Pardilla is al 32 jaar en ex. Movistar. Dan lijkt mij Ruben Fernandez {Movistar} 25 jaar een betere optie. Mede ook gezien de Tour de Pologne.
Davide Formolo 23 jaar lijkt mij een prima opvolger voor Kelderman, als hij vertrekt naar Sunweb.
Ook Valerio Conti {Merida} 23 jaar is natuurlijk een prima renner om erbij te hebben voor 't treintje Kruijswijk.
Ik denk dat de klimmerstrein van TLJ ook niet overdreven moet worden en dat er allerlei dubieuze klimgemzen naar deze ploeg gehaald gaan worden. Maar je kunt een team wel wat anders samenstellen voor bijvoorbeeld Kruijswijk, door geen anti-klimmers als Tjallingii, Van Emden of Hofland mee te nemen naar de Giro zoals dit jaar. En Kelderman zien als 'knecht' lijkt mij ook geen oplossing, qua motivatie en ontwikkeling.
Wanneer de echte klimmers gas gaan geven, moet 97% van het peloton eraf. In de situatie met Kruijswijk is duidelijk tactisch iets misgegaan in de bewuste etappe met de val. Ook Chaves had niemand om zich heen en alleen Nibali had een ploegmaat van voren zitten die zich terug liet vallen. Ik denk dat de samenstelling van het team iets anders zal zijn, iets minder klassieke renners, en iets meer 'klimmers' (niveau Bouwman en Vermeulen), die van voren of van achteruit enige steun kunnen geven. Zelf zou ik graag Hans DeClercq van LS erbij zien.
Daarnaast, op de fiets blijven is ook al een opgave, kijk dit jaar naar Kruijswijk, Gesink en Dumoulin en bij de dames Van Vleuten en Van Dijk. Ik dat een investering in goede daalcapaciteiten zeker zou belangrijk is dan alleen maar klimmers om je heen verzamelen.
'@raleigh Ik zou juist wèl 2 types als Van Emden en Tjalingii meenemen. Steven kreeg deze giro een perfecte lead-out naar de eerste heuvels en bergen (bijvoorbeeld de rit waar hij na Dumoulin derde werd). Op deze manier lag het peloton al op de pijnbank, kon Steven vooraan beginnen en verloor verder geen tijd op de steile heuvels in de eerste 2 weken. Ik hoop wel dat Kelderman de superhelper wordt. De rest van het jaar kan hij dan voor eigen kans gaan.Trouwens in die bewuste bergrit had Chaves Plaza voorop die aan kop kon sleuren.
Even wat anders. Weet iemand waarom Bert-Jan Lindeman sinds de tour niet wordt opgesteld?
'@tight
'Iets minder klassieke renners' zegt toch niet dat ze helemaal niet meegaan? Maar als je kijkt naar de opstelling die er dit jaar in de Giro stond (Kruijswijk, Battaglin, Hofland, Keizer, Castelijns, Tjallingii, Tankink, Roglic en Van Emden) dan kan je zo Hofland, Castelijns en Tjallingii vervangen door renners die iets meer van waarde zijn bergop zonder heel veel armslag op het vlakke te verliezen.
Lindeman heeft gewoon rust lijkt me. Net als Wynants en Wagner overigens. Die hebben ook sinds de Tour geen koers gereden. Geen enkele reden tot paniek.
Dan ga je er dus vanuit dat Kelderman überhaupt kan knechten. Persoonlijk schat ik in dat die jongen daar niet echt toe in staat is. Te destructief voor zijn moraal.
Van emden met 2 jaar verlengt, het aantal komt daarmee op 22 namen. Van winden, van asbroeck, tankink, teunissen, kelderman en hofland hebben nog niet verlengt. Ik verwacht dat van asbroeck en tankink nog wel verlengen. De anderen 4 gaan denk ik weg. Het aantal komt daarmee op 24, dus nog 3/4 nieuwe namen mogen dan wel verwacht worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.