Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 362 ... 405 406
koenp36

Jawel, maar waarschijnlijk werk het juist zo goed omdat iemand het net voor de start speciaal voor hem is gaan halen. Geeft een psychologische boost, zodat het tussen de oren lekker zit. "Hé iemand gaat speciaal iets halen als ik het nodig heb". Dat idee doet denk ik veel meer dan het slokje Red Bull zelf.

Komi

Misschien een beetje vroeg maar wie denken jullie dat TLJ gaat uitspelen in de korte rondes zoals Romandie volgend jaar? Met het vertrek van Kelderman. Is dat voor Jurgen VDB, misschien Gesink? Of Roglic al?

xistnc

Moet je nu al een prono inleveren? :o

Hakkie2

Tja, zelfs voor spelletjes als gigabike waar je een team voor het hele jaar hebt en beperkt transfers kunt uitvoeren is dit vroeg. Maar goed, om op de vraag te antwoorden: Gesink zal nog belangrijker worden. Maar Gesink kan niet alles rijden. Dus denk ik dat ze soms zonder kopman of misschien met de sprinttrein gaan. Verder is Bennett (ook al eens goed in Down Under) ook een optie. Die zou ik eerder verwachten dan Roglic. En Kruijswijk kan natuurlijk ook worden ingezet. Rondjes van een week zijn niet zijn specialiteit, maar als er genoeg geklommen wordt is hij natuurlijk altijd een goede renner.

Komi

Zat een beetje na te denken over de samenstelling van het team, en waar de sterke en zwakke punten liggen. En dit zijn toch de koersen waar je met kelderman een sterk resultaat kon halen, en waar ik niet direct een vervangende renner zie.

Hakkie2

Nee, klopt. Op dat gebied zijn ze zeker zwakker geworden. Sowieso qua kopmannen, maar daardoor zijn ze sterker geworden qua knechten. Maar ze kunnen inderdaad niet meer in alle WT rondes met een klassementskopman starten die top 5/10 kan rijden. Zeker niet omdat ook California, Qatar, Abu Dhabi en Turkije nu WT zijn (al weet ik niet of ze die allemaal gaan rijden).

tendam

Roglic schat ik hoger in dan Bennett voor rondjes van een week. Hij heeft dit jaar in twee van die rondjes al top-5 gereden. Heeft natuurlijk ook een betere tijdrit dan Bennett.

Kelderman is op papier voor dat soort rondjes een verlies, maar hij heeft het dit jaar natuurlijk niet echt laten zien. Althans, niet een week lang.

Hakkie2

'@tendam: Kelderman liet het niet een week zien, maar zorgde wel voor een aantal mooie momenten voor het team dit jaar in juist die rondes. Daarnaast: 8e in Zwitserland, 10e in Baskenland... Alleen Gesink van het team van 2017 kan dat laten zien. Zo slecht is dat nou ook weer niet.

En Roglic liet het nog nooit in een WT ronde zien, dat is wel heel wat anders dan Poitou Charentes of de Algarve. In Polen lukte het bijvoorbeeld niet. Bennett werd dit jaar wel 14e in de Dauphine, dat sla ik hoger aan dan die 2 resultaten van Roglic. En werd trouwens 7e in California.

Laatst gewijzigd
tendam

'@hakkie
Roglic heeft de pech dat de twee WT-rondes waarin hij voor een klassement ging (Tirreno en Polen) allebei door het weer een raar verloop kenden, dus je kunt er nog weinig van zeggen. In Catalunya ging hij wel vrij aardig bergop. Maar qua kwaliteiten denk ik dat dat soort rondes hem beter liggen dan Bennett.

8e of 10e worden in zo'n ronde zie ik hem eerlijk gezegd nog wel doen, als het over de vervanging van Kelderman gaat.

jsprunk

Misschien zeg ik iets geks, maar kunnen ze Clement niet in een paar van rondjes uitspelen? Gaat steeds beter bergop en zijn tijdrit is ook oké, dus met de juiste voorbereiding...
Zie hem geen rondjes winnen, maar top 10 rijden moet prima kunnen en hij kan ook ritten kapen.

kelderfan

Jurgen van den Broeck kan volgens mij ook als kopman worden uitgespeeld in de WT-Rondes.
bijv. : Oman, Abu Dhabi, Catalunya, ToC/Romandie, Dauphine.

Gees

Is Elmiger niet een optie als laatste aankoop?

kelderfan

'@Gees
Ik opteer toch voor een Amerikaan, zoals door Plugge eerder aangegeven. Dan lijkt mij Warbasse een betere optie. Kelderman is helaas vertrokken, maar daar moet toch nog een vervanger voor komen. Tevens heeft de ploeg een aantal renners getest en Jiang debuteert voor de ploeg in Koolskamp.
Elminger zal wel, denk ik, richting Katusha gaan, die nog wel plek hebben.

Hakkie2

'@kelderfan: volgens mij is Kelderman al vervangen door JVDB en Clement...

Spruch

Waarom 'moet' er een vervanger komen voor Kelderman? Kelderman reed niet al te best de laatste twee jaar. Hopelijk pikt hij bij Sunweb weer de goede lijn op. Maar bij TLJ geeft dit juist de mogelijkheid aan bijv Roglic, Bennett, Bataglin om proberen door te stromen, maar ook aan Van den Broeck om eigen kans te gaan. En zo bevorder je ook weer de doorstroom van talenten als Bouwman en Olivier die dan de rol van Roglic, etc kunnen overnemen.

Het aantrekken van gearriveerde vedetten voegt lang niet altijd iets toe aan een ploeg. Zeker niet nu de filosofie van TLJ (wellicht noodgedwongen) is veranderd waarbij de doorstroom van talent belangrijker wordt geacht. Dan past het aantrekken van ervaren mannen die de jonge renners wat bij kunnen brengen, zoals Van den Broeck en Clement, veel beter bij die filosofie dan nog een kopman aan te trekken. Om nieuwe kopmannen te krijgen moet je ze eerst wel ruimte geven.

Dat snapt een team als Sunweb-Giant bijv ook heel goed. En die hebben daarmee de afgelopen jaren veel nieuwe kopmannen weten te 'kweken'.

Laatst gewijzigd
tendam

Alle kopmannen bij LottoNL zijn eigen kweek, dus waarom noem je dan Sunweb als voorbeeld? Die laten die filosofie nu juist weer varen, en kopen kopmannen in (wat ze met Degenkolb misschien al 'n beetje deden, dat was al een subtopper toen ze hem haalden).

kelderfan

'@Hakkie2
Ik zie net als jij JvdB2 ook als mogelijke vervanger van Wilco Kelderman, zoals ik ook al aangaf om 11:56.
@Spruch
Er moet natuurlijk niets, maar Plugge heeft zelf aangegeven, dat er nog een Amerikaan bij zou komen. Derhalve denk ik dan aan Larry Warbasse of Nathan Brown.

Hakkie2

'@kelderfan: Volgens mij heeft Plugge nergens gezegd dat het zeker is dat er een Amerikaan bij komt. Anders wil ik graag een linkje, want dan heb ik dat gemist (net als alle wielersites).

Verder is JVDB natuurlijk niet de vervanger van Kelderman in dezelfde rol, maar het budget van Kelderman kan heel goed naar JVDB en Clement zijn gegaan. Dus dan "moet" er geen vervanger meer komen, sterker nog: dan kan er geen vervanger meer komen.

kelderfan

'@hakkie2
Apart dat jij als trouwe volger gemist hebt, dat Plugge heeft laten vallen, dat er voor 't nieuwe seizoen 2017 een of twee Amerikanen bij zouden komen.
Ook heb jij zeker gemist, dat Plugge na het verzoek van Kruijswijk op zoek ging naar 2 ervaren klimknechten.

Hakkie2

'@kelderfan: het eerste was een mogelijkheid, absoluut niet zeker.

En het tweede: dat klopt en die zijn er met JVDB en Clement. Maar het kan toch best dat die zijn betaald met oa het budget wat Kelderman anders zou innemen? Als Kelderman had willen blijven hadden ze misschien wel wat goedkopere renners moeten benaderen. Wie weet hoe lang ze al weten dat Kelderman weg gaat.

S. Morgenstern

Plugge heeft tegenover een Amerikaans medium een wens uitgesproken over het aantrekken van Amerikaanse renners. Niets meer, niets minder.

De ervaren klimmers voor Kruijswijk heten JVDB en Clement. Naar mijn weten beide geen Amerikanen.

kelderfan

'@vlek
In welke bewoordingen heeft Plugge, die wens dan uitgesproken, want @Hakkie2 heeft 't gemist.
De ervaren klimmers zijn gelukkig gehaald. Clement heeft laten zien, dat hij zeker zijn waarde heeft voor TLJ en met van den Broeck heb je een Grote Ronde renner erbij, die ook nog als kopman kan worden uitgespeeld. Met alleen Gesink en Kruijswijk kom je er niet en dat heb ik al eens genoemd.

Luuuuuuukk

Hoe is die Dupont geen aanwinst voor TLJ?

S. Morgenstern

In welke bewoordingen heeft Plugge, die wens dan uitgesproken, want @hakkie2 heeft ‘t gemist.

Volgens mij is Hakkie2 niet degene die die uitspraken verkeerd heeft geïnterpreteerd.

kelderfan

De sprint ging weer eens niet goed. Van Asbroeck mocht 't zelf opknappen en kreeg naast een zwieper van de Bie ook nog te maken met een overslaand versnellingsapparaat. Dus zijn misbaar was terecht. Verder waren Hofland en Teunissen veelvuldig in de aanval te bewonderen.
Als Timothy Dupont die nieuwe aanwinst wordt, dan krijgt Groenewegen er een echte concurrent bij.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 362 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.