Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 363 ... 405 406
Borsje

Vermeulen de laatste weken sterk bezig.

Hakkie2

Dupont komt niet, blijft bij zijn ploeg die naar de ProContinental Tour gaan.

Fanny

De door TLJ geteste Timothy Dupont (28) verslaat volgens WF Etixx (Gaviria) en TLJ (met o.a. Hofland en van Asbroeck) in de sprint in kampioenschap van Vlaanderen.
Zoals al eerder al eens aangeven is deze Dupont geen verkeerde sprinter voor TLJ.
Hij heeft eerder dit jaar ook Groenewegen al eens rechtstreeks in een sprint verslagen.
Ook heeft hij al diverse andere kleine koersen en etappes gewonnen.
Zou mij niet verbazen als men deze waarschijnlijk goedkope sprinter van Verandas Willems aantrekt.
Hij kan dan goed ingezet worden in de wat kleiner koersen in België.

Fanny

'@Hakkie
Heb net gelezen dat ze proberen volgend jaar Pro Continental te worden en dat hij dan waarschijnlijk blijft bij Verandas en ondanks aanbieding van TLJ niet naar TLJ vertrekt (althans volgens Traksel ES).

Hakkie2

'@Fanny: ik heb het nu van Traksel gehoord, eerder al van De Cauwer en ook in Het Nieuwsblad gelezen. Dus dat lijkt me wel redelijk zeker, Dupont blijft bij dat team. Gelukkig, want voor dat team onmisbaar als ze promoveren en voor Dupont een ideaal team. Daarnaast vraag ik me echt af of hij wat in de WT te zoeken heeft. Natuurlijk was dit knap, maar kan hij ook wat als hij al 3 heuvel/bergetappes heeft gereden in een WT ronde op WT niveau? Van Asbroeck was ook een zegekoning...

tendam

Van Asbroeck was helemaal geen zegekoning, die won op continentaal niveau al vrijwel niks. Hij reed alleen vaak top-10, maar ja, voor een sprinter is dat nu ook weer niet zo'n spectaculaire prestatie.

Dupont is trouwens niet echt jong, wordt volgend jaar 30 jaar. Hij heeft dit jaar blijkbaar geleerd om te winnen, is zelfs de meest winnende renner (niet allemaal op een even hoog niveau).

Romāns Vainšteins

Ik kan me goed voorstellen dat ze niet kiezen voor een sterke Franse sprinter wanneer ze een snelle jonge jongen in de driekleur binnen de gelederen hebben, makes sense

tendam

Ze hebben hem blijkbaar getest, en ook een contract aangeboden. Daarnaast is het een Belg. Er klopt dus weinig van wat je zegt ;)

kelderfan

Misschien weet @Hakkie2 wel welke renners er zijn getest; gezien zijn inzage via @jose been {Verandas Willems}.

Hakkie2

Hè? Hoe zou ik iets moeten kunnen inzien via José Been?
En José Been werkt trouwens al een tijd niet meer voor een wielerploeg...

Als TLJ echt Timothy Dupont een contract heeft aangeboden, zijn ze blijkbaar toch nog op zoek naar een sprinter. Of ze vonden hem natuurlijk na de testen een buitenkansje dat ze niet konden laten lopen, ondanks dat ze niet echt een sprinter zoeken. Ik zou dan zeggen: kijk eens naar de nummer 3 van vandaag. Heeft een waardeloze trein met meestal geen enkele steun en daarom komt het er zelden uit, maar Raymond Kreder kan zeker sprinten, al wint hij niet zo veel.

kelderfan

'@Hakkie2
Je wist zo stellig te melden, dat Dupont bij Verandas Willems blijft.;) Maar dan zou je eens moeten kijken bij 't wielerteam Verandas Willems, want daar kom je @jose been nog steeds tegen.
Het is goed dat je Raymond Kreder noemt, want die is zeker een van de betere renners bij Roompot. Maar Ik weet niet of hij wel in de sprinttrein wil plaats nemen. Maar zo ja, dan lijkt hij mij zeker een optie voor TLJ.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Traksel wist dat stellig te melden, kelderfan.

Hakkie2

'@kelderfan: niet in de trein, maar als tweede sprinter heeft Kreder nut. Als vervanger van Hofland en Van Asbroeck, die nog niet heeft verlengd. Als ze dat blijkbaar zoeken met Dupont.

kelderfan

'@Hakkie2
Of Timothy Dupont echt in beeld is geweest bij TLJ weet ik eigenlijk niet. Die naam van hem en Gijs van Hoecke zijn twee van de vijf renners, die naar buiten zijn gekomen in het verhaal van 5 renners, die zouden zijn getest. Het is allemaal erg mistig.
Raymond Kreder is een prima renner, maar hij kan maar beter bij Roompot zijn ding doen.

Spruch

'@tendam
Let op het woordje 'ook' bij Sunweb-Giant. Dat doet TLJ net zo goed volgens mij. Ik vind dat beide 'Nederlandse ploegen dat de afgelopen jaren goed hebben gedaan. Sommige kopmannen (Kittel, Degenkolb, Mollema, Matthews) zijn naar andere teams gegaan, omdat ze eigenlijk best wel veel kopmannen hadden. Alleen kocht Rabobank in het verleden nog wel eens kopmannen, maar dat is al langer geleden. En je hebt gelijk, dat doet Sunweb-Giant nu ook met Matthews en in mindere mate Kelderman en deden ze al enigzins met Degenkolb, al hebben ze die echt wel beter gemaakt in mijn ogen. Dus volgens mij zijn we het over dat punt eens.

Laatst gewijzigd
debree

Ik zou gaan voor een naam die ik nog nie gehoord heb. Mateo pelucchi. Is battaglin ook nie meer de enige italiaan en die weet wat winnen is. Verder zou ik nog 1 goede ronderenner in spe zoeken maar dat is lastig. Toch konig proberen. Een goede jonge amerikaan zie ik niet direct of die jongen die de tour of alberta won misshien?

Yeez

'@debree ja pelluchi en konig *lacht* proberen. Geld zat natuurlijk.

jvh93

'@jessevdalen hahaha inderdaad, daar hebben ze echt geen budget meer voor. als er nog jongens komen zullen het goedkope jongens zijn en misschien nog 1 of 2 verlengingen

S. Morgenstern

De selectie is gewoon grotendeels rond. Enkel nog wat verlengingen, Van Hoecke, een Roompot renner, Per of een verdwaalde jonge Noorse Joker om qua aantal renners goed uit de voeten te kunnen.

Laatst gewijzigd
Gees

Ja, Plugge heeft expliciet aangegeven dat er een Amerikaan bijkomt. Maar ik twijfel hardop, nu er mss nog 1 nieuwe renner bijkomt. Als dat zo is, moet Plugge of zich wat meer gedeisd houden of erop terugkomen.

kelderfan

Ik zou zeggen: "zet die geldkraan maar open voor Konig of Koenig".;)

jvh93

Tijd voor een nieuwe tranferupdate van youri denk ik zo😉

Mooie_Mario

David Per netjes vooraan gefinisht in EK voor beloften, zelfs nog iets voor Hofstede en Tolhoek. Ben benieuwd of hij de TLJ keuring gehaald heeft.

kelderfan

'@Mooie_Mario
Ik begrijp je voorkeur voor David Per, maar zijn die jongens van Axeon {Kris Neilands of Colin Joyce} niet een betere optie.

tendam

'@mooie mario
Nou ja, van geen van die 3 jongens is de uitslag erg indrukwekkend natuurlijk.

1 2 ... 363 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.