Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 305 ... 405 406
achtpuntzes

'@ jvh93:
er is geen verplichting om de 10 nieuwe WT-koersen te gaan rijden hoor.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En veel van die koersen reden ze sowieso al, daarvoor hoef je niet opeens nieuwe renners voor aan te gaan trekken.

achtpuntzes

weer terug uit Parijs, rahimns?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@8.6 yep, het was kort maar krachtig ;)

Spruch

Sergio Pardilla zou wellicht ook een mooie ervaren klimkracht zijn voor TLJ. En dan heeft Lobato ook meteen een landgenoot in de gelederen.

Chaba

Mmm Pardilla toch ook al 32. Als je toch een Spanjaard wil dan heb ik liever Ruben Fernandez. Stuk jonger, kan ook klimmen en kan alleen nog maar beter worden.

kelderfan

Pardilla is al 32 jaar en ex. Movistar. Dan lijkt mij Ruben Fernandez {Movistar} 25 jaar een betere optie. Mede ook gezien de Tour de Pologne.
Davide Formolo 23 jaar lijkt mij een prima opvolger voor Kelderman, als hij vertrekt naar Sunweb.
Ook Valerio Conti {Merida} 23 jaar is natuurlijk een prima renner om erbij te hebben voor 't treintje Kruijswijk.

Spruch

'@Sepiroth
:) en een Nieuw-Zeelander voor Bennett. Maar je hebt gelijk, dat is onzin. Het is gewoon een goede renner. En een ervaren klimmer, volgens mij was dat wat ze aan het zoeken waren.

raleigh

Ik denk dat de klimmerstrein van TLJ ook niet overdreven moet worden en dat er allerlei dubieuze klimgemzen naar deze ploeg gehaald gaan worden. Maar je kunt een team wel wat anders samenstellen voor bijvoorbeeld Kruijswijk, door geen anti-klimmers als Tjallingii, Van Emden of Hofland mee te nemen naar de Giro zoals dit jaar. En Kelderman zien als 'knecht' lijkt mij ook geen oplossing, qua motivatie en ontwikkeling.

Wanneer de echte klimmers gas gaan geven, moet 97% van het peloton eraf. In de situatie met Kruijswijk is duidelijk tactisch iets misgegaan in de bewuste etappe met de val. Ook Chaves had niemand om zich heen en alleen Nibali had een ploegmaat van voren zitten die zich terug liet vallen. Ik denk dat de samenstelling van het team iets anders zal zijn, iets minder klassieke renners, en iets meer 'klimmers' (niveau Bouwman en Vermeulen), die van voren of van achteruit enige steun kunnen geven. Zelf zou ik graag Hans DeClercq van LS erbij zien.

Daarnaast, op de fiets blijven is ook al een opgave, kijk dit jaar naar Kruijswijk, Gesink en Dumoulin en bij de dames Van Vleuten en Van Dijk. Ik dat een investering in goede daalcapaciteiten zeker zou belangrijk is dan alleen maar klimmers om je heen verzamelen.

Klootje Kriekeljon

Zijn de renners bij Caja Rural misschien niet een beetje te schimmig voor TLJ of zeg ik nu iets raars?

Scotty

Ach, als schone sport prediker Vaughters het goed vindt, mag TLJ het toch ook?

tight

'@raleigh Ik zou juist wèl 2 types als Van Emden en Tjalingii meenemen. Steven kreeg deze giro een perfecte lead-out naar de eerste heuvels en bergen (bijvoorbeeld de rit waar hij na Dumoulin derde werd). Op deze manier lag het peloton al op de pijnbank, kon Steven vooraan beginnen en verloor verder geen tijd op de steile heuvels in de eerste 2 weken. Ik hoop wel dat Kelderman de superhelper wordt. De rest van het jaar kan hij dan voor eigen kans gaan.Trouwens in die bewuste bergrit had Chaves Plaza voorop die aan kop kon sleuren.

Even wat anders. Weet iemand waarom Bert-Jan Lindeman sinds de tour niet wordt opgesteld?

Laatst gewijzigd
Chrys

'@tight
'Iets minder klassieke renners' zegt toch niet dat ze helemaal niet meegaan? Maar als je kijkt naar de opstelling die er dit jaar in de Giro stond (Kruijswijk, Battaglin, Hofland, Keizer, Castelijns, Tjallingii, Tankink, Roglic en Van Emden) dan kan je zo Hofland, Castelijns en Tjallingii vervangen door renners die iets meer van waarde zijn bergop zonder heel veel armslag op het vlakke te verliezen.

Lindeman heeft gewoon rust lijkt me. Net als Wynants en Wagner overigens. Die hebben ook sinds de Tour geen koers gereden. Geen enkele reden tot paniek.

Chrys

Als het aan jullie ligt rijdt TLJ volgend jaar met 45 renners in het WT peloton rond lijkt wel. Lijkt me niet eens slecht trouwens. Misschien gaan ze dan eens wat meer winnen. ;)

kelderfan

'@Raleigh
Jongens als Bouwman, Vermeulen en Tolhoek zijn nog niet toe aan #ervaren klimmers, dacht ik zo.
Dan heb je toch echt renners nodig als bijvoorbeeld Clement. Maar ja, die wordt nu gelinkt aan Sunweb.

jvh93

'@kelderfan dat iemand gelinkt wordt aan een ploeg betekent nog nie dat hij naar die ploeg gaat ;)

Borsje

Lindeman traint momenteel met Bouwman in omgeving Mulhouse.

SolitaryShell

Als het ze lukt kelderman te behouden zijn ze er mijns inziens al. Laat kelderman knechten in de giro voor kruijswijk en vrijbuiten in de tour.

Dan ga je er dus vanuit dat Kelderman überhaupt kan knechten. Persoonlijk schat ik in dat die jongen daar niet echt toe in staat is. Te destructief voor zijn moraal.

kelderfan

Van Emden heeft bijgetekend tot 2018. Dat is goed nieuws.

Yeez

Van emden met 2 jaar verlengt, het aantal komt daarmee op 22 namen. Van winden, van asbroeck, tankink, teunissen, kelderman en hofland hebben nog niet verlengt. Ik verwacht dat van asbroeck en tankink nog wel verlengen. De anderen 4 gaan denk ik weg. Het aantal komt daarmee op 24, dus nog 3/4 nieuwe namen mogen dan wel verwacht worden.

Verweggistan

Ik verwacht juist dat van Asbroeck nog wel eens zou kunnen vertrekken (Lobato gehaald) en dat de Vuelta een mooi afscheid zou zijn voor Tankink. En dat Hofland en van Winden gewoon bijtekekenen

Yeez

Van asbroeck is wel een goede voor de klassiekers. Mochten van asbroeck teunissen tankink en vanmarcke allemaal weggaan gaat een groot deel vd klassiekerkern verloren...

kelderfan

'@jessevdalen
Dat is precies mijn gedachte hierover. Lars Boom kan 't ook niet alleen. Hij heeft nu alleen Wynants en Roosen om hem te ondersteunen.
Ik hoop dat Tankink zo'n afscheid krijgt als Tjallingii.

Spruch

'@kelderfan
Van Emden lijkt me toch ook iemand voor de klassieke ploeg? Dat is toch ook iemand die Boom prima moet kunnen ondersteunen?

Yeez

'@kelderfan wagner, leezer en van emden kunnen het ook, maar dan heb je nog maar 6 man natuurlijk.

1 2 ... 305 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.