Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 282 ... 405 406
S. Morgenstern

Het was inderdaad een paar weken daarna.

That is my goal this season, to do a lot of those stage races. California was also great race for me and the National championships too. But mostly week long stage races, we are ruling out a Grand Tour this year, I’m young and there is no rush to it.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Quote:Stetina is een renner die bij zijn huidige ploeg goed op zijn plek zit en een goede klik heeft met zijn huidige kopman. Daarnaast is het een renner waarvan er nog genoeg rondrijden; renners die nu vrij komen omdat de ploeg stopt, maar ook gewoon bij TLJ zelf. Het is dan ook volkomen onlogisch om hem naar TLJ te zien komen.

Hier mijn eerdere bericht van 20 juli 2016

Ik denk dat TLJ weleens knecht Peter Stetina (bijna 29) zou kunnen halen voor o.a. Kruijswijk.
Waarom ik dat denk ?
1) Hij kan redelijk klimmen en rijdt regelmatig grote rondes w.o. TdF en de Giro en is dus direct inzetbaar, ook gezien zijn leeftijd.
2) Hij woont samen met Alexey Vermeulen en is ook Amerikaan. Volgens mij zoekt TLJ nog een Amerikaan.
3) Ze wonen beiden in Girona waar volgens mij Kruijswijk ook woont en traint. Gesink trouwens ook.
Dus Kruijswijk, Gesink en Vermeulen kennen hem heel goed en zullen waarschijnlijk ook weleens samen met hem trainen.
4) Hij heeft nog steeds géén contractverlenging getekend voor 2017 en verder bij Trek-Segafredo.
5) Waarschijnlijk niet zo duur omdat het geen super meesterknecht is.
6) Moet misschien weg bij Trek omdat er nog wat (dure) renners eraan zitten te komen w.o. Degenkolb enz.

Vlek dit is mijn redenen waarom hij misschien er wel gaat komen bij TLJ maar je kunt er natuurlijk anders over denken.
Hij heeft tot nu toe nog steeds niet bijgetekend en daarnaast heeft hij ook nog eens een uitstekende TdF 2016 voor zijn ploeg gereden.

mollemarijden

Is er al meer info over Sep? Hoop zo dat hij echt blijft.
Daarnaast echt heel benieuwd met welke knechten TLJ op de proppen komt voor Kruijswijk.
Verwacht eerlijk gezegd een vertrek van Kelderman en daarnaast nog 2 sterke en dan bedoel echt sterke klimknechten.
Zie de namen Stetina en Kiserlovski voorbij komen en dat lijken mij eerlijk gezegd ook 2 hele sterke versterkingen.
Pantano lijkt mij ook een hele goede versterking indien Kiserlovski te duur is en Clement idem dito voor de breedte van het team.

robertowilco

Dekker dat is zeker het geval geweest, dus met enige nuance die 111 ste plaats

Wielerfan1987

'@mollemarijden,

volgens mij was Pantano naar Trek al reeds tijdens de Tour mondeling door de renner en een ploegleider bevestigd....

S. Morgenstern

Hij heeft tot nu toe nog steeds niet bijgetekend en daarnaast heeft hij ook nog eens een uitstekende TdF 2016 voor zijn ploeg gereden.

Dat eerste weten we helemaal niet. Dat tweede is een van de vele goede argumenten voor de verwachting dat hij gewoon bij zijn huidige ploeg blijft. Redenen bedenken waarom een renner bij TLJ zou passen is niet hetzelfde als het schetsen van een logische match; daarvoor is namelijk hetzelfde vanaf de andere kant noodzakelijk. Kelderfan heeft ons rond Edward Theuns al eens maanden lang verblijd met het herhalen van eenzelfde halve redenatie. Het zou mooi zijn mocht er dit keer wel oog zijn voor het volledige verhaal.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

dat stuk van Kerckhoffs in de telegraaf is ook echt weer om te janken....

'verschillende renners hebben hun voorkeur voor Steven de Jongh uitgesproken, maar daar heeft het management niets mee gedaan.'

net alsof Steven de jongh zij poulain Contador nu nog in de steek zou laten voor zijn laatste een of twee jaren op de fiets, en helemaal met het salaris dat Trek hem kan bieden...

Gees

Warbasse is zeker een optie. Hij zou volgens mij de TDF rijden maar haakte geblesseerd af. Waarna hij bounties ging uitdelen aan z'n ploegmaten op 1 vd colls. En een Amerikaan, niet geheel onbelangrijk.

tendam

Bij de beloften leek die Warbasse wel een leuke renner, geinige kerel ook (lijkt 'n beetje op Jake Gyllenhaal). Daarna heb ik eigenlijk weinig van hem gezien wat hem nuttiger zou maken dan een Koen Bouwman.

kelderfan

Lobato is nu bevestigt door Nico Verhoeven. Een die ik niet zag aankomen. Maar deze renner lijkt mij een versterking voor TLJ.
Maar Edward Theuns lijkt mij ook wel goede renner erbij te halen; helaas ligt die vast bij Trek. Maar ja @vlek heeft liever een halve boom.

ghostwriter

Misschien kunnen ze met mannen als Lobato, Battaglin en Campenaerts ook een redelijke ploeg opstellen in de heuvelklassiekers. Laat Lobato de heuvelklassiekers rijden en speel hem in minder sterk bezetten wedstrijden uit als sprinter, doe hetzelfde met Hofland maar dan met kasseiklassiekers en gebruik Groenewegen als de pure sprinter. Dan heeft LottoNL drie mannen die samen een behoorlijk aantal overwinningen voor de ploeg kunnen binnenslepen.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Lobato zou inderdaad wel een goeie kunnen zijn voor de heuvelklassiekers. Daarnaast vermoed ik dat hij in de klimtrein gaat plaatsnemen. Hij komt redelijk de eerste bergen over, waar hij dan kan knechten. En in vlakke etappes of heuveletappes kan hij dan voor eigen kans gaan. Dop die manier hoeven ze geen sprinter mee te nemen die het moet hebben van een sprinttrein.

ChefSpijker

Lobato lost juist altijd vrij snel als er echt geklommen moet worden. Is de etappe echter niet té zwaar en eindigt de rit op een leuk heuveltje van max. 1,5 km dan is hij een grote favoriet op winst.

Gees

Ten Dam. Een redelijke Vuelta vorig jaar en een prima Ronde van Polen dit jaar

kelderfan

Jeroen Meijers heeft Kreizh Breiz gewonnen en lijkt mij een goede kandidaat om de overstap naar TLJ te maken, gezien ook zijn goede klasseringen in de Flèche Ardennaise 1e.; Kreizh Breiz 1e.; 26th Rhône-Alpes Isère Tour 4e. AK + 2e.pl. in rit 1; 7e.pl. Nederlands kampioenschap.

S. Morgenstern

Meijers zou inderdaad een geschikte kandidaat kunnen zijn voor de kans die ze de laatste jaren aan Roosen, Bouwman, Lammertink en Vermeulen hebben gegeven. Het zou me echter niets verbazen wanneer er dit jaar minder plekken voor dat soort jongens beschikbaar zijn. Tolhoek is natuurlijk gehaald, misschien blijft het daar wel bij.

Laatst gewijzigd
Rhohan

Lobato. Eindelijk een vervanger voor Freire... het heeft even geduurd ;)

Laatst gewijzigd
stijnlah

Toch wel een zeer sterke sprint in het begin van het jaar: https://m.youtube.com/watch?v=J283JWK_E7o de laatste kilometer is na 1 uur 47.

tendam

'@gees
Die Ronde van Polen zegt natuurlijk helemaal niks. Behalve dat hij redelijk tegen de kou kan.

Gees

Waarom zegt de Ronde van Polen niks, Ten Dam?

Vlek. Dat denk ik ook. Geen mannen als Meijers.

kelderfan

'@stijnlah
Bedankt voor video info over Lobata. Dat was een sterke sprint heuvelop in de tour of Dubai. Lijkt mij een goede aankoop voor TLJ en wordt kennelijk gehaald voor 't heuvelwerk. Nu nog twee mannen voor de ondersteuning van Kruijswijk en natuurlijk ook voor Gesink.
@Gees
Waarom geen mannen als Jeroen Meijers. Timo Roosen is toch ook geen slechte aankoop gebleken. Jeroen Meijers kan goed aankomen en heeft net als Lobato een sterke sprint heuvelop. Ik vind Warbasse niet verkeerd hoor, want 't is een Amerikaan en heeft veel in Europa gefietst. Dus is echt op meerdere plaatsen inzetbaar. En het is juist belangrijk, dat 't team ook mannen heeft, die een stootje kunnen verdragen.

Gees

Kelderfan. Omdat TLJ heeft aangegeven (Plugge) 2 mss wel 3 klimmers ter ondersteuning van, en iemand voor de sprinttrein erbij te willen hebben. Mss vertaal ik eea dan verkeerd. Maar zowel Tolhoek als Lobato voldoen niet aan die 2 type renners (al geeft Lobato op de site van TLJ wel aan het ook mooi te vinden Groenewegen te gaan ondersteunen).

Dus nog zeker 2 nieuwe renners nog voor Kruijssie en co......en dan zit je al op 4 nieuwe renners.

Tjalllinglii, Goos en Vanmarcke (voor t gemak) gaan weg.

Laat ik het anders zeggen...er zullen nog een paar extra renners moeten vertrekken om 'je plaatje incluis Meijers rond te krijgen. Wat ik al aangaf na t bekend worden van Tolhoek - t zal me benieuwen wie er allemaal gaan vertrekken

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Jongens waarvan het nog de vraag is of ze het talent hebben om het op WT-niveau te redden (als Jeroen Meijers nu en Roosen, Lammertink, Bouwman en Vermeulen in voorgaande jaren), hebben dit jaar gewoon de pech dat er veel renners vrijkomen die voldoende bewezen hebben dat ze op WT-niveau thuishoren. Daarmee is de kans op een plek op dat niveau voor jonge renners dus een stuk kleiner geworden. Neem je daarbij mee dat een ploeg als TLJ voor komend seizoen reeds een stuk of vijf jongens heeft rijden die jonger zijn dan Meijers en je beseft dat hij zal moeten hopen dat bijvoorbeeld Niermann honderd procent zeker is van zijn mogelijkheden.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Net achter gekomen: Merijn Zeeman is de broer van Thijs Zeeman van Sbs6.

kelderfan

'@vlek
Dat het een stuk moeilijker wordt voor jongens als Jeroen Meijers om een plek te bemachtigen bij TLJ is duidelijk en begrijpelijk.
Toch hoop ik, dat Niermann de teamleiding kan overtuigen, dat Jeroen in 't plaatje past. Timo Roosen wordt ook vaak ingezet bij 't "sprinttreintje" van Groenewegen. Naast de snelle mannen heb je ook sterke mannen nodig.
Maar ja, er wordt nu eerst gezocht naar renners, die Kruijswijk moeten kunnen ondersteunen in de Giro/Vuelta.
Met het halen van bijv. Stef Clement voor de ondersteuning van Gesink/Kelderman in de TdF, zou bijv. Bennett ingezet kunnen worden in de Giro/Vuelta ploeg.
@Gees
Ik ben er helemaal voor, dat TLJ nog 2 klimgeiten haalt, want met Tolhoek haal je een renner voor de toekomst. Allen wie? Want een aantal door WF genoemde versterkingen worden al gelinkt aan andere ploegen. Als je naar de Giro 2016 kijkt, dan zie ik daar als te halen versterkingen Denifl of Conti.

1 2 ... 282 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.