Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 338 ... 405 406
Hakkie2

Konig staat 6e in de Vuelta, die kun je echt niet als knecht voor Kruijswijk of Gesink naar TLJ halen. Hooguit als klassemenskopman, maar daar hebben ze er al 2 van.

Kelderman Rules

'@Hakkie2 dat zou Kelderman toch ook zijn!

TeamNL

Ik ga nou iets geks roepen... Jasper Ockeloen?

Dutch Cycling Fan

Team NL dat is idd iets geks ja.

Hakkie2

'@kelderman rules: ja, dat klopt. Maar Konig lok je echt niet bij Sky weg met 'tweede man naast Gesink'. Die jongen praat elk interview vol over hoe mooi hij het vind om met Froome de Tour te winnen, wil je hem daar weghalen zal je echt met iets stevigs moeten komen. Lijkt me financieel al onhaalbaar, maar een 100% kopmanschap lijkt me dan het minimum. Best kans dat hij dat bij Bora Hansgrohe gaat worden, trouwens.

TeamNL

'@DCF
Maar wel betaalbaar... Een Konig is natuurlijk onbetaalbaar.

En als je toch naar buitenlandse ervaren renners gaat kijken kom je eerder uit bij iemand zoals Victor de la Parte.

Edit: Ulissi en Costa blijven bij Lampre de komende 2 jaar.

Laatst gewijzigd
gesink3101

Sergio Luis Henao is expensive but he is a very good rider and has a lot of uci world Tour points and other like him is mateo trentin

ghostwriter

Misschien is König haalbaar als ze hem het kopmanschap in de Vuelta aanbieden met Kruijswijk als meesterknecht als hij in ruil in de Giro als meesterknecht van Kruijswijk fungeert. Met Roglic, Battaglin, Bennett en Bouwman als extra klimknechten en Keizer en twee andere hardrijders erbij heeft LottoNL sterke ploegen voor de Giro en Vuelta. Vd Broeck kan dan voor Gesink knechten in de Tour waarin ze verder Groenewegen en de sterkst mogelijke sprinttrein kunnen opstellen.

Hakkie2

'@ghostwriter: vaak dubbelt Gesink graag de Tour en de Vuelta en ook Kruijswijk heeft al iets over de dubbel Giro en Vuelta laten horen voor volgend jaar. Sowieso is het voor beide de kans op revanche als hun hoofddoel tegenvalt. En dan is ook JvdB er nog en eventueel Bennett als hij het dit jaar goed doet. Een kopman voor de Vuelta aantrekken lijkt me dus onverstandig.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Ik denk dat mensen echt onderschatten hoeveel luxe knechten bij teams als sky en ettix verdienen.

tendam

'@teamnl
Ockeloen vind ik niet eens zo'n gekke naam, doet me qua stijl wat aan Ten Dam denken en is wellicht net zo'n laatbloeier. Hij gaat allicht beter bergop dan een groot deel van de huidige LottoNL-ploeg. Al was hij volgend jaar volgens mij wel beter bezig, maar ik volg hem niet erg.

kelderfan

'@vlek
Koenig lijkt mij ook te duur en eigengereid; ik denk dat JvdB2 is gehaald om Keldermans vertrek op te vangen. Dus renners als Hermans, Warbasse, Denifl en Reto Hollenstein. Larry Warbasse, Ben Hermans en Hollenstein zijn multi inzetbaar {RvC/RvP/Vuelta}; waarbij Warbasse de Amerikaan is (maar al gelinkt aan Cannondale en wat heb ik daar een hekel aan gekregen, m.n. door Rolland {die heeft Gesink geflikt}; Hermans een 6e. Belg {of dat goed valt}; Hollenstein {die zie ik wel naar AGR gaan}; Denifl een man voor de Giro-ploeg.
Ik hoop, dat 't nog leesbaas is voor je.

kelderfan

'@sporza_koers: " Chapeau @VCampenaerts, die nu al de hele klim op kop rijdt in dienst van Gesink #Vuelta #LV2016 https://t.co/m2CbRWbq5l."
Ook bij Sporza hebben zij gezien, dat VCsnor heel goed werk heeft gedaan en als Gesink in zijn missie was geslaagd, dan had hij standbeeld laten neerzetten. Wat heeft die man een werk verricht voor zijn kopman. Dus bij deze is Gesink gewoon weer kopman van de Vuelta-ploeg.
Achter Victor Campenaerts rijdt Ben Hermans; dus die heeft mijn voorkeur, wat betreft een extra klimmer.

S. Morgenstern

Dat zijn best aardige renners, maar grotendeels ook jongens waarvan ze er in de selectie van volgend jaar al een pak hebben. Degene die hier geen vervanging van het niveau van Kelderman verwachten, zouden dit soort renners niet als zodanig zien neem ik aan.

TeamNL

11 Buitenlandse renners is meer dan genoeg voor TLJ.

ghostwriter

'@Hakkie2
Gesink reed steeds alleen de Vuelta als hij de Tour niet had gereden of hij tijdens de Tour geblesseerd af moest haken. De kans dat Gesink ook de volgende twee jaar de Tour niet (uit) kan rijden lijkt mij niet genoeg reden om König niet te proberen te halen. Met Kruijswijk als kopman voor de Giro en König als meesterknecht en König als kopman voor de Vuelta met Kruijswijk als meesterknecht zou LottoNL in twee van de drie grote rondes om een podiumplaats kunnen meestrijden.

Fanny

Topprestatie vandaag het heleTeam LottoNL-Jumbo ! Dikke pluim !!

Een paar renners wil ik hier uitlichten.
Gesink : Streed als een leeuw voor de overwinning op de Lagos Cavodonga en reed bijna weer als vanouds
Hij vocht zich toch nog naar een zeer verdiende 2e plaats.
Prachtige finale om te zien.

Campenaerts : Reed fantastisch als een superknecht voor het Team LottoNL-Jumbo en Gesink.
Kan behalve goed tijdrijden dus ook goed bergop knechten voor de kopman.
Hoop voor hem dat hij niet te diep is gegaan voor een goede tijdrit en hij de Vuelta uitrijdt en Madrid zal halen.

Bennett: Reed wederom sterk bergop en finishte netjes als 23e en staat nu 20e in AK.

Bouwman: Laat als jonge renner en knecht zien dat hij hoe langer het duurt hij steeds beter wordt en finishte ditmaal knap 54e (net achter Frank).
Dit ondanks de niet ideale voorbereiding op de Vuelta door een blessure (ontsteking zitvlak, antibiotica en 1 week niet fietsen).
Zal misschien in een van de volgende etappes weer een keer zelf in de aanval gaan of bij een volgende zekere aanval van Gesink misschien voor hem moeten knechten ipv Campenaerts want dat zag er goed uit om juist met 2 renners in de kopgroep te zitten.
Trouwens mooi verhaal van Gesink over kamergenoot Bouwman op TLJ nieuws.

Kortom een fantastische dag voor TLJ met helaas een 2e plaats.
Maar dat is sport en die kan hard maar ook mooi zijn.
Maar chapeau hoe er aanvallend gekoerst is door de renners van TLJ.
Dat wil iedereen toch graag zien zonder echte kopman.
Kan niet wachten voordat we weer aanvallend gaan koersen.

Toch vind ik het nog steeds heel jammer dat Kelderman weggaat (als dat tenminste waar is wat er in de Telegraaf staat).
Helaas géén Nederlandse waardige vervanger beschikbaar voor 2017.
Ik hoop dat ze Wout Poels in 2018 gaan halen voor een grote ronde als bv TdF.
Een buitenlandse kopman doet mij niets ook al is hij goed.
Daar heb ik dus niets mee.

ghostwriter

'@Fanny
Campenaerts liet vandaag inderdaad zien ook aardig te kunnen klimmen en hopelijk kan hij zich ook op dat vlak goed verder ontwikkelen. Het zou mooi zijn als hij de komende jaren samen met Battaglin en De Tier een sterk trio kan vormen voor de heuvelklassiekers.

S. Morgenstern

Ik moet bij Campenaerts eerder aan iemand als Clement denken (kleine smalle tijdrijders met behoorlijke klimbenen en een gebrekkige stuurvaardigheid), dan dat hij de indruk wekt iemand te zijn voor de klassiekers.

Hakkie2

Inderdaad. Campenaerts lijkt me eigenlijk ook niet echt explosief, dat is in de heuvels toch wel nodig. Zou ik toch eerder gewoon op Gesink inzetten, als je ook kijkt hoe hij Froome er nog uit sprint.

TeamNL

Eigenlijk doet TLJ het natuurlijk niet slecht dit seizoen met 12 overwinningen (excl. kampioenschappen). De ploeg rijdt echt een beperkt programma in vergelijking met bijvoorbeeld EQS. Die rijden van 3-9 t/m 20-9 gewoon 6 koersen meer en dan ook nog vaak koersen met erg veel PC Teams.

Romāns Vainšteins

Ik verwacht een beetje dat Roglic nog veel meer in zijn mars heeft dan we nu al denken en een zoemend seizoen gaat draaien.
Zou hem zeker wat klassieke koersen laten rijden en daarna zowel in de giro als vuelta opstellen, die gast moet ook ritten in lijn kunnen winnen.

In de Ardennen lijkt hij me de joker waar Gesink de aandachtrekker kan zijn, Battaglin de vooruitgeschoven pion.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic zal de koersen in Canada rijden neem ik aan, dat kan alvast een voorproefje zijn. Ergens lijkt het me een renner die zo ineens vooraan mee kan doen in de Waalse Pijl.

kelderfan

'@Fanny
Je kunt dromen van Wout Poels, maar die jongen is nog in onderhandeling en komt ook 2018 niet naar TLJ. Andere Nederlandse toppers liggen ook vast of maybe Van Baarle in 2018, maar dan meer in de ondersteuning van of gezamenlijke kopmanschap met Lars Boom. Dus door wie moet Kelderman dan worden vervangen. Vele WF leden roepen vaak, dat 't goed is om Nederlands talent over meerdere ploegen te verdelen. Dus waarom geen buitenlandse kopman is mijn vraag. Met alleen Gesink en Kruijswijk kom je er niet. Want ik zie graag aanvallend koersen, maar je moet wel een kopman hebben om voor te strijden. Nu Gesink zich weer gaat melden aan 't front, zie je dat de ondersteunende renners hun longen uit lijf rijden om de kopman in positie te brengen.
@TeamNL
Er komt nog minimaal een 12e buitenlander bij.

Yeez

Een 12de buitenlander? Hoelang zitten martens wagner en wynants al in de ploeg? Die kun passen bij de cultuur en uitstraling van de ploeg (nederlanders belgen en duitsers)

1 2 ... 338 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.