Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 357 ... 405 406
Chrys

Nieuwe blog van Vermeulen over zijn eerste jaar als prof, motivatie en 'het spelletje'. Af en toe bijna filosofisch, maar een mooi geschreven stukje.

http://alexeyvermeulen.blogspot.nl/2016/09/the-game.html

Laatst gewijzigd
schipperaar

'@chris
Gezien die wattages, laten we hopen van wel, als ie gaat staan op de pedalen gaat zn wattage naar 600 en zelfs 800 lijkt het. Goede raadgever is hartslag in rust, the lower the better.

tendam

'@ghostwriter
De sprinttrein die je noemt was voor een groot deel de trein van Theo Bos, die in de grote koersen zelden hun sprinter goed afleverde. Ik denk dat timing het voornaamste probleem is, en daarin zijn ze al die jaren niet verbeterd.

ghostwriter

'@tendam
Welk grote deel heb je het dan over want van de zeven wielrenners die ik noemde maakten alleen Wagner en Leezer deel uit van de sprinttrein van Bos. Wynants, Van Emden, Boom, Roosen (die toen natuurlijk nog niet bij de ploeg zat) en Van Hoecke (dienog steeds niet bij de ploeg zit) zijn dus "nieuw" in de sprinttrein ter vergelijking met de tijd dat Bos nog bij de ploeg zat. Dat de huidige sprinttrein qua timing nog regelmatig fouten maken klopt maar dat is denk ik vooral een gebrek aan ervaring als trein.

ti-raleigh

'@ ghostwriter 13.38 uur
Welk risico bedoel je ? Waarom zou Bouwman per se op vakantie moeten na de Vuelta ? Als hij nog brandstof heeft zou hij best nog een paar wedstrijden mee kunnen pikken dit jaar. Zoveel koersen heeft hij nou ook weer niet gereden.
Dat je met jonge talenten per definitie geen risico moet nemen en voorzichtig moet zijn, mwah.. ik weet het niet hoor. Daar is geen bewijs voor. Er zijn genoeg voorbeelden van renners die jong al presteerden en daarna 'eeuwig' doorfietsten: Contador, Valverde, Fignon, Hinault etc...
Bouwman zal zeker zijn grenzen hebben verlegd als hij deze Vuelta uitrijdt en misschien heb je gelijk en gaat hij inderdaad op vakantie, maar ik vind het geen moetje.

Het is trouwens bereiden en niet berijden :-)

ghostwriter

'@ti-raleigh
Het risico op overbelasting, ik heb namelijk het gevoel dat Bouwman aan het einde van zijn Latijn zit qua krachten. Hij maakt op mij in ieder geval al bijna de gehele Vuelta een uitgebluste indruk. Er zijn weinig wielrenners die in hun eerste jaar als prof direct een grote ronde rijden en dan is dit ook nog eens een relatief zeer zware grote ronde.

Bedankt, dom van me, 'ei' of 'ij' is één van de dingen die ik als niet native speaker van het Nederlanders te vaak fout doe.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik heb het idee dat Bouwman toch behoorlijk wat koersdagen heeft gemaakt voor een eerstejaars renner. Hij heeft in ieder geval behoorlijk wat zware koersen gereden en zal na deze Vuelta wel zo goed als klaar zijn met zijn seizoen.

De Cauwer had gisteren nog een verhaal over het tegenvallende tweede seizoen van veel renners. Hij schreef dat toe aan een te korte rustperiode na een zwaar eerste seizoen.

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, dat hij aan het eind van zijn Latijn zit. Maar standaard vrezen voor overbelasting bij jonge jongens..... Ik zeg niet dat jij dat doet maar ik zie het hier zo vaak voorbij komen. Ik vraag me dan af waar dat op gebaseerd is.

xistnc

Vergelijken met Hinault, Fignon, Contador en Valverde vind jij een betere standaard?

ti-raleigh

Ja, ik denk dat Bouwman volgend jaar de Tour wint. Jij niet ?

Spruch

'@ti-raleigh
Hehe, eindelijk iemand die het eens zegt.

Chrys

:)

https://twitter.com/RGUpdate/status/773973312162652162

Wielerfan1987

Koen heeft inderdaad voor een neo prof een behoorlijk zwaar seizoen al gereden met een behoorlijk aantal koersdagen waarvan nog het meest op WT niveau.

Hij lijkt inderdaad aan het eind van zijn latijn als je kijkt naar zijn prestaties op de fiets kijkt, maar toch oogt hij nog wel fris voor de camera.

Ik hoop nog wel dat hij dit jaar Lombardije rijd voor de ervaring.

En dan lekker op vakantie!

Fanny

De nog jonge 1e jaar Neo prof Bouwman (22) is door de TLJ naar de Vuelta gehaald om te knechten en hij heeft daarnaast de opdracht om de Vuelta voor de TLJ ploeg uit te rijden om hardheid op te doen voor de WT ronden van het volgend jaar.
Korte uitslagen worden denk ik daarom van Bouwman niet verwacht door de TLJ ploegleiding.
Ok, Bouwman zal wel eens hebben geprobeerd mee te springen in vlucht ter ondersteuning van andere TLJ renners.
Ik heb het idee dat hij net iets te snel door TLJ bij de selectie van de Vuelta is gehaald.
Dit na zijn o.a.langdurige en vervelende zitvlakblessure opgelopen in de door zeer slecht weer geteisterde Ronde van Polen.
Vergeet niet dat hij daardoor misschien weinig heeft kunnen trainen.
(3 weken aan de antibiotica en nog een weekje trainen in het Schwarzwald).
Dit en mede gezien zijn eerste en in deze editie tevens zeer zware Vuelta verbaast mij dat niet.
Maar vergeet ook niet dat Bouwman vaak achterin het peloton zit en daar moet blijven zitten om te knechten in opdracht van de TLJ ploegleiding.
Via de oortjes krijgt hij natuurlijk de opdracht om steeds drinken en eten te halen bij de ploegleiderswagen en dan weer het peloton
voorbij moet fietsen om dit bij de juiste renners af te geven (o.a. Kruijswijk, Bennett en Gesink). Was gisteren goed te zien op tv.
Dat kost natuurlijk ook de nodige kracht als je ziet hoe lang en uitgerekt z'n peloton wel eens is als men vooraan hard doorrijdt.
Daarnaast heeft Bouwman voor een 1e jaars Neo veel zware WT koersen van 1 week gereden en ook nog eens LBL in zeer koud slecht weer en de WP.
Dus TLJ ziet echt wel wat in hem.
Misschien wel voor de Giro van volgend jaar om Kruijswijk te ondersteunen. De Giro ligt hem nmm beter vanwege de lange klimmen
in het hooggebergte
Maar overbelasting daar geloof ik niet echt in.
Misschien dat 1 of 2 weken rust hem goed doet.
Maar ja, Bouwman staat volgende week zondag, op uitnodiging van de bondscoach, alweer aan de start van het EK voor profs.
Het zal voor hem al heel mooi zijn dat hij in deze editie superzware Vuelta als knecht en met maar 6 renners andere renners (ipv 9) van TLJ kan uitrijden.
Knecht Van Emden is bv door zware vermoeidheid al afgestapt in deze loeizware Vuelta editie.

jerteg

Wat zou Bennett morgen nog kunnen? Staat na een zeer sterke (voor zijn doen) tijdrit nu 11e. Vroege ontsnapping proberen lijkt me een goede optie.

Timocycling

Ik denk dat ze een goed tactisch plan moeten maken met Bennet. Als een enorme groep weggaat moet hij daar dan bij zitten denk ik, maar het is natuurlijk de vraag wat Sky zal gaan doen.

Jotto-Lumbo

Het wordt wel een hele leuke etappe morgen, met heel veel belangen. Ik denk dat ze bij TLJ nu ook aan het twijfelen geraakt zijn. Nummers 7 t/m 11 staan in iets meer dan 2 min. Het zou zo maar een kunnen dat door een tactische zet een Formolo of een de la Cruz er tussenuit valt. De kans is natuurlijk groter op een top 10 plek als, Gesink voor Bennett steunt. Tevens is een kans op een nieuwe etappe overwinning kleiner dan een top 10 plek voor Bennett (denk ik). Een kans op een etappe overwinning en een top 10 plek voor Bennett, is natuurlijk nog kleiner.

Ik zou daarom kiezen om voor een top 10 plek te gaan met de ploeg. Hoe mooi zou het zijn om na zo een dramatische start voor de ploeg, met een etappe overwinning en een top 10 plek naar huis te gaan.

robertowilco

Het wordt moeilijk morgen om met een goede kopgroep weg te komen, ik denk dat Sky gaat controleren , en het gat niet te groot laten worden i.v.m bonificatie aan de finish, ook andere ploegen die goed in het klassement staan laten niet zomaar iedereen lopen, maar het wordt een boeiende etappe. Klasse van Bennett vandaag, had ik nooit gedacht van hem, ik dacht die gaat plaatsen verliezen, wie weet kan hij top tien rijden.

Hakkie2

Tja, het wordt voor TLJ inderdaad een beetje gokken. Bennett en Gesink zouden eigenlijk samen mee moeten in de kopgroep als het een grote groep is (minstens 20 man), maar als het een klein groepje is moeten ze geen energie verspillen. Die top 10 voor Bennett kan erg belangrijk zijn voor hem, wat steun nu kan de komende 2 jaar dubbel en dik worden terugbetaald.

Borsje

Koen Bouwman bij beste 30 procent. Mooi toch? Lijkt over gedegen herstelvermogen te beschikken. Wie weet zit ie morgen nog mee....... maar normaal gesproken is het aan Gesink en Bennet.

Laatst gewijzigd
jvh93

die bennett is toch wel bezig aan een geweldige vuelta hoor. Begint steeds beter te worden

Wielerfan1987

Bennett maakt sowieso de afgelopen 18 maanden een geweldige ontwikkeling door.

Vorig jaar nog de uitsluiting uit de Giro, maar vanaf het moment dat hij daarna weer in koers kwam blijft hij mij elke keer positief verrassen.
Bovendien heeft hij een aantrekkelijke aanvallende koersinstelling dus is het ook nog eens mooi om naar te kijken.

Bouwman heeft mij vandaag ook positief verrast, dat hij hiertoe in staat is na een tot nu toe slopende Vuelta en een al erg zwaar programma en bovendien een achterstand bij aanvang van de Vuelta door een zitvlakblessure.

Die jongen heeft er een grotere motor in liggen dan velen hem credits voor geven.

tendam

Bouwman lijkt vooral een goed herstelvermogen te hebben, hij kwam er aan het eind van de Tour de Suisse ook ineens doorheen. Dat hij nu 50e wordt in de tijdrit zegt ook weer niet zoveel, het is de Vuelta, driekwart van de renners gelooft het allemaal wel.

Loek de Rooij

Even een compliment ook voor Timo Roosen die vandaag in Quebec nog een late aanval plaatste. Hij kon zijn inspanning dan wel niet volhouden, maar ik had hem niet direct verwacht daar. Die jongen maakt ook grote stappen dit seizoen.

Kelderman een beetje te afwachtend. In de sprint weet je dat je niet gaat winnen. Misschien had hij de benen ook niet vandaag.

robertowilco

Ja Timo Roosen reed sterk, zat de laatste 20 km constant voorin het peloton, misschien ging hij iets te vroeg aan, Hofland zat er ook nog lang bij en Kelderman moest van heel ver komen, trouwens vraag me af of Hofland nou blijft bij TLJ?

1 2 ... 357 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.