Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 361 ... 405 406
Fanny

'@Vlek
De rest van het seizoen heeft hij ook niet zoveel gereden door o.a. een blessure.
In ieder geval minder dagen en minder kms dan bv de 1e jaars Neo Bouwman.
Andere oudere renners hebben waarschijnlijk veel meer kms en dagen gereden.
Het was ook maar een gedeeltelijke weergave en maar daarom geen waardeloze weergave.
Dus ben ik het niet met je eens.
Waar het mij om gaat is a) de late afzegging en b) de reden moe en niet in vorm.
Hij had nmm beter vooraf kunnen zeggen: ik heb er geen zin in zodat er andere renners ingepast hadden kunnen worden, wie dat ook mogen zijn.
Hoop in ieder geval niet dat hij volgend jaar bij TLJ ook doet.
Mijn goodwill/pré heeft hij voorlopig niet meer van mij als TLJ fan.

@Dutch Cycling Fan
Ja, ik ben o.a. TLJ fan en dit is het TLJ forum waar men het heeft over huidige en toekomstige renners van TLJ waar ook Clement nu behoort.

@Hakkie 2
Ik ga een heel eind met je mee alleen wat ik niet snap dat hij eerst wel wil rijden (voor misschien plek 15) en dan op het allerlaatst moment niet meer omdat hij moe is en niet in vorm is.
Als hij dan niet voor plek 15 ITT wil rijden is dat prima maar zeg dat dan meteen tegen de bondscoach.
Ook mis je nu een plek in de wegwedstrijd terwijl daar wel iemand anders had kunnen staan.
Dat zullen de andere renners in het Nederlands team en de bondscoach niet leuk vinden.

@ ten Dam
Ik vind Clement een prima renner voor TLJ en heeft dit jaar in de TdF goed gereden.
Alleen de manier waarop hij zo laat heeft afgezegd met de genoemde redenen bevalt mij niet en dat is mijn mening.

Maar schijnbaar mag je hier van sommige forumleden alleen maar positief over TLJ en de renners praten en niet je eigen soms negatieve mening
hebben over een renner van TLJ zoals bv Clement.

Maar bij deze wil ik de discussie hierover stoppen.

Dutch Cycling Fan

Fanny, tuurlijk hebben we het hier over TLJ, ik ben ook fan. Ik mis echter af en toe realiteitszin en dat stoort mij. Montréal heeft TLJ ploeg het echt af laten weten. Dat mag wat mij betreft ook gerust gezegd worden en dient men niet met excuses te komen. Waar het hier Clement betreft ben ik het echter geheel niet met je eens en he ook dat is niet erg. Clement heeft zich echt niet eerst gemeld met het idee 15e te worden want dan had hij zijn plek wel meteen afgestaan. Nu hij zijn vorm kwijt is geeft hij dit aan en wenst hij niet voor een plek 15 te rijden, duidelijk en prima toch. Neem van mij aan dat Bouwman na zijn zware Vuelta het echt niet beter dan die 15e stek zal dien. Koen heeft dit jaar al voldoende ervaring opgedaan en ik hoop dat hij nu zijn rust kan pakken.

S. Morgenstern

Wat betreft de weergave van het seizoen van Clement en de stelling dat hij onmogelijk moe kan zijn van het seizoen dat hij heeft gedraaid:

Belangrijker dan kijken naar het totaal aantal kilometers dat een renner heeft gereden, zou je kunnen kijken naar de lengte van en het moment in het seizoen waar de vormpiek van bewuste renners te vinden zijn. Bouwman heeft bijvoorbeeld een korte rustperiode gekend in de zomer, waarna hij naar de Vuelta toe heeft gewerkt. Alsnog heel zwaar natuurlijk voor zo'n jongen. Het is echter niet moeilijk in te zien dat hij momenteel in een periode zit waarin hij goed had willen zijn en het EK in die zin nog redelijk binnen zijn programma past. Neem je iemand als De Kort (die je eerder ergens hebt aangehaald), dan gaat dat verhaal natuurlijk dubbel en dwars op; De Kort zou nu bij uitstek dicht tegen zijn topvorm moeten zitten en van hem mag je nu een piekperiode verwachten.

Clement heeft een middelmatig voorjaar gereden dat eindigde met een zware valpartij in de Amstel Gold Race (nare beelden waren dat). Hij na zijn revalidatie vervolgens op hoogtestage getrokken, kreeg daar te horen dat zijn ploeg ging stoppen en vatte vervolgens de Dauphine aan met de nood om zich daar de Tour selectie in te rijden. Daar benaderde hij zijn beste niveau in die koers (enkel met hoogvorm uit de Giro was hij er ooit beter), wat zelfs de gedachte dat hij dat nooit door zou kunnen trekken in de Tour niet onzinnig maakte. Vervolgens rijdt hij de Tour de France van zijn leven, beter hebben we hem volgens mij nooit zien rijden. Dat was al een vormpiek (Dauphine in combinatie met Tour) die je eerder niet van hem hebt gezien. Daarna was een korte rustperiode dus niet onlogisch geweest. Hij trekt die piek vervolgens echter ook nog door in Noorwegen, mogelijk nog altijd op jacht naar zijn volgende contract. Moeten we het dan werkelijk vreemd vinden dat het nu op is bij Clement? Dat punt kun je met een onvolledige weergave mogelijk maken (in die zin is weergave voor dat doel vast waardevol), maar wanneer je volledig bent kun je weinig anders dan dat punt waardeloos te vinden.

Hij had nmm beter vooraf kunnen zeggen: ik heb er geen zin in zodat er andere renners ingepast hadden kunnen worden

Wanneer hij geen zin had gehad, had hij dat toch gewoon aan kunnen geven toen hij werd gevraagd deel te nemen? Net als alle andere goede tijdrijders van Nederland hebben gedaan! Volgens mij sla je enkele belangrijke denkstappen over bij je conclusies over Clement.

Laatst gewijzigd
Gees

Fanny. De bewoordingen die hanteert vind ik (en anderen wellicht) nogal ver gaan. Je zaagt hem onder de knieën af, enkel en alleen omdat je z'n motivatie wantrouwt.

Hakkie2

'@Fanny: Clement heeft tot het laatste moment waarschijnlijk ook gehoopt dat hij wel uit zou rusten en in vorm zou komen. Clement was wmb van alle geselecteerden ook de enige kans op een medaille, na Castroviejo de beste tijdrijder die op de inschrijflijst staat. Niemand vond het een probleem dat Dumoulin naar Rio ging ondanks dat hij niet wist of hij kon rijden, zo vind ik het ook geen probleem dat Clement zo ook werd behandeld.

Ik vind het wel jammer dat Clement niet kan rijden. Maar dat vindt hij zelf ook.

S. Morgenstern

We weten überhaupt niet op welke manier er tussen bondscoach en Clement contact is geweest sinds het afstappen in Noorwegen.

Niklas

'@fanny, mag ik ook nog een duit in het zakje doen? Ik vind Stef Clement een voorbeeld voor vele renners als het gaat om (wedstrijd)mentaliteit en motivatie. Je moet wel erg veel lef hebben om zo fors uit te halen als je nauwelijks iets weet over de precieze aanleiding.

flyellus42

'@Niklas Stef Clement een voorbeeld voor veel renners qua wedstrijdmentaliteit en motivatie? verklaar je nader?

tendam

'@flyellus42
Toch wel tekenend dat als een renner een compliment krijgt, je gelijk vraagt om een motivatie. Dat kan natuurlijk niet, iets positiefs ;)

Niklas

'@flyellus42, lijkt me niet zo ingewikkeld. Ik heb bij Clement altijd de indruk dat hij zich helemaal geeft. Geen wieltjesplakker. Neus voor de koers. Niet te benauwd om z'n werk te doen. Daar komt bij dat z'n intelligente nabeschouwingen sporen met de koers die hij rijdt.

flyellus42

'@tendam, Hoezo tekenend?? Clement wordt hier aangehaald als voorbeeld voor vele andere renners. Ik vraag me alleen af waarop dat is gebaseerd. Ik bijvoorbeeld vind hem inderdaad een goed voorbeeld van een TLJ-renner. Zelden tot nooit op tijd op de juiste afspraak ( op juiste tijd in topvorm) en altijd een smoesje bij de hand als de prestaties weer ver onder de maat zijn.

TheArt

Is Duijn hier al eens geopperd als ideale versterking voor Lotto Jumbo? Mijns inziens is hij dat namelijk. Enige dat hij tegen heeft, is zijn leeftijd, maar dat hoeft geen belemmering te zijn. Hij is Nederlander, is bezig aan het beste seizoen uit zijn carrière, gaat goed omhoog, is sterk in de zwaardere eendagskoersen en daar is Lotto Jumbo voor volgend jaar nou niet bepaald goed gestoffeerd zoals men dat in België zou zeggen en hij zal niet al te veel kosten. Denk dat hij best een paar jaar nog op het hoogste niveau zou willen rijden. Lijkt me een prima knecht die af en toe ook nog eens voor zichzelf zou mogen rijden.

lotto-jumbo fan

Hee onze Chinees gaat het kampioenschap van Vlaanderen rijden

flyellus42

'@Niklas Clement is inderdaad een harde werker, maar meer ook niet. En na afloop van een wedstrijd weet hij inderdaad hee goed te vertellen hoe er gereden had moeten worden.

@Sephiroth De tour en Dauphine waren fenomenaal?? Ik heb zeker toen andere wedstrijden gekeken. De lotto-Jumbo jongens heb ik daar zelden vooraan gezien. En Clement reed daar inderdaad goed, maar ook alleen maar omdat hij een nieuw contract moest verdienen voor volgend jaar.

S. Morgenstern

Had hij zijn topvorm dus niet beter kunnen plannen.

Chrys

Rasoptimist Flyellus reflecteert alvast zijn mening over het presteren van TLJ als collectief dit jaar op het presteren van individu Clement volgend jaar. Logisch toch?

jvh93

'@theart ik dacht exact hetzelfde. Duijn rijdt een enorm sterk seizoen en kan zeker een aanwinst zijn voor de eendagskoersen en klassiekers. ik vergelijk hem een beetje met tankink, kan ook een sterke knecht zijn.

tendam

Zelden tot nooit op tijd op de juiste afspraak ( op juiste tijd in topvorm) en altijd een smoesje bij de hand als de prestaties weer ver onder de maat zijn.

Waar heb je het dan precies over? Op het gevaar af je negatieve bubbel door te prikken, volgens mij is Clement voornamelijk knecht en reed hij daarnaast een zeer aardig palmares bij elkaar. Zelfs podium gehaald op het WK...

Niklas

'@flyellus42, eens met @tendam. Ik zie een heel andere Clement dan jij. Hoe zou dat toch komen? Het zou goed zijn om renners te meten met de maat waarmee je ook zelf gemeten wil worden!

kelderfan

Victor Campenaerts heeft toch een leuke prestatie neergezet met z'n 2e. plek bij 't EK ITT. Ook Roglic deed 't niet verkeerd. Twee renners bij de 1e. tien is niet verkeerd voor TLJ.

tight

Aha Red Bull geeft je vleugels.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160915_02470055

LutsenkoFan

Hoe zit het eigenlijk met Stefan Küng, zie nu heel toevallig dat zijn contract afloopt.
Wellicht een optie? Kan op zich wel een berg over en is heel erg sterk. Beetje Campenaerts dacht ik zo.

ghostwriter

'@LutsenkoFan
Het lijkt me sterk dat het contract van Küng bij BMC niet wordt verlengt en als dat wel het geval is zullen de ploegen voor hem in de rij staan. Ik denk dus niet dat hij haalbaar is voor LottoNL maar hij zou zeker een geweldige aanwinst zijn. Küng lijkt mij trouwens vooral iemand voor de kasseiklassiekers en het tijdrijden en heeft volgens mij het potentieel om een wereldtopper te worden.

kelderfan

'@LutsenkoFan
Ik zou helemaal voor zijn, dat TLJ Stefan Kueng inlijft, maar BMC is nog bezig met het formeren {18 renners nu}. Stefan Kueng is net weer terug van een blessure en die zie ik wel blijven bij BMC. Een betere optie om nog te halen lijkt mij Larry Warbasse {die wel wordt gelinkt met Cannondale}; Warbasse kan op meerdere fronten worden ingezet o.a. Volta Ciclista a Catalunya, Tour of California, Ronde van Polen en de Vuelta a España en hij volgt George Bennett.
@tight
Yes Red Bull;)

Poeksel

Ik vind het een beetje apart dat hij vlak voor de start pas bedenkt dat zo'n blikje Red Bull kan helpen. Had ie daar nooit eerder over nagedacht?

1 2 ... 361 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.