Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 278 ... 405 406
xistnc

'@8.6
Ja, die uitslag mag er vermoedelijk onmiddellijk bij op het lijstje. Chapeau Bram!

Moski

'@Fanny,

Ik denk dat Rio net als San Sebastian vandaag voor Kruijswijk ook een trainingsrit wordt. Hij is net 2 dagen terug van hoogte dus in principe moet zijn piek over een week of 3 a 4 liggen. Wel een goed teken dat hij vandaag bij de voorste rijdt en op relatief korte achterstand binnenkomt.
Hetzelfde geldt voor Jos van Emden in Denemarken. Die is ook net 2 dagen van hoogte dus verwacht geen superstrakke tijdrit. Het lichaam heeft tijd nodig om terug in het ritme te komen, al reageert wel iedereen anders op een hoogtestage. Dumoulin bijvoorbeeld kan vrijwel direct knallen, maar dat is toch vrij uitzonderlijk.

kelderfan

'@Fanny
Ik heb niet de hele koers San Sebastian gevolgd, maar ik denk, dat Martens de kopmannen uit de wind heeft gehouden en voor de bidons heeft gezorgd.
Gelukkig zaten zij voor de laatste klim nog met 4 man in de groep met de favorieten.
Maar ik denk, dat er nu keuze genoeg is bij de vrij gekomen renners. De TLJ teamleiding heeft nu de kans om 't team te versterken voor wat 't klimwerk betreft.

robertowilco

Ja Kelderfan de ploeg moet in de breedte sterker worden, het zijn toch , als je in de voorjaarsklassiekers Vanmarcke weg haalt blijft er niks meer over, hetzelfde geldt in de Giro voor Kruijswijk, nou is dat in een grote ronde nog niet zo erg, als de kopman maar een goed klassement rijdt

Fanny

'@Moski
Quote: Ik denk dat Rio net als San Sebastian vandaag voor Kruijswijk ook een trainingsrit wordt.

Daar zal de bondscoach (en de rest van NL) blij mee zijn !?!?!?
Als je gaat naar de OS in Rio dan moet je er ook vol voor gaan net als Mollema vandaag.
Zoniet, dan kun je net zo goed iemand anders sturen.

@Moski
Van Emden op hoogtestage geweest. Waarvoor dan? Gaat hij naar de Vuelta dan ?

Even terugkomend op Jos van Emden in mijn vorig bericht van 18.28 uur.
Ik meen ergens op twitter te hebben gelezen dat hij ziek zou zijn geweest tijdens de ITT en hebben moeten overgeven.

Van Emden apparently sick as he’s been throwing up during the TT #PDR2016

Maar misschien kan TLJ daar later op hun site over deze ITT meer uitsluitsel over geven.

Laatst gewijzigd
Moski

'@ Fanny,

Ik snap je opmerking over Kruijswijk en Rio niet. De renners die uit de tour komen zijn mogelijk nog in topvorm. Voor Kruijswijk is de Vuelta zijn tweede hoofddoel dit seizoen. Die is allicht nog niet in hoogvorm tijdens de wegwedstrijd in Rio. Die gaat gewoon samen met Dumoulin knechten voor Mollema en/of Poels.
Overigens snap ik je opmerking niet. Welke andere toprenner zou je opstellen op een dergelijk parcours. Kruijswijk heeft vandaag laten zien redelijk in orde te zijn. Van de renners die uit de tour komen kan mogelijk alleen Clement hetzelfde niveau halen mits hij nog in orde is.

Van Emden heeft samen met Kruijswijk in Andorra op hoogte gezeten. Ga er maar vanuit dat die de Vuelta rijdt. Voor de ronde van Denemarken gaat hij niet drie weken op een berg kamperen.

Gees

Mooi. Dat wordt een team met veel tijdrijders in Spanje. Top met een ploegentijdrit op de agenda.

kelderfan

'@Gees
In de Ronde van Denemarken waren de speerpunten de sprinttrein en ITT van vandaag. Dan ga je Van Emden, die net een hoogtstage heeft gevolgd, in deze ronde opstellen, met als gevolg geen goede resultaten in de Ronde van Denemarken. Dus hoe zie je dat in de Ronde van Spanje voor je.

Gees

Kelderfan. Ik had dan bv een Campenaerts als extra man meegenomen naar Denemarken. En de verwachtingen mbt Van Emden downplayen. Daar is de ploegleiding voor. Maar ze lullen niet zoveel op hun website. Van Emden is over 3 weken wel goed hoor, no worries

Fanny

'@Moski
Dus volgens jou heeft Kruijswijk in Rio géén hoofddoel naast de Vuelta.
Hij gaat er volgens jou dus heen als knecht voor Mollema of Poels.
Dat hadden dus misschien ook anderen kunnen zijn zoals bv Gesink (indien geen val), Clement enz.
Volgens mij, en ook gezien de koers (vele malen een steile klim) zal hij indien hij in vorm is toch echt wel voor de Olympische winst gaan.
Ik geloof dat hij dat ook gezegd heeft na de uitverkiezing na de Giro.
Je kunt maar beter de winst in de OS binnen hebben want je weet nooit wat er gebeurd in de Vuelta.
In de Vuelta moet hij misschien wel knechten voor bv Gesink als die op dat moment beter is.
Sorry, maar ik denk er net iets anders over.
Maar ik respecteer je mening hoor.
Hopelijk wordt er in Rio flink gepresteerd door de Nederlanders en dan met name door Kruijswijk en daarna door de renners van TLJ in de Vuelta.

Ben eigenlijk nu al benieuwd wie er dan wel naar de Vuelta gaan behalve de 2 genoemden Gesink en Kruijswijk op PCS.

@Gees
Hoe weet je dat van Emden over 3 weken wel goed is. Gevoel ?
Sommige renners verteren een hoogtestage slecht.
Misschien heeft van Emden dat ook wel omdat hij géén klimmer is.
We wachten het maar af voor de Vuelta.

Fanny

Zojuist verslag gelezen op TLJ site over de ITT in Denemarken.
Van Emden was inderdaad ziekjes tijdens ITT en moest dus zoals al eerder door mij vermeldt overgeven.
Ook Keizer was niet in goede doen na zijn eveneens gedane hoogtestage voor de Vuelta.
Dus al met al geen goede zet voor deze renners om na de hoogtestage direct in deze Ronde van Denemarken goed in o.a. de ITT te presteren.
Kennelijk verteren ze de hoogtestage niet zo goed.
Voor de Vuelta kunnen we nu al meer renners opschrijven tw Gesink, Kruijswijk (Giro gereden), van Emden (Giro gereden), en Keizer(Giro gereden).

Loek de Rooij

Battaglin was volgens mij ook een zekerheidje. Die zou daar zijn ritjes mogen uitzoeken. Dat zal natuurlijk dan wel hand in hand moeten gaan met de klassementsambities.

Fanny

'@ luckyloek
Indien het klopt wat je zegt, dan zijn er inmiddels 5 renners zeker voor de Vuelta 2016 tw Gesink, Kruijswijk, van Emden, Keizer en Bataglin.
Waarschijnlijk nog sowieso een sprinter en/of nog een tijdrijder zoals Campenaerts
We missen er dus nog 4.
Wie zouden dat verder nog kunnen zijn ?

tdola

Gesink, kruiswijk en keizer lijken dus zeker. Battaglin heeft in interview gezegd idd vuelta.
Van emden zou natuurlijk ook voor andere doelen op hoogtestage geweest kunnen zijn, maar zal idd wel vuelta zijn.

Ik denk bouwman, campenaerts, leezer.

Voor de laatste plek .......keuze uit kelderman, bennett, hofland, tankink, teunissen en van asbroeck denk ik (lindeman lijkt me minder wrs).

Laatst gewijzigd
Gees

Fanny. Natuurlijk is dat een gevoel. Wat ik weet is dat de eerste plusminus 2 weken na een hoogtestage per renner verschillend kan uitpakken. Maar dat de teneur daarna is dat er een periode van zo'n 4 goede weken aan komt.

S. Morgenstern

Kruijswijk gaat uiteraard gewoon knechten voor Mollema en Poels. Vandaag had een positief resultaat (vijftiende had dat geweest) daar ook niets aan veranderd. Hetzelfde zou overigens gelden voor iedere andere renner die je op zijn plaats op zou stellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

30 juli 2016 om 13:07 Robertowilco
Wie van jullie weet of Robert Gesink nog een koers rijdt ter voorbereiding op de Vuelta?

Robert gaat de Tour de l'Ain rijden.

Fanny

'@Rahimns
Mooi nieuws, maar waar haal je dit vandaan ?

ti-raleigh

Hoezo gaat Kruiswijk in Rio gewoon knechten ? Wie heeft en waar en wanneer is deze uitspraak gedaan ? Als de bondscoach bij voorbaat knechten aanwijst, had hij beter andere renners mee kunnen nemen zoals Weening en Clement. Die zijn geboren voor het knechten. Volgens mij zijn deze 4 renners geselecteerd omdat ze theoretisch allen kans maken op een medaille.

Roelien

In onze groepsapp Fanny! Vanuit onze contactpersoon uit de ploeg. Was een vraag van mij!

Fanny

'@Roelien
Dank je wel voor het bericht.
Fijn om te lezen dat het Robert Gesink goed gaat om te starten in de Tour de L'Ain om daarna als het goed gaat te starten in de zware Vuelta.
Weet je toevallig of de andere geblesseerde renner (althans volgens zijn Strava) tw 1e jaars Neo-prof Koen Bouwman daar ook gaat starten met het oog op een eventuele deelname aan de Vuelta.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Ja ti-raleigh is ook wel raar, maar het is denk ik wel zo dat Poels en Mollema op dit ogenblik de sterkste zijn, voor Dumoulin is dit parcours te zwaar als hij überhaupt meedoet, want bergop rijden met die pols zal geen pretje zijn. Ik denk dan dat Kruijswijk misschien de taak krijgt de finale te openen. Het moet een klimkoers zijn hoor ik links en rechts, terwijl het WK zo vlak is als het NK in zeeland, het volgende doel voor Groeneweg het WK

Fanny

'@robertowilco
Quote: terwijl het WK zo vlak is als het NK in zeeland, het volgende doel voor Groeneweg het WK.

Daarnaast wordt er dit jaar van 14 tot 18 september ook nog voor het eerst een EK voor profs gereden tw van Monaco naar Nice met finish op beroemde en inmiddels bekende promenade des Angles.
Dit schijnt wel een zware wedstrijd te worden met liefst 4800 hoogtemeters.
Dus dat wordt dus wel iets voor de klimmers en niet voor de sprinters in het profpeloton.
Link:
http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/2644829/2016/03/12/EK-wielrennen-in-Nice-wordt-zware-beproeving.dhtml

kelderfan

'@Fanny
Nu begrijp ik, waarom Lindeman opeens van de startlijst was verdwenen {San Sebastian}; want hij zal nu wel met Gesink de Tour de L'Ain gaan rijden.
Dus Lindeman zou zo maar ook de Vuelta kunnen rijden. Ik denk iets van Kruijswijk, Gesink, Battaglin, Bouwman, Keizer, Leezer, Lindeman, Teunissen? en Van Asbroeck.

robertowilco

Als Jos van Emden op hoogtestage is geweest ga ik er eigenlijk vanuit dat hij de Vuelta rijdt, Tom leezer zal er ook bij zijn , zijn eerste ronde dit jaar en het maatje van Robert Gesink, en daar bedoel ik mee uit de wind zetten.

1 2 ... 278 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.