Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 31 ... 405 406
Yeez

Nu we toch bezig zijn kunnen we stellen dat de selecties voor de giro en de tour zo goed Als zeker zijn, mits iedereen fit is en zijn niveau haalt.

Giro:
Kruijswijk
Roglic
Battaglin
Keizer
Tjallingi
Tankink
Wynants
Van asbroeck
Wagner

Tour:
Kelderman
Gesink
Lindeman
Bennett
Vanmarcke
Hofland
Leezer
Van emden
Martens

Eventueel zou je bennett en wynants kunnen omdraaien, derest staat (zo goed als zeker) vast, of heeft het zelf al aangegeven.

Yeez

'@kelderfan als je naar vorig seizoen kijkt lijkt tlj juist een heuvelrenner en "sprintafzetter" te maken van van Winden.

tdb

'@kelderfan
Ik dacht gelezen te hebben dat Teunissen en Hofland al voor de omloop op de rol staan als kopman. Hofland lijkt me ook wel een type die de vlaamse klassiekers aan zou moeten kunnen.

Van Winden is vooral een sprintaantrekker en zou daarom juist een goede wringer moeten zijn die zijn kopman op de juiste momenten in het voorjaar naar voren moet kunnen rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Met Van Asbroeck en Teunissen kun zeker de sprint aantrekken en die kunnen eventueel ook zelf nog winnen. Maar jongens als Tjallingii en Wynants zijn toch geen snelle mannen. Dus als zij kiezen voor een combinatie van sterke renners en snelle Jelles dan ja. Maar ja dan moet eerst duidelijkheid komen van welke renners in zo'n trein gaan plaats nemen.
@vlek
Als 't weer niet meezit, zoals tijdens Gent-Wevelgem dan blijven alleen de sterke renners over tot in de finale. Van de Nederlandse renners kwamen er 3 waaronder Terpstra over de streep. En ja je hebt ook renners nodig, die hem uit de wind houden, maar daar heb je geen sprinttrein voor nodig.
Die sprinttrein kun beter inzetten in Nokere, Handzame, Scheldeprijs, WPC, Pino Cerami, Brussel Classic e.d. en dan moet je nog kunnen handhaven tov Etixx, LottoBL.

S. Morgenstern

En ja je hebt ook renners nodig, die hem uit de wind houden, maar daar heb je geen sprinttrein voor nodig.

En mannen die hem vooraan kunnen afzetten op een van de ontelbare knelpunten van het parcours. Mannen als Van Emden, Leezer, Van Winden en Wagner kunnen dat uitstekend.

Als ’t weer niet meezit, zoals tijdens Gent-Wevelgem dan blijven alleen de sterke renners over tot in de finale.

In dat soort koersen hebben ze inderdaad alleen Vanmarcke als relevante renner. Geen reden om verder niemand op te stellen lijkt me.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan een sprinttrein bestaat toch ook niet alleen uit sprinters, je moet eerst mannen hebben die lang en hard kunnen doortrekken, daar zijn mannen als Tjallingi, Wynants en bijvoorbeeld een Van Emden prima toe in staat. Maar zoals we al begrepen hebben heeft de ploeg een shortlist van 12 man voor de klassiekers in het voorjaar en is het even afwachten welke keuzes ze gaan maken. Maar met deze selectie kan je prima het voorjaar in.

En voor de Strade Bianche hebben ze voor dit jaar al mannen als Gesink, Lindeman, Roglic en Battaglin die lijken me ook meer geschikt voor een aankomst zoals in Siena

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jessevandalen
Met de opstelling van de Giro zou ik alleen 2 renners willen wijzigen: Kruijswijk, Roglic, Battaglin, Campenaerts, Keizer, Roosen, Tankink, Tjallingii en Van Asbroeck.
Voor de TdF lijkt dat wel de ploeg. Alleen heb je bij de giro 4 knechten en bij de TdF heb je Van Emden en Leezer. Hofland en Lindeman moeten zich nog wel bewijzen om in aanmerking te komen.

Yeez

Roosen kun je gelijk in hebben, al denk ik dat die de voorjaarsklassiekers zoals amstel rijdt, campenaerts komt denk ik niet in aanmerking voor de giro als eerste grote ronde.

Lindeman en hofland gaan tour, als ze de vorm hebben. Bennett zal dan knechten voor kelderman net als (waarschijnlijk) gesink. Dan heb je leezer, van emden en vanmarcke op het vlakke

kelderfan

Vanmarcke heeft al laten zien in laatste aflevering van de TdF, dat hij ook 't heuvelwerk aankan. Dus heb je voor 't vlakke werk Leezer en Van Emden.
En ik moet nog zien of Lindeman meegaat. Want in Vuelta heeft hij wel mooi gescoord, maar in de overige ritten was 't meer meerijden. Dat was toen geen probleem, omdat er geen kopman was. Maar in de TdF zal hij toch zijn steentje moeten bijdragen of in de ondersteuning van Kelderman of in de ondersteuning van Hofland.

Yeez

'@kelderfan Lindeman spiegelt zijn programma aan gesink en zal dit seizoen meer in dienst gaan rijden, vandaar dat de tour op het programma staat. Verder gaat hij zich ook meer op het klimmen focussen.

Wielerfan1987

Ik zou het liefst Roosen dit jaar in de selectie voor de Giro zien, echter zag hij zichzelf bij zijn overstap naar de profs meer als heuvelrenner dan als ronderenner dus het zou mij niet verbazen als hij dit jaar de waalse klassiekers mag doen, die moeten tenslotte ook bezet worden.

Overigens zou Campenaerts een mooie aanvulling voor de Giro ploeg kunnen zijn maar ook hij zal wellicht eerder de waalse klassiekers doen met eind van het jaar misschien de Vuelta.

Yeez

Mee eens @wielerfan1987 campenaerts en roosen zullen denk ik de waalse klassiekers doen en wagner en wynants de giro waarna campenaerts en roosen waarschijnlijk de vuelta gaan doen.

kelderfan

Dat Lindeman zich meer op 't klimwerk gaat richten is op zich niet verkeerd en ik hoop voor hem, dat 't gaat lukken.
Met Roosen kun je toch vaststellen, dat hij 't Rondewerk goed verteert, omdat hij net als Kruijswijk goed en snel herstelt.
Ook in de Giro heb je een hardrijders nodig en met Campenaerts en Tjallingii heb je 2 man in 't team. En wat de Waalse klassiekers betreft kan Roosen de AGR rijden en Campenaerts de WP en via Yorkshire door naar de Giro.

S. Morgenstern

Waalse klassiekers en de Giro sluiten elkaar voor dat soort jongens natuurlijk niet uit. Meestal zijn er in dat 'middensegment' wel enkele die beide doen. Wat betreft de laatste drie plekken in de Giro selectie denk ik echter dat het inderdaad niet vreemd zou zijn als ze Van Asbroeck meenemen en dan zullen ze ook renners mee moeten nemen om hem bij te staan. Wagner en Van Winden bijvoorbeeld, maar ook Roosen werd ergens genoemd in het sprinttrein verhaal en zou in andere ritten weer wat meer waarde hebben voor Kruijswijk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Wagner lijkt mij een zekerheidje, van asbroeck ook. Voor dat laatste plekje blijven roosen, campenaerts en wynants over.

Yeez

'@kelderfan vind tankink trouwens ook een behoorlijke hardrijder, die kan ook wel een tijdje op kop beuken.

S. Morgenstern

Wagner lijkt mij een zekerheidje, van asbroeck ook. Voor dat laatste plekje blijven roosen, campenaerts en wynants over.

Op basis waarvan?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek wagner heeft nu al een paar keer de giro gereden, vorig jaar moest hij helaas afstappen. De periode tussen parijs-roubaix en de giro is 4 weken, dit is prima te combineren met bijvoorbeeld een hoogtestage en 1 week rust (ook wel het bad-window genoemd, na die week zou je maximaal moeten presteren). Aangezien wagner en van asbroeck allebei de kasseiklassiekers zullen rijden (of een deel daarvan) en wagner een belangrijke pion is en was in de sprint voor van asbroeck is 1 en 1 twee toch?

S. Morgenstern

Het is een goede uitleg waarom het opties zijn voor de Giro, maar de zekere optelsom zie ik niet. Wagner is bijvoorbeeld in het verleden vooral aan Hofland gekoppeld. Wat dat betreft zou Van Winden op basis van vorig seizoen eerder te verwachten zijn aan de zijde van Van Asbroeck en ook prima binnen het optelsommetje passen. Dat doen er echter nog wel meer, waardoor voor mij de vraag blijft waarom er nog maar vijf renners voor die drie plekken in aanmerking komen.

kelderfan

'@vlek
Als ik 't goed heb, was de koppel Van Asbroeck en Van Winden niet echt een succes te noemen. Wagner en Hofland gaan redelijk goed samen.
Toen Groenewegen werd gecontracteerd had 't team al in 't achterhoofd om een treintje te formeren. Toen werd Groenewegen ook met Van Winden gekoppeld. Daarom denk ik, dat Van Asbroeck en Teunissen een koppel vormt of misschien wel Van Asbroeck met Campenaerts.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Waar heb jij de wijsheid vandaan dat v Winden en Groenewegen aan elkaar gekoppeld werden dan??
Ik heb begrepen dat v Winden vorig jaar ia teruggehaald en dit jaar ook mocht blijven om (onder andere) de sprinters te ondersteunen.

Bij mijn weten is er nergens expliciet geuit vanuit de renners of de ploeg dat v Winden en Groenewegen aan elkaar gekoppeld zouden of zullen gaan worden.

S. Morgenstern

Volgens mij was Van Winden vorig seizoen zo'n beetje de enige sprintvoorbereider die een voldoende verdiende. Misschien een reden om hem aan een betere sprinter te koppelen inderdaad. We gaan het wel zien welke renners dit seizoen veel met elkaar rijden. Zekerheid over bepaalde combinaties hebben we in ieder geval nog niet, al zou het me heel erg verbazen wanneer de kleine Campenaerts een belangrijke rol gaat spelen in de sprints.

tendam

'@wielerfan
Groenewegen noemde expliciet Van Winden toen hij bij LottoNL tekende, als een ervaren man die hem kon helpen in de sprints. Vandaar misschien.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik heb die wijsheid van de TLJ site. Het is al weer een tijdje geleden gemeld met het aantrekken van Groenewegen. Maar dat kan zoals @vlek het zegt ook weer anders liggen natuurlijk. En het kan zomaar zijn en dat lijkt mij beter om een vast team samen te stellen, die dan voor Nokere ed. met Groenewegen rijdt als sprinter. Dan kan het team vaststellen welke renner het beste als lead-out kan dienen. Voor de overige koersen Omloop, RVV, WP en P-R. kun je de trein kleiner maken, want ik denk dat Hofland en Van Asbroeck met 3 man een end komen.
@vlek
Misschien een idee bij 't vlaamse werk Wagner als lead-out te nemen en bij 't heuvelwerk lijkt Van Winden de beste optie.
Maar ik zou die Campenaerts niet uitvlakken, want die stunt die hij samen met Jelle Wallays heeft uitgehaald, is om in te lijsten.
De koppeltijdrit van 100 km door Campenaerts en Jelle Wallays.

kelderfan

'@tendam
Niet misschien hoor;) Volgens mij heeft @wielerfan1987 dat ook gelezen.

1 2 ... 31 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.