Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 327 ... 405 406
S. Morgenstern

Volgens mij moeten ze nog de rit die vorig jaar door Trentin werd gewonnen. Ik kan me niet voorstellen dat Chavanel daar een halve minuut gaat verliezen.

Laatst gewijzigd
stijnlah

Seg racing haalt ondertussen de ene na de andere renner van rabobank development, zou een samenwerking tussen tlj en SEG niet mogelijk zijn? Ploegen zijn toch verplicht een jongerenploeg te hebben dacht ik dus met seg heb je echt wel een "goedkope" opleidingsploeg met veel nederlandse talenten in.

Wielerfan1987

'@Stijnlah

SEG Racing Academy is onderdeel van de SEG groep een sportmanagement bedrijf wat onder andere diverse top voetballers en een groot klantenbestand aan wielrenners vertegenwoordigd

Ik denk niet dat er voor SEG op wat voor manier dan ook winst of verbetering te halen valt uit een hechtere samenwerking met welke profploeg dan ook.

Hun doel is om zoveel mogelijk van hun jonge renners op te leiden tot goede en succesvolle profwielrenners en deze onder de pannen te brengen bij profploegen.

een verregaande samenwerking als Satelietploeg van 1 WT team zou hun contacten en samenwerking met andere ploegen in de weg kunnen staan.

lijkt me vanuit SEG dus niet logisch

Laatst gewijzigd
Chrys

Hier het profiel van morgen: http://www.procyclingstats.com/race.php?id=164861&c=6&stat_id=217

Zit toch vier keer een klimmetje in van 700m à 7% op het eind maar niets dat Chavanel niet aankan denk ik. Zeker niet als hij met dit verschil de tijdrit wint.

kelderfan

'@vlek
Toch wel een aardige rit om een aanval te plaatsen. Lindeman, Vanmarcke en/of Van Asbroeck vooruit sturen lijkt mij in deze de optie. Dan kan Chavanel zijn mannen het achtervolgingswerk laten doen. En Movistar en Giant {Sam Oomen} zullen ook proberen een aanval te plaatsen. Maar die nieuwe renner Lobato van Movistar is niet gemotiveerd of had een slechte dag.
@stijnlah
SEG is volgens mij niet alleen op Nederlandse talenten georiënteerd. Die heeft ook Noren en Aussies in de ploeg o.a. Schultz, die 't niet slecht doet in de Tour de L'Avenir. In die ronde doen Tolhoek en Jan Maas het ook redelijk goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan heeft niets met motivatie te maken, Lobato kan gewoon niet tijdrijden

ti-raleigh

'@ klootje
Wat Gesink betreft. Ik heb sterk het vermoeden dat Gesink zijn zinnen heeft gezet op Lombardije. In de Vuelta gaat hij zich een keer testen, maar kort eindigen zie ik niet gebeuren. Zou me niet verbazen als hij tussentijds afstapt.

@ chrys
Sep vervangen zal niet makkelijk zijn. Ik zie Lars dat nog niet doen in ieder geval.

xistnc
Klootje Kriekeljon

In principe komen nu mooie koersen voor hem met Lombardije, Emilia, 2x Canada.

Fanny

'@Gees
Quote: Bouwman valt nog een beetje tegen, mild uitgedrukt. Maar volgens mij zijn Battaglin en Bennet ook prima in orde.

Bouwman moet als debutant volgens mij enkel knechten en proberen de Vuelta uit te rijden.
Hij valt daarom nmm niet tegen.
Hij reed zelfs een goede TTT (zijn eerste keer) door in de groep van 5 man te finishen en daarbij van andere renners enTLJ ploegleiding complimenten kreeg.

@ Chrys
Quote: Bouwman was met Keizer tot nu toe vooral waterdrager volgens mij. Daarnaast vind ik dat je na vijf dagen nog geen oordeel mag vellen over een debutant in een grote ronde. Maar dat is mijn mening.

Inderdaad beide zijn knechten en waterdragers en dat was ook te zien op sommige foto's van TLJ.
Dus kun je dan ook géén klassement rijden.
Ik verwacht dat Bouwman nog wel een keer in een aanval gaat zoals eerdere WT koersen in het voorjaar van 2016 temeer daar hij waarschijnlijk niet meer voor een kopman hoeft knechten of dat moet nu voorlopig nog Bennett zijn.
Ook denk ik dat hij in de tijdrit van de 19e etappe zal proberen een goede tijdrit te rijden (net zoals in de WT Ronde van Zwitserland toen hij 12e werd) indien hij de benen er nog voor heeft.
Maar het belangrijkste voor TLJ is dat deze debutant hardheid opdoet voor het komende jaar met hier hoofdzakelijk knechten in de Vuelta en Madrid haalt.

kelderfan

'@rahimns
Wat zijn in jouw ogen de sterke punten van Lobato; hij won de Vuelta Ciclista Comunidad de Madrid en in die ritten zaten aardige klimmetjes.
Maar in de Tour du Poitou Charentes komt hij niet echt overtuigend over en dit werk zou hem moeten liggen.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Daan Olivier is inderdaad lang geen gek idee.

was destijds na Kelderman de beste klimmer van Rabo Development en eigenlijk heel Nederland.

misschien minder explosief als Oomen, maar in potentie absoluut de betere van Bouwman en Tolhoek.

en zal gezien zijn huidige situatie niet heel erg duur zijn.

op de site van de topcompetitie staat een leuk stukje over Olivier zijn inzet tot nu toe met ook een reactie van de jongen zelf erbij.

Olivier zou zomaar eens het buitenkansje kunnen zijn waar TLJ op jaagt, zeker nu zijn sabbatical hem heeft doen inzien dat Wielrennen absoluut is wat hij het liefst doet.

jvh93

ik vraag me af of het niet een te groot risico is om een jongen als Daan Olivier te halen. Deze jongen heeft toch een jaar niet gekoerst en zal weer moeten wennen aan het rijden van koersen. Kan je denk ik nog niet als een volwaardig worldtour renner zien na een jaar afwezigheid.

Wielerfan1987

hierbij het artikel waar ik naar verwees.

https://www.topcompetitie.nu/2016/daan--in-koers/

@jvh

na een paar wedstrijden voor de jonge renner dit jaar zou je Daan volgend jaar wellicht kunnen inzetten als ware hij een neo.

met een contract voor 1 jaar met optie om nog 1 of twee jaar te verlengen kan je daar geen slechte zet mee doen als Nederlandse ploeg zijnde die graag werkt met jonge talenten.

Fanny

Daan Oliver was die renner die tijdens het seizoen plotseling zijn contract inleverde bij Giant Alpecin.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/73349/daan-olivier-stopt-met-wielrennen.html/comment-page-1

Lijkt mij dat hij wel weer wil gaan wielrennen maar ik denk niet bij een WT ploeg mede gezien zijn studie.
Ik denk dan meer aan een Roompot of nog eerder een goed Continentaal team.
De vraag is dus wil hij weer volledig profbestaan opbouwen om het niveau weer te halen.
Maw wil hij elke dag weer leven als een prof dat doet op WT niveau.

De vraag is ook wil een WT ploeg z'n renner wel hebben die in het verleden om motiverende reden plotseling midden in het seizoen is gestopt.
En zal hij daarnaast zijn oude niveau nog moeten halen na een jaar stoppen.

Laatst gewijzigd
Chrys

Uit het teamverslag van gisteren is al op te maken dat TLJ vandaag niet voor de eindwinst wil strijden in Poitou-Charentes.

Uiteindelijk ging het best goed, maar ik geef mezelf niet veel kans meer om het klassement nog te winnen. We gaan daarom morgen gewoon weer voor een etappezege strijden.

Komi

Daan Olivier moet denk eerst even ontdekken hoe het is om weer een vol jaar te koersen en of hij dat leuk vind, en dat kan mooi op continentaal niveau. TLJ heeft toch een samenwerking verband met De Jonge Renner?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Komi Er is geen samenwerkingsverband. WorldTourploegen zijn gewoon verplicht een deel van hun budget te stoppen in de breedtesport en dat doen ze op die manier. Verder is er niet echt een link tussen beide ploegen dan alleen in sponsoring.

Komi

A ok bedankt, ik dacht dat een soort opleidingsploeg zou worden maar hoorde daarna er ook maar weinig over.

Wielerfan1987

'@Fanny,

Als ze die jongen een eenjarig contract aanbieden tegen een klein salaris voor een x aantal racedagen zodat hij het met zijn studie kan proberen combineren moet het mogelijk zijn zonder al te veel risico.

als je het hebt over zijn niveau dan kan ik maar een ding zeggen; Hij kan het onmogelijk slechter doen dan Bulgac destijds, en wie weet verrast hij wel positief.

uit het artikel van de topcompetitie maak ik in elk geval op dat hij graag weer competitief wil koersen.

Laatst gewijzigd
jerteg

Enige mogelijke transfers lijken me gewoon Clement en Per. Verder zullen nog 3 contracten worden verlengd denk ik.

kelderfan

'@jerteg
TLJ schijnt Hofland (1) en Van Asbroeck (2) een contractverlenging te hebben aangeboden. Ook zijn zij in onderhandeling met Kelderman (3) en Clement.
Voor David Per schijnen zij verder te willen kijken en opties zijn dan, denk ik, Jeroen Meijers en misschien wel Daan Olivier.
Voor Tankink hoop ik op een Tjallingii constructie om afscheid te nemen. TLJ wil voor komend seizoen ook 28/29 renners onder contract hebben, vanwege de toegenomen aantal WT-wedstrijden.

S. Morgenstern

Waarom zou Daan Olivier meteen op WT-niveau terug willen keren? Ik zou dat in zijn situatie helemaal geen goed idee vinden.

Hakkie2

Ik denk dat ze bij Per gewoon afwachten of Van Asbroeck wil verlengen, dat lijkt me de 'betere optie' uit het artikel.

Chrys

Wel opvallend dat ze die Per geen stagecontract hebben aangeboden. Dat om een indruk te krijgen van hoe die jongen binnen de ploeg zou kunnen passen. Nu zitten ze met een Chinees opgescheept.

Wat betreft Daan Olivier: die jongen moet nu niet naar de WT willen. Die moet eerst gewoon lekker zijn wedstrijdjes rijden op amateur en CT niveau en als hij daar weer plezier in heeft kijken of hij bij Roompot of De Rijke aan de slag kan ofzo.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 327 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.