Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 331 ... 405 406
Fanny

Liefst 11 renners in de vlucht van de dag in de 8e etappe van de Vuelta met momenteel al bijna 5 min voorsprong na 21km.
Daarbij géén enkele renner van TLJ.
TLJ ploegleiding (zie interview van Engels) gooit dus alles (liefst 7 renners) op een eventuele goede klassering in deze etappe op Bennett.
Onbegrijpelijk dat er géén renners van TLJ mee mogen in de vluchtpoging die misschien wel kans tot slagen heeft.
Overigens zitten er weer 2 Belgen mee.

Laatst gewijzigd
Dutch Cycling Fan

Goh Fanny, zou het kunnen zijn dat men wel geprobeerd heeft om in de vlucht te zitten maar dat dit niet gelukt is?? Echt zo suggestief weer....

ghostwriter

'@Fanny
Aangezien gisteren zowel Campenaerts en Bouwman gisteren in een aanval betrokken waren lijkt jouw conclusie mij nogal voorbarig.

S. Morgenstern

De vluchtpoging heeft inderdaad kans van slagen; niet iedere renner in die kopgroep is daarmee echter kansrijk.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Dutch Cycling Fan
Nee, wel wat Astana renners (vlgs live Vuelta), maar die lieten ze niet gaan.
In mijn ogen een gemiste kans maar daar denkt de ploegleiding natuurlijk anders over. Jammer.
We zullen het verder wel zien vandaag aan het eind van de etappe (in laatste 10km berg op) wanneer het pas weer interessant gaan worden voor TLJ.
Tenminste ik ga ervan uit dat deze groep van 11 renners lang vooruit blijven en misschien wel voor de overwinning kunnen gaan.

Hakkie2

'@Fanny: kijk eens naar die slotklim en dan naar de selectie van TLJ. Wie had hier op het moment kans gemaakt op de rit?

(En kijk daarna eens naar de kopgroep, de kans dat iemand van die niet-klimmers het haalt is vandaag erg klein... )

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Astana riders are among the most active but noone has managed to break away after 8 km.

Laatst gewijzigd
dvuden

Zit Gesink vandaag weeeeer niet mee. Sowieso helemaal niemand van Jumbo die mee zit. Ongelofelijk dat de ploegleiding dit pikt. Als ik sponsor was van zo'n team dan ging ik op mijn strepen staan.

Hakkie2

'@dvuden: tip: google eens op Gesink en dan de berichten van de afgelopen 2 weken. Ik gok dat je dan wel leest waarom hij niet mee is...

jerteg

George is de man. Hoe kan hij goed zijn vanaf de Dauphine tot de Vuelta. Lijkt me dat het de derde week slechter zal gaan.

LutsenkoFan

Kan lotto jumbo geen Australisch talent mee pikken? Er reden er genoeg in de Ronde vd Toekomst.

Chrys

Met elke koers die Bennett rijdt wordt ie beter. Mooie renner en hopelijk kan hij nog ergens een aanval plaatsen en voor een etappe gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@dvuden Als je alleen hier komt om onzin uit te kramen, is het misschien handiger dat je een eigen klaagtopic opent en hier niet de rest komt vervelen.

kelderfan

'@LutsenkoFan
Wat dacht je van die Amerikaan Neilson Powless 19 jaar. Misschien kan SEG nog een paar Aussies opnemen. Van de huidige lichting heeft Schultz toch een plek bij Orica ingenomen. Tolhoek bij de beste 15 renners, dat is niet slecht.

ghostwriter

Ik denk dat Bennett de komende twee jaar misschien wel uit kan groeien tot de meesterknecht van Kruijswijk. Hij heeft dit jaar een duidelijke stap in zijn ontwikkeling gezet en als hij deze Vuelta uitrijdt zal hij volgend jaar in de Giro waarschijnlijk nog sterker zijn. Misschien kan LottoNL volgend jaar zowel in de Giro/Vuelta als de Tour een goede klimploeg opstellen. Met bijvoorbeeld in de Giro en Vuelta Kruijswijk als kopman en Clement, Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman (Giro) of Tolhoek (Vuelta) als knechten en in de Tour Gesink als kopman ook Vd Broeck en Kelderman als knechten. In de Tour kan LottoNL dan ook Groenewegen als sprinter en Wynants, Wagner, Van Emden, Boom en Roosen als sprinttrein sturen.

Ik denk dat LottoNL volgend jaar een stuk sterkere ploeg zal hebben dan nu het geval is. Jongens als Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman worden alleen maar sterker. Clement en Vd Broeck zijn twee goede extra klimknechten en als Gesink weer fit is en Kelderman iets minder pech heeft zijn dat twee van de sterkste wielrenners van LottoNL. Op het gebied van sprinten zal Groenewegen waarschijnlijk ook alleen maar beter worden en hoewel Hofland dit jaar nog niets heeft gewonnen is hij wel een stuk constanter geworden en als hij nog zo'n stap in zijn ontwikkeling zet komen de overwinningen ook wel weer. Ik hoop voor de ploeg dan ook enorm dat zowel Kelderman als Hofland hun contract verlengt.

jerteg

Bennett klinkt alsof hij echt een top 10/15 kandidaat is. Lijkt alsof hij zich heel sterk voelt.

dvuden

'@hakkie2 week 2 is inmiddels begonnen... Vandaag was ideaal geweest. Je kunt ook TE veel afwachten

Fanny

Inmiddels verslag van LottoNL-Jumbo gelezen.
Ploegleider Engels: Ik had verwacht dat de klassementsploegen wel geïnteresseerd zouden zijn in de etappezege”, zei ploegleider Addy Engels. “Dat was helaas niet zo, waardoor de winnaar van voren zat.

Maw de ploegleiders dachten dat het wel een rit voor klassement renners zou worden en het dus geen zin had iemand met de kopgroep mee te sturen.

Zoals ik al eerder aangaf had TLJ nmm iemand in de vluchtgroep mee moeten hebben en niet alle renners moeten inzetten voor Bennett.
Er is altijd een kans dat de vluchtgroep het haalt en daarmee heb je automatisch kans op een ritoverwinning.
Dus een gemiste kans.
Ik neem aan dat indien Bennett goed blijft rijden dat de ploegleiders voor het AK van Bennett gaan en er misschien geen aanvallende impulsen door andere TLJ renners gaat komen.
We wachten maar af maar toch hoop ik dat we de komende weken nog TLJ renners in vluchtgroepen te zien.

Dan het slotstuk van deze 8e etappe.
Bennett deed het in mijn ogen heel goed maar verloor helaas op het laatst wat plaatsen omdat hij volgens eigen uitspraak ontplofte.
Benieuwd hoe hij de komende dagen doorkomt met vooral maandag een zware etappe.
Gesink zette Bennett goed af onder aan de berg. '
Helaas bleef Bennett even niet aan zijn wiel zitten toen Gesink op de kop van het peloton reed.
Gesink gaat mij trouwens steeds beter bevallen, mede gezien door zijn Strava-waarden.
Ik zie hem eind 2e of 3e week nog wel een keer voor een etappe gaan indien Bennett grote achterstand oploopt in het AK.
Verder verrassend dat Bouwman een goede slotklim reed. Daar zit misschien nog meer in.
De andere renners kwamen op plaatsen binnen die ik ongeveer verwacht had.
Heel mooi dat Battaglin nog steeds in koers is ondanks dat hij de laatste dagen toch al wat keren aan de doktersauto heeft gehangen.
Kortom iedereen nog in koers behalve natuurlijk Kruijswijk. Mooi.
Ik vind het trouwens wel een zware en mooie spectaculaire koers tw La Vuelta met steeds weer andere winnaars en klassementsmannen.
Veel mooier dan de TdF van afgelopen zomer.

Hakkie2

Er is helemaal geen reden om te denken dat ze niet meer aan gaan vallen. Sterker nog: zelfs toen Kruijswijk er nog wel was, was er al sprake van aanvallen van Gesink eind van de tweede week en in de derde week. En ook Battaglin werd voor de Vuelta al genoemd als aanvaller.

Laatst gewijzigd
dvuden

'@rahimns Wat van mijn uitspraken vind jij onzin? Ploegleiding bevestigd zelf dat ze de etappe verkeerd hebben ingeschat. TLJ valt me alleen erg tegen, dat is een mening en geen onzin. Bij TLJ word gewoon te veel gepamperd, deze laatste opmerking mag je wel onzin vinden. Vergis je niet ik gun TLJ het allerbeste, vind het alleen jammer dat ze zich zo verschuilen.

S. Morgenstern

Ritten als die van vandaag zijn voorlopig alleen een kans voor Bennett, maar dan moet hij wel eerst zijn plek in het klassement loslaten of wachten tot de verschillen groter zijn en mannen rond plek 15-20 mee gaan aanvallen. Nadeel van dat tweede is dat de concurrentie in vergelijking met zo'n groepje als dat van vandaag een stuk sterker is en de kans op winst dus een stuk kleiner.

Laatst gewijzigd
BenderBeach

Kelderman naar Etixx 😲???

BenderBeach

Kelderman naar Etixx 😲??? Zou dat kunnen???

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Zoals ik in een topic al zei: Gesink is nog niet klaar om aan te vallen, Battaglin is zwaar gevallen, Bennett rijdt prima en Kruijswijk is uitgevallen. Dan hou je twee debutanten over, Bouwman en Campenaerts, waarvan de eerste het gister probeerde en de tweede zelfs mee zat. En daarnaast Van Emden, die gewoon niet kan klimmen dus in een bergrit niet hoeft aan te vallen, voor hem wordt een rit dan ook moeilijk. Dan Tankink, die vooral wegkapitein en knecht is. De enige die mij tot nu toe wat teleurstelt is Keizer, die zou beter moeten kunnen.

Hakkie2

'@BenderBeach: heb je een bron?

1 2 ... 331 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.