Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 360 ... 405 406
elkey21745811305

Normaliter vang je zo'n slecht begin niet op, wordt het eerder een gevecht om in de koers te blijven. In die zin neem ik mijn spreekwoordelijke petje af voor wat TLJ deze Vuelta gepresteerd heeft. De aanvallen van Gesink, met als klapper zijn prachtige overwinning, het klassement van Bennett die sowieso al veel heeft laten zien dit seizoen, EN de ontdekking (voor mij althans) van de klim- en TT kwaliteiten van Campenaerts. Al met al geweldig gereden dacht ik zo.

Het enige minpuntje waren de in mijn ogen tactische foutjes tijdens de finale, het zou geen schande zijn als de ploegleiding de tactieken van de ontsnappingen nog zou evalueren.

TheArt

'@jvh93 & Gees: Even dit artikeltje van Cyclingtips lezen: http://cyclingtips.com/2016/09/why-dimension-datas-place-in-the-worldtour-is-under-threat/

Dimension Data lijkt het kind van de rekening te worden. En inderdaad, je houdt als ploeg de helft van de punten van de vertrekkende renner.

tendam

'@djoop
Welke tactische foutjes bedoel je precies? Gesink doet altijd wat teveel werk, maar dat is de aard van het beestje. Hij kan niet gewoon volgen (i.t.t. wat er altijd over hem wordt beweerd, vreemd genoeg, door de 'kenners').

@jvh93
Ik kijk lang niet alles, maar ik heb Lammertink werkelijk nog nooit in actie gezien. Hij kan volgens mij echt alleen tijdrijden (en dat ook niet echt geweldig). Die Meijers lijkt me 'n veel betere renner.

elkey21745811305

'@tendam

Ik zag Gesink 'even het tempo zetten' terwijl ik dat liever zijn ploegmaat had zien doen. Of dat moment waarop zijn ploegmaat mee zat en op kop begon te rijden, terwijl Gesink in de groep daarachter op kop aan het rijden was om terug te komen. En dan hadden we nog die keer dat ze met zijn tweeën op kop reden terwijl Cannondale drie man mee had en geen poot uitstak.

ghostwriter

Ik vraag me af hoe Campenaerts zich kan ontwikkelen als klimmer want deze Vuelta heeft hij, zoals Djoop al zei, laten zien goed mee bergop te kunnen. Het zou mooi zijn als hij zich op dat gebied ontwikkeld want dan zal ook hij straks van grote waarde kunnen zijn in de klassementstrein van LottoNL.

tendam

'@djoop
Dat laatste klopt, maar dat ligt eerder aan de belabberde tactiek van Cannondale. Die willen niet winnen.

En in de andere situatie heb je het waarschijnlijk over die etappe die Gesink won, waar zowel Bennett als Gesink lang in het wiel zaten en dus allebei niks hoefden te doen. Hoe ideaal wil je het hebben? Wat is daar tactisch slecht aan?

kelderfan

'@tendam
Eindelijk iemand die 't zegt, wat betreft Steven Lammertink. Vorig seizoen waren Jeroen Meijers en Lennard Hofstede al goed bezig, maar reden vaak in dienst van Sam Oomen. Derhalve snap ik niet, dat TLJ die Jeroen Meijers geen kans heeft gegeven, want hij is net als Timo Roosen een allrounder, die je op meerdere fronten kunt inzetten. Roompot zal blij met hun aanwinst zijn. Maar @vlek heeft een punt, dat TLJ nu de focus op jongens, die op moeilijk terrein uit de voeten kunnen.

kelderfan

Er zijn vorige week of deze week 5 renners gemeten op hun waarde. Daarvan werden wel Dupont en Gijs Van Hoecke genoemd, maar weet iemand de overige kandidaten. Die Dupont en Van Hoecke zijn eigenlijk voor de sprinttrein in beeld, denk ik zomaar.

elrio

'@TheArt zo lees ik het niet. (over de helft van de punten). Het reglement is dat de top 16 van dit jaar automatisch voldoen aan de sportieve eisen om een nieuwe licentie te krijgen (dus TLJ zit goed). De laatste plek wordt bepaald op basis van de top 5 rijders die je volgend jaar kan opstellen of de punten die je dit jaar als team gehaald hebt, maar het lijkt erop dat DDD uit de world tour vliegt omdat de nieuwe teams (Bahrein en Hans Grohe) veel meer punten hebben voor volgend jaar op basis van hun nieuwe team. Immers Nibali en Sagan hebben al meer punten gehaald in hun eentje dan DDD als team.

De zwakte van het WT-punten systeem blijkt hier wel en dat is dat je voor ritwinsten gewoon heel weinig punten haalt. Ik denk dat de balans tussen GC en eendagsritten wel goed zit (als vind ik het nog steeds raar dat winst Plouay en 4de in de Giro evenveel punten waard zijn).
Voorbeeld 10 ritten winnen in kleine rondjes + 1 tour etappe winnen (voor de meeste renners een superseizoen) zijn evenveel waard als 2de in PR of 1ste in Plouay of 2de in de ronde van Polen.

Het probleem voor de ploegen is dat met het degradatie systeem ploegen misschien wel het systeem moeten gaan bespelen. Dus ipv een sterk team naar een grote ronde te sturen en daar te pieken, dat zelfde team naar de Polen te sturen, want in Polen kunnen ze misschien wel meer punten halen. 3de giro is maar net meer dan 1ste polen. Echter is het voor de sponsor helemaal niet interessant om Polen te winnen.

Hetzelfde zie je bij de FIFA ranking (die nu gebruikt wordt voor loting van de kwalificatie), waar het spelen van vriendschappelijke wedstrijden slecht voor je ranking is (zelfs als je wint). Wales staat nu zo hoog omdat ze in de laatste 3 jaar maar 1 vriendschappelijke wedstrijd gespeeld hebben.

elkey21745811305

'@ten dam;

Nee, ze zaten niet in het wiel. Dat verschil kan ik nog wel duiden en dan hoor je mij ook echt niet klagen. Ik zal vanavond wel even kijken of de etappe nog ergens te vinden is zodat ik het moment terug kan halen. Het andere voorbeeld is wat grijzer gebied, maar het probleem is dat -als je in zo'n situatie gaat rijden- ze de volgende keer allemaal in je wiel blijven zitten. Hetgeen je ook zag gebeuren toen ze een paar dagen later weer mee zaten.

S. Morgenstern

Nee, ze zaten niet in het wiel.

De winnaar van de rit zat op het vlakke stuk naar de slotklim wel degelijk in het wiel bij mannen die wel moesten rijden.

Yeez

'@kelderfan ben ik ook wel benieuwd naar, misschien weet @roelien iets?

tendam

'@djoop
Op het stuk dat het ertoe deed (namelijk in de vallei) zaten beiden wel degelijk in het wiel.

Roelien

'@jesse Ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar! Helaas weet ik het niet en als het ons al verteld zou zijn, dan zouden wij dat niet mogen vermelden vermoed ik zo....

Klootje Kriekeljon

Roelien, wordt jullie wel eens iets gezegd waarbij vermeld wordt dat je het voor je moet houden dan?

Roelien

'@klootje Ja, gebeurd inderdaad nog wel eens...

kelderfan

'@Roelien
Dat is wel te begrijpen, maar waarom worden wel 2 namen naar buiten gebracht en voor de rest is er zwijgplicht. Dat is een beetje raar.

tendam

'@kelderfan
Die namen zijn door de Telegraaf naar buiten gebracht. Misschien kent Kerckhoffs toevallig hun manager, weet jij veel.

En wat maakt het uit? Als ze zijn getekend hoor je het vanzelf wel.

kelderfan

'@tendam
Jij bent gauw tevreden, maar zeker geen fan meer van TLJ. Ten Dam heeft nog een jaar bijgetekend en was kennelijk blij met de komst van Kelderman.
Wat maakt 't uit voor TLJ of Per komt of Jiang.;)

Fanny

Las op WF dat onze net gecontracteerde renner bij TLJ tw Stef Clement (bijna 34) ineens toch niet naar het EK gaat omdat hij moe is en niet in vorm is.
Waarvan zou hij toch moe moeten zijn (de vele Criteriums ?) Géén idee. Waarschijnlijk gewoon ineens géén zin.
Clement heeft dit jaar de TdF heeft gereden en daarna criteriums(was toen niet moe).
Daarna heeft hij wat ritjes met een DNF in augustus in Noorwegen gereden.
Wat een waardeloze instelling/mentaliteit van deze nogal mondige toekomstige TLJ wielrenner.
Als hij die instelling/mentaliteit volgend jaar bij TLJ heeft wordt het helemaal niks met hem.
Hem (ik in ieder geval) kunnen we dus niet in het vervolg niet meer serieus nemen bij deze late afmelding.
Bij de selectie zitten immers meerdere renners die net o.a. de hele zware Vuelta gereden waaronder de Kort en Bouwman.
En dan ook nog zo laat afzeggen (selectie was redelijk vroeg bekend) zodat er géén andere renners eerder opgeroepen hadden kunnen worden zoals bv de jonge renner Bouwman die een hele goede tijdrit reed in de Tour de Suisse (12e net voor Kiryienka) naast de ook nog jonge renner en Europees kampioen bij de beloften Lammertink.
Was mooi en misschien ook goed geweest voor TLJ om te kijken waar beide renners staan bij z'n EK voor profs.
Bouwman rijdt overigens ook de wegrit en had dus enkel de tijdritfiets mee hoeven nemen en dat kost de KNWU bijna niets extra (alleen vervoer tijdritfiets).
Een vervanger kost natuurlijk veel meer voor de KNWU en dus wordt er nu met 8 renners gereden.

S. Morgenstern

Waarvan zou hij toch moe moeten zijn (de vele Criteriums ?) Géén idee. Waarschijnlijk gewoon ineens géén zin.
Clement heeft dit jaar de TdF heeft gereden en daarna criteriums(was toen niet moe).
Daarna heeft hij wat ritjes met een DNF in augustus in Noorwegen gereden.

Wat een waardeloze weergave van het seizoen van Clement.

Dutch Cycling Fan

zet je TLJ bril eens af Fanny! Je eenzijdigheid wordt wat vervelend

Dutch Cycling Fan

En ja, ik weet dat dit een TLJ forum is ;-)

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Clement is in het voorseizoen geblesseerd geweest, de revalidatie heeft ook energie gekost. Daarna natuurlijk een geweldige Tour met een super 2e/3e week. En ik kan me bij een renner als Clement (brons op het WK, zilver op de Europese Spelen) voor stellen dat hij niet komt naar zo'n wedstrijd om 15e te worden. Die wilde hier winnen en is ongetwijfeld de meest teleurgestelde dat hij die vorm niet heeft.

Laatst gewijzigd
tendam

'@fanny
Sjongejonge, heb je het niet zo op Clement? Die gast heeft een emotioneel en fysiek zware periode achter de rug, kwam zonder ploeg te zitten terwijl hij lange tijd geblesseerd was. Die heeft de longen uit z'n lijf gefietst voor een contract, en is nu blijkbaar op. Is dat nou zo raar?

1 2 ... 360 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.