Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 32 ... 405 406
S. Morgenstern

Maar ik zou die Campenaerts niet uitvlakken, want die stunt die hij samen met Jelle Wallays heeft uitgehaald, is om in te lijsten.
De koppeltijdrit van 100 km door Campenaerts en Jelle Wallays.

Hem inschatten als een renner die niet echt geschikt is voor de sprintvoorbereiding (of het vlaamse werk), maakt toch niet dat ik hem uitvlak? Ik schat hem in als een soort Clement: een tijdrijder die goed overweg kan met een wat zwaarder parcours. Hoeveel rek er verder in zal zitten is moeilijk te zeggen, maar gezien zijn bouw en zijn huidige kwaliteiten, zou ik een uitbreiding van zijn mogelijkheden eerder bergop gaan zoeken. Ik begrijp niet goed hoe je een koppeltijdrit van 100 km vertaalt naar lead-out kwaliteiten?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Misschien heb ik 't wel helemaal mis met dat lead-out werk van Campenaerts. Ik vind 't een prima renner en een goede aankoop voor dit team.
Je schat hem heel goed in. Hij lijkt mij een prima renner voor 't heuvelwerk en een optie voor de Giro.
Hij past ook beter bij jongens als Battaglin, Martens en Lindeman.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mike Teunissen gaat waarschijnlijk een groot deel van het programma rijden samen met Sep en rijdt uiteindelijk dan ook de Ronde van Spanje. Tussendoor nog een paar kleinere en grotere wedstrijden waarin hij ook een plek zal hebben in de sprinttrein.

xistnc

'@rahimns
Zolang hij daarbij maar niet teveel hoeft te rekenen ;)

Ik zat net achter een groep van vier op de plaatsen drie tot en met zes.

kelderfan

'@rahimns
Hij vertelt, dat hij in de kleinere koersen {die koersen in de UK bijv.} ook voor de winst gaat strijden.

tdb

In [URL="http://www.teamlottojumbo.nl/cycling-news/focus-is-key-for-lottonljumbo-in-2016"] dit artikel [/URL] staat wat meer info over de doelen en de programma's van de verschillende treinen/renners. In dit artikel is ook te lezen dat ze de sprinttrein tijdens de voorjaarsklassiekers willen gebruiken om Sep op de juiste momenten van voren af te zetten. Daarnaast hebben ze het over een lead-out voor de klassementstrein, dus het vooraan afzetten tijdens bergetappes.

Laatst gewijzigd
Yeez

De pagina die je aangeeft bestaat niet, heb ook ergens gelezen dat een groot deel vd sprinttrein wordt ingezet voor de klassiekers, niet allemasl dus. Denk hierbij aan het type van asbroeck leezer van emden teunissen en wagner.

jvh93

ik heb ook ergens gelezen dat castelijns is gecontracteerd om vanmarcke bij te staan, weet niet of dit klopt maar ik zal het wel opmerkelijk vinden

wolfje

Hebben ze het niet vooral over "werken aan de sprinttrein"? Volgens mij geeft dat ook aan dat ze nog niet precies weten hoe het er uiteindelijk uit gaat zien, wie bij wie past, in welke volgorde, etc. Ze zullen met de hierboven genoemde namen wel een aantal keer in een andere opstelling gaan rijden om te kijken wat werkt

kelderfan

'@jvh93
Castelijns heeft als stagiair de Prudential en Poitou gereden. Volgens mij heeft Vanmarcke toen aangegeven, dat Castelijns een prima knecht was. Dat was de reden, dat hij een contract kreeg aangeboden, wat toen bij Roompot niet goed is gevallen. Maar waarschijnlijk weet @rahimns wel 't fijne.
En hij is volgens mij een renner, die naast 't Vlaamse ook nog bij andere 1.1 koersen kan worden ingezet.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wolfje ik ga ervan uit dat men op dit moment in Spanje waar ze op trainingskamp zijn daarmee druk bezig zijn.

kelderfan

Ook al test je een sprinttrein tijdens je trainingskamp, dan weet je nog niet of 't in de praktijk werkt. Lijkt mij dat het wel enige tijd zal duren voor je resultaten gaat zien. Je moet ook hopen, dat Etixx en LottoBE je voldoende ruimte geven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar je kan daar wel al kijken en trainen op het ideale treintje, natuurlijk gaat het tijd kosten om er ook resultaten mee te halen. Ze geven zichzelf zeker 2 jaar om het ideale treintje te maken. Merijn Zeeman heeft daar ervaring mee en ook met Addy hebben ze veel knowhow.

tdb

Ai, slechte link, dan maar zo: http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/team-lottonljumbo-kiest-voor-focus-in-2016

TanKing

[Url=http://www.nu.nl/wielrennen/4196031/sprinttrein-lotto-jumbo-moet-hofland-zeker-zes-zeges-helpen.html]Sprinttrein voor Hofland is ook bekend[/url].

kelderfan

Ai, een sprinttrein zonder hardrijders. Hofland met Van Asbroeck, Roosen, Teunissen en Wynants.

Yeez

Wynants als eerste, dan roosen teunissen en van asbroeck lijkt me. Vind trouwens de hele sprinttrein opgeblazen. Uiteindelijk moet de sprinter het doen. Denk trouwens ook dat van asbroeck nog genoeg voor zijn eigen kans kan gaan als hofland niet in de selectie zit.

tendam

Van Asbroeck is zelf ook dramatisch met plaatsen in een sprint, en dan ga je die als leadout gebruiken... maar goed, we gaan het zien. Veel slechter dan tijdens het tijdperk-Bos kan het niet (in WT-koersen).

Yeez

Van asbroeck stond er bijna altijd alleen voor, vandaar dat hij zo "drama" was (wat dus eigenlijk niet zo is)

kelderfan

Ik denk, dat de bedoeling is om een verkorte sprinttrein bij de Vlaamse klassiekers te gebruiken. Alleen zijn Van Asbroeck, Teunissen en Wynants de sterke renners, die het langst bij Sep Vanmarcke kunnen blijven. Bij zo'n sprinttrein heb je toch ook een tijdrijder nodig en ik denk, dat je beter Van Emden kan opnemen in dat verkorte treintje.
Ik ben derhalve ook benieuwd, hoe zij dat oplossen met het treintje voor Groenewegen in de KBK.

S. Morgenstern

Natuurlijk gaat Van Emden de Vlaamse klassiekers rijden en daar een belangrijke rol spelen. Dat is geen twistpunt.

tendam

'@jessevdalen
Van Asbroeck laat zich makkelijk wegzetten, geen handige eigenschap voor de laatste leadout. Misschien halen ze volgend jaar Tom Veelers en Koen de Kort wel ;)

Ze hebben overigens wel een goede leadout in huis: Tom Leezer. Komt die dan in het treintje voor Groenewegen?

S. Morgenstern

Van Asbroeck laat zich makkelijk wegzetten, geen handige eigenschap voor de laatste leadout.

Hoe dan ook geen handige eigenschap, ongeacht de positie in de 'sprinttrein'. Hij is daarnaast niet de enige. Ze zullen er dan ook nog flink wat werk aan hebben om er wat van te maken. Als dat het uitgangspunt is, dan vind ik het echter een goed teken dat ze Van Asbroeck als lead-out gaan gebruiken. Dat lijkt me een beter plan, dan de renners uitsmeren over de koersen en de verplichting te voelen om in iedere koers met een sprinter te starten. Wat dat betreft lijkt het er op dat ze (eindelijk) duidelijke keuzes gaan maken. Misschien niet altijd populair ('Wie is dan de kopman in deze koers?', 'Wie is dan de sprinter?', 'Belachelijk dat ze hier niemand hebben die zelfs maar bij de beste twintig kan eindigen.', enz.), maar wel noodzakelijk voor een ploeg in het rechter rijtje van de World Tour.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Van Emden wordt toch niet genoemd voor 't treintje Hofland. Misschien is 't ook beter om geen treintje in de Omloop, E3, WP en RVV op te stellen. Wat denk je van 't Lottoballentreintje?
@tendam
Ja, want het treintje Kittel is ontregeld. Laten zij dan die Biermans en Hofstede halen voor de toekomst. Die kun je als stagiair binnenhalen en in 't treintje Groen inpassen.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik vind het toch maar een raar artikel op NU. TLJ ging aan de sprinttrein werken, en nog geen week later staat die dus al vast, een samenstelling waar de 'kenners' toch wat van opkijken, zo zonder echte hardrijder er tussen. ik hoop dat ze bij TLJ weten waar ze mee bezig zijn.

1 2 ... 32 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.