Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 356 ... 405 406
ghostwriter

'@gardeyn
Een jet lag naar het Westen toe is nooit zo'n groot probleem.

gardeyn

'@ghostwriter: ik loop dan altijd om vijf uur 's ochtends klaarwakker m'n hotelkamer uit hoor! ;)

ghostwriter

'@gardeyn
Ik heb daar nooit last van gehad als ik naar het Westen reisde en de mensen om mij heen ook niet. Trouwens heeft LottoNL doordat het ook een schaatsploeg is daar natuurlijk genoeg ervaring mee in huis.

Ongelofelijk jammer trouwens dat LottoNL niet Van Keirsbulck naar de ploeg heeft gehaald. Als Wanty hem kan betalen had LottoNL dat zeker ook gekunt. Met onder andere Wynants, Van Keirsbulck en Roosen had LottoNL een goede ondersteuning voor Boom gehad in de klassiekers. Er staan nu 26 wielrenners onder contract bij LottoNL voor 2017 en ik hoop dat daar nog twee of drie hardrijders voor de klassiekers bijkomen. Van de 2016 ploeg hebben Tankink, Van Winden en Van Asbroeck nog nergens een contract voor 2017 getekent. Ik zou de contracten van Tankink (tot en met het NK van volgend jaar) en Van Asbroeck verlengen en Van Hoecke en Per als extra knechten voor de klassiekers aantrekken. Met Boom als kopman en Tankink, Wynants, Van Emden, Leezer, Van Asbroeck, Van Hoecke en Roosen als knechten zou LottoNL een van de betere ploegen voor de klassiekers hebben.

Ik hoop dus dat Tankink een contract tot en met het NK Wielrennen tekent en dat LottoNL hem een mooi programma geeft als afsluiting. 17-22 januari: Tour Down Under, 29 januari: Cadel Evans Great Ocean Road Race, 6-10 februari: Tour of Qatar, 23-26 februari: Aby Dhabi Tour, 5-12 maart: Paris-Nice, 22 maart: Dwars Door Vlaanderen, 24 maart: E3 Harelbeke, 26 maart: Gent-Wevelgem, 2 april: Ronde van Vlaanderen, 9 april: Paris-Roubaix, 16 april: Amstel Gold Race, 23 april: Liège-Bastogne-Liège, 6-28 mei: Giro d’Italia, 10-18 juni: Tour de Suisse en 25 juni: NK Wielrennen zou ik persoonlijk prachtig vinden voor Tankink. In totaal zijn dat 62 koersdagen en dat lijkt mij voor Tankink wel te doen uitgespreid over zo'n zes maanden. Rond de Amstel Gold Race en het NK moet LottoNL er dan voor zorgen dat Takink voor eigen publiek extra in het zonnetje word gezet.

Laatst gewijzigd
Fanny

Vandaag weer een enorm zware etappe voor de overgebleven TLJ renners met finish wederom bergop op de Mas de la Costa.
Een muur van 3,8 km met stukken van liefst 22% vlak voor de finish. Op het wegdek staat niet voor niets geschreven: Welcome to Hell.
https://pbs.twimg.com/media/CrvggToW8AEmT9F.jpg
Ben bang dat dit niet iets is voor Gesink is vandaag (ondanks dat hij het gisteren verkend heeft), maar meer voor de springveren in het peloton.

achtpuntzes

'@ fanny:
er staat: 'Welcom to Hell'.

spelvautje.... :p

Fanny

'@8.6
Sorry, niet goed gelezen, maar het is in ieder geval duidelijk dat dit een zeer steile muur van 3,8 km is waar het peloton op moet finishen.

achtpuntzes

'@ Fanny:
ok :)

die muur lijkt me niet echt iets voor Gesink, maar hij zit toch in de ontsnapping samen met Bram. Go Gesink!

ik had Rahimns al wel weer terug verwacht, maar hij meent het blijkbaar echt. benieuwd hoe hij nu invulling geeft aan zijn ambassadeur fan dingetje. overigens is de stemming behoorlijk omgeslagen na de ritwinst van Gesink. weinig negatiefs meer gehoord sindsdien.

Laatst gewijzigd
tendam

'@achtpuntzes
Gesink heeft op steile muren een paar van de beste resultaten van z'n carriere gehaald.

Roelien

'@achtpuntzes Als fanambassadeurs doen we meer dan alleen maar op het wielerforum van Wielerflits kijken en reageren...

Roelien

Moest nog een knipoog bij... 😁

Pieterboy

Wat dan?

ghostwriter

Het rijden van de Vuelta is misschien te vroeg gekomen voor Bouwman want normaliter is hij veel beter dan wat hij nu laat zien. Niet dat het uitmaakt want uiteindelijk zal het rijden van deze (zware) Vuelta een geweldige ervaring voor Bouwman zijn en doet hij er ook hardheid door op. Hij zal hier alleen maar beter van worden en ik denk dat hij de komende twee jaar zich tot een belangrijke knecht van Kruijswijk kan ontwikkelen.

Chrys

Matthieu Heijboer verwacht niet direct dat Gesink nog hele hoge waardes gaat trappen. Misschien dat hij nog eens kan uitpakken.

http://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/robert-gesinks-prestaties-uitgelegd-in-power-data

@8.6
Hij leest vast al weer mee ;)

Laatst gewijzigd
Chrys

Perfecte lead-out van Leezer en machtige sprint van Groenwegen.

Edit:
Goed op weg zo richting Eneco (en WK?)

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Boom, Roosen en Van Hoecke (die ik erbij zou houden om een extra goede knecht voor de klassiekers te hebben) zou LottoNL één van de sterkste sprinttreinen in het peleton voor Groenewegen kunnen ontwikkelen. Ik denk dat zowel Wagner als Leezer zeer geschikt zijn als lead-out voor Groenewegen doordat ze een langere tijd een hoog tempo vast kunnen houden en de nodige explosiviteit te beschikken.

Fanny

Weer klasse gereden door TLJ met Tankink en met name Gesink op die laatste klim !
Helaas resulteerde dat dus niet in een 2e overwinning omdat andere ploegen, behalve SKY, niet mee wilde rijden in de
achtervolging op Cataldo en Frank.
Dan was de kans groter geweest om deze 2 voor de beklimming terug te halen zodat ze gezamenlijk met z'n allen de klim op
hadden kunnen rijden om te kijken wie dan de sterkste is.
Maar ik denk dat deze steile korte muur , zoals ik al eerder aangaf, niet zijn specialiteit is.
Desondanks heeft hij het erg goed gedaan en was Frank de terechte winnaar.
Maar er komt nog een kans in de een na laatste 20e etappe op de Alto Aitana.
Ik denk dat deze etappe veel meer geschikt voor Gesink is als krachtklimmer.
Ook hier zal hij denk ik proberen in een kopgroep weg te geraken om met voldoende voorsprong deze
Aitana op te rijden.
Laten we hopen dat het dan wel lukt.
Hij is in ieder geval in goede doen tijdens deze Vuelta 2016, maar natuurlijk niet in zijn normale topvorm, gezien zijn
voorgeschiedenis.
Overigens heb ik van Keizer nog weinig opzienbarends gezien tijdens deze Vuelta of zou hij vol voor de komende tijdrit
van vrijdag gaan nu van Emden er niet meer bij is.

Fanny

'@ Borsje
Quote: Ben benieuwd of we vandaag op de rustdag wat horen van de TLJ-ploegleiding over wel en wee van (enkele van) de TLJ- renners die nog in in koers zijn. Ik zou bijv. best willen weten hoe Koen B ouwman zijn eerste grote ronde verteert. Of wat ander ‘klein’ nieuws wat TLJ-fans best willen opsnuiven.
6 september 2016 om 12:51 Reactie
Roelien
@borsje heb het doorgegeven…

@Borsje en @ Roelien.
Roelien bedankt voor het doorgeven.

Hieronder het resultaat.

https://twitter.com/i/videos/tweet/773600612080582656?

Borsje

'@ Fanny : bedankt voor de link! Vind dat Koen er nog frisjes uitziet..... Zag m vandaag achterin het peloton ( waarschijnlijk aan of na het nodige werk) maar is toch weer keurig middenin geëindigd.(NB: ooit heeft ie in een interview gezegd" het kan mij niet lang of zwaar genoeg wezen....". Dan kan ie dus hier zijn hart ophalen!)

Laatst gewijzigd
jerteg

Zou Koen nog een keer in de aanval gaan? Lijkt me mooi als hij in de 20e etappe aanvalt met Robert en George en hij een van die twee de ritwinst kan bezorgen.

Yeez

'@jerteg de vlucht vd dag ga je niet zomaar in. Lukt alleen de sterkere renners meestal.

Fanny

'@Borsje
Hij zag er inderdaad nog frisjes uit, maar ja, de benen moeten het doen.
@Jerteg
Ik denk dat de eerste prioriteit van Bouwman is om deze voor hem ontzettend zware eerste Vuelta uit te rijden en daarbij zoveel mogelijk voor zijn team zal moeten knechten.
Daarnaast denk ik dat Bouwman ongetwijfeld meerdere malen heeft geprobeerd in een vlucht mee te gaan want ook vandaag hebben ook andere TLJ renners dan Gesink en Tankink het geprobeerd (vlgs ploegleider Jan Boven).
Ik denk dat dit (uitrijden Vuelta) ook een streven is van het TLJ ploegleiders om hem te proberen deze zware WT koers van 3 weken als knecht uit te laten rijden om volgend jaar daar de vruchten van te plukken vanwege deze opgedane ervaringen en hardheid.
Het uitrijden voor deze nog jonge renner als knecht vindt ik al een prestatie op zich.
Van Emden is bv door vermoeidheid al naar huis.
Misschien wil hij nog iets laten zien als hij er de benen voor heeft in bv de laatste 3 etappes tw de tijdrit, de rit naar de Alto de Aitana met Gesink of misschien in de laatste etappe naar aankomstplaats Madrid.
Vorig jaar liet hij zich namelijk ook zien in de laatste etappe in Londen tijdens de Tour of Brittain.
Dus wie weet.
Maar nogmaals ontzettend knap als hij deze extreem zware Vuelta 2016 als 1e jaars jonge Neoprof weet uit te rijden.
Daar kan TLJ de komende jaren nog veel plezier aan hebben indien hij steeds stappen zet en zich verder (lichamelijk) ontwikkeld als (grote) ronderenner.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wuyts en De Cauwer hadden in de eerste dagen van de Vuelta een discussie over Vervaeke, waarin Wuyts het standpunt verdedigde dat hij gewoon de ronde uit moest rijden zonder teveel overbodige energie te verliezen door dagelijks tot het gaatje te gaan. De Cauwer vond dat veel te weinig ambitieus voor een talent van dat niveau en vond dat het voor Vervaeke tijd werd zich hier te tonen als potentieel toptien talent.

De ronde die Wuyts voor Vervaeke voor ogen had is natuurlijk tamelijk ridicuul, voor Bouwman is dat echter een ander verhaal. Mocht hij deze ronde uit kunnen rijden, zonder in ritten met moeite in de bus te eindigen, dan is wat mij betreft zijn missie geslaagd. Uiteraard was het leuker geweest wanneer zo'n Nederlandse jonge 'klimmer' zich ergens in die drie weken had kunnen onderscheiden, maar dat is voor een renner als Bouwman misschien nog wat teveel gevraagd.

Poeksel

Vervaeke heeft braaf naar vlek geluisterd en maar eens actie ondernomen ;)

S. Morgenstern

Yep! ;)

Hij heeft trouwens al eerder eens meegezeten (in de rit naar de Covadonga). Hij begon toen nog heel voortvarend aan de slotklim maar kwam uiteindelijk niet verder dan een 41ste plaats.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik zou Bouwman deze ronde uit laten rijden en dan op vakantie sturen zodat hij zich daarna voor kan berijden op het nieuwe wielerjaar. Deze Vuelta is volgens mij iets te vroeg voor hem gekomen en het lijkt me daarom goed om verder geen risico met Bouwman te nemen. Ik hoop dat Bouwman en ook Tolhoek zich de komende jaren goed door blijven ontwikkelen want het zou mooi zijn als LottoNL straks twee zeer goede Nederlandse klimknechten heeft. Beide lijken me potentieel te kort komen om zelf kopmannen te worden maar dat hoeft ook niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 356 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.