Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 340 ... 405 406
Kelderman Rules

'@kelderfan de vraag was hoeveel renners een team mag hebben en daar antwoord ghostwriter op! Eerst lezen dan roepen!

ghostwriter

'@kelderfan
Als LottoNL zelf al 28/29 aangeeft en Kelderman als grootverdiener vertrekt zou 30 ook haalbaar zijn. Zeker als de wielrenners 29 en 30 relatief goedkope talenten zijn. Ik zie liever Meijers en Per komen dan dat Tankink zijn contract bij LottoNL verlengt en ik denk dat Meijers en Per samen niet veel meer zouden verdienen dan Tankink alleen doet.

assen

Tankink krijgt volgens mij een riant salaris, meer dan twee (of drie) nieuwe gasten bij elkaar.

flyellus42

Het maximum aantal renners voor een pro-tour ploeg is inderdaad 30, mits daarvan minimaal 2 neo-renners zijn. Denk niet dat Daan Olivier aangemerkt mag worden als 1e jaars prof. Aangezien de Lotto-Jumbo met Olivier al op 28 renners zit, is er alleen nog ruimte voor 2 debutanten (Per en Meijers) of nog 1 ervaren kracht (Tankink). Uiteraard ga ik hierbij van uit dat hofland en van asbroek hun contract bij de ploeg verlengen.

Loek de Rooij

2e jaars profs zijn ook neo's toch? Bovendien moeten Hofland en van Asbroeck dan ook nog verlengen. Ik kan me voorstellen dat één van beide minimaal verkast, al denk ik niet dat er veel WT teams zijn waar ze zoveel kansen zouden krijgen als bij TLJ.

Verweggistan

'@fleyelles: Vermeulen, Lammertink en Bouwman (en wellicht Olivier) zijn tweedejaars neo's. Dus 30 renners volgend jaar is qua neo's geen probleem.

Wielerfan1987

'@Verweggistan

Ik tel als volgt: Vermeulen, Bouwman, Lammertink, Castelijns. 4 neo's

Ik reken Olivier niet als neo aangezien hij al 1,5 prof is geweest voor hij zijn vorige contract liet ontbinden.

Verweggistan

'@wielerfan: Je kunt helaas maar neo zijn tot je 25e. Dus Castelijns telt helaas niet.
Op de site van de UCI kun je dat makkelijk zien: http://www.uci.ch/road/teams/ (en dan op Lotto-Jumbo klikken).

kelderfan

'@Kelderman Rules
Wat betreft 27/30. Ik had de blz. daarvoor ook gelezen en toen was @ghostwriter er van overtuigd, dat de ploeg voor 2017 uit 27 renners zou bestaan.
Dus eerst lezen, dan roepen.

TeamNL

Met alle respect maar Tankink is met de komst van Clement natuurlijk totaal overbodig. Daarnaast heb je met Leezer, Martens en Wagner dan al 4 hele ervaren krachten.

Daarnaast vind ik dat Tankink een grote fout heeft gemaakt in de Giro. Als 'kapitein' had hij natuurlijk het hoofd koel moeten houden ipv via twitter te roepen dat de eindzege Kruijswijk bijna niet meer kon ontgaan.

kelderfan

Wat Hofland betreft, die rijdt volgens mij ook de Canadese klassiekers; dus op basis daarvan zie ik die wel blijven. En van Asbroeck heeft zijn 1e. zege geboekt voor TLJ en Lars Boom heeft toch wel steun nodig, als hij wil scoren. Dus die zie ook wel blijven. Met hopelijk Daan Olivier erbij heeft 't team een mooie mix van ervaring en talent erbij gekregen. Als 't kan en mag, dan is Jeroen Meijers een sterke renner, die ook voor de winst kan gaan.

Kelderman Rules

'@Kelderfan klopt maar hij heeft nergens gezegd dat TLJ er aankomend jaar 30 renners heeft, maar zoals gewoonlijk wil je toch het laatste woord!

Wielerfan1987

'@Kelderman rules,

kelderfan wil heeeeeel graag dat Jeroen Meijers naar TLJ komt, lijkt wel of hij heeft gewed met iemand om een jaar salaris

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ik wil graag, dat Jeroen Meijers komt of dat Tankink blijft. Nu in de Vuelta doet hij 't toch aardig zou ik zeggen. Maar ja, die arme Van Winden.;)

jerteg

Moreno Hofland naar Lotto Soudal

Spruch

Inderdaad, het Nieuwsblad meld dat Hofland dichtbij een overgang naar Lotto Soudal zou zijn.

jvh93

is opzich ook wel logisch dat hij geen vertrouwen meer voelt van de ploegleiding over het afgelopen jaar te zien. Aan het begin van het seizoen dacht hij dat hij de man zou zijn voor de sprinttrein. Liep allemaal even anders en hij werd de 2e sprinter, blijkbaar kan hij dat niet handelen. en met lobato hebben ze al een soort van vervanger voor hem binnen, zal het overigens wel enorm zonde vinden want vind Moreno toch een betere sprinter en klassiekerrijder dan lobato

Niklas

Het verhaal van Raymond Kerckhofs over Hofland vind ik tendentieus. Nu is Hofland opeens de groeibriljant, die er zelf voor kiest om een overstap te maken naar Lotto Soudal. Ik meen dat ook Kerckhofs eerder nogal kritisch was over Hofland, die nauwelijks presteerde. Nu geeft hij tussen de regels door de ploeg de schuld. Hij schrijft vanuit een overduidelijke antipathie voor TLJ. Dat is niet erg professioneel.

Loek de Rooij

Jammer jammer, twee van mijn favoriete renners weg bij TLJ (andere was Kelderman). Gelukkig is Gesink er nog.

Hofland doet wel wat minder pijn. Lotto Soudal is echt een leuk team voor hem. Ik hoop dat hij veel gaat leren van Greipel en alle andere mannen met enorm veel ervaring in een sprinttrein.

Chaba

Het zit dit seizoen misschien niet echt mee voor Hofland, maar hij heeft toch aangetoond wedstrijden te kunnen winnen, zeker op een iets lager niveau. Wie gaat dat gat opvullen, Lobato? Ik betwijfel het.
Die heeft misschien wel de motivatie in bv. de Ruta del Sol maar betwijfel of hij zich kan motiveren als ze in de wat kleinere koersen in België of Nederland rijden met dat typische Nederlandse/Belgische weer met veel regen en windstoten.
Hoewel ik ook heb getwijfeld aan de fysieke kwaliteiten van Hofland, hij is wat sneller ziek, denk ik wel dat hij een meerwaarde was binnen TLJ en dat hij dit ook zal zijn voor de Belgische Lotto.
Desalniettemin begrijp ik zijn keuze volledig maar ik vind het wel een aderlating voor TLJ.

Laatst gewijzigd
jvh93

'@niklas je merkt het de laatste tijd wel vaker in de telegraaf. Alsof ze bezig zijn met een persoonlijke vete tegen TLJ. En daarnaast klopt lang niet al het nieuws dat ze over de ploeg naar buiten brengen dus ik wacht eerste de officiele bevestigingen van kelderman en hofland af. Kruijswijk zou namelijk ook al zeker naar katusha gaan.

Niklas

'@jvh93

Ik gun het Raymond van harte als hij de plank mis slaat! ;-)

Kelderman Rules

'@Niklas Raymond Kerckhofs is inderdaad lekker irritant bezig de laatste tijd. Maar ja, daarvoor werk je ook bij de Telegraaf!
Ben er nog steeds van overtuigd dat ze volgend jaar een mooi team hebben waar zeker mooie successen mee worden behaald.

Chrys

Een mooie overstap voor Hofland, maar zeer jammer voor TLJ. Zij zijn nu toch genoodzaakt steeds meer buitenlanders te halen nu.

tdola

Zouden ze nog een rappe man halen dan voor de nederlandse/Vlaamse koersen? Weet niet of Lobato de 2e sprintersrol in die koersen gaat opvullen?
En een snelle man met af en toe een zege (al is het in kleinere koersen), is altijd lekker voor het moraal lijkt me.

1 2 ... 340 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.