Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 27 ... 405 406
jvh93

Ik kon de ploegenpresentatie vanmiddag helaas niet volgen, maar kreeg wel veel nieuws door via de sociale media. Laat het nieuwe seizoen maar beginnen!

Fanny

'@Wielerfan1987
Quote:
Tevens lijkt het mij ook een mooie ronde voor het debuut van Bouwman in een grote ronde zodat hij deel 1 van het seizoen kan wennen aan het WT niveau en dan zijn debuut in een grote ronde kan maken in deel 2.

Ben het volledig met je eens.
In deze Vuelta 2016 kan hij als goede jonge klimmer in het hooggebergte en als tijdrijder ervaring opdoen voor 2017.
Tevens kan hij dan als knecht Kruijswijk in het hooggebergte lang bijstaan.
Hij deed dat nl ook voor kopman Sam Oomen in de afgelopen Tour de L'Avenir 2015.
Vooral in de laatste 2 bergetappes waarbij Sam Oomen er in het begin doorheen zat en met behulp van Bouwman toch nog 4e eindigde in het eindklassement van deze Tour de L'Avenir.

S. Morgenstern

Deelname van Kruijswijk en Gesink aan de Vuelta lijkt me eerder nadelig voor de kansen van Bouwman om daar zijn grote ronde debuut te maken. Zijn prestaties bij de belofte zou ik daarnaast sowieso niet te makkelijk vertalen naar de mogelijkheid om in zijn eerste jaar bij de profs meteen lang mee te kunnen in het hooggebergte.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@vlek
Het is maar de vraag of Gesink in augustus 2016 de Vuelta gaat doen.
Dit staat voor hem nog open.
Hij zal zich richten op een ritoverwinning in de TDF en daarna ook in augustus de OS wegwedstrijd.
Desondanks denk ik dat het niet uitmaakt voor Bouwman of Gesink wel of niet meedoet aan de Vuelta.
Ik denk dat er een gerede kans is dat hij als klimknecht meegaat om ervaring op te doen voor een grote ronde.
Zie ook Quote Plugge op Team Lotto-Jumbo.nl:
"Verder leiden we met zicht op de lange termijn visie jonge talenten als Koen Bouwman en Alexey Vermeulen op.
Het tijdrijden is onderdeel van dat klassementstraject".

tdb

In het interview op NOS vertelt Gesink zijn volledige programma tot aan de olympische spelen. Hij wil ook strade bianche rijden, ben benieuwd!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gesink in de strade Bianche, dat is nog eens wat.. ben echt benieuwd wat hij daar kan.

Netraam

De Strade Bianche is wel een wedstrijd voor technische renners die goed een heuvel op kunnen. Toch denk ik dat een Gesink zonder pech (lekke banden heb je daar vaak) in goed weer daar top 10 zou kunnen halen.

petoi

Tankink -> Giro
Lindeman -> Tour

Giro ploeg al bijna bekend nog 2 plekken vrij

kelderfan

Ik lees bij wielerupdate dat TLJ 67th Volta a la Comunitat Valenciana gaat doen met in iedergeval Groenewegen. Maar wie gaat daar mee voor het klassement.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan misschien gaan ze wel met een vrijbuitersploeg ;)

Kom op het is gewoon een voorbereidingskoers, wat maakt het uit wie er daar kopman is. Niet een wedstrijd waar je nu echt naar toe moet gaan pieken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Misschien is 't wat voor Battaglin, want Bardiani - CSF doet ook mee .;)
Leuk weer zo'n ploeg met vrijbuiters.

jvh93

Vrijbuitersploeg op zijn tijd is enorm mooi. Heb enorm genoten van de vrijbuitersmentaliteit in de Vuelta vorig seizoen dus mijn zegen hebben ze.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kijkend naar de profielen, zijn er 3 kansen op een sprint en dus een prima gelegenheid om een eerste poging te wagen om met een sprinttrein te gaan oefenen. Dus ik denk dat men het klassement laat voor wat het is en zich vooral zullen richten op de sprint.

kelderfan

Vermeulen gaat daar zijn 1e. rondje voor de ploeg rijden, maar toch niet in de sprinttrein denk ik dan.

Yeez

Weet iemand of battaglin ook de giro rijdt na de voorjaarsklassiekers? Hoorde het hem gister niet zeggen namelijk?

jvh93

Ik ga er eigenlijk wel van uit dat hij de giro gaat rijden als enige Italiaan in de selectie. Denk dat hij daar voor de nodige publiciteit kan zorgen.

@kelderfan ik denk dat Vermeulen hier voor zijn eigen kans mag gaan om te laten zien wat hij in huis heeft.

jvh93

Het valt me trouwens wel op dat Mike teunissen ongeveer hetzelfde programma heeft aan het begin van het seizoen als Hofland dus ik verwacht dat teunissen de laatse man zal moeten worden in de trein van Hofland

jvh93

Weet iemand toevallig of de beelden van gisteren en de interviews ergens terug te zien zijn?

kelderfan

'@jvh93
Teunissen ging toch een zwaarder programma rijden en om hem dan in de trein te stoppen lijkt mij niet verstandig e/o handig.
Ik denk dat 't treintje wisselend wordt ingezet. De ene keer met Hoffie en de volgende keer met Groen. Dan heb je een koffietrein en een groene {Bandiari} trein.;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar 't traject van Teunissen en Timo Roosen. Die waren toch goed bezig en lijken mij toe aan de volgende stap.
Ik zie Teunissen, Hofland en Van Asbroeck wel acteren in de Omloop.

S. Morgenstern

Roelandts heeft ook jaren redelijk succesvol zijn eigen koersen met het treintje van Greipel gecombineerd. Als een beetje veldrijden in de winter al handig is om aan je explosiviteit te werken, dan zou het ook best verstandig kunnen zijn om gedurende het seizoen in koersen voor de sprinters te werken.

Laatst gewijzigd
jvh93

Bedankt @rahimns !!!

kelderfan

'@vlek
Voor een sprinterstreintje heb je ca 5/6 renners nodig. Zo'n treintje met Groenewegen of Hofland zou kunnen bestaan uit 2 hardrijders, 2 lead outs en de sprinter =>Van Emden, Lammertink, Van Winden, Wagner en Groenewegen. Eventueel aangevuld Castelijns. Teunissen kan dan met Van Asbroeck de ondersteuning van Vanmarcke vormen e/o de sprint van Van Asbroeck aantrekken.

S. Morgenstern

En waarom zou hij daarnaast in de koersen die hij met Hofland rijdt niet van nut kunnen zijn in zijn trein?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Er zullen toch genoeg koersen zijn waarin Hofland het zonder trein moet doen. {dan is er een groene trein}
Teunissen of Campenaerts kunnen hem dan zeker bijstaan in de sprint.

1 2 ... 27 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.