Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 359 ... 405 406
marcinho11

Erg knap van Bennet. Maar wat zakt die oude rot van een scarponi er toch ineen's doorheen.

mus van de maasstad

jammer dat bennet, volkomen begrijpelijk, op kruijswijk heeft moeten wachten. Anders was hij denk ik 7e geworden of zo.

Maar zou hij niet de meesterknecht in de giro kunnen zijn volgend jaar? Samen met vd Broek, Battaglin, Clement en Roglic heb je dan echt een hele sterke ploeg.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Timocycling
Tja, ik vind dat Wilco Kelderman 't goed heeft gedaan in Quebec en ik verwacht hem nog beter in de G.P. van Montreal.
Mollema was de nr. 8 en kan dit werk in principe toch beter aan. Hij heeft als voorbereiding wel Alberta gereden. Als TLJ had willen scoren in de Canadese klassiekers, dan had ik Kelderman ook naar de Tour of Alberta gestuurd.

.

Verweggistan

Jan staat op de voorlopige startlijst voor Koolskamp: :) http://www.procyclingstats.com/race/Kampioenschap_van_Vlaanderen_2016_Startlist

kelderfan

'@Verwegistan
Die Jan wordt de nieuwe aanwinst voor TLJ.

Wielerfan1987

'@Mus

Welke keer dat Bennett op Kruijswijk gewacht heeft refereer jij aan ???

Ik heb het namelijk nagezocht, de dag van de valpartij zijn de tijden van de renners die daarbij betrokken waren naderhand gecorrigeerd door een beslissing van de jury in verband met de 3km regel meen ik. (Bennett hoorde daar ook bij want kwam te voet te staan en werd opgehouden waarna hij een tijdje op de gevallen Kruijswijk heeft gewacht)

Herbij de uitslag van de betreffende dag:

http://www.procyclingstats.com/race/Vuelta_a_Espana_2016_Stage_5

Het zal je opvallen dat o.a. Bennett en Kruijswijk die nog wel gefinished is, maar ook Wallays, de Gendt, Muhlberger e.a. hun tijden op 0.00 zijn gezet.

Met andere woorden, zij hebben de tijd gekregen van de groep waar zij in zaten toen de valpartij plaats had.

Bennett kwam in dit geval samen met ofwel achter Keizer binnen, maar deze was al eerder gelost en heeft derhalve tijd verloren op de winnaar van de dag, bij Bennett is geen tijd aangerekend zoals je ziet.

Laatst gewijzigd
tendam

'@mus van de maasstad
Bennett heeft ook tijd gepakt in een ontsnapping, natuurlijk. Hij staat nu gewoon op de plek waar hij hoort.

Bennett is in de afgelopen 3 seizoenen overigens de 6e verschillende LottoNL-renner die top-10 rijdt in een grote ronde. Ik weet niet of Sky of Movistar ze dat nadoet, ik denk het eigenlijk niet.

TeamNL

Uiteindelijk toch een prima Vuelta voor TLJ met een ritoverwinning en nipte top 10 notering. De ploeg heeft met het uitvallen van Kruijswijk en Battaglin twee behoorlijke klappen te verwerken gekregen. Waar ze in het verleden na het uitvallen van de kopman onzichtbaar waren hebben vooral Bennet, Gesink en Campenaerts zich goed laten zien.

Voor Bennet is dit natuurlijk ook een opsteker en ook daar zit nog potentie in voor de toekomst. Hij zal nu nog meer bereid zijn om voor bijv Kruijswijk te knechten in de Giro.

Het vertrek van Kelderman, Hofland en Teunisse is misschien jammer maar daardoor komen er weer mogelijkheden voor nieuwe talenten. Een buitenlandse ploeg zal niet snel een Nederlandse renner een plekje geven. Voor de toekomst is het belangrijk dat Nederlandse renners doorstromen naar een buitenlandse ploeg zodat er ruimte ontstaat bij TLJ.

AndriesW

'@Wielerfan1987
In de derde etappe heeft Bennett zich met Gesink opgeofferd voor Kruijswijk en ook de dag erna kwam hij met Kruijswijk binnen en had hij mogelijk wat sneller gekund. Daar lijkt hij zeker een minuut te hebben ingeleverd.

@tendam
Inderdaad, TLJ doet het echt goed met klassementen rijden in grote ronden. Zo een vaste waarde zijn op dat gebied is wel wat waard.

mus van de maasstad

'@wielerfan

ik heb het over etappe 3 en 4

Gees

'@TenDam. Zou het verdwijnen(?) van z'n miltsteek er ook iets mee van doen hebben?

Hakkie2

Trentin ligt gewoon nog onder contract blijkt nu, dus die gewenste aanwinst valt af.

kelderfan

Jeroen Meijers klopt weer aan de deur met zijn winst voor de 2e. keer in de Eurode Omloop. Gemiste kans voor TLJ om een 2e. Timo Roosen binnen te halen.
@Hakkie2
Trentin lijkt/leek mij ook geen serieuze optie. Dat soort renners kan TLJ toch niet betalen. Misschien is David Tanner wel een optie. Die volgens mij toch niet te duur is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Jeroen Meijers is even oud als Timo Roosen (24 jaar bij de start van volgend seizoen). Ik vind het meer dan verdedigbaar om dit jaar voor Tolhoek en Olivier te kiezen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Olivier ook gewoon 9de op 7 seconden. Samen met goos die 7de werd. Ook die lijkt weer helemaal terug te zijn. Jammer dat hij weg moest...

kelderfan

'@vlek
Je hebt gelijk, dat Jeroen Meijers al even oud is als Timo Roosen. Het is natuurlijk niet verkeerd om voor Tolhoek en Olivier te kiezen, maar dat zijn renners voor 't heuvelwerk en de Grote/Kleine Rondes.
Maar Jeroen Meijers lijkt mij een renner, die op meerdere terreinen is in te zetten. Dat zie je ook bij Timo Roosen, die Quebec/TDU goed verteerd en ook voor de sprinttrein ingezet kan worden. Ik denk, dat TLJ bijv. Gijs van Hoecke op de korrel heeft, omdat Van Hoecke een sterke renner is, die ook voor de sprinttrein ingezet kan worden.

S. Morgenstern

Meijers zit met andere woorden uitstekend op zijn plek bij Roompot.

TLJ heeft blijkbaar gekeken naar talenten die op lastig terrein meer in hun mars hebben.

Laatst gewijzigd
Kelderman Rules

Toch zou Dupont ook niet misstaan. Je kunt hem inzetten in de sprinttrein en hij pakt zeker een overwinning of 5 mee (zit dit jaar al op 15) ook al zijn het misschien kleinere Belgische koersen.

kelderfan

'@vlek
Laten wij 't daar maar ophouden dan. Dat zij de focus op talenten hebben gelegd, die op lastig terrein uit de voeten kunnen, lijkt mij niet verkeerd.

FDJ

Offredo is nog vrij. Begreep dat hij misschien moest stoppen als renner volgens de commentatoren bij Sporza. Ideale knecht voor Boom in t voorjaar toch?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik denk dat Lammertink na het komende jaar een stapje terug zal moeten doen (naar Roompot) en dan kan LottoNL er misschien voor kiezen om Meijers aan de ploeg toe te voegen.

jvh93

'@ghostwriter het is even afwachten hoe lammertink zich ontwikkeld maar tot dusver heeft hij in tijdritten gewoon een goed niveau laten zien en zal hij zeker van waarde zijn geweest in het begin van de etappe's. Hij moet echter stappen zetten om het WT niveau aan te kunnen.

Mooie_Mario

Degradeert Team Lotto-Jumbo uit de WT als vanMarcke naar Cannondale gaat? De ploeg komt dan op 249 punten (inclusief 28 van Gesink), en daarmee onderaan in de WT stand. Er mogen volgend jaar maar 17 teams meedoen, en ik tel er 18.

Ik vergeet ook nog de punten (32) van Kelderman eraf te halen, waardoor het nog minder wordt. En daarbij komen dan nog 22 puntjes van Boom.
Dus totaal van 239

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@jvh93
Lammertink heeft dit jaar twee goede tijdritten gereden waarvan één op het Nederlands Kampioenschap was. Verder heeft hij de helft (zeven van de veertien) van de wedstrijden waarin hij door LottoNL werd ingezet niet uitgereden. Als hij een contractsverlenging wil afdwingen moet hij in een relatief korte periode hele grote stappen in zijn ontwikkelen zetten. Ik betwijfel of hij dat gaat doen en ik denk dat LottoNL na 2017 beter Meijers en (Cees) Bol bij de ploeg kan halen.

Gees

Je houdt als team toch de helft vd behaalde punten van de vertrekkende renner?
En wat is het uitgangspunt voor 2017? De behaalde punten in 2016?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 359 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.