Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 30 ... 405 406
Yeez

Wel grappig dat iedereen van winden bij de voorselectie zet voor de kassieklassiekers. Terwijl zijn kwaliteiten hier totaal niet liggen.

Wielerfan1987

'@jessevdalen,

Kijk nog eens goed naar de uitslagen van van Winden in zijn eerste twee jaar als prof en oordeel dan nog eens opnieuw.

Yeez

Juist ja, voor zijn blessure. Heeft zich toegelegd op de heuvels en de sprinttrein.

Wielerfan1987

'@jessevandalen.

Maar heeft hij na die belssure nog noemenswaardige klassiekers gereden?
En denk jij niet dat ze met hem nu meer het traject klassiekers en sprinttrein in zijn gegaan??

Ik als buitenstaander zie namelijk in zijn resultaten in die eerste twee jaar mogelijkheden in die richting.
Terwijl hij in de heuvels niet eens bij de subtop in de buurt kwam en komt.

Yeez

Denk jij dat hij dat in pr en rvv wel komt dan?

Borsje

Vandaag interview van NU.nl met 'hongerige' Kelderman.

kelderfan

'@LM
Het is wel grappig, dat je zonder meer Wallays, Theuns en Lampaert bij resp. LottoBE, Trek en Etixx vermeldt, maar bij LottoNL als wellicht Van Asbroeck vermeldt. Terwijl Van Asbroeck en ook Lampaert de kopmannen waren bij TSV. En Van Asbroeck al eens 4e. is geworden in de KBK.
Mijn opstelling voor de Omloop en ook Roubaix is: Vanmarcke met Teunissen, Van Asbroeck, Van Emden, Wynants, Tjallingii, Wagner en Castelijns.

tdb

'@ kelderfan, voor de omloop kun je door je eerste naam alvast een streep zetten. Vanmarcke gaat de omloop en kbk niet rijden.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Van Winden is toch aangetrokken om de sprintvoorbereiding voor Groenewegen te gaan doen. Maar om hem meteen bij de klassiekers in te delen, lijkt mij een beetje te veel van het goede. Laat Van Winden maar eens zien, hoe hij 't in de sprinttrein gaat doen.
@Borsje
Bedankt voor de link.
Leuk interview en ik hoop, dat hij de draad weer oppakt. Alleen snap ik niet, dat Hofland niet meegaat naar de Ruta, want dan kunnen die twee weer eens wat leuks laten zien. Hofland zegt zelf, dat hij beter vroeg in vorm kan zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tdb
Dat is verrassend. Vanmarcke niet in de Omloop.
Van de KBK begrijp ik 't wel, maar de Omloop snap ik niet helemaal.
Waar kan ik dat lezen?

Yeez

Dit heeft hij op de ploegenpresentatie gezegd.

Laatste man

'@kelderfan.
Gewoon even lezen. Ik heb even een overzichtje (voor mezelf) proberen te geven van de sterke teams. Ik noem dus Lotto-Jumbo ook bij die groep. Lampaert heeft vorig jaar bij QuickStep het prima gedaan. We gaan zien hoe de rest van de TSV mannen het gaat doen.

v. Winden is niet aangetrokken voor Groenewegen.

kelderfan

'@LM
Maar waarom wellicht dan? Van Winden is niet aangetrokken, want hij was er natuurlijk al, maar hij werd duidelijk gelinkt aan Groenewegen als sprintvoorbereider.

Laatste man

Omdat ze het nog altijd moeten laten zien, net als bij de andere ploegen..

S. Morgenstern

Ik heb Van Winden niet expliciet gelinkt zien worden aan Groenewegen. Maar dan nog: Groenewegen zit zelf toch ook in die groep voor de klassiekers? Van Winden zou de combinatie sprinttrein en klassiekers ook uitstekend passen. Over de sprinttrein werd tenslotte gezegd dat hij ook gebruikt kon worden om Vanmarcke vooraan afgezet te worden in de vlaamse klassiekers.

Yeez

Dat wil niet zeggen dat alle mannen uit de sprinttrein ook daadwerkelijk de kasseiklassiekers gaan rijden...

S. Morgenstern

Uiteraard is het mogelijk dat Van Winden naast de sprinttrein vooral wordt ingezet in de ondersteuning van de klimmers, maar logischer is het om iemand met zijn kwaliteiten ook op te nemen in lijstjes voor het vlaamse werk.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Sep wilt zich graag via wat rondewerk zich voorbereiden op de klassiekers (Algarve, Parijs-Nice) en dan iets later pieken en dan goed zijn van Milaan-San Remo t/m de AGR. Hij rijdt dan een mooi programma:

- 19.03 Milano - Sanremo
- 25.03 E3 Harelbeke
- 27.03 Gent - Wevelgem in Flanders Fields
- 03.04 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres
- 10.04 Paris - Roubaix
- 17.04 Amstel Gold Race

Yeez

Laat ik eerst benadrukken dat voor iedereen een andere voorbereiding ideaal is, maar wat vanmarcke naar mijn mening vorig jaar fout deed was tussen vlaanderen en roubaix geen wedstrijd meepakken (zoals de driedaagse) en tussen san-remo en gent dwars door vlaanderen rijden. Zo houdt je toch die wedstrijdhardheid. Ook Wuyts (sporza) kaartte dit vorig jaar al aan.

S. Morgenstern

Vanmarcke rijdt tussen Vlaanderen en Roubaix toch altijd de Scheldeprijs? Sanremo rijdt hij dit jaar voor het eerst, maar je zou misschien met Wuyts kunnen denken dat Dwars door Vlaanderen rijden nodig is om vanaf E3 goed mee te doen. Ik denk zelf niet dat zo'n koers het verschil maakt. Denk eerder dat Vanmarcke vorig jaar te vroeg op het jaar goed was en daar in teveel koersen ook naar gekoerst heeft. Wuyts ziet uiteraard ook graag wat toppers voluit gaan op die woensdag voor E3 en Wevelgem, dat is echter al jaren niet het geval en zal daardoor moeilijk met goede redenen aan te wijzen zijn als de fout van een specifieke renner met een minder jaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Maar zie jij de sprinttrein {...} bijvoorbeeld in Harelbeke, in Gent-Wevelgem, in de RVV en in P-R nog even Vanmarcke afzetten. Je neemt toch in de eerste plaats renners mee, die tot in de finale kunnen meedoen. Jongens als Van Asbroeck, Teunissen, Wynants en Tjallingii kunnen zover komen, als zij in orde zijn.

Laatst gewijzigd
tendam

'@jessevdalen
Van Winden is een heuvelrenner met een aardige sprint. Die kun je prima in de RvV inzetten, ik kan me ook herinneren dat hij daar al eens vrij goed reed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Maar dat zijn toch ook mannen die prima een sprint kunnen aantrekken. Dus dat bijt elkaar toch niet. De mannen die jij noemt zijn juist de renners die ik in een sprinttrein verwacht.

S. Morgenstern

Maar zie jij de sprinttrein {…} bijvoorbeeld in Harelbeke, in Gent-Wevelgem, in de RVV en in P-R nog even Vanmarcke afzetten.

Oude Kwaremont is normaal het belangrijkste moment in Harelbeke en in de aanloop zitten daar de meeste renners nog behoorlijk fris. Renners uit de sprinttrein als Van Emden, Leezer, Van Winden en Wagner kun je daar dus uitstekend gebruiken. Wevelgem is in normale omstandigheden bij uitstek een koers voor sprinters (en hun trein zou je dan denken). En Roubaix is ook zo'n koers voor de renners die ze in willen zetten in de sprinttrein: in 2014 draaide Van Emden daar nog met Vanmarcke in zijn wiel iedere strook in uitstekende positie op.

Vlaanderen is misschien een iets ander verhaal, daar hadden mannen als Tankink en Wynants inderdaad een grotere meerwaarde doordat ze de heuveltjes daar beter verteren. Nu zouden Van Asbroeck, Van Emden en Teunissen misschien een stap kunnen zetten en er ook richting de finale nog bijzitten. Daarnaast zul je echter ook mannen moeten hebben om Vanmarcke vooraan te houden in de rest van de koers en dan kom je ook uit bij renners die ze in de sprtinttrein in gaan zetten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Bedankt voor de info.
Maar Vanmarcke heeft toch heel goed gereden in de Strade Bianche en die lijkt mij minder zwaar dan Milaan - San Remo.
Op zich heeft Vanmarcke een mooie voorbereiding met Parijs-Nice.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de kopman voor de Omloop nu TLJ niet meer Lars Boom kan opstellen. De enige die het kopmanschap zou kunnen dragen is Van Asbroeck met ondersteuning van Teunissen. Ik zag wel dat Hofland bij de Omloop wordt vermeld, maar dat begrijp ik echt niet.
@tendam
Ik ben het met je eens, dat Van Winden een heuvelrenner is en derhalve ook beter het traject van Battaglin kan doen. Maar het team lijkt er anders over te denken.

1 2 ... 30 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.