Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 339 ... 405 406
defietser

En Timothy Dupont?

Hakkie2

Dat is een sprintertje, vooral geschikt voor wat kleinere Belgische koersen. Koopt TLJ niks voor, omdat ze zulke koersen bijna niet rijden (en zouden ze dat wel willen, hebben ze meer aan Hofland of Van Asbroeck). Als vervanger van Hofland lijkt het me ook niets, dan zou ik nog eerder weer een Nederlands sprinttalent als Looij of Raymond Kreder bij Roompot vandaan plukken. Daar zit nog wel groeimarge in. Maar dan ook alleen als ze per sé nog een een sprinter willen.

kelderfan

'@jessevdalen
Je hebt een mooi punt. Ik ben 't er mee eens, dat Martens en Wagner bijna tot de Nederlandse clan behoren. Maar Martens woont en traint vaak in Limburg {Belgisch Limburg} en Wagner woont volgens mij ook in Belgie. Dus horen ook een beetje bij de Vlaamse clan.
@defietser
Bij dat groepje sterke mannen zat ook Brian van Goethem.

Gees

Nou, een paar dagen later en ik kan zeggen dat Gesink gelukkig de aanval heeft gekozen (supermooi) en Bouwman ook steeds beter gaat rijden.

Chrys

Stetina heeft verlengd bij Trek. Da's in ieder geval al één gehypete naam minder

Gees

Goos, Tjallingli, Vanmarcke, Teunissen, Kelderman weg. Van Winden en Tankink wellicht weg.
Nieuw: Tolhoek, Boom, Lobato, Vandenbroeck, Clement, De Tier.

6 nieuwe, 5 weg. Maar wellicht ook 29 ipv 28 renners. Dus nog 2 renners max wanneer Van Winden en Tankink weggaan? Powless en Olivier?

kelderfan

'@Chrys
Poljanski volgt Majka naar Bora. Dat is weer een optie minder. Het is net het aftellen van ....

S. Morgenstern

Het aftellen tot een zelf gecreëerde luchtbel eindelijk is doorgeprikt?

Hakkie2

'@Gees: bij Kelderman moet je nog wellicht zetten, behalve het niet altijd betrouwbare nieuws uit De Telegraaf is er rondom Kelderman nog steeds geen duidelijkheid. En ook Hofland en Van Asbroeck hebben volgens mij nog een aflopend contract.

Goos was trouwens al geen renner meer volgens Lotto-Jumbo, hij stond niet op de UCI lijst.

En je kunt OIivier ondertussen wel op nieuw zetten.

Laatst gewijzigd
Gees

Hakkie. Ja ik lees t van Olivier. :)

Van Asbroeck en Hofland hebben iig een nieuw contract aangeboden gekregen.

S. Morgenstern

Wanneer het nieuws betreft over renners van of naar Giant, dan zit de Telegraaf wel goed; dicht tegen de bron aangeschurkt. Waar het overige transfer nieuwtjes betreft lopen ze tegenwoordig behoorlijk achter de feiten aan en zijn ze links en rechts voorbij gefietst (en zelfs geflitst in het geval van TLJ).

Laatst gewijzigd
Niklas

De mannen van de Telegraaf zijn niet zuinig op hun relaties in het peloton en laten teveel hun regionale voorkeur (Limburg/Dumoulin/Poels) en sympathie (Giant-Alpecin) prevaleren. Daardoor is de berichtgeving over anderen behoorlijk gekleurd.

Niklas

Hoe staat het eigenlijk met de (afgeslankte) voortzetting van het Rabo Development Team? Is TLJ daar nog mee bezig?

ghostwriter

Ik denk dat LottoNL volgend jaar (weer) met een groep van 27 wielrenners wil werken en dat betekent dat als Olivier tekent er nog ruimte is voor één wielrenner. Persoonlijk hoop ik dat zowel Van Asbroeck als Hofland hun contract verlengen maar als ik moest kiezen uit de twee zou ik voor Hofland gaan. Ik denk dat hij van de twee meer potentieel heeft als iemand die wedstrijden kan winnen en dat is wat LottoNL nodig heeft.

xistnc

'@ghostwriter
Mee eens, bovendien heeft Hofland voor mij een grotere gunfactor.

Aan de andere kant vind ik dat Van Asbroeck voor ligt op Hofland als het gaat om nadenken over zijn situatie ("oeps, mijn contract loopt af, laat ik eens meespringen met ontsnappingen, een bergtruitje winnen, zelfs een etappezege boeken").

Niklas

'@ghostwriter

Dat betekent dat het clubje voor de Vlaamse klassiekers nog wat zwakker wordt (zonder Tankink en Van Asbroeck of Hofland en het eerdere vertrek van VanMarcke en Teunissen). Ik hoop dat de ploeg in 2016 ook voor een kwantitatieve verbreding kiest en er iemand als David Per bij haalt. Dan kun je een leuke opstelling maken voor de Vlaamse én Waalse klassiekers en ook voor de kleine en grote rondjes.

Hakkie2

Ik heb het idee dat de Vlaamse klassiekers geen hoofddoel meer zijn. Enigszins logisch: het gaat maar om 5 koersen per jaar en bijna geen enkele renner rijdt ze allemaal. Ze hebben Boom nog wel aangetrokken en hebben met hem en Wynants dus 2 man die goed mee kunnen doen. Maar ze laten Tjallingii, Tankink, Vanmarcke, Teunissen en evt. Van Asbroeck gaan en vervangen die grotendeels door klimmers. De klassementen en de sprinttrein van Groenewegen zijn de hoofddoelen. Logisch: welk team heeft er verder meerdere goede klassementsrenners (Kruijswijk en Gesink en op het moment nog Kelderman), een sprinter met 8 zeges en ook nog een brede Vlaamse klassiekerkern?

ghostwriter

'@Niklas
Met bijvoorbeeld Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Lobato, Hofland en Roosen zou Boom nog steeds één van de betere ploegen voor de klassiekers als ondersteuning hebben. Inderdaad is het een minder sterke ploeg dan dit jaar maar zolang LottoNL zich op het rijden van klassementen richt lijkt het me logisch dat (gezien hun budget) hun klassiekerploeg wat minder is.

Kelderman Rules

'@Ghostwriter Volgens mij heeft er pas op Wielerflits gestaan dat ze met een kern van 28/29 renners wilden gaan werken en dat zowel Kelderman als Hofland als van Asbroeck een aanbieding voor volgend jaar hebben gehad.
Kelderman weten we ondertussen, dus in mijn ogen is er nog meer ruimte dan 1 man als de heren niet verlengen. Met Per zouden oriënterende gesprekken zijn geweest en zou er eerst gekeken worden of er betere opties zijn.

S. Morgenstern

Groenewegen zou ik ook wel in een aantal van die koersen willen zien. Wevelgem en Roubaix bijvoorbeeld.

xistnc

Het aantrekken van Per voor 2 jaar lijkt me alleen interessant, als Roglic met een jaar verlengd kan worden.

ghostwriter

'@Kelderman Rules
Ah dat had ik niet gelezen en dat lijkt me mooi nieuws want dan hebben ze naast Olivier dus nog ruimte voor drie extra wielrenners. Aangezien Kelderman een grootverdienaar was kan het misschien wel zo zijn dat ze zelfs met de maximale 30 wielrenners kunnen werken. In dat geval hoop ik dat LottoNL het verlengen van de contracten van Van Asbroeck en Hofland zal proberen om Meijers en Per aan te trekken.

Als ze nog een extra talentvolle klimmer erbij willen hebben kunnen ze misschien voor Schlegel gaan. Die werd 8e in de Tour de L'Avenir en rijdt het hele jaar al goed met onder andere een 2e plaats in de G.P. Palio del Recioto achter Guerreiro (die vanaf volgend jaar bij Trek onder contract staat) en een 2e plaats in het jongerenklassement van de Circuit des Ardennes International achter Kämna (die vanaf volgend jaar bij Sunweb onder contract staat).

Laatst gewijzigd
gesink3101

How much riders could a world tour team have?

ghostwriter

'@gesink3101
The maximum is 30.

kelderfan

'@ghostwriter
Jij gaat wel snel van 27 naar 30. Volgens mij gaat 't voor 2017 om ploeg van 28/29 renners. Dus nu 25 en een aantal rijderss met een aanbieding op zak voor Hoffie, Van Asbroeck en Daan Olivier. Dan zit je al op 28 renners. Dus is er misschien nog ruimte voor Tankink of Jeroen Meijers.

1 2 ... 339 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.