar dat je genoeg goede renners moet hebben om in alledrie de rondes een sterk team te sturen dat potten kan breken. Mijn inziens heb je dan drie kopmannen nodig die ook als meesterknecht kunnen en willen fungeren. Kelderman heeft goed gepresteerd in de Giro en kan zich misschien ontwikkelen tot een echt goede ronderenner maar vooralsnog vind ik niet dat hij een grote ronde kan dragen.
Ik kan me voorstellen dat Gesink de tour gaat rijden als kopman. (Met Kruijswijk als meesterknecht?) Maar dan heb je toch echt een heel goede renner nodig die in de Giro en Vuelta het niveau van Gesink evenaart of benadert. Anders is Kruijswijk weer alleen als het er toe doet.
Als Barguil vorig jaar meegereden had in de Vuelta, had Dumoulin misschien het podium kunnen halen.
Bouwman, Battalgin, Bennet en Kelderman zijn nog niet zover. Misschien is een kopman wat overdreven maar wie is die renner van het niveau Tendam, Scarponi, Montfort?

1 2 ... 249 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.