Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 332 ... 405 406
BenderBeach

Ho hakkie ik bedoel ik kreeg ineens een idee: kelderman naar Etixx dat zou een goede stap zijn voor beide! Wat vindt jij?

S. Morgenstern

Het jaar dat Jungels reed is misschien een reden om een match te zien. Dat zijn renners die je goed met elkaar zou kunnen vergelijken. Verder? Weinig tot geen ervaring met klassementsmannen, alleen contracten voor 2017 en een selectie met veel mannen waar ik Kelderman totaal niet tussen vind passen. Dat laatste zou je mogelijk ook als een pre kunnen zien, maar ik zou het toch eerder bij een wat 'gemoedelijkere' ploeg zoeken. Trek, BMC en Giant zie ik eerder als goede alternatieven voor Kelderman.

Hakkie2

Ik vind Kelderman een leuke renner en Etixx een waardeloos team, liever niet. Maar buiten dat: Lefevre verpest de meeste rondetalenten en lijkt nu zelfs Tony Martin tot pure knecht voor zijn waaierteam te hebben gedegradeerd, Etixx lijkt me niet de omgeving waar Kelderman beter wordt. Ik denk dat hij dan in de sprinttrein eindigt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@dvuden Dat is selectief lezen. Ze zeggen dat ze hadden verwacht dat de klassementsmannen wel interesse zouden hebben in de etappezege. Ze zeggen nl ook dat alleen Bennett of Gesink kans zou hebben gehad op deze aankomst maar dat Robert nog niet goed genoeg is en dat ze Bennett niet zouden laten rijden. Maar ik ben benieuwd naar je komende bijdrage aan dit topic.

Fanny

'@Rahimns
Juist daarom had TLJ minimaal 1 renner in de kopgroep moeten hebben voor een evt. overwinning.
Het is gewoon een fout van de ploegleiding wat ze min of meer toegeven door te zeggen dat ze hier op de eindstreep een klassementsrenner hadden verwacht.
Ze hebben het dus gewoon verkeerd ingeschat en hiervoor moet ik @dvuden gelijk geven en dat zou jij vwb de verkeerde inschatting ook moeten doen.
Op naar morgen en we zullen zien of er door TLJ inderdaad wordt aangevallen nu kopman Kruijswijk er niet meer bij is.

Wat betreft Wilco Kelderman.
Ik zou er als TLJ leiding alles aan doen om hem te laten verlengen.
Ook al is dat misschien tegen het zelfde salaris en dus niet het aan hem verlaagde salaris.
Het is nog steeds een jonge maar hele goede AK renner in zeker de 1 weekse koersen.
Als hij wat minder pech heeft en hij verbeterd zich ook mentaal dan zie ik hem misschien volgend jaar al een goede grote ronde rijden zoals bv de Vuelta.
Ik zie voor Kelderman op korte termijn (2 jaar) nog geen andere goedkope jonge AK renner voor een 3 weken grote ronde.
Daarnaast kan hij misschien ook een goede knecht zijn voor Kruijswijk in bv de Giro en Gesink in de TF.
Alhoewel Kruijswijk het volgend jaar het dan nog moet laten zien in de Giro met de voor hem gehaalde aankopen.
Niets is zeker dat het dan beter gaat als afgelopen jaar.

Hakkie2

Natuurlijk was dat een verkeerde inschatting, maar wel de inschatting die ook alle voorspellingen die ik heb gelezen maakten. En dan kiezen om krachten te sparen voor morgen, als de kopgroep wel een kans maakt, is toch logisch en normaal gesproken een verstandige beslissing?

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Hakkie2
Oké. Dus de kans is groot dat ze er morgen gaan aanvallen om in vluchtgroepje/kopgroep weg te geraken van het peloton.
Ben ik blij mee.
Natuurlijk weet ik ook wel dat het aanvallen en weggeraken in een kopgroep niet altijd lukt.
Maar niet proberen is niet mee en dus ook geen kans op een overwinning morgen als men alleen met de klassementsrenners naar de streep gaat

Hakkie2

Ik neem aan dat ze dat morgen wel willen, maar dat weet ik natuurlijk ook helemaal niet zeker.

WCEendT

Dus hier ben ik weer om het rijden van TLJ kansloos te noemen :)! Heb de hoop dat er morgen iemand mee gaat zitten.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik vind mensen die er vrolijk van worden als ze anderen kansloos kunnen noemen altijd een beetje... Tja, hoe zal ik het zeggen... Kansloos?

jp.vanoosterhout

ik hoor hier dat een van emden in een bergrit niet in de aanval moet,sorry wie reed er vandaag in de kopgroep..dat waren ook echt geen klimmers !!!
maar ze rijden wel heel de dag in de picture,en maken het nog af ook !!!

xistnc

Denk je werkelijk dat Smukulis, Chetout en Waeytens een fijne dag hebben gehad? Die hebben zich elke minuut afgevraagd wat ze eigenlijk in die kopgroep te zoeken hadden.

Van Emden kun je er goed bij hebben in een kopgroep, dat zeker. Maar hooguit in functie van de aanwezigheid van een ploeggenoot die het in de finale kan afmaken.

dvuden

'@fanny Thnx voor je commentaar. OK ik ben nieuw op dit forum, deel dus ook mijn mening, maar ik was in de veronderstelling dat dit ook mocht gezien de opening van dit forum van @rahimns, hij schrijft daar:

"Volg dit topic voor nieuws, twitter en overige berichten over TeamLottoJumboNL in 2016…. praat, discussieer en deel je mening over de ploeg…(hou het wel netjes en respecteer elkaar)"

Ik respecteer ieders mening en hoop dus dat ik ook mijn mening mag uiten ook al is die soms iets negatiever. De successen worden namelijk ook niet aan elkaar geregen dit jaar en vorig jaar.

Fanny

'@dvuden
Welkom !
Iedereen mag van mij zijn mening uiten op dit forum over TLJ en maar het liefst ook gefundeerd.
En, ja dat betekent soms ook wel eens negatief over het reilen en zeilen van TLJ.
Moet kunnen, zolang je dus ieders mening respecteert.
Ik ga ervan uit dat de overgrote meerderheid hier, net zoals ik, Fan is van TLJ en dat daardoor de meeste berichten over TLJ hier over het algemeen positief zullen zijn.
Maar soms ben ik het ook niet altijd eens met andere leden van deze Topic of met het beleid van TLJ.
Ook dan verkondig ik mijn eigen mening als Fan van TLJ en zoals ik al zei, dat moet kunnen zolang het netjes gebeurt en het liefst ook gefundeerd.

Wat anders.
Ik heb z'n voorgevoel dat het morgen weleens een TLJ dag kan worden, zowel in de Vuelta als in Bretagne.
De Vuelta met Bennett of Gesink in een ontsnappingsvlucht (AK renners laten een van beiden wel gaan) en Hofland of Kelderman voor de overwinning in de Bretagne Classic.
Moet toch een keer kunnen. Positief blijven. Haha.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@dvuden als eerste ik ken je niet, maar om met je eerste reactie al meteen te schoppen kwam je bij mij eerder negatief dan positief over richting TLJ. Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben en daarom reageerde ik eerst nog met sarcasme.

Je 2e reactie was zelfs nog erger. Alleen afgeven zonder ook maar enige realiteitszin. Ik volg deze sport al 35 jaar en deze ploeg vanaf het begin. Ik heb de sport zien ontwikkelen van een vooral West-Europees feestje naar een wereldsport. De sporters zijn steeds professioneler geworden en de concurrentie moordend.

Renners die op WT niveau rijden kunnen echt wel wat, maar om mee te doen om de prijzen (etappewinst of klassement) moet alles kloppen. Je voorbereiding en vorm moeten perfect zijn. 95% is niet voldoende. Dus het is heel makkelijk om vanaf je bank hier kritiek te geven zonder je even te verdiepen in de achtergrond van een renner.

Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld als het niet loopt zoals je zou willen maar om dan maar een renner te verwijten dat hij niet een trap teveel wilt doen vind ik onredelijk. Het is geen computerspelletje en wielrenners zijn geen robots.

Ik kom en zie veel reacties voorbij komen waarbij ik mijn wenkbrauwen regelmatig moet fronsen. En tot een paar maanden geleden reageerde ik ook meestal wel. Nu probeer ik wat vaker eerst maar eens 10x na te denken en laat het meestal ook maar gaan, bij jou kon ik me even niet inhouden.

Ik probeer ook af en toe eens op de fiets te kruipen om mijn conditie een beetje op peil te houden. Ik heb een vrij zware longziekte en kan niet meer op een beetje niveau meedoen. Ik weet als geen ander hoe het voelt op de fiets als mijn lichaam weer eens niet meewerkt omdat ik weer eens een virus onder de leden heb. Daarom heb ik ook zoveel respect voor wat wielrenners presteren.

Je ziet het nu aan Contador, Froome en ook Charves. De absolute top in de sport. Maar als je niet 100% bent leg je het gewoon af tegen diegene die dat wel zijn. Meeleven, kritiek geven , boos zijn .. het mag allemaal. Maar af en toe ook eens wat realiteitszin gebruiken en even nadenken voordat je wat neerploft hier of elders op WF, zou voor sommige zeker geen kwaad kunnen.

Timocycling

Ik heb deze discussie niet gevolgd, ik wil het alleen even hebben over de facebookpagina van LTJ.

Wat ik daar gisteren zag was weer om te janken.... Engels zegt daar: Bennet heeft het heel erg goed gedaan, hij was maar liefst 14e van het peloton!

Dan denk ik echt... Serieus? Dit kan je toch niet verkopen zo?? Meer dan terecht was er dan ook veel kritiek op. Dit moet echt beter, want het is lachwekkend.

Hakkie2

'@Timo: wat is daar mis mee, dan? Volgens mij heeft Boven 100% gelijk... En wat mij betreft is dat een goede prestatie. Beter dan bijvoorbeeld een Waeytens, wat heeft die aan zijn kopgroepavontuur overgehouden?

TLJ heeft wat mij betreft gister prima gereden, het rijden van Gesink en Bennett gister is echt wel een reden om hoopvol en ook trots te zijn als ploeg.

Timocycling

Een kinderhand is snel gevuld zullen we zeggen... Een 14e plek van het peloton wordt niemand warm of koud van en levert helemaal niets op.

Hakkie2

Een 14e plek van de klassementsrenners. Dat levert uiteindelijk een goed klassement op.

Misschien komt dat ook omdat ik veel meer waarde hecht aan een top 20 in een klassement dan een cadeau etappe vanuit een slap kopgroepje, daar word ik nou niet warm of koud van.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Ik zeg ook niet dat Bennet het niet aardig doet, maar een etappezege is natuurlijk vele malen belangrijker dan een 17e plaats. Jij hecht daar meer waarde aan, maar de publieke opinie niet.

robertowilco

Nou, ik vind Bennett echt goede aanwinst, vergeet niet dat hij de Dauphiné , de Tour, OS, en nou de Vuelta, at is niet niks, en ik heb het gevoel dat hij zich tot een echte top klimmer kan ontwikkelen, hij heeft een klimmersfiguur, zeg maar een vlo, hij mist alleen nog het explosieve, als dat nog verbeterd en hij is nog relatief jong, kunnen we nog genieten van deze renner, weet niet of zijn contract tot t/m 2017 of t/m 2018 loopt.

Spruch

'@Timocycling
Bedoel je dan de inhoud of het Engels?

Hakkie2

'@roberto: tel daar bij op dat hij tot vorig jaar bij te sterke inspanning een steek in zijn zij kreeg en dat hij daar dit jaar van af lijkt (ik heb er iig niks meer over gelezen en hij presteert nou super), dan zit er best groeimarge in. Zijn contract is trouwens dit jaar verlengt t/m 2018.

@timo: ik hoorde vorig jaar anders zelfs de commentatoren 3 dagen na de zege van Lindeman zeggen dat Lotto-Jumbo een slechte Vuelta reed... De etappezege was al weer vergeten en ze hadden niemand in het klassement. Het publiek wordt enthousiast bij Mollema, Gesink, Dumoulin, Kruijswijk en Ten Dam de laatste jaren. Niet echt bij Boom die een etappe wint (al was dat wel door de beste te zijn die dag) of bij Lindeman. Volgens mij telt in de publieke opinie een klassement juist heel sterk. Al zal Nederland natuurlijk niet warm worden van Bennett, maar dat komt puur omdat hij geen Nederlander is.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@Koel: en ik zal dan ook weinig waarde hechten aan zo'n aanval van Gesink, behalve dan dat het goed voor de moraal van hem is om met een positief gevoel de winter in te gaan.

En die uren tv tijd had Campenaerts de dag er voor ook, ben jij daar ook van onder de indruk?

kelderfan

'@Hakkie2
Sorry, maar ik vind aanvallend koersen leuker om naar te kijken, dan er aanhangen. Dus dat Campenaerts de aanval heeft gekozen, was een goede zet van de teamleiding.
Met de groep voor 2017 zie ik meer mogelijkheden om de aanval te zoeken. Battaglin zal heel blij nu er extra versterking is gekomen om een evenwichtig en ervaren Giro-team neer te zetten. En dat Lindeman de Vuelta rit won, was een positieve inpuls en ook de winst van Lars Boom was een klassieker. Astana was er toen als de kippen bij om hem te strikken.
@rahimns
Kom eens van je paard af. Kritiekloos een ploeg volgen.#
Maar een compliment aan 't team is, dat zij erin zijn geslaagd om voor Steven Kruijswijk de nodige versterking te halen. Dat geldt ook een beetje voor 't heuvelwerk. Alleen als zij nog budget hebben, dan zou ik voor Lars Boom kijken naar versterking.

1 2 ... 332 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.